محتوا کار

محتوا کار

سلام به سئو بلک خوش آمدید . با هم در این مقاله درباره محتوا کار میخوانیم .

محتوا چیست؟

اگر چه حالا اکثر مخاطبانمان به خوبی با محتوا آشنایی دارند، اما بد نیست که در شروع مقاله کلیاتی در مورد محتوا ذکر کنیم.

به طور کلی به هر مطلبی که در سایت ها به نمایش درآمده است و اطلاعاتی را به کاربر انتقال می دهد، محتوا گفته می شود.
محتوا هر نوع اطلاعات قابل درک است که می تواند در قالب صدا، عکس و ویدئو به دست مخاطبان برسد.
این روزها محتوا حسابی جایش را در میان کاربران باز کرده است و در اکثر سایت ها و شبکه های اجتماعی از آن استفاده می شود.

محتوا کار

چرا به محتوا نیاز است؟

همان طور که پیشتر هم گفتیم، محتوا لازمه ی درخشش در فضای اینترنت است. در واقع هدف از تولید محتوا رقابت با سایر سایت ها برای دیده شدن بیشتر است. افرادی که می خواهند
بیشتر از سایرین در گوگل به چشم بیایند باید به سئو کردن سایتشان مشغول شوند که برای سئو کردن سایت، به تولید محتوای جذاب و کاربردی نیاز است.
به طوری که بتوان نگاه و توجه مخاطبان را جذب کرد.

اگر قصد دارید تا برای سایت خود و یا دیگران به تولید محتوا مشغول شوید، بهتر است یک نکته را در نظر بگیرید.
این نکته مثل چراغی راهتان را برای پیشرفت در این مسیر روشن می کند. یادتان باشد که برای تولید محتوا نظر و سلیقه مخاطبان را در نظر بگیرید. زیرا متنی که فقط و فقط از دید موتورهای جستجوی گوگل جذاب باشد،
نمی تواند آن چنان در میان مخاطبان محبوب شود. برای اینکه بتوانید سایتتان را ارتقا دهید، باید به فکر محتواهایی باشید که بیشتر از هر چیزی به چشم کاربران بیایند.

مختص شما:  سایت ویترینی

طراحی وب سایت، تصاویر، فونت ها و رنگ ها بخش بزرگی از نام تجاری یک برند را تشکیل می دهند.
اما محتوا چیزی است که باعث می شود افراد اقدام کنند.

فکر می کنم بازاریابی بصری به عنوان چالش اول و کوتاه مدت و بازاریابی محتوا به عنوان چالش دوم و بلند مدت تر برای هر برندیست. گفتن داستان برند باید به شکلی باشد که وفاداری مشتری را ایجاد کند
و برای گفتن داستان یک  نام تجاری نیاز به استفاده از کلمات است. در واقع تصاویر نمی توانند یک  پیام را به طور  کامل به مخاطبان برسانند و این واقعیت را ثابت می کند که کلمات در انتقال یک پیام بسیار مهم هستند.
شرکت های تولید کننده محتوا این دو عنصر را با هم ترکیب می کنندو با تصاویر تجاری و کلمات جذاب،
یک استراتژی بازاریابی  مفید کاملا آنلاین را ایجاد می کنند.

محتوا کار

آشنایی با شغل تولید محتوا

کسی که شغل تولید محتوا را انتخاب می کند، باید بتواند برای سایت های مورد نظر محتوا تولید کند.  این محتوا می تواند در قالب متن و یا تصویر باشد. کارشناس تولید محتوا باید بتواند ضمن کسب
رتبه های برتر گوگل، مخاطبان را از خود راضی کند. برای این کار باید در مورد سلیقه و نیاز مخاطبان هدف بررسی هایی انجام دهد و با پیش زمینه مناسب دست به تولید محتوا بزند.

شغل تولید محتوا کار خیلی سخت و نفسگیری نیست. اما به مهارت ها و توانایی هایی نیاز دارد. این توانایی ها عبارتند از:

  • تسلط بر ادبیات و زبان فارسی
  • برخورداری از مهارت خوب نوشتن
  • آشنایی با نرم افزارهای گرافیکی
  • مهارت داشتن در تایپ سریع
  • آشنایی داشتن با مفهوم سئو

کارشناس تولید محتوا کیست؟

کلمه کارشناس به معنی متخصص میباشد. وجود این کلمه در کنار هر شغل، فن و حرفه به معنای علم کامل در آن زمینه است.
کارشناس تولید محتوا به شخصی اطلاق میشود که در زمینه تولید محتوا برای وبسایت یک متخصص کامل است و با این حرفه در زوایای مختلف آشنایی دارد.
علاوه بر آشنایی، شما برای مشغول شدن در این حرفه باید دارای تجربه کاری باشید و با مشکلات و باگ هایی که ممکن است در این شغل با آن روبرو شوید به خوبی آشنایی داشته باشید.

مختص شما:  سئو خاکستری

وظایف و توانایی های مورد نیاز برای کارشناس تولید محتوا چیست؟

همانطور که گفته شد، کارشناسی به معنی تخصص است. یک متخصص تولید محتوا علاوه بر مهارت که برای شغل تولید محتوا ذکر شد باید دارای چند مهارت مهم دیگر نیز باشد و دقیقا این موضوع تفاوت بین نیروی تولید محتوا و کارشناس تولید محتوا است. این مهارت ها عبارتند از :

محتوا کار

  • توانایی برنامه ریزی برای استراتژی محتوا

یک کارشناس محتوای خوب در درجه اول یک استراتژیست محتوای حرفه ای است. در شرکت ها اغلب کارشناس محتوا به عنوان مدیریت بخش تولید محتوا نیز شناخته میشود،
از این رو این کارشناس باید برای هر نوع محتوای تولیدی یک برنامه ریزی مشخص داشته باشد. ممکن است در یک سایت چندین نوع محتوا با هدف های گوناگون نوشته شود و یک کارشناس محتوا باید توانایی بخش بندی هرنوع از محتوا را داشته باشد.

  • مهارت فروش و توانایی تبلیغ نویسی

یکی از مهم ترین توانایی های مورد نیاز کارشناس تولید محتوا، توانایی کپی رایتینگ یا نوشتن متن تبلیغاتی است. هدف اغلب سایت ها پس از جذب مخاطب، نوشتن محتواهای تبلیغاتی برای تبدیل مخاطب به مشتری و خریدار است. یک تبلیغ نویس خوب باید به درستی بتواند مشخصات یک محصول یا خدمت را معرفی کند، ویژگی های آن را برجسته کند و در نهایت با متن جذاب خود باعث ایجاد فروش در مجموعه شود.

  • کار با cms ها

cms به معنای سیستم مدیریت محتواست. هر سایتی که در سطح اینترنت وجود دارد دارای یک سیستم مدیریت محتوا برای مدیریت بهتر سایت است. اغلب سایت ها از سیستم مدیریت محتوای wordpress استفاده میکنند که محبوب ترین cms آماده است. آشنایی با cms ها نه در حد حرفه ای اما در حد معمول یکی از توانایی های مورد نیاز یک کارشناس محتوا برای ورود اطلاعات و زیباسازی محتوا در سایت است.

مختص شما:  مدیریت محصول چیست

محتوا کار

  • آشنایی ابتدایی با css و html

در بعضی از مواقع ممکن است برای ورود اطلاعات مختلف به صفحات سایت با مشکلاتی روبرو شوید. در این زمان اگر با زبان نشانه گذاری HTML و CSS آشنایی داشته باشید به راحتی میتوانید از پس این مشکلات برآیید. البته در بحث سئو نیز یکی از مهم ترین پیش نیاز ها برای حرفه ای شدن، تسلط بر این دو زبان نشانه گذاری است. این دو را با زبان های برنامه نویسی اشتباه نگیرید.

html  و css آسانترین لازمه، جهت ورود به دنیای سئو و دنیای برنامه نویسی هستند.

  • آشنایی با زبان انگلیسی

یک کارشناس تولید محتوا باید از منابع بسیار زیادی برای تولید محتوا برخوردار باشد.
بهترین منابع برای تولید محتوای یونیک و اصل، وب انگلیسی است و به همین خاطر یک کارشناس تولید محتوا
باید به خوبی بتواند از این منابع استفاده کند، قسمت هایی را ترجمه و از قسمت هایی الهام بگیرد.

آشنایی با زبان انگلیسی نه تنها در متن بلکه در منابع ویدیویی نیز بسیار کارساز بوده و به خوبی میتواند به ما در تولید محتوا کمک کند.

محتوا کار

 

خلاصه مطلب

محتوا کار
چرا به محتوا نیاز است؟
آشنایی با شغل تولید محتوا
کارشناس تولید محتوا کیست؟

کلیک کنید و رای بدهید
[Total: Average: ]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

موتور جستجوی گوگل x بخوانید...