کارشناس تولید محتوا کیست؟

اغلب شرکت‌های بزرگ به تولیدکنندگان محتوا دستمزدهای خوبی پرداخت می‌کنند و این افراد نقش مهمی در پیشبرد برنامه‌های بازاریابی کسب و کارها در اینترنت ایفا می‌کنند.

اخیرا نیز مجموعه‌هایی راه‌اندازی شده‌اند که به شرکت‌ها خدمات تولید محتوا ارائه می‌کنند. آن‌ها نیز با توجه به حجم بالای سفارش‌هایی که دارند، به افرادی به عنوان کارشناس تولید محتوا به صورت استخدامی یا پاره‌وقت نیازمند هستند.

اما کارشناس تولید محتوا کیست و چه وظایفی دارد؟ چنین فردی باید چه توانایی‌ها و مهارت‌هایی داشته باشد؟ اینها پرسش‌هایی است که سعی کردیم در ادامه به آن‌ها پاسخ دهیم.

وظایف و توانایی های مورد نیاز برای کارشناس تولید محتوا چیست؟

همانطور که گفته شد، کارشناسی به معنی تخصص است. یک متخصص تولید محتوا علاوه بر مهارت که برای شغل تولید محتوا ذکر شد باید دارای چند مهارت مهم دیگر نیز باشد و دقیقا این موضوع تفاوت بین نیروی تولید محتوا و کارشناس تولید محتوا است. این مهارت ها عبارتند از :

  • توانایی برنامه ریزی برای استراتژی محتوا

یک کارشناس محتوای خوب در درجه اول یک استراتژیست محتوای حرفه ای است. در شرکت ها اغلب کارشناس محتوا به عنوان مدیریت بخش تولید محتوا نیز شناخته میشود، از این رو این کارشناس باید برای هر نوع محتوای تولیدی یک برنامه ریزی مشخص داشته باشد. ممکن است در یک سایت چندین نوع محتوا با هدف های گوناگون نوشته شود و یک کارشناس محتوا باید توانایی بخش بندی هرنوع از محتوا را داشته باشد.

بیشتر بدانید:

  • مهارت فروش و توانایی تبلیغ نویسی

یکی از مهم ترین توانایی های مورد نیاز کارشناس تولید محتوا، توانایی کپی رایتینگ یا نوشتن متن تبلیغاتی است. هدف اغلب سایت ها پس از جذب مخاطب، نوشتن محتواهای تبلیغاتی برای تبدیل مخاطب به مشتری و خریدار است. یک تبلیغ نویس خوب باید به درستی بتواند مشخصات یک محصول یا خدمت را معرفی کند، ویژگی های آن را برجسته کند و در نهایت با متن جذاب خود باعث ایجاد فروش در مجموعه شود.

مختص شما:  بازاریابی محتوایی چیست

کارشناس تولید محتوا کیست

  • کار با cms ها

cms به معنای سیستم مدیریت محتواست. هر سایتی که در سطح اینترنت وجود دارد دارای یک سیستم مدیریت محتوا برای مدیریت بهتر سایت است. اغلب سایت ها از سیستم مدیریت محتوای wordpress استفاده میکنند که محبوب ترین cms آماده است. آشنایی با cms ها نه در حد حرفه ای اما در حد معمول یکی از توانایی های مورد نیاز یک کارشناس محتوا برای ورود اطلاعات و زیباسازی محتوا در سایت است.

  • آشنایی ابتدایی با css و html

در بعضی از مواقع ممکن است برای ورود اطلاعات مختلف به صفحات سایت با مشکلاتی روبرو شوید. در این زمان اگر با زبان نشانه گذاری HTML و CSS آشنایی داشته باشید به راحتی میتوانید از پس این مشکلات برآیید. البته در بحث سئو نیز یکی از مهم ترین پیش نیاز ها برای حرفه ای شدن، تسلط بر این دو زبان نشانه گذاری است. این دو را با زبان های برنامه نویسی اشتباه نگیرید.

html  و css آسانترین لازمه، جهت ورود به دنیای سئو و دنیای برنامه نویسی هستند.

  • آشنایی با زبان انگلیسی

یک کارشناس تولید محتوا باید از منابع بسیار زیادی برای تولید محتوا برخوردار باشد. بهترین منابع برای تولید محتوای یونیک و اصل، وب انگلیسی است و به همین خاطر یک کارشناس تولید محتوا باید به خوبی بتواند از این منابع استفاده کند، قسمت هایی را ترجمه و از قسمت هایی الهام بگیرد.

آشنایی با زبان انگلیسی نه تنها در متن بلکه در منابع ویدیویی نیز بسیار کارساز بوده و به خوبی میتواند به ما در تولید محتوا کمک کند.

  • آشنایی نسبتا کامل با سئو سایت

برای شغل تولید محتوا آشنایی نسبی با سئو و حتی آشنایی با سئو محتوا اکتفا میکند. اما یک کارشناس تولید محتوای حرفه ای باید با سئو سایت به خوبی آشنایی داشته باشد. این علم میتواند در امر استراتژی و تولید محتوا به خوبی به این فرد کمک کند تا بتواند با محتواهای تولیدی بهترین رتبه ممکن در نتایج جستجو را کسب کند.

  • آشنایی با آنالیز محتوا و بازخورد ها

کارشناس محتوا باید پس از انتشار محتوا در سایت، آن را در بازده های زمانی مختلفی آنالیز کند و رفتار کاربران و موتور های جستجو را نسبت به آن بسنجد تا در صورت نیاز قسمتی از محتوا ویرایش، حذف و یا حتی قسمتی به آن اضافه شود.

مختص شما:  آنالیز کلمات کلیدی

بهترین ابزار برای این کار ابزار گوگل آنالیتیکز و سرچ کنسول گوگل است. یک کارشناس محتوای حرفه ای بر هردوی این ابزار ها تسلط کامل دارد و در نواقع مختلف سایت را با آنها مورد آنالیز قرار میدهد.

  • آشنایی با آنالیز رقبا

هماطور که گفته شد، مهم ترین هدف تولید محتوا برای سایت، رقابت در صفحه در نتایج جستجو است. اما برای رقابت کردن فقط تولید محتوا کافی نیست. یک کارشناس تولید محتوا باید این توانایی را داشته باشد که قبل از ورود به رقابت در یک کلمه کلیدی، سایت رقبای برتر را از زوایای مختلف از جمله اعتبار و کیفیت محتوا آنالیز کند و در نهایت سعی کند از تمامی آن ها بهتر باشد.

مطمئنا رقابت بدون توجه و در نظر گرفتن رقبا کاری بسیار مشکل است و ممکن اصلا برای شما نتیجه مطلوبی در بر نداشته باشد.

  • آشنایی با سرچ حرفه ای در گوگل

جستجو در گوگل فقط برای پیدا کردن مقالات و محصولات نیست. یک جستجو گر حرفه ای با تکنیک های سرچ در گوگل میتواند به هر سایتی با هرنوع محتوای و در هر قسمت از سایت دسترسی پیدا کند. به طور مثال: یک کارشناس تولید محتوا نیاز به انتخاب یک عنوان جذاب برای محتوای خود دارد. اگر این کارشناس محتوا، توانایی سرچ حرفه ای را داشته باشد میداند که با ساختار زیر میتواند تمامی سایت های سطح وب که در عناوین مقالات خود کلمه موردنظر او را دارند را پیدا کند.

intitle:keyword

با استفاده از این متن، از گوگل میخواهید تمامی مقالاتی که در عنوانشان از کلمه کلیدی مورد نظر شما استفاده کرده اند را برای شما جمع آوری کند.
این تنها یکی از تکنیک های جستجوی حرفه ای در گوگل است که یک کارشناس حرفه ای به آن نیاز پیدا میکند.

مختص شما:  انجام تولید محتوا

کارشناس تولید محتوا کیست

ویژگی‌های شخصیتی

خلاق،‌ منظم، مسئولیت‌پذیر و تحلیل‌گر

اگر واقع‌بین باشیم،‌ داشتن این ویژگی‌ها برای رسیدن به یک محتوای کاربر و گوگل‌پسند کفایت می‌کند و اگر کارشناسی بیش از این توانایی‌ها را در اختیار داشت، برای او مزیت و برتری به شمار می‌آید و می‌تواند در برابر ارائه و به کارگیری هر یک از توانایی‌های دیگرش، درخواست حقوق و مزایای بیشتری داشته باشد.

اگر شما هم تجربه رویارویی با آگهی‌های نامتعادل استخدام کارشناس تولید محتوا یا نظری درباره این مقاله دارید، در ادامه  آن را با ما درمیان بگذارید.

از مطالب زیر نیز دیدن فرمایید:

آینده شغلی تولید محتوا و کارشناس تولید محتوا

برای نیروهای تولید محتوا و کارشناسان تولید محتوا در کشور فرصت های شغلی بسیار زیادی وجود دارد. اگر همین حالا در یک اپلیکیشن نیازمندی ها مثل دیوار یا شیپور، کلمه تولید محتوا را در قسمت استخدامی ها جستجو کنید با لیست بلند و بالایی از شرکتهایی که به دنبال استخدام نیروی تولید محتوا هستند مواجه میشوید.

در آمد یک نیروی تولید محتوا که در یک شرکت استخدام میشود، بین 1/200 هزار تا 3/500 هزار تومان متغیر است. البته خیلی از نیروهای تولید محتوا ترجیح میدهند در منزل خود به و صورت پروژه ای کار کنند که این قابلیت یکی از مزیت های این شغل است.

باید این نکته را گوشزد کنیم که درآمد فعلی یک نیروی تولید محتوا در خارج از کشور چیزی حدود 3 تا 5 برابر یک نیرو داخل ایران است.
با این تعاریف آینده این موقعیت شغلی نیز مطمئنا آینده ای روشن با فرصت شغلی های گوناگون است. حتی بعضی از سایت های خبری خارجی، شغل تولید محتوا را در کنار مشاغلی چون مشاغل مربوط به هوش مصنوعی، انرژی های پاک و… در بین 10 شغل محبوب در آینده دسته بندی کرده اند.

کلیک کنید و رای بدهید
[Total: 2 Average: 5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نمونه تقویم تولید محتوا x بخوانید...