فرایند تولید محتوا

سلام به سئو بلک خوش امدید.با هم در این مقاله درباره فرآیند تولید محتوا میخوانیم.

آموزش تولید محتوا 

تولید محتوا یا Content Creation دغدغه‌ی تازه‌ای نیست.

تقریباً از زمانی که صنعت چاپ به وجود آمد و ظرفیت تولید به تدریج بیشتر از محتوای در دسترس شد،
تولید محتوا و پیدا کردن محتوای مناسب برای نشر به یک چالش جدی تبدیل شد.

صنعت نشر در اروپا بلافاصله پس از اختراع ماشین چاپ، به سراغ چاپ انجیل رفت
که هم کسی مدعی دریافت حق‌التالیفش نبود و هم متقاضیان فراوان داشت.

اما بعد از مدت کوتاهی، ماجرای تولید محتوا جدی‌ شد و بحث سفارش تولید محتوا به یک شغل تبدیل شد.
سردبیرهای نشریات، وظیفه‌شان این بود که موضوعات مناسب برای نشر را جستجو کنند
و سپس تولید محتوای متناسب را به نویسندگان و ژورنالیست‌ها سفارش دهند.

فرایند تولید محتوا

شغل تولید محتوا چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟

همان‌طور که در ابتدای این مطلب اشاره شد، تولید محتوا می‌تواند محدوده‌ی گسترده‌ای
از فعالیت‌ها را در بر بگیرد: از کسی که چند قرن پیش مشغول نوشتن یک کتاب خطی بوده تا کسی
که امروز با انتشار پست و لایو و استوری به تولید محتوا در اینستاگرام مشغول است،
همگی به تولید محتوا مشغول هستند.

اما جدای از این معنای گسترده و عام، کار تولید محتوا امروز یک معنای خاص هم پیدا کرده و آن، تولید محتوای الکترونیکی است.

حتی امروزه مجموعه‌های بسیاری تحت عنوان آژانس تولید محتوا و نیز شرکت تولید محتوا
مشغول کار هستند که تولید محتوا را از یک فعالیت فردی فراتر برده‌اند
و با انجام تخصصی این کار، هزینه تولید محتوا را کاهش و کیفیت آن را افزایش داده‌اند.

این شرکت‌ها بسته به توانمندی تیم تولید محتوا و استراتژی خود، ممکن است صرفاً به یک
فعالیت محدود (مثلاً تولید محتوای ویدیویی یا محتوای متنی) محدود شده یا همه تولید
همه نوع محتوای الکترونیکی برای سایت‌ها و شبکه های اجتماعی را بر عهده بگیرند.

مختص شما:  مراحل تحقیقات بازار

فرایند تولید محتوا

مراحل تولید محتوا

۱. خلق محتوای با کیفیت

خلق محتوای با کیفیت به معنای کپی کردن مطالب از سایر سایت‌ها نیست.‌
می‌توان با انتخاب یک موضوع مناسب به بررسی آن از سطح مقدماتی تا سطح پیشرفته پرداخت.
باید توجه داشت که تعداد کلمات در یک مقاله اهمیت زیادی ندارد،
بلکه تمرکز بر موضوعی مشخص و چگالی بالا در یک محتوا بسیار حائز اهمیت‌می‌باشد.

۲. برای دریافت جواب مناسب، باید سوال مناسب مطرح شود.

برای تولید محتوا باید به این فکر کرد که مشتری برای دریافت جواب خود در اینترنت،
چه سوالی را‌می‌پرسد و با چه عباراتی به دنبال رسیدن به پاسخ خود‌ می‌باشد.
در این شرایط است که‌می‌توان با مطرح کردن یک سوال خوب و بعد ارائه یک پاسخ مناسب،
شخص را به وب سایت مورد نظر هدایت و در وی ایجاد حس کنجکاوی نمود

تا به باقی مقالات سایت نیز نگاهی بیندازد. همچنین کاربران بعد از مطالعه یک مقاله درباره موضوع خاص،
تمایل دارند که از تجربیات سایر کاربران درباره همان موضوع مطلع شوند و
یا تجربه خود را به اشتراک گذارند. لذا با ایجاد فضایی در انتهای آن موضوع،‌می‌توان از نظرات کاربران
نیز استفاده نمود. ایجاد حس مشارکت در کاربران باعث‌ می‌شود
شخص مجددا برای مطالعه پاسخ‌های احتمالی وارد وب‌سایت شود.

۳. معجزه تصاویر و محتوای متنی به صورت توامان

در سایت‌هایی که به معرفی محصولات می‌پردازند، صرفا قرار دادن تصویر کافی نبوده
و باید در کنار تصویر به تولید محتوای متنی نیز توجه شود. به این معنا که معایب و مزایای
محصول معرفی شده نوشته شود و در صورت امکان مقایسه با محصولات مشابه صورت گیرد.

مختص شما:  انجام تحقیقات بازار

باید توجه داشت که توضیح کامل و جامع، با زبانی ساده‌می‌تواند برای بازدید کننده جذابیت بالایی داشته باشد.
همچنین با تعبیه فضایی در بخش انتهایی مطلب برای ثبت نظرات کاربران،‌ می‌توان از مشارکت سایر مصرف کنندگان نیز بهره‌مند شد.

فرایند تولید محتوا

۴. اینفوگرافیک، محتوایی ساده و جذاب

اینفوگرافیک نوعی تولید محتوای تکمیلی محسوب‌ می‌شود. یک اینفوگرافیک
باید داستان سازی مناسبی داشته باشد و فقط اطلاعات مهم را ثبت کند.
باید توجه داشت که محتوای اینفوگرافیک‌ها برای موتورهای جستجو قابل درک نیست،
لذا در کنار آن تولید محتوای متنی نیز باید صورت گیرد. در چنین شرایطی بهتر است با جملات کوتاه
به بیان اصل موضوع بسنده کرده و ذهن بازدید کننده را به محتوای اینفوگرافیک معطوف کرد.

۵. اطلاعات تکمیلی، بهترین‌ها، محبوب ترین‌ها، برگزیده هفته

در ساخت سایت مورد نظر‌می‌توان بخشی را برای معرفی بهترین‌ها و برگزیده‌ها
در نظر گرفته و با انتخاب عنوانی مناسب مشتریان را مجذوب آن بخش نمود.
در این بخش باید محتواهایی با موضوعات مشخص و با الگویی استاندارد و از پیش تعیین شده تولید شود.
همچنین در این بخش‌می‌توان به معرفی برترین برندها و یا مصاحبه با افراد مشهور پرداخت.
استفاده از تصاویر و ویدئو، همزمان با متن‌های از پیش ایجاد شده در یک
قالب استاندارد‌می‌تواند باعث جذب افراد به این بخش از سایت گردد.

۶.تولید کتاب‌های الکترنیک، راه حلی ماندگار

تولید کتابهای الکترونیک نه تنها گامی فرهنگی محسوب‌می شود بلکه‌ می‌تواند یک
تولید محتوا ماندگار و با کیفیت در هر کسب و کاری باشد. در تولید کتب الکترونیک باید توجه داشت
که تعداد صفحات زیاد و خسته کننده نباشد. به طور استاندارد معمولا صفحات این کتابها را بین 30 تا 50 صفحه
در نظر‌ می‌گیرند. این کتب باید دارای صفحه بندی مناسب و استاندارد بوده و در متن کتاب
اطلاعات مربوط به تولید کننده محتوا ذکر شود تا از سرقت ادبی آن جلوگیری شود.

مختص شما:  تولید محتوای الکترونیکی چیست

فرایند تولید محتوا

تعریف محتوا بر اساس اصول و استاندارد ها

در فرآیند تولید محتوا شما باید در ابتدا محتوا را تعریف کنید.
در تعریف محتوا به این موارد اشاره شده است که محتوا در واقع به واحد های جداگانه ای از اطلاعات گفته می شود
که با کنار هم قرار دادن آن‌ها و مشاهده آن‌ها به صورت الکترونیکی و یا فیزیکی شما
در خصوص یک موضوع و یا هدف خاصی اطلاعات لازم را کسب می کنید.

با استفاده از این تعریف تولید محتوا را نه تنها برای وب سایت ها که برای کلیه فرآیند هایی
که در آن از ساختارهای گرافیک و نوشتاری استفاده می شود می توان اطلاق کرد.
در واقع با استفاده از فرآیند تولید محتوا شما می توانید برای بروشور های تبلیغاتی و بنرها و بیلبوردها
تا سایت ها و شبکه های اجتماعی و فروم ها و برنامه های پیام رسان محتوا تولید
و ارائه نمایید. این محتوای تولید شده می تواند انواع گوناگونی داشته باشد.

 

خلاصه مطلب


فرایند تولید محتوا
آموزش تولید محتوا
شغل تولید محتوا چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟
مراحل تولید محتوا
تعریف محتوا بر اساس اصول و استاندارد ها

کلیک کنید و رای بدهید
[Total: 1 Average: 5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *