مزایای ویدئو مارکتینگ

مزایای ویدئو مارکتینگ

مزایای ویدئو مارکتینگ

 

سلام به سایت سئو بلک خوش آمدید. مقاله مزایای ویدئو مارکتینگ را در اینجا میخوانیم.

مزایای ویدئو مارکتینگ

ویدئو مارکتینگ چیست؟

توضیحات زیادی برای ویدئو مارکتینگ ( video marketing ) یا همان بازاریابی ویدئویی وجود دارد:

  1. ویدئو مارکتینگ به مفهوم ساخت ویدئو از محصولات یا خدمات و انتشار آن در رسانه های دیجیتال بمنظور جذب مخاطب هدف است.
  2. ویدئو مارکتینگ یکی از روشهای بازاریابی است که در آن مخاطب توسط یک فیلم تبلیغاتی جذب خدمات یا محصولات یک برند می شود.
  3. منظور از ویدیو مارکتینگ فرایند تولید و انتشار ویدیو در وب سایت و شبکه های اجتماعی است
    که اهداف معرفی محصول و خدمات و همچنین جذب مشتری و افزایش فروش را دنبال کند.
  4. ویدیو مارکتینگ اکران ویدئو تبلیغاتی به منظور جذب مخاطب و تبدیل آن به مشتری اطلاق می شود.

از کجا ویدیو مارکتینگ را شروع کنیم؟

در مرحله اول باید یک ویدئوی حرفه ای بسازید. با توجه به نوع کسب و کارشما،
نوع محصول یا خدمات و همچنین مخاطبان هدف، تیزر تبلیغاتی شما می بایست ساخته شود.

در ساخت تیزر تبلیغاتی زمان، هزینه، سبک نمایش تیزر، هدف گذاری تیزر، داستان، گرافیک و نحوه اجرا بسیار مهم است.

مزایای ویدئو مارکتینگ

ویدئو ساخته شده خود را می توانم در چه مکان هایی اکران کنم؟

  • وب سایت های اشتراک گذاری ویدئو فارسی و انگلیسی همانند(آپارات،نماشا، تماشا، یوتیوب، ویمئو و…)
  • نمایش ویدئو به مشتریان در جلسات و همایش ها
  • نمایش ویدئو در نمایشگاه ها و رویدادها
  • انتشار ویدئو در شبکه های اجتماعی همچون (اینستاگرام، تلگرام، فیسبوک، گوگل پلاس، لینکدین و …)
  • تبلیغات با ویدئو مدنظر در سایت های ویدئو مارکتینگ
  • تبلیغات با ویدئو مد نظر در برنامه های اینترنتی
  • تبلیغات با ویدئو مدنظر در تلویزیون

نکاتی در مورد ساخت ویدیو و بازاریابی ویدیویی

۱- انتخاب عنوان مناسب

یکی از مهم‌ترین موارد در ویدیو مارکتینگ استفاده از عنوان مناسب است.
یعنی باید عنوانی را انتخاب کنید که مرتبط با محتوای ویدیو و شامل کلمه کلیدی مناسب نیز باشد.

۲- کیفیت مناسب

ویدیوی باکیفیتِ خوب، می‌تواند ذهنیت مناسبی را از کسب و کار و محصولات در ذهن مخاطب ایجاد کند.

۳- خلاقانه (با چاشنی طنز)

معمولا ویدیوهایی مورد استقبال بیشتری قرار می‌گیرند که در ساخت آنها خلاقیت بیشتری به کار برده شده باشد.
همچنین استفاده از چاشنی طنز می‌تواند پیام ویدیو را بهتر به مخاطب برساند و ماندگاری آن را در ذهن افراد بیشتر کند.
(البته برای همه کسب و کارها توصیه نمی‌شود)

۴- استفاده از لوگوی شرکت یا وب‌سایت

برای اینکه کاربران بدانند که این کسب‌وکار، محصول و غیره متعلق به چه کسی است
حتماً باید آدرس وب‌سایت یا لوگو و آرم شرکت روی ویدیو قرار داده شود.
همچنین این‌کار از به سرقت رفتن مطالب جلوگیری می‌کند.

۵- مدت زمان ویدیو

در ساخت ویدیو اختصار و کوتاه بودن زمان ویدیو می‌تواند به بهتر دیده شدن و بیشتر به اشتراک گذاشته شدن
ویدیو کمک کند. برای این‌کار باید پیام به صورت خلاصه، مفید و کامل در ویدیو عنوان شود و به حاشیه پرداخته نشود.

۶- معرفی روش‌های ارتباط با شرکت (آدرس، تلفن و …)

وقتی ویدیویی به اشتراک گذاشته و دیده می‌شود و محصول ارائه شده مورد پسند کاربران قرار گرفت،
حتما باید بتوانند با صاحبان کسب و کارها، شرکت‌ها یا وب‌سایت‌ها ارتباط برقرار کنند.

۷- اشتراک در شبکه‌های اجتماعی

امروزه شبکه‌های اجتماعی مکان مناسبی برای معرفی کسب و کار و محصولات می‌باشد.
با گسترش روزافزون شبکه‌های اجتماعی و هجوم هرچه بیشتر کاربران، این شبکه‌ها می‌توانند
به هرچه بهتر دیده شدن کسب و کارها کمک کنند. همچنین اشتراک ویدیو در شبکه‌های اجتماعی
با استقبال خوبی مواجه می‌شود.

مزایای ویدئو مارکتینگ

9 مزیت استفاده از ویدئو مارکتینگ

این مزیت ها ممکن است با تعدادی از اهداف مشترک باشند ولی باید دانست
که اول از همه باید شما دقیقا هدف خود را تعیین کرده و سپس اقدام به تولید فیلم و ویدئو مارکتینگ کنید.

مختص شما:  تولید محتوا در سئو بلک

1. مشتریان شما ویدئو را بیشتر تماشا می کنند

تحقیقات ثابت کرده است که مشتریان به ویدئو بیشتر از متن یا عکس توجه می کنند
و آن را مشاهده می کنند. حقایق جالب زیر را بهتر است که بدانید:

  • 92% تبلیغات محصولات و فروش b2b با استفاده از ویدئو آنلاین است.
  • 4 میلیارد ویدئو روزانه در یوتیوب به اشتراک گذاشته می شود.
  • یک سوم خریدارها، خرید های خود را بعد از مشاهده ویدئو انجام می دهند.

2. تبلیغات ویدئویی باعث فروش سریع تر محصول می شود

بزرگترین وب سایت های فروش آنلاین دنیا مانند آمازون و ای بی، بیان کرده اند
که با افزودن ویدئو مارکتینگ به محصولاتشان، نرخ فروش آن ها 35 درصد افزایش پیدا کرده است.

3. کاربران ویدئو را به اشتراک می گذارند

هر کاربری که ویدئویی را جذاب ببینید، حتما آن را در شبکه های اجتماعی به اشتراک می گذارد
تا دیگر دوستان خود آن را مشاهده کنند. روزانه و در هر دقیقه، بیش از 700 ویدئو در توییتر توسط کاربران به اشتراک گذاشته می شود.

4. ویدئو مارکتینگ را می توان در میان کاربران موبایلی استفاده کرد

تعداد افرادی که ویدئو ها را با استفاده از موبایل مشاهده می کنند، رو به افزایش است.
جالب است بدانید که 88 درصد ویدئوهایی که زمان آن ها زیر 30 ثانیه است، در موبایل ها مشاهده می شود.
مخصوصا اگر اینکه در طراحی ویدئو از حالت رسپانسیو استفاده شده است.

5. ویدئوها بهترین فرمت برای اطلاع رسانی و آموزش هستند

به غیر از صدا و تصویر که برای آموزش نیز استفاده می شود، از ویدئو مارکتینگ هم برای آموزش می توان استفاده کرد.
مزیت استفاده از ویدئو در آموزش این است که می توان تمامی جنبه ها به صورت کاملا زنده نمایش داد
ولی در عکس و تصویر محدودیت هایی وجود دارد و نمی توان هر نوع مطلبی را با آن ها به صورت کامل آموزش داد.

مختص شما:  نوشتن تیترهای جذاب

6. موتورهای جستجو برای ویدئو ها ارزش قائل هستند

موتورهای جستجو امروزه بیشتر از گذشته به ویدئو مارکتینگ اهمیت می دهند.
در بخش جستجوی ویدئو در موتورهای جستجو مانند عکس، بهترین ویدئو براساس رتبه بندی خاصی نمایش داده می شوند.
به اشتراک گذاشته شدن ویدئو ها در شبکه های اجتماعی و قراردادن آن ها
در بلاگ از مهمترین عواملی افزایش رتبه یک ویدئو می شوند و همچنین می توانند توجه کاربران را به خود جلب کنند.

مزایای ویدئو مارکتینگ

7. یک ویدئو می تواند در یک زمان کوتاه اطلاعات بسیاری را در اختیار کاربران قرار دهد

با استفاده از ویدئو مارکتینگ، مطالب زیادی نبست به عکس و تصویر و درزمان کوتاه تری را بیان کنید.
برای خواندن یک متن معمولی حداقل 10 دقیقه و برای یک عکس حداقل دو دقیقه زمان لازم است،
ولی همان مطلب را می توان در عرض 30 ثانیه با ویدئو به کاربران بیان کرد.

8. با استفاده ویدئو داستان را راحت تر می توان بیان کرد

اثر احساسی که ویدئو مارکتینگ دارد، بسیار بیشتر از بقیه حالت ها می باشد.
با استفاده از بیان دساتان ویدئو شما می توانید ارتباط بهتری را کاربران و مخاطبان خود برقرار کنید
زیرا در تولید آن می توانید از انواع حالت های گرافیکی، صدا، نور و غیره که برای تولید فیلم لازم است
استفاده کرده که در دیگر فرمت ها چنین قابلیتی وجود ندارد.

9. تحلیل و بررسی آن راحت تر است

سایت های قابلیت اشتراک ویدئو درآن وجود دارد، به شما ابزارهای تحلیلی زیادی در خصوص ویدئوهایی که شما قرار داده اید،
ارائه می دهد. این تحلیل شامل تعداد بازدیدها، شبکه های به اشتراک گذاری شده،
تعداد لایک ها و غیره است که اطلاعات خوبی از میزان پیشرفت ویدئو مارکتینگ به شما می دهد.

مختص شما:  تولید محتوای شاخص

 

خلاصه مظالب

ویدئو مارکتینگ چیست؟

از کجا ویدیو مارکتینگ را شروع کنیم؟

ویدئو ساخته شده خود را می توانم در چه مکان هایی اکران کنم؟

نکاتی در مورد ساخت ویدیو و بازاریابی ویدیویی

9 مزیت استفاده از ویدئو مارکتینگ

کلیک کنید و رای بدهید
[Total: Average: ]

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آنلاین مارکتینگ x بخوانید...