لندینگ پیج چیست

سلام به سایت سئو بلک خوش آمدید. با ما با مقاله لندینگ پیج چیست همراه باشید.

لندینگ پیج چیست

صفحه فرود یا لندینگ پیج چیست و چه اهمیتی در تبلیغات اینترنتی دارد؟

ارتباطات در دنیای واقعی نشان داده که اولین برخورد همیشه مهمترین برخورد است.
در اولین برخورد قضاوت‌های زیادی در مورد یک شخص صورت می‌گیرد. آیا این شخص به اندازه کافی موجه است؟
جایگاه اجتماعی این شخص چطور است؟ آیا به اندازه‌ای جذاب هست که تمایل به ارتباط مجدد وجود داشته باشد؟

در دنیای مجازی هم این قانون صادق است و اولین برخورد یک شخص با وب‌سایت شما بسیار مهم است.
آیا وب‌سایت شما به اندازه کافی موجه است؟ آیا به اندازه‌ای جذاب است که کاربر تمایل به تعامل بیشتر داشته باشد؟

لندینگ پیج یا صفحه فرود، همان دیدار اول یک کاربر با وب‌سایت شماست.
در ادامه به سوالات مختلفی در مورد صفحه فرود یا لندینگ پیج پاسخ داده ام
و کمی عمیق‌تر صفحه فرود را بررسی کردهم، با من همراه باشید.

معرفی انواع لندینگ پیج

۱. صفحه فشار (Squeeze page)

 

79 درصد از بازاریابی B2B می‌گویند که ایمیل موثرترین کانال برای تولید تقاضا است.
بنابراین جای تعجب ندارد که صفحات فشار یکی از مهمترین و موثرترین صفحات فرود باشد.

یک صفحه فشرده‌سازی صفحه‌ای است که در آن هدف این است که آدرس ایمیل کاربر ذخیره شود.
هنگامی که شما آدرس ایمیل بازدیدکننده خود را داشته باشید می‌توانید با محتوای مربوطه
و پیشنهادات دیگر کار بازاریابی خود را برروی او انجام دهید.

متداول‌ترین نوع صفحه فشرده‌سازی وارد کردن محتوای بی‌درنگ برای دریافت آدرس ایمیل به منظور دریافت خبرنامه،
کتاب الکترونیکی، لیست سفید و سایر مطالب ارائه شده می‌باشد.

اطمینان حاصل کنید که صفحه فشرده‌سازی شما ساده است
و به اندازه کافی وسوسه‌انگیز است تا از کاربر بخواهد آدرس ایمیل خود را بگذارد.

پيشنهاد وب رمز: بازاریابی موتورهای جستجو؛ تفاوت SEO و SEM چیست؟

لندینگ پیج چیست

۲. Splash page

 

صفحه Splash در لندینگ پیج همیشه ذخیره اطلاعات را هدف قرار نمی‌دهد.
این صفحات معمولا وقتی شخصی روی یک رسانه اجتماعی یا یک لینک محتوا کلیک می‌کند استفاده می‌شود.
درواقع بازدیدکننده هنگام کلیک برروی رسانه اجتماعی یا لینک محتوا به جای ارسال مستقیم
به مقاله یا مقصد مورد نظر به صفحه Splash فرستاده می‌شود.

این صفحه ممکن است اعلانی را برای کاربر به اشتراک بگذارد به عنوان مثال اعلانی مانند « ما به تازگی تاریخ کنفرانس بازاریابی 2019 را رونمایی کرده‌ایم».
همچنین ممکن است از کاربر بخواهد زبانی را که ترجیح می‌دهد یا سن خود را وارد کند.
ممکن است حتی صفحه Splash تبلیغی را ارائه دهد تا ناشر از آن سود ببرد.

مختص شما:  آیکون سایت

صفحه Splash دو کار را بسیار خوب انجام می‌دهد. اول اینکه شمارش معکوس را برروی آگهی قرار می‌دهد
و به راحتی امکان کلیک کردن و ورود به مقاله بدون دیدن آگهی را به کاربر می‌دهد.
و دوم اینکه آگهی را به کاربر نشان می‌دهد که هدف آن بسیار روشن است.

۳. صفحه ضبط (Lead Capture Page)

 

صفحه ضبط شبیه به صفحه فشار است اما به طور کلی اطلاعات بیشتری را تهیه می‌کند.
اطلاعاتی مانند نام کسب‌وکار، آدرس ایمیل، عنوان شغلی و صنعت و غیره مواردی هستند
که این صفحات فرود می‌خواهند ذخیره کنند.

اطلاعاتی که شما در این صفحات از بازدیدکننده درخواست می‌کنید بستگی به اهداف صفحه
و اهداف تیم‌های فروش و بازاریابی شما و همچنین مکان مشتری در قیف فروش شما دارد.
اگر صفحه ضبط شما بالای قیف است بهتر است از فرم‌های بلند و طولانی استفاده نکنید.

با این حال اگر مشتری شما پس از نشان دادن علاقه واقعی به محصول یا خدمات شما وارد صفحه ضبط شود
در اینجا می‌توانید برای کمک به صلاحیت و هدایت آن‌ها اطلاعات بیشتری از آن‌ها بخواهید.

لندینگ پیج چیست

۴.کلیک از طریق صفحه فرود

 

همه بازاریابان می‌دانند که باید قبل از درخواست پول از مشتری ارزش خود را به مشتری ارائه دهند.
کلیک از طریق صفحه فرود این ارزش را بدون اینکه برای مشتری ملموس باشد قبل از خرید با کلیک
برروی دکمه «اکنون می‌توانید خرید خود را انجام دهید» به محصول یا خدمات شما می‌دهد.

غالبا این صفحه مانند صفحه فرود است که مزایا و ویژگی‌های محصول شما را به اشتراک می‌گذارد
و مشتری را به سوال و جواب آزمایشی ترغیب می‌کند. هنگامی که آن‌ها روی دکمه کلیک می‌کنند
به لندینگ پیج یا صفحه فرودی دیگری می‌روند که جزئیات قیمت گذاری را ارائه می‌دهد و به اطلاعات پرداخت نیاز دارد.

 

به هرحال هنگامی که مشتری شما در این صفحه فرود می‌آید متوجه خواهد شد
که چگونه باید به جلو حرکت کند تا به مقصود نهایی برسد.

۵. گزینه Get started

 

این گزینه باید در بالای صفحه باشد. می‌توانید به این صفحه در Malchimp نگاهی بیندازید
و ببینید که چگونه مزایای اصلی آن‌ها را توضیح داده است. اکنون در مرحله عالی هستید.
یک دکمه Get Started  یا شروع کار در انتظار مخاطب است.

۶. صفحه لغو اشتراک یا Unsubscribe

 

این بدیهی است که شما نمی‌خواهید هیچ کمپینی را در صفحات اشتراک خود لغو کنید
اما باید این گزینه را در نظر بگیرید. اطمینان حاصل کنید که کاربران با موفقیت می‌توانند
لغو اشتراک کنند و به آن‌ها فرصتی داده می‌شود تا تنظیمات بگزیرده خود یا کادر خود را تنظیم کنند.

مختص شما:  ابزار seo

از این گذشته، فقط به این دلیل که آن‌ها نمی‌خواهند ایمیل های شما را دریافت کنند
به این معنی نیست که آن‌ها ممکن است نخواهند سایت شما را مرور کنند.
در نظر داشته باشید که یک گزینه شانس دوم ایجاد کنید تا باعث شود کاربران در صورت تمایل بتوانند دوباره مشترک شوند.

۷. صفحه فرم طولانی فروش

در فرم فروش طولانی سوالات کوتاه و مختصر به شما کمک نخواهد کرد.
شما باید به هر سوالی که مشتری ممکن است برای شما داشته باشد،
هر مانعی که برای خرید ممکن است وجود داشته باشد و تمام مزایایی
که مشتری در هنگامی حرکت در صفحه به سمت پایین از آن لذت خواهد برد فکر کنید.

۸. صفحه تبلیغات پرداختی 

اگر مشتریانی که روی تبلیغات پرداختی یا پولی برروی صفحه فرود شما کلیک کنند نداشته باشید
سود زیادی را از دست خواهید داد. به طور کلی شما می‌خواهید از طریق این تبلیغات نیز در کنار فروش سود کسب کنید.

لندینگ پیج چیست

۹. صفحه 404

 

404ها هیچ وقت ظاهر خوبی ندارند اما مهم است که آن‌ها را به بهترین شکل ممکن جلوه دهید.
سعی کنید درمورد 404ها خلاقیت به خرج دهید به عنوان مثال می‌توانید از طنز برای جبران خطاها استفاده کنید
و همیشه مخاطبان خود را به صفحه اصلی یا صفحه فرود بی‌طرف هدایت کنید.

صفحه فرود 404 خود را می‌توانید طوری قرار دهید که به عنوان یک ابزار کار کند.
ما در اینجا صفحه 404 خودمان در Hubspot را مثال زده‌ایم. ما در صفحه 404 خود به کاربر سه گزینه ارائه می‌دهیم:
از وبلاگ ما دیدن کنید، درمورد نرم‌افزار ما بیشتر بدانید یا برای نسخه نمایش رایگان ثبت‌نام کنید.

۱۰. صفحه درباره ما

 

لزومی ندارد که صفحه درباره ما به اصطلاح بن‌بست باشد. این صفحه از صفحات فرود را می‌توانید به یک صفحه مفید تبدیل کنید.

به یک مثال از شرکت آرایشی Glossier توجه کنید. آن‌ها صفحه «درباره ما» خود را با تاریخ،
چشم‌انداز و ماموریت‌های مختلف آمیخته‌اند اما همچنان به خواننده می‌آموزند که چگونه به جلو حرکت کند.
در پایان صفحه نیز یک یادآوری و لینک برای خرید، پیگیری، ایمیل و اشتراک شرکت را ارائه می‌دهند و یک ایمیل اشتراک را ذخیره می‌کنند.

مختص شما:  گوگل اندیکس

۱۱. Coming soon

 

اگر شما به زودی یک محصول جدید هیجان‌انگیز را می‌خواهید به بازار عرضه کنید
اما هنوز آمادگی فاش کردن جزئیات کامل آن را ندارید، می‌توانید
یک صفحه فرود یا لندینگ پیج ساده با عنوان coming soon یا «به زودی» تنظیم کنید.

می‌توانید به مخاطبان خود این پیشنهاد را بدهید که در صورت تمایل برای دریافت تاریخ راه‌اندازی
محصول جدید ایمیل خود را بگذارند تا جزئیات و تاریخ دقیق محصول جدید برای آن‌ها فرستاده شود.

۱۲. صفحه قیمت‌گذاری

 

اگر از قیمت‌های جدید و جزئیات محصول جدید رونمایی می‌کنید ممکن است در نظر داشته باشید
که یک صفحه جدید برای این تغییرات در لندینگ پیج در نظر بگیرید.
صرف نظر از آن صفحه قیمت‌گذاری شما باید یکی از بهترین صفحات در سایت شما باشد.

در اینجا می‌توانیم صفحه قیمت‌گذاری Wista را مثال بزنیم که به وضوح 3 بسته از محصولات آنان
را که از صفحه شروع لینک داده شده است ترسیم می‌کند.
چیزی که من درمورد صفحه قیمت‌گذاری آن‌ها دوست دارم دو جعبه‌ای است
که درست بعد از لیست ویژگی‌ها و قبل از توصیفات قرار داده‌اند.
آنها تماس‌‌های ویژه‌ای را برای علاقمندان ارائه می‌دهند که ممکن است
نیاز آنان در این سه جعبه پیشنهادی قرار نگرفته باشد.

 

صفحه قیمت‌گذاری خود را به نحوی تنظیم کنید که حتی اگر از خدمات اضافی
با نیاز مشتری نیز صحبتی نکردید مشتری به انتخاب خود به طرز ماجراجویانه‌ای صفحه را کنکاش کند.

۱۳. صحفه تشکر

 

اغلب اوقات یک صفحه تشکر از خرید هدف واقعی را دنبال نمی‌کند.
این صفحه درواقع چیزی را به شما می‌گوید که از قبل می‌دانید.
به عنوان مثال محتوایی مانند این در صفحه تشکر ظاهر می‌شود:
«شما اکنون یکی از بهترین وایت پاپ‌های دنیا را بارگیری کرده‌اید».
صفحه تشکر شما باید همراه با  یک پیشنهاد اضافه یا یک هدف برای تشکر از کاربر همراه باشد.

به شما فرصتی باور نکردنی داده شده است تا ارزش بیشتری به مشتری ارائه دهید، آن را هدر ندهید.

مثال دیگری از صفحه تشکر در Hubspot را برای شما آورده‌ایم.
در این صفحه یک پیشنهاد اضافه برای دریافت مشاوره رایگان درباره اعمال محتوای تولید شده
توسط کاربر ارائه شده است. فرم دریافتی مشاوره اطلاعات متفاوت
و دقیق‌تری راجع به Hubspot درباره نیازهای شغلی درخواست‌کننده ارائه می‌دهد.

لندینگ پیج چیست

خلاصه مطالب

صفحه فرود یا لندینگ پیج چیست و چه اهمیتی در تبلیغات اینترنتی دارد؟

معرفی انواع لندینگ پیج

کلیک کنید و رای بدهید
[Total: Average: ]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *