کیوورد ریسرچ

سلام دوستان به سئوبلک خوش آمدید .امروز را با آشنایی در زمینه ابزارهای مدیریت اینستاگرام صحبت می کنیم.

کیوورد ریسرچ

تحقیقات کلمات کلیدی کمک می‌کند بفهمید چه کلماتی بیش‌ترین بازدیدکننده را خواهند داشت.
هم‌چنین می‌فهمید کدام گروه از کلمات، بیش‌ترین تعامل منفعت‌ساز را دارد.
از همه مهم‌تر، کلمات هدف را برای آغاز کار پیدا می‌کنید. کلماتی که به طور منطقی دسترس‌پذیر هستند.
این کلمات آغازگر مسیر به سمت کلمات بزرگ‌تر خواهند بود.

معمولا کیوردهای چند کلمه‌ای برای آغاز انتخاب می‌شوند. کیوردهایی که غالبا نمی‌توان
بدون تحقیق، تصور کرد. بنابراین اگر متخصص سئو می‌گوید کلمات مناسب‌تری برای هدف‌گیری سراغ دارد،
بدون منطق اصرار نکنید، و داده‌ها را ملاک قرار دهید.

چرا به کیورد ریسرچ یا کلمات کلیدی نیاز داریم؟

همان طور که گفتم، برای این که انرژی و بودجه ی مالی و نیروی انسانی ما در مسیر درست استفاده شوند،
باید کلمات کلیدی هدف مان را با وسواس و تحقیق بسیار زیاد انتخاب کنیم. این کار، زمانی پیچیده می شود
که هر وب سایتی با بودجه های متفاوت و در موضوعات بعضا کم تر شناخته شده هم نیاز به بهینه سازی دارد
و همیشه همه چیز آن طور که شاید به نظر برسد، سرراست و واضح نیست.

به عنوان مثال در موضوع «هتل ها »، شاید یکی از بزرگ ترین کلماتی که هر وب سایت مرتبطی آرزو دارد
در گوگل به صفحه ی یک آن برسد، کلمه ی «رزرو هتل » است. اما اگر وب سایت ما با بودجه ی بسیار محدود،
قدرت تقابل با رقبای صفحه ی یک این کیورد را نداشته باشد چه؟ اگر سایت ما مثل موضوع هتل داری، کیوردهای واضحی نداشته باشد چه؟

کیوورد ریسرچ

مراحل انتخاب کیوردها

مراحلی که در زیر ذکر شده، هر کدام شگردها، نکات و توضیحات مخصوص به خودش را دارد
که بیان همه ی آن ها در یک مقاله، ممکن نیست. اما تلاش کرده ایم مبانی و اصول هر کدام را به اختصار توضیح دهیم.

مختص شما:  افزونه سئو اپن کارت

 

یک

تمام عبارت های مرتبطی که به ذهنتان می رسد را یادداشت کنید. هر چه بیش تر بهتر.
برای این کار می توانید از سایت های رقیب استفاده و الگوبرداری کنید. می توانید
با جستجوی یک کیورد مرتبط در گوگل، کیوردهای مرتبطی که در پایین صفحه پیشنهاد می دهد
را گردآوری کنید. می شود از نام و عنوان محصولات یا خدمات خود کیوردهای مختلف استخراج کرد
یا سوالاتی که مخاطبان هدف شما برای رسیدن به وب سایت تان جستجو می کنند را پیدا کنید.
از دیگران بخواهید که کیوردهای مد نظرشان را اضافه کنند و خلاصه هر چه می توانید کیورد جمع کنید.

 

دو

کیوردها را یک مرحله پالایش کنید و آن هایی را که کاملا اشتباه هستند بیرون بریزید.
واضح است که در بین حجم زیادی از کلمات، اشتباهاتی هم رخ خواهد داد که به وضوح با کسب و کار شما بی ارتباط هستند.

کیوورد ریسرچ

سه

از ابزارهای لازم برای پیدا کردن حجم بازدید کلمات کلیدی استفاده کنید
و با توجه به گستردگی و بزرگی کسب و کارتان، کیوردهایی با حجم بازدید متناسب را انتخاب کنید.

یکی از مهم ترین و بهترین ابزارها که رایگان هم هست، گوگل کیورد پلنر ( Planner Google Keyword ) است.
آموزش دقیق این ابزار خودش مقاله ی جداگانه ای می طلبد. اما بعد از این که تحریم را دور زدید
و با استفاده از پروکسی و با آیپی کشور دیگری وارد صفحه ی این ابزار شدید، با جستجوی یک یا چند کیورد می توانید
اطلاعات مختلفی را درباره ی آن ها پیدا کنید. البته برای یافتن کیوردهای دیگر هم می توانید از همین ابزار استفاده کنید.
اطلاعات مربوط به میزان بازدید کیوردها در این ابزار تخمینی است و خیلی دقیق نیست.

مختص شما:  لینک های اسپم

 

نکات مهم برای انتخاب کیوردها:

۱- برای انتخاب هر کیورد باید سه فاکتور را در نظر داشته باشید:

– میزان رقابت: میزان رقابت و تعداد رقبا و قدرت رقبا

– میزان ارتباط: میزان ارتباط کیورد با وب سایت و کسب و کار شما

– میزان محبوبیت: میزان محبوبیت و حجم مخاطب کیورد مورد نظر در گوگل

کیوورد ریسرچ

۲- لقمه های بزرگ برندارید. کیوردهایی که مخاطبان بسیار وسیعی دارند و رقبای شما سالهاست
در رتبه های بالای آن، جا خوش کرده اند، برای شروع کار، انتخاب های درستی نیستند.
اگر با بودجه و امکانات محدود روی کیوردهایی مثل Hotels ،Travel ،Games ،Books یا Music سرمایه گذاری کنید،
در واقع شکست خود را تضمین کرده اید.

 

ابزارهای برای کیوورد ریسرچ

1- Übersuggest

این ابزار هوشمند کلمات کلیدی که توسط گوگل به جستجو کنندگان پیشنهاد می شود
را ارائه می دهد در شکل زیر تصویر نمونه ای از جستجو و پیشنهاد آن توسط گوگل آمده است:

 

ابزار Übersuggest پیشنهاد کلمات توسط گوگل را بهمراه 100 کلمه کلیدی دیگر در ارتباط با کلمات کلیدی که شما وارد نموده اید را در اختیار شما قرار می دهد.

2- Keyword Tool IO

این ابزار خیلی شبیه ابزار Übersuggest است با این تفاوت که کلمات پیشنهادی YouTube و Bing و ترکیبی از آنها را نیز ارائه می دهد.

3- SEOChat Suggestion Keyword Finder

این ابزار کلمات کلیدی ترکیبی پیشنهادی از موتورهای جستجوی مختلف مثل Google و Bing را ارائه می دهد.
کلمات کلیدی پیشنهادی توسط SeoChat بسیار زیاد می باشد
و در اکثر مواقع این کلمات کلیدی تضمین شده توسط لیست پشنهادی موتور جستجوی گوگل است.

4- Google AdWords Keyword Planner

این ابزار ارائه شده توسط گوگل می باشد و به شما کلمات کلیدی پر رقابت بر اساس کشور
و مناطق مختلف و همچنین بر اساس زمان و تاریخ را ارائه می نماید.

مختص شما:  قرارداد الکترونیکی سایت سئو بلک

در شکل زیر نمونه ای از کلمات کلیدی پیشنهادی توسط ابزار Google AdWords بهمراه Landing Page مورد نظر آمده است.

5- Link Sleuth

بصورت فنی این ابزار ارائه کننده کلمات کلیدی نمی باشد. Link Sleuth در واقع یک وب سایت Crawler است
که اطلاعات را از صفحات، توضیحات و برچسب وب سایت های مختلف جمع آوری می نماید.
کلمات کلیدی که توسط این ابزار ارائه می شود دقیقا همان چیزی است که در صفحات وب سایت های مختلف بکار رفته است.

کیوورد ریسرچ

6- Screaming Frog SEO Spider

این ابزار دارای قابلیت های زیادی است و بصورت حرفه ای توسط یک شرکت در U.K پیاده سازی شده است.

ولی نسخه رایگان آن محدودیت دارد و بیشتر از 500 آدرس را Crawl نمی کند.
ولی همین تعداد برای خیلی از کاربران مفید است و می توانند توسط آن به خیلی از کلمات کلیدی دسترسی پیدا نمایند.

7- WordStream’s Free Keyword Tool

این ابزار دارای یک پایگاه داده بوده که بیش از 10 میلیارد کلمه کلیدی را جمع آوردی نموده است.
این ابزار کلمات کلیدی پیشنهادی بهمراه چندین کلمه مرتبط را در اختیار جستجو کنندگان قرار می دهد.
در نسخه رایگان ابزار WordStream’s Free Keyword 30 کلمه کلیدی به شما پیشنهاد می شود.

8- rellian Keyword Discovery

این ابزار دارای یک پایگاه داده بوده که بیش از چند میلیارد کلمه کلیدی بهمراه تعداد دفعاتی که جستجو شده اند
را شامل می شود. این ابزار همچنین دارای این قابلیت است
که تعداد دفعاتی که این کلمات کلیدی در هر ماه جستجو شده اند را در اختیار شما قرار دهد.

 

خلاصه مطالب

چرا به کیورد ریسرچ یا کلمات کلیدی نیاز داریم؟

مراحل انتخاب کیوردها

نکات مهم برای انتخاب کیوردها

ابزارهای برای کیوورد ریسرچ

 

کلیک کنید و رای بدهید
[Total: Average: ]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

The best way to Evaluate All mail Purchase New bride Prices x بخوانید...