نحوه تولید محتوا برای سایت

نحوه تولید محتوا برای سایت

نحوه تولید محتوا برای سایت

سلام به سئو بلک خوش آمدید . با هم در این مقاله نحوه تولید محتوا برای سایت مخوانیم .

همه آنچه لازم داریم تا درباره تولید محتوا بدانیم

اولین چیزی که با شنیدن نام محتوا به ذهن خطور می‌کند به احتمال زیاد تولید محتوا است.
و اولین عبارتی که پس از شنیدن تولید محتوا در ذهن ما نقش می‌بندد تولید محتوا از نوع متن و نوشته است.
آیا واقعاً همینطور است و محتوا صرفاً به تولید و تولید نیز صرفاً به محتوای متنی ختم می‌شود؟

در پاسخ به سؤال اول باید گفت که قطعا اینطور نیست و توصیه می‌کنیم قبل از مطالعه این بخش، راندآپ بخش استراتژی محتوا را ملاحظه بفرمایید و سپس این مطلب را ادامه دهید؛
زیرا ممکن است به این نتیجه برسید که در استراتژی محتوای شما نیازی به تولید توسط خودتان نیست و می‌توانید با برون‌سپاری، استراتژی خود را پیاده‌سازی کنید. پس تولید محتوا همه چیز نیست و حتی ممکن است
در استراتژی محتوا وجود نداشته باشد. اما اگر وجود داشت چه؟ اگر قرار باشد خودتان تولید محتوا کنید چه؟ در ادامه این مطلب از ابتدا در رابطه با اهمیت تولید محتوا، سپس انواع قالب‌ها و فرمت‌های محتوا و در نهایت دستورالعملی برای تولید محتوا را خواهید یافت. که در فلوچارت زیر این مراحل به صورت خلاصه آورده شده‌است.

نحوه تولید محتوا برای سایت

ضرورت تولید محتوا 

حال که به ضرورت تولید محتوا پی بردیم وقت دست‌به‌کار شدن است، اما دست نگه دارید و بیایید
قبل از پختن آش تولید محتوا، مواد مورد نیاز این آش را بشناسیم و در قدم اول بیایید کمی بیشتر از آشی که قرار است بپزیم بدانیم.

آوینا کائوشیک در پاسخ سؤال محتوا چیست ؟ بیان می‌کند: «محتوا هر چیزی است که به زندگی خواننده ارزشی می‌افزاید. این ارزش‌ها با کمک کردن به مخاطب در انجام بهتر شغل خود، دقیق‌تر شدن آن‌ها، خندان، سرگرم کردن آن‌ها و آموزش فراهم می‌شود.»

مختص شما:  تکنیک های سئو خارجی

۷ روش مجانی برای بالا بردن کیفیت محتوا

برای رشد کسب‌وکار، باید محتوای آنلاین با کیفیت‌تری تولید کنید تا آوازه‌ی محصول، خدمات و شرکت‌تان مثل طوفان کاترینا بین مردم بپیچد ( با این کار بهبود سئو هم انجام داده‌اید). در ثانی، محتوای سایت شما،
باید مشتریان را به تعامل بیشتر وا دارد و در بهترین حالت، پاتوقی شود که عده‌ای خود را متعلق به آنجا احساس کنند

می‌توانید با گرفتن نیروهای دورکار و خارج از محیط شرکت، محتوا بسازید – که لابد قبلا چنین کاری را خودتان امتحان کرده‌‌اید. بدی این کار آن است که این جور نیروها، شرکت و محصول شما را به خوبی نمی‌شناسند و
مفاهیم باارزش شما برایشان ملموس نیست. وقتی که پای تعامل با مشتریان به وسط بیاید، آن محتوایی حرف اول را می‌زند که سندیت داشته باشد.

نحوه تولید محتوا برای سایت

چه کسی می‌تواند ذهن مشتریان شما را به روشی واقعی و سندیت‌دار درگیر کند؟
جواب این سؤال جلوی شما نشسته است: کارمند عزیزتان.

من اخیرا گپ مفصلی داشتم با لی یورگنسن و جیمز پدن که از متخصصین چیره‌دست بازاریابی محتوا در شرکت بزرگ ORACLE هستند. در این گپ و گفت از زیر زبانشان نکاتی بیرون کشیدم که به کارمندان مربوط می‌شود و اگر رعایتشان کنید محتوای باکیفیتی روی سایت خواهید گذاشت.

۱. سعی نکنید سبک و سیاق خاصی را در حلق خلق‌ بچپانید

آدم‌های مختلف (کارمندان) مخاطبان (مشتریان) متفاوتی را درگیر می‌کنند، اما هیچکس با یونیفرم یک‌دست حال نمی‌کند.
زور نزنید که همه به سبک یکسانی محتوا تولید کنند. بگذارید کارمندان‌تان به شیوه‌های خودشان با موضوع ارتباط برقرار کنند.

آدم‌های واقعی می‌خواهند با آدم‌های واقعی سر و کله بزنند. با اینکه حواستان هست که کارمندان‌‌تان محتوای حرفه‌ای تولید کنند، اما اجازه بدهید واقعی باشند.

مختص شما:  ساخت سایت فروشگاهی

۲. زمین بازی را کوچک نکنید

در خیلی از شرکت‌ها فقط رئیس‌ «اجازه» دارد نوع ارتباط با مخاطبان را تعیین کند. بعضی جاها هم هستند که این امتیاز ویژه را برای دپارتمان بازاریابی هم قائل می‌شوند.
اما ایرادش چیست که سایر دپارتمان‌ها – نظیر خدمات مشتریان، مهندسی، فنی، توسعه‌ی محصول – هم در این امر مشارکت داشته باشند؟ آدم‌های مختلف، سلیقه‌های مختلف دارند.

هر چه آدم‌های بیشتری در ارتباط برقرار کردن دخیل باشند، شانس‌ بیشتری برای برطرف کردن نیازهای متفاوت و درگیر کردن مخاطبان متفاوت دارید.

نحوه تولید محتوا برای سایت

۳. ملایم ویرایش کنید

خیلی‌ها می‌گویند هیچ‌گاه مثل زمانی‌که ازشان خواسته شده دیدگاه و نظر شخصی‌شان را درباره‌ی چیزی اعلام کنند، احساس باارزش بودن بهشان دست نداده است. در واقع آنها حس می‏‌کنند
در منفعت بردنِ بِرند، نقشی کلیدی‌ ایفا می‌کنند.

چند تا قانون کلی بنویسید و بچسبانید به دیوار، بعد بروید عقب بایستید. هنوز هم این اختیار را دارید که محتوا را قبل از منتشر شدن بازبینی و تأیید کنید، اما با حفظ کردن مغز پیام و احترام گذاشتن به محتوای تولید شده توسط کارمندانتان، نشان بدهید که برای تلاش‌شان ارزش قائلید.

مطمئنم متعجب خواهید شد که کارمندان نویسنده‌تان چقدر حرفه‌ای هستند. پس آن خودکار قرمز را شُل‌تر در دست‌تان بگیرید.

۴. به وجهه‌ی نویسنده‌‌ها بیفزایید

بالا یا پایین محتوا نام نویسنده‌ها، دستاوردهای قبلی و تصاویرشان را نمایش بدهید. بگذارید دیده شوند و برند شخصی خودشان را بسازند. از کارمندانتان ستاره‌هایی بسازید که نور خودشان را در شرکت شما منعکس می‌کنند.
تنها از این طریق است که می‌توانید به کارمندان‌تان القا کنید کار را مال خودشان بدانند.

مختص شما:  ایندکس کردن سایت

۵. از نویسندگان بخواهید محتوا را در شبکه‌های اجتماعی‌شان به اشتراک بگذارند

شرکت ExactTarget که در زمینه‌ی نرم‌افزارهای بازاریابی تعاملی کار می‌کند، چیزی در حدود ۷۰ نویسنده‌ی فعال دارد. آنها محتوای ExactTarget را از طریق شبکه‌های اجتماعی‏
شخصی نویسندگان در اینترنت پخش می‌کنند. (بلاگ این شرکت، نمونه‌ای بسیار عالی از تجمع کارمندان تولید محتوای مختلف است)

کارمندان‌تان را تشویق کنید که محتوا را از اکانت شخصی خودشان به اشتراک بگذارند، چرا که حیف است که از شبکه‌های اجتماعی بچه‌های خودتان هیچ استفاده‌ای نکنید.

۶. نتایج را به بچه‌های تیم بگویید

پلتفورم‌‌های خوبِ بازاریابی محتوا، حسابِ آمار و ارقام را دارند – چیزهایی نظیر تعداد بازدید‌ها، نظرات، ترافیک سایت و ترافیک جستجو. اگر بازخورد کار را با نویسنده‌ها در میان بگذارید، میل به رقابت‌طلبی‌شان گُل می‌کند.

نحوه تولید محتوا برای سایت

۷. فراتر از بازاریابی فکر کنید

بلاگ می‌تواند ابزار مفیدی برای جذب نیروی کار باشد. محتوای تولید شده توسط کارمندان، جو حاکم بر مجموعه‌ی انسانی شرکت شما را منعکس می‌کند. چِفت شدن از نظر فرهنگی چیز خیلی خیلی مهمی است.
بگذارید کارمندان بالقوه‌تان، قبل از اینکه وارد شرکت‌تان شوند به خوبی با فرهنگ شما عجین می‌شوند.

علاوه بر این، بلاگ‌های کارمندان مثل دُنبه‌ی دیجیتالی شرکت عمل می‏‌کند. به کارمندان اجازه بدهید محتوایی با ژن خودشان را تولید کنند و به صورت تلویحی به آنها القا کنید که دوست دارید کمک‌شان کنید
تا وجهه‌ی خودشان را بسازند.

خلاصه مطلب

نحوه تولید محتوا برای سایت
همه آنچه لازم داریم تا درباره تولید محتوا بدانیم
ضرورت تولید محتوا
۷ روش مجانی برای بالا بردن کیفیت محتوا

 

کلیک کنید و رای بدهید
[Total: Average: ]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

روش های گرفتن بک لینک x بخوانید...