موتورهای جستجو چگونه کار می کنند

موتورهای جستجو چگونه کار می کنند

موتورهای جستجو چگونه کار می کنند

سلام خیلی خوش امدید به سئو بلک در این مطلب قصد داریم راجب موضوع ها ی موتورهای جستجو چگونه کار می کنند وموتورهای جستجو چگونه کار می کنند؟ وموتورهای جستجو چگونه کار می کنند؟صحبت کنیم تا انتها با سئو بلک همراه باشید.

موتورهای جستجو چگونه کار می کنند

موتورهای جستجو ماشین های پاسخگویی هستند و برای این ایجاد شده اند که بتوانند کشف کنند،
بفهمند و بتوانند محتوای موجود در اینترنت را به نحوی سازمان دهی کنند
که مرتبط ترین محتوا را برای پرسش کاربران پیدا کنند.

برای این که در نتایج جستجو ظاهر شوید،
محتوای شما باید برای موتور های جستجو قابل رويت باشند.
البته همه می دانند که باید سایتشان در دسترس موتور های جستجو باشد
. مسلما در صورتی که یک موتور جستجو نتواند سایت شما را مشاهده کنند
نمی تواند محتوای شما را در SERPها(نتایج صفحه موتور جستجو) نمایش دهد.

موتورهای جستجو چگونه کار می کنند؟

موتور های جستجو سه بخش اصلی دارند:

  1. Crawl(خزیدن): برای پیدا کردن محتوا در اینترنت می گردند
    ، و هر لینک، URL و کدی که برسند آن را بررسی می کنند.
  2. Index(فهرست کردن): در این قسمت موتورهای جستجو هر محتوایی را که در پروسه crawling پیدا کرده اند
    را ذخیره و سازماندهی می کنند
    . هر صفحه ای که ایندکس می شود
    اماده ی نمایش به عنوان سوالات مربوطه کاربران در موتورهای جستجو است.
  3. Rank: قسمت هایی از محتوا فراهم می شود
    که بهترین پاسخ به سوالات جستجو کننده است.
    به زبان ساده تر نتایج جستجو را به نحوی مرتب می سازد که جواب بهتری برای جستجو کننده نمایش داده شود.
مختص شما:  تاثیر رپورتاژ آگهی در سئو

کراولینگ موتورهای جستجو چیست؟

کراولینگ پروسه کشفی است که موتورهای جستجو انجام می دهند. موتورهای جستجو تیمی از ربات ها که به عنوان کراولرها(crawlers) و عنکبوت ها(spiders) شناخته می شوند را برای کشف و اپدیت محتوا می فرستد. محتوا در اینترنت از همدیگر متفاوت هستند. یک محتوا می تواند صفحه ی وب، عکس، ویدیو، PDF و غیره باشند. اما در کل محتوا صرف نظر از فرمت آن ها با لینک پیدا می شوند.

ربات ها شروع می کنند که چند صفحه وب را بررسی کنند، سپس به دنبال لینک های موجود در آن صفحه می روند تا اینکه URLهای جدید را پیدا می کنند. این پروسه به همین نحو ادامه پیدا می کند و محتوای  کراولر ها می توانند هر لحظه محتوای جدیدی را کشف کنند و آن را یه ایندکس خود اضافه می کنند. حال پایگاه داده ای بسیار عظیم از URL ها کشف و ذخیره شده است و بعدا زمانی که یک جستجو کننده به دنبال اطلاعاتی می گردد، موتور های جستجو گر بتوانند محتوای موجود بر روی URL را برای کاربر بازیابی کنند.

گوگل و هیچ موتور جستجوگر دیگری توانایی انجام این کار را ندارند. همه آنها در زمان پاسخ گویی به جستجوهای کاربران، تنها در پایگاه داده ای که در اختیار دارند به جستجو می پردازند و نه در وب! موتور جستجوگر به کمک بخش های متفاوت خود، اطلاعات مورد نیاز را قبلا” جمع آوری، تجزیه و تحلیل می کند، آنرا در پایگاه داده اش ذخیره می نماید و به هنگام جستجوی کاربر تنها در همین پایگاه داده  می گردد. بخش های مجزای یک موتور جستجوگر عبارتند از:

  • Spider یا عنکبوت
  • Crawler یا خزنده
  • Indexer یا بایگانی کننده
  • Database یا پایگاه داده
  • Ranker یا سیستم رتبه بندی
مختص شما:  اشتباهات سئو

موتورهای جستجو چگونه کار می کنند؟

موتورهای جستجو برای تحلیل محتوای وب و سرویس دهی مناسب به کاربران خود سه وظیفه اصلی دارند که عبارتند از :

  • Crawling  – خزش در محتوای سایت ها
  • Indexing – تهیه یک نسخه و تحلیل محتوای آن
  • Results – نمایش نتایج مناسب براساس محتوای ایندکس شده

موتورهای جستجو چگونه کار می کنند

در ادامه هریک از این مراحل را با هم بررسی خواهیم کرد.

فصل اول

موتورهای جستجو چگونه کار می کنند

موتورهای جستجو اینترنت یا Search engines دو کارکرد اصلی دارند: خزیدن (Crawling) و شاخص کردن (Indexing)، و تهیه کردن لیستی رتبه بندی شده از وب سایت هایی که بیشترین ارتباط را با موضوع شناسایی شده برای پرس و جوی کاربران داشته باشد.

1-خزیدن و شاخص بندی کردن

خزیدن و شاخص بندی کردن میلیاردها سند، صفحه، اخبار، فیلم و رسانه در اینترنت.

در ابن پست مطالب زیر را بیان کردیم:

  • موتورهای جستجو چگونه کار می کنند
  • موتورهای جستجو چگونه کار می کنند؟

سپاس از این که وقت گذاشتین و با ما همراه بودید تا اخر این مطلب لطفا از بیقه پست ها هم دیدن فرمایید:

کلیک کنید و رای بدهید
[Total: Average: ]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کاهش رتبه الکسا rankirani x بخوانید...