چک لیست سئو

چک لیست سئو

چک لیست سئو

سلام به سئو بلک خوش امدید . با هم در این مقاله درباره چک لیست سئو میخوانیم .

چک لیست سئو 

چک لیست سئو در واقع یک برگه تقلب یا راهنما برای کسانی است که می‌خواهند، عملیات سئو و بهینه سازی سایت را بر روی یک سایت پیاده سازی کنند!
در واقع اگر بخواهیم به صورت ساده بیان کنیم که چک لیست سئو چیست،
باید بگوییم  مجموعه فعالیت هایی است که برای بهبود سئو سایت انجام می شود.

چک لیست سئو

30 مورد از این چک لیست به شرح زیر است :

  1. تکرار کلمه کلیدی 1.5% الی 3% در متن
  2. 2% از متن کلمات هم معنی با کلمه کلیدی اصلی
  3. در متن یکبار کلمه کلیدی با رنگ قرمز
  4. یک بار هم معنی و یکبار کلمه کلیدی Bold شود
  5. در زیر هم معنی کلمه کلیدی خط بکشید
  6. یکبار کلمه کلیدی را با اندازه فونت دیگری بنویسید
  7. کلمه کلیدی اصلی در 100 کلمه اول به همان صفحه خودش لینک شود
  8. هر پاراگراف نهایتاً 150 کلمه باشد
  9. هر 300 کلمه تمام شد یک H بدهید
  10. تایتل صفحه اصلی با H1 و H2 یکسان نباشد
  11. در H2 بخشی از عنوان صفحه اصلی استفاده شود.
  12. ترجیحاً H3-4-5 بایستی مرتبط با موضوع اصلی باشند
  13. یک لینک خروجی معتبر داشته باشید یا منبع بزنید
  14. از تایتل لیست در اول مقالات استفاده کنید برای دسترسی راحت تر کاربر
  15. از یک جدول در مقاله استفاده کنید
  16. از یک فیلم در صفحه استفاده کنید
  17. آدرس صفحه ترجیحاً به صورت انگلیسی باشد
  18. لینک سازی داخلی به صورت طبیعی و با هم معنی های همان کلمه کلیدی صورت گیرد
  19. استفاده از کلمه کلیدی در پاراگراف اول و پاراگراف آخر
  20. استفاده از کلمه کلیدی در Description سایت
  21. استفاده از برند سایت در توضیحات صفحه
  22. داشتن CTA برای کاهش نرخ خروج در آن صفحه و کاهش BR
  23. تشویق کاربران برای ثبت دیدگاه
  24. درج بخش نتیجه گیری در آن صفحه
  25. داشتن تصاویر بسیار زیاد در هر صفحه از سایت
  26. ترجیحاً داشتن منبع در انتهای صفحه برای اعتبار بیشتر
  27. استفاده از اینفوگرافی ها در مطالب
  28. تست در Gtmetrix برای هر صفحه
  29. تشویق برای به اشتراک گذاری مطلب
  30. امکان تهیه نسخه چاپی از آن صفحه
مختص شما:  هشتگ چیست؟

چک لیست پایه ای سئو، شروعی برای بهینه سازی سایت

اگر می‌خواهید که از این چک لیست که در ادامه مطرح می‌شود، نهایت استفاده را ببرید و تاثیرگذاری آن را مشاهده کنید، لازم است که در این زمینه حتما از ابزارهای رتبه بندی موتورهای جستجو استفاده کنید.
این ابزارها به شما در درک بهتر اوضاع و شرایط به شما کمک می‌کنند. در ادامه مهم ترین کارهای اساسی
که برای بهینه سازی مقدماتی باید انجام بدهید را به شما معرفی می‌کنم:

چک لیست سئو

تنظیمات صحیح گوگل سرچ کسول (Google Search Console)

اولین کاری که برای بهینه سازی سایت خود انجام دهید، این است که تنظیمات گوگل سرچ کنسول را
به خوبی پیکربندی کنید. در واقع این ابزار که گوگل  بدون هیچ هزینه ای در اختیار شما قرار می‌دهد،
یکی از بهترین ابزارهای رایگان سئو است. فرقی نمی‌کند که کسب و کار شما چیست!
شما نیاز دارید که با استفاده از گوگل و ترفندهای سئو خود را به جایگاهی برسانید که روزانه هزاران
نفر محصولات شما را ببنند، واقدام به خرید آن‌ها بکنند.

همه کسانی که بر روی بهینه سازی سایت خود ماه ها وقت می‌گذرانند و تلاش می‌کنند با این هدف
این کار را انجام می‌‎دهند که بتوانید سرمایه انباشه شده برای بهینه سازی سایت خود را چند برابر برداشت کنند.
اگر شما تا بحال محتوا را بر اساس بهترین چک لیست‌های موجود در این زمینه سئو شده تولید کردید
ولی هیچ نتیجه نگرفته اید، نوبت آن رسیده است که از این کار دست بردارید و اقدام به استفاده
از گوگل وبمستر تولز یا همان گوگل سرچ کنسول بکنید.

مختص شما:  تعاریف تبدیل بازدید کننده به مشتری

این ابزار به شما کمک می‌کند که خیلی خوب قادر باشید بر روی عملکرد سایت خود نظارت داشته باشید و در این زمینه عملکرد خود را مانیتورینگ کنید. کارشناسان و افراد حرفه ای در این زمینه می‌توانند به شما کمک کنند
تا تنظیمات این ابزار را به بهترین شکل انجام دهید، اما واقعا این بزار چه اطلاعاتی در اختیار ما قرار می دهد
که باید آن را به عنوان اولین کار یک چک لیست  سئو در نظر بگیریم؟

پیکربندی تنظیمات گوگل آنالیتیکس ، تحلیل ورودی های گوگل

مرحله بعد چک لیست سئو این است که به این موضوع بپردازید که ورودی های شما از چه
طریق ها و کانال هایی وارد سایت شما می شوند و چه کارهایی انجام می دهند!

این سرویس رایگان که توسط گوگل حدود ۱۵ سال است که ارائه شده است و کاربران زیادی از آن استفاده می‌کنند، اطلاعات و داده های شما را به بهترین شکل پیکربندی می کند.

چک لیست سئو

این ابزار به راحتی می‌تواند به شما کمک کند که در درک روندهای سایت خود به خوبی عمل کنید.
در این زمینه باید دقت داشته باشید که تنظیمات این ابزار به قدری مهم است که توجه کافی نداشتن
به آن می‌تواند برای شما یک مشکل جدی محسوب شود.

چک لیست سئو برای پیدا کردن کلمات کلیدی

پایه و اساس مبنای سئو بر پیدا کردن کلمات کلیدی مناسب استوار است! در این زمینه باید دقت داشته باشید
که می‌توانید از این چک لیست مخصوص برای پیدا کردن کلیدواژه های مورد نظر خود استفاده کنید:

پیشنهادهای گوگل در زمینه Keyword Long Tail را جدی بگیرید

کلمات کلیدی که خود گوگل در هنگام جستجوی یک عبارت به شما ارائه می‌دهد، بسیار مهم است و
در این زمینه می‌تواند مفید واقع شود. افراد زیادی هستند که با استفاده از این شیوه می‌توانند کارهای خود
را به خوبی پیش ببرند.
شاید برای شما هم پیش آمده باشد که بخواهید بدانید کدام کلیدواژه ها در حوزه کاری شما بیشتر سرچ می‌شوند، گوگل ساجست یا Google Suggest همان چیزی است که به دنبال آن بودید.

مختص شما:  مراحل رشد کسب و کار

از ابزار Google Keyword Planner کمک بگیرید

چک لیست سئو

یکی دیگر از شیوه هایی که می‌توانید برای  پیدا کردن کلیدواژه کمک بگیرید، استفاده از گوگل کیوورد پلنر است
که یکی از ابزارهای حرفه ای گوگل برای پیدا کردن کلیدواژه های مناسب است.
این ابزار که این روزها سئوکاران و دیجیتال مارکترها را برای پیدا کردن کلیدواژه های مناسب برای تبلیغات گوگل استفاده می‌کنند، می‌تواند برای پیدا کردن کلیدواژه های مد نظر شما هم مفید واقع شود!

 

خلاصه مطلب 

چک لیست سئو
چک لیست پایه ای سئو، شروعی برای بهینه سازی سایت
چک لیست سئو برای پیدا کردن کلمات کلیدی

 

 

 

کلیک کنید و رای بدهید
[Total: Average: ]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سئو راه x بخوانید...