مزایای تحلیل و انالیز رقبا

ali arefnia مارس 21, 2020 0 نظر

مزایای تحلیل و انالیز رقبا

به مقاله مزایای تحلیل و انالیز رقبا از سئوبلک خوش امدید.
در این مقاله ما به برسی اهمیت تحلیل و انالیز رقبا و تحلیل و انالیز رقبا در سئو را به شما توضیح خواهیم داد.
با سئو بلک همراه باشید.

اهمیت تحلیل رقبا در تدوین استراتژی یک کسب‌وکار

بخش تحلیل رقبا، یکی از بخش‌های اساسی و کلیدی در تدوین استراتژی یک کسب‌وکار هست. ۲ دلیل اصلی اهمیت تحلیل رقبا در طرح کسب‌وکار این است که اولا شما از طریق این تجزیه‌وتحلیل، با آگاهی از بازار وارد حوزه کاری خود می‌شوید و ثانیا یک تفاوت و تمایزی را نسبت به رقبا برای شما ایجاد خواهد کرد. بدیهی است که تحلیل رقبا زمان‌بر و دشوار است؛ اما می‌توانید اطلاعاتی در حد معمول و داده‌های ضروری و لازم را که تأثیر به سزایی خواهد داشت را جمع‌آوری و طبقه‌بندی نمایید.

مزایای تحلیل و انالیز رقبا
کسب‌وکار شما برای اینکه یک‌قدم از رقبا جلو باشد، نیاز به تحلیل رقبا دارد؛ بنابراین در ابتدای کار باید به تجزیه‌وتحلیل بازار بپردازید و بعد از شناسایی و تحلیل رقبا، رفتار کسب‌وکاری خود را به‌گونه‌ای طراحی کنید که مشتری، محصول شما را به رقبا ترجیح دهد. البته صحبت و ارائه پیشنهاد در تحلیل رقبا آسان است اما عمل کردن و تدوین استراتژی دشوار و مهم هست. کیفیت محصولات و خدمات شما باید استدلال قوی خرید مشتریان باشد به‌گونه‌ای که در هر زمان و مکانی که باشند، تنها محصولات و خدمات شما را انتخاب کنند.

مزایای تحلیل و انالیز رقبا

 

مزایای تحلیل و انالیز رقبا

  • شناخت کامل رقبای بالفعل و رقبای بالقوه
  • شناخت نقاط ضعف و قوت رقبا
  • شناخت استراتژی تبلیغات رقبا و پیشی گرفتن از آنان
  • شناخت سهم رقبا از بازار
  • شناخت نیازهای پاسخ داده نشده مشتریان
  • شناسایی فاکتورهای تمایز رقبا
  • تحلیل فرصت‌های بالقوه بازار
  • شناسایی تهدیدات بالقوه رقبا برای کسب‌وکار خود
  • یافتن بازارهای جدید
  • تدوین استراتژی بازاریابی جامع برای تبلیغ محصول خود
  • گسترش محصول
  • شناختن مزیت رقابتی خود نسبت به رقبا
  • پیش بینی تهدیدات بالقوه از جانب رقبا
مختص شما:  infinite scroll چیست

مزایای تحلیل و انالیز رقبا

مزایای تحلیل و انالیز رقبا در انتخاب استراتژی های سئو

راهکار های سئو بسیار متنوع هستند و هر کدام از این راهکارها نیز به شیوه های مختلف قابل اجرا هستند. تجزیه و تحلیل رقبا در سئو بسیار مهم است زیرا که داده های بدست آمده از این تجزیه و تحلیل به ما خواهند گفت که کدام استراتژی های سئو در صنعت ما بهتر عمل می کنند و برای شروع باید از کجا برای بهبود رتبه کلمات کلیدی خود شروع کنیم.
تجزیه و تحلیل رقبا به ما کمک می کند که فعالیت های سئو سایت خود را اولیت بندی کنیم. همچنین برای ایجاد کمپین های تبلیغاتی و انتخاب بهترین کمپین ها به ما اطلاعات مفیدی خواهد داد.
آنالیز رقبا ما را با نقاط ضعف و قدرت آنها آشنا می کند. به این ترتیب میتوانیم برای پشت سر گذاشتن آنها برنامه ریزی کنیم و میزان منابع برای پیشی گرفتن از رقبا را تعیین کنیم.

مزایای تحلیل و انالیز رقبا

تحلیل رقبا در سئو به چه صورت است؟

برخی شرکت های سئو مرحله تحلیل رقبا را انجام نمی دهند و مستقیما به سراغ مرحله تحلیل کلمات کلیدی می روند.
مرحله تحلیل رقبا در سئو اهمیت زیادی دارد و می تواند مانند یک میانبر برای  فعالیت های سئو بکار رود. تحلیل اصولی رقیب برای پیشی گرفتن از او در سئو باید تمام مراحل زیر را طی کند.
1-    یافتن کلمات کلیدی رقبا
2-    تحلیل کلمات و تعیین کلماتی که کمتر مورد رقابت هستند و میزان جستجوی بالایی دارند.
3-    یافتن سایت های لینک دهنده و تعیین نوع لینک
مزایای تحلیل و انالیز رقبا

مختص شما:  بهبود رتبه الکسا

وقتی از بررسی نوع لینک در سئو صحبت می شود به هیچ عنوان منظور لینکهای Nofollow نیست. بلکه باید لینک های دریافتی با ارزش رقیب را بررسی کرد. در این بررسی تعیین می شود که رقیب چه تعداد لیک را با خود کلمه کلیدی دریافت کرده و چه تعداد لینک با کلمه ای مشابه کلمه کلیدی به سایت رقیب داده اند. تعداد لینک با کلمات کلیدی عمومی مانند اینجا کلیک کنید چقدر است و تعداد عکسی که به سایت رقیب اشاره دارد چه تعداد می باشد. این اعداد را در سایت خود کپی کنید. درصد بالایی از موفقیت رقیب مال شما خواهد بود. سایر عوامل سئو را نیز باید برای برتری در سئو رعایت کرد.

بیشتر بخوانید:

4 ابزار کاربردی تحلیل و انالیز رقبا

اگر هنوز استراتژی درستی برای آنالیز رقبا تدوین نکرده اید، به شما پیشنهاد می کنیم از این ابزارها استفاده کنید:

1.    ابزار  SEMrush

این ابزار به شما کمک می کند بک لینک های رقبای خود را ببینید.
همچنین این سایت به شما کمک می کند متوجه شوید چند درصد از لینک های رقبای شما نوفالو یا فالو هستند،
چه تعداد از آنها از آیپی های معتبر گرفته شده اند و قدرت دامنه آن ها چگونه است.

در واقع این ابزار کامل ترین اطلاعات را به شما ارائه می کند.
همچنین از نرخ پرش و ماندگاری کاربران سایت نیز می توانید مطلع شوید.

2.     ابزار MOZ

این ابزار یک پلاگین Google Chrome است که می توانید بر روی مرورگر خود اضافه کنید تا از هر صفحه ای که مایل بودید، آنالیز دقیقی به شما بدهد. MOZ از بهترین ابزار آنالیز رقبا است که اعتبار دامنه (DA)، اعتبار صفحه (PA)، کلمات کلیدی هر صفحه، متا تگ ها، هدینگ ها و سایر اطلاعات مفید را در اختیار شما قرار می دهد.

مختص شما:  مدیریت محصول چیست

3.     ابزار researchtools

این ابزار به شما امکان می دهد تا متوجه شوید رقبایتان در چه سایت هایی لینک سازی می کنند؛ بدین ترتیب می توانید روش های لینک سازی رقبایتان را تحلیل کنید. برای این کار باید دامنه سایت رقیب هایتان را در بخش URL تایپ کنید.

4.    ابزار Socialmention

امروزه استفاده کاربران از شبکه های اجتماعی بسیار زیاد شده است و ممکن است به صورت روزانه از کسب و کار شما نام برده شود و نیاز به پاسخگویی شما باشد. این ابزار به شما امکان میدهد تا نظرات کاربران را درباره کسب و کار و خدمات خود بدانید و هرجا لازم بود، پاسخگو باشید. همچنین منشن شدن در شبکه های اجتماعی می تواند منجر به بالا رفتن بازدید از سایت شما شود؛ بنابراین از این مورد غافل نشوید. در آنالیز رقبا متوجه خواهید شد که بسیاری از آن‌ها توسط مشتریان به سایرین توصیه می‌شوند.

کلیک کنید و رای بدهید
[Total: Average: ]
درباره ali arefnia arefnia

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلمات کلیدی متا تگ x بخوانید...