گوگل انالیزور

سلام به سئو بلک خوش اومدین. باهم در این مقاله درباره گوگل انالیزور میخونیم.

گوگل آنالیزور – ANALYTICS چیست؟

گوگل آنالیزور سرویس رایگانی است که توسط گوگل ارائه شده است.
توسط این سرویس می توان آمارها و گرافهای با ارزشی را
در مورد بازدید کنندگان یک سایت بدست آورد. این محصول
بیشتر از آنکه برای صاحبان سایت ها مفید باشد،
برای بازاریابهای اینترنتی مفید است، یعنی اساسا
همان چیزی که گوگل آنالیزور برای آن منظور یعنی تحلیل وب،
بوجود آمده بود. گوگل آنالیزور، پر استفاده ترین
تحلیلگر آماری بازدید کنندها تحت وب است و
در حال حاضر بیش از 57% از 10,000 سایت معرف جهان،
از آن استفاده می کنند. یک بررسی دیگر، نشان میدهد
که گوگل آنالیزور در بیش از 49.95% از سایت های
معروف جهان استفاده شده است.

گوگل آنالیتیک، منابع ورود بازدید کنندگان را مشخص می کند
که شامل موتورهای جستجوگر، تبلیغات نمایشی،
شبکه های پرداخت در ازای کلیک، ایمیلهای تبلیغاتی،
و لینکهایی از مستندات دیجیتالی دیگر نظیر PDF است.

با ترکیب گوگل آنالیتیک و گوگل ادوردز، کاربران می توانند
کیفیت صفحات سایت ها و میزان درآمد زایی از آنها را محاسبه کنند (هدف).
هدف ممکن است شامل فروش، کسب رتبه اول،
بازدید از صفحه ای خاص، یا دانلود فایلی ویژه باشد.
با استفاده از گوگل آنالیزور، بازاریابها می توانند مشخص کنند
چه تبلیغاتی بهترین کارایی را دارد و چه تبلیغاتی ضعیف عمل می کند
و از این نتیجه برای بهبود تیم تبلیغاتی و استراتژی آنها استفاده شود.

گزارشات در گوگل آنالیزور

روشی که گوگل آنالیزور از آن استفاده می کند
بر مبنای داده هایی از نوع داشبورد برای کاربر است
و اطلاعات بیشتر، داخل مجموعه ای از گزارشات داده خواهند شد.
با استفاده از گوگل آنالیزور، صفحاتی با کارایی پایین می توانند
مشخص شوند، و نیز می توان مشخص کرد بازدید کنندگان از کجا می آیند
و چه میزان زمان را در سایت گذرانده اند و موقعیت جغرافیایی آنها چه می باشد.
همچنین با استفاده از ویژگیهای پیشرفته ای که این محصول ارائه می دهد،
می توان بازدید کننده ها را به بخشهای مختلفی طبقه بندی کرد.

کاربران بطور رسمی می توانند تا 50 سایت را به پروفایل خود اضافه نمایند.
هر پروفایل بطور عمومی مربوط به یک سایت است.
این سرویس، مختص سایت هایی با کمتر از 5 میلیون بازدید
صفحه در ماه است (یعنی تقریبا 2 صفحه در ثانیه)،
مگر آنکه سایت به تبلیغات کلیکی ادوردز متصل شده باشد.

چگونه گوگل آنالیتیکس را بر روی وب‌سایت خود نصب کنم؟

گوگل آنالیزور

نصب گوگل آنالیز کار بسیار ساده‌ای است و وقت چندانی از شما نمی‌گیرد.
اما لازم است که کمی دقت به خرج دهید تا تنظیمات آن را به درستی انجام دهید.
ما طریقۀ نصب و راه‌اندازی گوگل آنالیز را در یکی از مطالب
قبلی وب‌سایت به صورت کامل توضیح داده‌ایم.
پس اگر هنوز آن را برای وب‌سایت خود فعال نکرده‌اید،
پیشنهاد می‌کنیم همین الان به این مطلب رجوع کنید:

 

یک فرهنگ لغت سریع برای استفاده از گوگل آنالیز

گوگل آنالیزور

بعد از آنکه مراحل نصب را به پایان رساندید، وقت آن می‌رسد

که طریقۀ استفاده از این ابزار را فرا بگیرید. قبل از آنکه شروع کنیم
و وارد جزئیات شویم، لازم است که شما با معنای کلمات
و عبارات کلیدی برای استفاده از این ابزار آشنا شوید.
شما بارها و بارها طی خواندن این مطلب و استفاده
از اطلاعات گوگل با این واژه‌ها روبرو خواهید شد.

منوی اصلی

در سمت چپ صفحه گوگل آنالیز خود می‌توانید منوی آن را ببینید و بین گزینه‌های آن جابجا شوید.

گوگل آنالیزور

ما در این مطلب به بررسی دو بخش از این‌ها یعنی صفحه اصلی و گزارش که برای تحلیل وبسایتتان حیاتی هستند خواهیم پرداخت.

تنظیم زمان

در قسمت گزارش (بجز گزارشات لحظه‌ای)، شما می‌توانید به وسیلۀ تقویم قرار گرفته در سمت راست صفحه، بازۀ زمانی مورد نظر خود را برای مشاهده اطلاعات مشخص کنید.

 

گوگل آنالیزور

روی تاریخ که کلیک کنید، تقویمی مانند شکل زیر باز می‌شود و شما می‌توانید بازه زمان گزارش خود را مشخص کنید.

گوگل آنالیزورهمچنین امکان مقایسه دو بازۀ زمانی مختلف نیز وجود دارد. با انتخاب گزینۀ مقایسه، اطلاعات داده شده به صورت مقایسه‌ای از دو بازۀ زمانی در می‌آید و در نتیجه می‌توانید ببینید که کدام متریک‌ها در بازۀ زمانی دوم پیشرفت یا پسرفت داشته‌اند.

گوگل آنالیزور

خانه

شما با ورود به حساب کاربری خود در گوگل آنالیز به صفحه اصلی هدایت خواهید شد. در این صفحه یک سری اطلاعات و آمار کلی را در مورد وب‌سایت‌ها به شما می‌دهد که شامل تعداد دوره‌ها (Sessions)، میانگین زمان دوره‌ها (Avg. Session Duration)، نرخ پرش (Bounce Rate) و نرخ تبدیل برای اهداف (Goal Conversion Rate) می‌شود.

اگر صفحه را اسکرول کنید، اطلاعات زیادی خواهید دید که به صورت کلی به شما نشان داده خواهد شد؛ از کاربران آنلاینی که در همان لحظه در سایت شما حضور دارند تا ساعتی که بیشتر به سایت سر می‌زنند و دستگاه مورد استفاده و خیلی اطلاعات دیگر که به صورت نمودارها و گراف‌ها نشان داده می‌شود.

گوگل آنالیزوراز قسمتی که در عکس بالا با مستطیل قرمز نشان داده شده است می‌توانید لیستی از وب‌سایت‌هایی را ببینید که به حساب خود متصل کرده‌اید. همچنین شما در این صفحه می‌توانید در بین دامنه‌ها و برنامه‌های گوشی خود جستجو کنید و در صورت لزوم، دامنه‌ها و برنامه‌های مهم را ستاره‌دار کنید تا دسترسی به آنها راحت‌تر شود.

حال وب‌سایت یا برنامه‌ای را که در مورد آن اطلاعات بیشتر می‌خواهید را انتخاب کنید تا وارد صفحۀ گزارش گوگل آنالیز شوید (توجه داشته باشید که در صورت وجود تنها یک وب‌سایت یا برنامه، شما به صورت خودکار به صفحه گزارش هدایت می‌شود و لازم به انتخاب نیست).

سفارشی‌سازی (customization)

اصلی‌ترین بخش این قسمت داشبورد (Dashboards) یا صفحۀ اصلی گزارش است که شما می‌توانید آن را به دلخواه خود ویرایش کنید و با استفاده از ویجت‌ها کاری کنید که تمام اطلاعات کلیدی که لازم دارید را به نمایش بگذارد. با یک تنظیم درست، داشبورد به شما کمک می‌کند بدون نیاز به چرخیدن درون گزارش‌های استاندارد موجود در گوگل آنالیتیکس، اکثر اطلاعات مورد نیاز خود را بدست آورید.

شما می‌توانید معیارهای جدیدی را از طریق دکمه +Add Segment در آمار مشاهده کنید و با گزینۀ +Add Widget بخش‌های جدیدی را به این قسمت بیفزایید. همچنین در هنگام چرخیدن در بین گزارش‌های استاندارد، با انتخاب لینک Add to Dashboard می‌توانید آنها را به داشبورد خود اضافه کنید. علاوه بر اینها، می‌توانید داشبوردهای از قبل آماده را از طریق گالری راه‌حل‌های گوگل آنالیز (Google Analytics Solutions Gallery) دانلود نمایید. همچون صفحۀ خانه، اینجا هم می‌توانید در قسمت بالا سمت راست قدام به تغییر بازه زمانی گزارش و مقایسۀ دو بازۀ زمانی مختلف کنید.

گزارش گوگل آنالیز (Reporting)

قسمت گزارش به شما اجازه می‌دهد تا اطلاعات دقیقی در مورد مخاطبان، جستجوها، نرخ تبدیل و رفتار کاربران خود دریافت کنید. همانطور که می‌بینید هرکدام از این گزینه‌ها به صورت کشویی باز می‌شوند و در هر کدام یک لیست از لینک‌هایی دارید که شما را به قسمت‌های مهم گوگل آنالیز هدایت می‌کنند.

گزارش گوگل آنالیتیکسدر ادامه به بررسی هر یک از این لینک‌ها خواهیم پرداخت.

اطلاعات لحظه‌ای (Real-Time)

آیا می‌خواهید بدانید که چند نفر هم اکنون در وب‌سایت شما هستند و چه کاری می‌کنند؟ این بخش اجازۀ دسترسی به این اطلاعات لحظه‌ای را به شما می‌دهد. شما می‌توانید از اطلاعاتی همچون نحوۀ ورود بازدیدکنندگان، تعداد صفحات دیده شده توسط آنها، صفحات فعال، مکان‌ فعلی آنها و … را در این صفحه ببینید.

گوگل آنالیزور

و بالاخره، بخش هیجان‌انگیز آمار وب‌سایت شما!

تا اینجای کار به بررسی یک سری از بخش‌های کلی و غیر تخصصی پرداختیم. اما مغز اطلاعات گوگل آنالیتیکس شما در سه بخش بعدی مخاطبان (Audience)، رفتار (Behavior) و تبدیل‌ها (Conversions) نهفته است. این سه بخش اطلاعاتی عمیق از کاربران، منابع ترافیک، محتوا و میزان دستیابی به اهداف را در اختیار شما می‌گذارند. در ادامه به بررسی آن‌ها خواهیم پرداخت.

 

مخاطبان (Audience)

در بخش مخاطبان، شما می‌توانید در مورد کاربران خود و ویژگی‌های آنها اطلاعات کسب کنید. این بخش دارای صفحات مختلفی است که هر چه در مورد کاربران خود بخواهید بدانید را به شما خواهند گفت. در ادامه به بررسی بخش‌های مهم این قسمت خواهیم پرداخت.

اطلاعات کلی (Overview)

این بخش یک سری اطلاعات کلی را در مورد کاربران در اختیار شما می‌گذارد.

گوگل آنالیزور
به صورت پیش فرض، در زیر نمودار یک سری آمار کلی وجود دارد: دوره‌ها یا تعداد دفعاتی که وب‌سایت شما بازدید شده (Sessions)، تعداد کاربران (Users)، تعداد کاربران جدید (New User)، تعداد صفحات مشاهده شده توسط کاربران (Pageviews)، میانگین صفحات مشاهده شده در هر دوره (Pages / Session)، میانگین طول مدت یک دورۀ بازدید (Avg. SessionDuration)، نرخ پرش یا تعداد کاربرانی که از دست داده‌اید (Bounce Rate)، تعداد session‌های هر کاربر (Number of Sessions per User) و درصد دوره‌های که بازدیدکنندۀ جدیدی به سایت شما آمده است (ِ% New Sessions). در سمت راست نیز می‌توانید یک مقایسه نموداری از درصد بازدیدکنندگان جدید و قدیمی را ببینید.

در بخش نمودار شما می‌توانید مشخص کنید که می‌خواهید از بین 8 آماری که در تصویر به عدد مشخص شده، چه متریکی روی نمودار نمایش داده شود. همچنین امکان انتخاب دو متریک مختلف و مقایسۀ آن‌ها نیز وجود دارد. در قسمت راست نیز می‌توانید مشخص کنید که نمودار شما بر اساس ساعت، روز، هفته یا ماه نمایش داده شود.
در انتهای صفحه نیز می‌توانید در مورد زبان، کشور، شهر، مرورگر، سیستم عامل و … کاربران خود اطلاعاتی کلی کسب نمایید.

اطلاعات جمعیت‌شناختی (Demographics)

در این بخش شما می‌توانید در رابطه با سن و جنسیت کاربران خود بخوانید. شاید پیش خودتان فکر کنید که گوگل چگونه این آمار را بدست می‌آورد و چقدر دقیق هستند؟ اول بگذارید به شما در مورد دقت آنها اطمینان دهیم. این آمار در آزمایشی مورد بررسی قرار گرفتند و مشخص شد که از دقت بسیار بالایی برخوردار هستند.

و اما نحوۀ جمع‌آوری آنها. گوگل نه تنها از حساب کاربری شما اطلاعات را جمع‌آوری می‌کند، بلکه با استفاده از کوکی‌های خود تمام سایت‌های مورد بازدید شما را نیز شناسایی می‌کند و بدین ترتیب سن، جنسیت و سایر اطلاعات شما را مشخص می‌کند.
گوگل آنالیزور

زمینه‌های مورد علاقه (Interests)

در این بخش می‌توانید در مورد علایق کاربران خود بخوانید و با توجه به اینکه اکثریت کاربران شما به چه چیزهایی علاقه دارند، تغییراتی را در وب‌سایت خود اعمال کنید. در بخش قبل توضیح دادیم که گوگل این اطلاعات را چگونه به دست می‌آورد.

 

اطلاعات جغرافیایی (Geo)

در این بخش شما در مورد مکان و زبان کاربران خود اطلاعات کسب خواهید کرد.

گوگل آنالیزور

رفتار (Behavior)

این بخش شامل چهار قسمت است:

گوگل آنالیزور

فناوری (Technology)

در این بخش می‌توانید آمار مرورگر، سیستم‌عامل و شرکت ارائه دهنده اینترنت کاربر را داشته باشید.

گوگل آنالیزور

موبایل (Mobile)

در این بخش می‌توانید تعداد کاربران کامپیوتر، گوشی و تبلت را با هم مقایسه کنید و ببینید که کاربران گوشی و تبلت شما از چه دستگاهی استفاده می‌کنند.

گوگل آنالیزور

معیار (Benchmarking)

در قسمت قبل آمار هر متریک در کانال‌ها، دستگاه‌ها و مکان‌های مختلف نمایش داده می‌شود اما در این قسمت نشان می‌دهد که متریک‌ها در دستگاه‌ها و کانال‌های مختلف چقدر رشد داشته‌اند.

 

گوگل آنالیزور

Benchmarking آنالیتیکس

جریان کاربران (User Flow)

بخش نهایی این قسمت نیز به بررسی مسیرهای حرکت کاربران شما می‌پردازد. در این قسمت شما می‌بینید که کاربران چه مسیرهایی را در وب‌سایت شما طی کرده‌اند. شما می‌توانید در قسمت چپ، ابتدای مسیر را مشخص کنید. مثلاً بر طبق کشور به بررسی مسیر حرکت کاربران خود بپردازید.

 

نحوۀ جذب (Acquisition)

در این قسمت شما می‌توانید به بررسی نحوۀ جذب کاربران بپردازید و ببینید که ترافیک ورودی شما از چه طرقی است. شما همچنین می‌فهمید که کاربران ورودی از هر ترافیک چگونه رفتار کرده‌اند و چه تعداد از آنها به مشتری و کاربر ثابت شما تبدیل شده‌اند. قبل از بررسی بخش‌های مختلف این قسمت بگذارید به بررسی عبارات کلیدی آن بپردازیم:

اطلاعات کلی (Overview)

به کمک گزینه‌های بالای این بخش شما می‌توانید مشخص کنید که چه اطلاعاتی را می‌خواهید. در این قسمت می‌توان مشخص کرد که آمار کانال‌ها، منابع یا رسانه‌ها نمایش داده شود و هدف مورد نظر را نیز تغییر داد.
در زیر این تنظیمات، شما یک نمودار دایره‌ای از نوع جذب ترافیک مشاهده می‌کنید. نمودارهای دوم و سوم نیز نشان می‌دهند که کاربران جذب شده از طرق مختلف چقدر با سایت شما تعامل داشته‌اند و در نهایت چند درصد از آنها فرآیندهای مورد نظر شما را طی کرده‌اند و به کاربر ثابت یا مشتری تبدیل شده‌اند.
در انتهای صفحه نیز اطلاعات مشابهی به صورت آماری و در جدول برای شما آورده شده است.

گوگل آنالیزور

تمام ترافیک (All Traffic)

در این بخش شما می‌توانید اطلاعاتی دقیق‌تر را دربارۀ کانال‌ها، منابع / رسانه‌ها و ترافیک ارجاعی مشاهده کنید و یک نقشه درختی از ترافیک خود را هم ببینید.

گوگل آنالیزور

گوگل ادز (google-ads)

این بخش به بررسی ترافیک جذب شدۀ شما از طریق تبلیغات خود گوگل می‌پردازد و تنها در صورتی به کار شما می‌آید که بخواهید در این موتور جستجو تبلیغ کنید. اگر تبلیغات گوگل داشته باشید می‌توانید ببینید که هر کمپین شما چقدر کلیک گرفته، چقدر هزینه برداشته و چه مقدار ترافیک جذب کرده است. همین اطلاعات را در مورد هر کلمه کلیدی که روی آن تبلیغ رفته‌اید قابل مشاهده است.

کنسول جستجو (Search Console)

در این بخش شما می‌توانید کنسول جستجوی خود را به آنالیز متصل کنید و اطلاعاتی در مورد ترافیک جستجوی خود کسب کنید. اینکه کاربران جستجوگر ابتدا وارد چه صفحه‌ای از سایت شما شده‌اند، از چه کشورهایی هستند و چه دستگاهی دارند.

اجتماعی (Social)

در این بخش به بررسی ترافیک شبکه‌های اجتماعی خود می‌پردازید و آمار مختلف مربوط به کسانی که از طریق شبکه‌های اجتماعی‌تان وارد سایت شده‌اند را مشاهده می‌کنید.

گوگل آنالیزور

رفتار (Behavior)

این قسمت از گوگل آنالیتیک نیز کاربرد بسیار زیادی برای شما خواهد داشت. از طریق این بخش شما می‌بینید که رفتار کاربران شما چگونه بوده، چطور با سایت شما تعامل کرده‌اند و چه کارهایی را در آن انجام داده‌اند. در ادامه به بررسی بخش‌های مختلف این قسمت می‌پردازیم.

اطلاعات کلی (Overview)

در این قسمت شما می‌توانید اطلاعات کلی در مورد رفتار کاربران را مشاهده کنید. شما می‌فهمید که آنها چه تعداد صفحه را دیده‌اند و چه تعداد از این بازدیدها تکراری نبوده است (Unique Pageviews)، به طور میانگین چقدر در صفحات شما مانده‌اند (Avg. Time on Page)، چقدر از آنها پریده‌اند (Bounce Rate) و بیشتر چه صفحاتی را بازدید کرده‌اند. همچنین می‌توانید ببینید که چه نوع تعاملی با شما داشته‌اند (Events) و چه عباراتی را در سایت شما جستجو کرده‌اند (Site Search).گوگل آنالیزور

جریان رفتار (Behavior Flow)

در این قسمت شما می‌توانید مسیر رفتار کاربران را ببینید. شما می‌توانید ابتدای این مسیر را خودتان مشخص کنید و گوگل به شما نشان می‌دهد که اولین، دومین، سومین و … کاربران با سایت شما چگونه بوده است.

 

گوگل آنالیزور

محتوای سایت (Site Content)

در صفحه اول این بخش (All Pages) می‌توانید در مورد محتوای سایت خود اطلاعات بیشتری کسب کنید. یعنی ببینید که هر صفحه و مطلب سایت شما چقدر بازدید داشته، کاربران به طور میانگین چقدر در آن وقت گذرانده‌اند، چقدر کاربر پرانده است، چقدر برای شما پولساز بوده است و در نهایت چقدر از طریق آن خارج و داخل شده‌اند.
در صفحات دیگر نیز می‌توانید اطلاعات دقیق‌‎تری را کسب کنید. یعنی ببینید که در هر سطح از زیر دامنه‌ها رفتار چگونه بوده است (Content Drilldown)، صفحات فرود یا ورودی کدام‌ها بوده است (Landing Pages) و صفحات خروجی کدام‌ها (Exit Pages).

گوگل آنالیزور

سرعت سایت (Site Speed)

این بخش منبع ارزشمندی برای کسب اطلاعات و بهبود سرعت سایت است. در صفحۀ اصلی شما می‌توانید ببینید میانگین زمان بارگذاری صفحه به ثانیه چقدر است. البته سرعت موارد دیگر از جمله زمان ریدیرکت شدن، زمان پاسخ سرور و … به شما نشان داده می‌شود. شما همچنین می‌توانید بر اساس نوع مرورگر، بر اساس کشور و صفحه نیز سرعت را بررسی کنید.

گوگل آنالیزور
در صفحات بعدی اطلاعات سرعت حتی جالب‌تر و دقیق‌تر می‌شوند. در صفحه زمانبندی صفحه (Page Timing) شما اطلاعات دقیقی در مورد سرعت هر صفحه پیدا می‌کنید. در صفحه پیشنهادهای سرعت (Speed Suggestions) نیز شما می‌توانید پیشنهادهای خود گوگل برای افزایش سرعت هر صفحه را مطالعه نمایید که واقعاً فوق‌العاده است.

جستجوی سایت (Site Search)

با متصل کردن سیستم جستجوی داخلی سایت به گوگل آنالیز، شما می‌توانید اطلاعات دقیقی را در مورد جستجوهای انجام شده در سایت خود مشاهده نمایید.

رویدادها (Events)

منظور از رویدادها آن تعاملاتی است که شما قصد اندازه‌گیری آنها را دارید. برای مثال می‌توانید مشخص کنید که با کلیک بروی یک گزینه، رویدادی در گوگل آنالیتیک ثبت شود تا بتوانید تعداد کلیک‌های انجام شده بروی آن گزینه را اندازه‌گیری و بررسی کنید.

گوگل آنالیزور

تبدیل‌ها (Conversions)

این آخرین قسمت گوگل آنالیز است. همانطور که گفتیم منظور از این کلمه، تبدیل شدن بازدیدکننده به کاربر ثابت یا مشتری است. برای این منظور لازم است که شما اهدافی را مشخص کنید و در صورت اینکه کاربر خریدی انجام می‌دهد، اطلاعات خرید را در اختیار گوگل بگذارید. تنظیمات این قسمت باید از طریق بخش مدیریت گوگل آنالیز و به کمک Google Tag Manager انجام شود و بروی سایت پیاده‌سازی شود (در مطالب بعدی چگونگی این کار را برای شما توضیح خواهیم داد). این قسمت شامل چهار بخش متفاوت است.

اهداف (Goals)

در این بخش آمار مربوط به اهدافی که تعیین کرده‌اید به شما نمایش داده می‌شود. هدف شما می‌تواند بازدید کاربر از یک صفحه مشخص، ثبت نام کاربر در سایت، عضویت کاربر در خبرنامه و … باشد. به این ترتیب متوجه می‌شوید که چه تعداد از کاربران و کدام یک از آنها اهداف شما را تکمیل می‌کنند؛ بر اساس این اطلاعات می‌توانید فرآیندهای خود را بهینه‌سازی کنید.

گوگل آنالیزور

فروش آنلاین (E-Commerce)

با دادن اطلاعات فروش به گوگل آنالیتیکس، شما می‌توانید در این بخش ببینید که چقدر درآمد عایدتان شده است،چند درصد ازکاربران به مشتری تبدیل شده‌اند، چند تا معامله صورت گرفته و میانگین ارزشی که برای شما داشته چقدر بوده است.

گزینه سمت چپ بالای می‌توانید درآمد خود را با شاخص‌های دیگر بر روی نمودار مقایسه کنید.

گوگل آنالیزور

مسیرهای چند کاناله (Multi-Channel Funnels)

در آنالیتیکس، اعتبار تبدیل‌ها و فروش‌های شما به آخرین کانال ورودی داده می‌شود که کاربر از طریق آن وارد شده است. اما جستجو‌ها و ارجاع‌های قبلی چه نقشی در تبدیل کاربر داشته‌اند؟ بین علاقه ابتدایی کاربر تا انجام خرید یا هدف شما چقدر فاصله وجود داشته است. با استفاده از این بخش می‌توانید جواب تمام این سوال‌ها را پیدا کنید. شما می‌بینید که کاربر دقیقاً چند بار و از چه طرقی وارد سایت شده تا در نهایت تبدیل به مشتری یا کاربر ثابت شود.

 

اختصاص (Attribution)

در این بخش می‌توانید ببینید که هر یک از کانال‌های ورودی شما چه مقدار از تبدیل‌ها را به خود اختصاص داده است. سیستم اختصاص دهی به چند صورت در اختیار شماست. شما می‌توانید تنها به آخرین کانال ورودی برای تبدیل اعتبار دهید. اولین کانال ورودی را مسئول بدانید. یا آنکه به تمام کانال‌های ورودی که کاربر از طریق آنها وارد شده است (تا آن زمان که به مشتری یا کاربر ثابت تبدیل شود) درصدی اعتبار بدهید.

خلاصه مطالب

گوگل آنالیزور – ANALYTICS چیست؟
گزارشات در گوگل آنالیزور
چگونه گوگل آنالیتیکس را بر روی وب‌سایت خود نصب کنم؟
یک فرهنگ لغت سریع برای استفاده از گوگل آنالیز
کلیک کنید و رای بدهید
[Total: Average: ]
مختص شما:  سئو در یزد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *