راهنمای تولید محتوا

راهنمای تولید محتوا

راهنمای تولید محتوا

سلام یه سایت سئو بلک خوش امدید. در این مقاله درباره ی راهنمای تولید محتوا آشما میشوید.

 

راهنمای تولید محتوا

 

راستش را بخواهید خود من هم در جایگاه نویسنده این متن، مستاصل مانده‌ام
که چطور از اهمیت و موقعیت تولید محتوا باکیفیت در سال ۲۰۲۰ بگویم.
اهمیتی که روز به روز بیشتر می‌شود و در سال میلادی پیش روی به اولویت
بسیاری از کسب و کارها و سایت‌های اینترنتی بدل می‌گردد. می‌دانید چرا؟

بگذارید از کمی قبل‌تر برایتان بگویم، زمانی که دنیای صنعت حاکم بر فعالیت‌های بشری بود
و همگان مجبور بودند، با توجه به نیازهای صاحبان سرمایه، کار کنند، درس بخوانند و زندگی کنند
و به طور کل این امکان برایشان فراهم نبود تا به طبقه‌ای بالاتر و قشری مرفه‌تر بپیوندند؛
اما دنیای جدیدی که ما در آن زندگی می‌کنیم، بسیار متفاوت‌تر از آن چیزی است که تصور می‌کنید.

راهنمای تولید محتوا

تکیه بر دانش، اهمیت به کسب اطلاعات، بهره‌گیری از آن به صورت به روز و همچنین در اختیار داشتن
دنیای ارتباطات و ویژگی‌های بی‌پایان اینترنت، این امکان را به ما داده است تا رشد کنیم و کسب و کارمان را توسعه دهیم.

برای این امر راه‌های بسیاری وجود دارد؛ اما یکی از اصلی‌ترین یا نه بهتر است بگوییم
اصلی‌ترین راه موفقیت در بیستمین سال قرن ۲۱ میلادی، توجه به نحوه برقراری ارتباط با مخاطبان است
و شما قطعا می‌دانید مهمترین راه‌های برقراری این ارتباط در تولید محتوای باکیفیت است.
آن وقت است که مخاطب، صاحبان کسب و کار را بهتر میشناسد و اعتماد بیشتری نسبت به آنها کسب می‌کند.

 

 چرا باید تولید محتوا را جدی بگیرید؟

محتوا بخش بزرگی از زندگی روزمره شما است. اجتناب از آن دشوار بوده؛ اما چرا به دنبال آن هستید؟
محتوا ما را آگاه می‌کند، به سؤالاتمان پاسخ می‌دهد، سرگرممان می‌کند، باعث می‌شود لبخند بزنیم،
در تصمیم گیری راهنماییمان می‌کند و….

محتوا به شما کمک می‌کند، مشتری‌ها را به سمت خود جذب کنید تا مخاطبان درگیرتان شوند
و لذت ببرند، همچنین می‌توانید بازدید کنندگان جدیدی به سایت خود بیاورید
و درنهایت، درآمدی برای شرکتتان داشته باشید. بهتر است بگویم اگر شما محتوایی تولید نکنید، از قافله عقب خواهید ماند.

شما همچنین ROI اصلی برای شرکتتان ایجاد می‌نمایید؛
زیرا این آمار، بازاریابی محتوا را نشان می‌دهد که:

  • بازاریابی محتوا منجر به X3 بازاریابی سنتی می‌شود و ۶۲٪ هزینه کمتری را به همراه دارد.
  • SMB هایی که از بازاریابی محتوا استفاده می‌نمایند، ۱۲۶٪ فالور بیشتری آنها را دنبال می‌کند
    نسبت به آنهایی که از بازاریابی محتوا استفاده نمی‌کنند.
  • ۶۱٪ از خریدهای آنلاین، نتیجه مستقیم مشتری است که یک وبلاگ را می‌خواند.
  • شرکت‌هایی که بیش از ۱۶ پست وبلاگ در هر ماه منتشر می‌کنند، ۳٫۵ برابر
    ترافیک بیشتری نسبت به شرکت‌هایی که چهار (یا کمتر) پست در هر ماه ارسال کرده‌اند، دارند.

راهنمای تولید محتوا

 برنامه ریزی و استراتژی محتوا

شما شروع به ساختن خانه بدون طرح، مجسمه‌ای بدون طرح یا شرکتی بدون بیانیه مأموریت، نمی‌کنید.
بنابراین بدون ایجاد برنامه، نباید به تولید محتوا بپردازید. در غیر این صورت امکان دارد از هدف خود منحرف شوید.

یک استراتژی محتوا شامل همه چیز است، از نام تجاری و لحن گرفته تا اینکه چگونه محتوای خود را تبلیغ کرده
و در نهایت مورد استفاده مجدد قرار بگیرد. بیایید قدم به قدم به نحوه ایجاد برنامه محتوا خود بپردازیم.

 

 انتخاب اهداف محتوا

برای آموزش تولید محتوا باید مشابه یک کمپین بازاریابی سنتی، استراتژی محتوا شما در جهت اهداف بازاریابیتان باشد
(که باید از اهداف شرکت شما محسوب شود). تا زمانی که اهدافتان SMART باشند، می‌تواند
به جذب بازدید کننده بیشتر به سایتتان تا تولید بیشتر منجر شود؛
نمونه‌ای از این نوع هدف، افزایش ترافیک ارگانیک به وبلاگ در سه ماهه بعدی به اندازه ۲۵٪ است.

پس از مشخص کردن این موضوع، هر یک از مطالب ایجاد شده، باید با هدفتان مطابقت داشته
و در کسب نتیجه دلخواهتان، مشارکت داشته باشد. درمجموع، بهتر است
از اهداف خود شروع کنید سپس محتوایتان را تولید نمایید.

راهنمای تولید محتوا

پرسونای خریدار (Buyer Persona)

ساختن یک استراتژی محتوا، بیشتر از آن است که تنها به این فکر کنید، می‌خواهید
چه نوع محتوایی ایجاد نمایید. ابتدا باید بدانید با چه کسی صحبت می‌کنید،
چگونه می‌خواهید با آنها حرف بزنید و کجا آنها را پیدا خواهید کرد.
نکته کلیدی در ابتدا یک تولید محتوا موفقیت آمیز، این است
که هر خواننده‌ای احساس کند که به طور مستقیم و شخصی با آنها صحبت می‌کنید.

تنها راه برای انجام این کار، صمیمی بودن با بازدید کنندگان و مشتریان است.
شما باید آنها را مانند دوست قدیمی خود بشناسید. باید از موانع، نقاط درد،
چالش‌ها و ترس های آن‌ها آگاه باشید. به همین ترتیب، می‌توانید
بهترین نتیجه ممکن، راه حل رؤیایی و بزرگترین خیالات آنها را درک کنید.

همیشه به یاد داشته باشید که شما در حال بازاریابی با انسانهایی هستید
که می‌خواهند احساس ارتباط داشته باشند. در حالت ایده آل، می دانید
و می‌توانید مستقیماً با هر فردی که از وبسایت شما بازدید می‌کند،
صحبت نمایید اما نمی‌توانید این کار را عملی کنید. به نظرتان راه حل چیست؟

راهنمای تولید محتوا

 

تکیه کردن به سفر خریدار (Buyer’s Journey)

اگر تا به حال سردرد داشته‌اید، اولین کاری که احتمالاً انجام داده‌اید تلاش برای کشف علت آن بوده است.
شاید شما دچار کمبود آب بدن یا کمبود کافئین شده‌اید یا شاید بیمار بوده‌اید. بعد از تشخیص مشکل،
به سمت راه حل‌ها حرکت خواهید کرد، مثلاً مقداری آب بنوشید، یک اسپرسو بگیرید یا یک دارو مصرف کنید.

سرانجام شما بین راه حل‌ها تصمیم می‌گیرید: اویان (یک مارک معروف آب معدنی) یا شیر آب؟
استارباکس یا قهوه Peet؟ Aleve یا Tylenol؟ امیدوارم سردرد شما فروکش کند و بتوانید روز خود را طی کنید.

این نمایشی از سفر خریدار در آموزش تولید محتوا است. هر یک از چشم اندازهای شما، مسیری را برای رسیدن به راه حل دنبال می‌کند،
آن مسیر شامل مراحل آگاهی، توجه و تصمیم گیری است.
اما هر یک از چشم اندازهایتان در بخش‌های مجزا از این سفر قرار می‌گیرد،
بنابراین مهم است که از مطالبتان برای جذابیت در هر مرحله استفاده کنید.

با تولید محتوا برای هر مرحله از سفر خریدار، شما مطمئن می‌شوید که هیچ بازدید کننده‌ای شکاف‌ها را نمی‌بیند؛
و هر شخصی که به وبسایتتان می‌آید، این احساس را دارد که اطلاعات مرتبط و مفیدی را دریافت می‌کند.

راهنمای تولید محتوا

نقش مخاطب

بهتر است یک فرمت برای محتوای خود انتخاب کنید تا متناسب با هر مرحله از سفر خریدار باشد.
یک بازدید کننده جدید در مرحله آگاهی، نمایشی زنده از محصول شما را نمی‌خواهد
اما آنها یک چک لیست سریع یا پست وبلاگ را که به آنها کمک کند تا مشکلشان را بهتر بشناسند، می‌خوانند.

مختص شما:  تولید محتوای تجاری

در مرحله تصمیم گیری، نیاز به دانستن همه راه حل‌های ممکن نیست، آن‌ها به مشاوره یا نمایشی نیاز دارند
که نشان می‌دهد محصول شما راه حل مناسبی برای آنها است. سعی کنید همیشه مخاطب خود را در این مرحله قرار دهید.
در اینجا راهنمای بهترین قالب‌های محتوا برای هر مرحله از سفر خریدار وجود دارد:

  • آگاهی: Whitepaper، ارسال بلاگ، چک لیست، فهرست برنامه‌ها، اینفوگرافیک، کتاب الکترونیکی، بازی، مسابقه
  • ملاحظات: پادکست، وبینار، کاربرگ، ماتریس مقایسه، الگو
  • تصمیم گیری: نسخه نمایشی، آزمایش رایگان، راهنما محصول، مشاوره، کوپن

ممیزی کردن محتوا

این که آیا شما برای مدتی بدون هیچ جهت مشخصی محتوا تولید کرده یا اینکه یک استراتژی را دنبال کرده‌اید،
هر بخش بازاریابی می‌تواند از یک ممیزی محتوا بهره مند شود. فقط به این دلیل که شما با یک استراتژی کاملاً مشخص شروع نکردید،
به این معنی نیست که محتوای شما قبلاً در یک متن قرار نگرفته باشد.

ممیزی محتوا در آموزش تولید محتوا صرفاً کارهایی را که قبلاً انجام داده‌اید، موجود می‌کند سپس آن را مرتب کرده
تا بتوانید در برنامه محتوا جدیدتان، مورد استفاده قرار دهید. این روند ممکن است شامل نوشتن مجدد مقاله شود
یا امکان دارد شکاف‌هایی را که باید پر از محتوا باشند که برای پرسونای شما و مرحله سفر مخاطبانتان جذاب است
را نشان دهد. در اینجا نحوه انجام ممیزی محتوا آورده شده است:

راهنمای تولید محتوا

  1. تمام مطالب خود را در صفحه گسترده‌ای جمع کنید.
  2. ستون‌هایی را برای کلمات کلیدی مورد نظر، پرسونای خریدار، مرحله سفر خریدار،
    قالب و موضوع اصلی ایجاد نمایید سپس این موارد را برای هر قطعه محتوا پر کنید.
  3. ستون‌ها را برای اندازه گیری های کلیدی خود، مانند نمایش صفحه، اشتراک گذاری‌ها، درگیری مخاطبان و غیره اضافه کنید.
  4. سرانجام هر پست (با استفاده از نکات برجسته یا ستون دیگر) را توسط آن دسته
    از مواردی که به خوبی انجام می‌دهند یا نیاز به پیشرفت دارند، باید بازنویسی کنید یا می‌توانید با یک پست دیگر ادغام نمایید.

در حالی که ممکن است یک ممیزی محتوا، خسته کننده به نظر برسد
اما تمام کارهای دستی ارزش افزایش ترافیک و هدایت را دارند. به علاوه، می‌توانید یک طرح تأیید شده را پیش ببرید.

 

انتخاب فرمت مناسب

آن پرسونای خریدار را که ایجاد کردید به خاطر دارید؟ شما برای آنها محتوا تولید می‌کنید.
این بدان معنا است که شما باید مطالب را در قالبی تهیه نمایید که بتواند به راحتی و با لذت از چشم انداز شما استفاده شود.

فرمی که انتخاب می‌کنید، ممکن است یک پست وبلاگ، ویدئو، نمایش به صورت اسلاید،
گرافیک، کتاب الکترونیکی، whitepaper، پادکست یا مواردی باشد که ذهن خلاقتان می‌تواند
آنها را تصور کند. تا زمانی که به پرسونای شما خدمت کنند، از نظرتان خوب خواهد بود.

همچنین لازم نیست برای هر قطعه از محتوایی که تولید می‌کنید، به یک قالب بچسبید
اما باید بتوانید محتوا – به هر شکلی که باشد – را بر روی یک کادر ثابت تولید کنید.
منظور من این است که یک سری پادکست‌ها می‌توانند یک تاکتیک عالی در بازاریابی باشند
اما اگر منابع خود را حفظ کنید (صبر کنید) و به آن بچسبید، ممکن است برای وبلاگتان مسیر بهتری باشد.
هنگام انتخاب قالب محتوای خود از این سؤالات به عنوان راهنما استفاده کنید:

  • سفر این خریدار برای چه مرحله‌ای است؟
  • استفاده این محتوا برای مخاطبان شما چقدر آسان است؟
  • پرسونای شما کجا وقت خود را بصورت آنلاین می‌گذراند؟
  • چه قالبی را می‌توانید بطور مداوم ایجاد کنید؟
  • آیا می‌توانید این محتوا را در سطح باکیفیت که رقابتی است تولید کنید؟

راهنمای تولید محتوا

پروموت کردن محتوا

چه فایده‌ای دارد، اگر کسی نبیند که این همه محتوای عالی ایجاد می‌کنید؟
در دنیای واقعی، هر زمان که یک پست جدید منتشر می‌کردید،
گروه زیادی از مردم به سایت شما مراجعه می‌کردند. در واقعیت –
به ویژه هنگامی که تازه کار را شروع کرده‌اید- لازم است افراد را به استفاده از مطالبتان
و حتی ارسال آنها در فضای آنلاین خودشان جلب کنید.

از این رو، در آموزش تولید محتوا، تبلیغ محتوا به همان اندازه که محتوایی را تولید می‌کنید
برای استراتژی شما مهم است. برنامه تبلیغاتیتان باید توسط پرسونای شما هدایت شود؛
وقتشان را آنلاین می‌گذرانند؟ در چه ساعات روز از یک بستر خاص استفاده می‌کنند؟
چند بار می‌خواهند محتوای شما را ببینند؟ چگونه دوست دارند محتوایی را استفاده کنند؟
ارتقاء محتوا به میزان متوسط متفاوت است و برای هر کدام قوانین خاصی وجود دارد.

زاهنمای تولید محتوا

شبکه‌های اجتماعی

در حالی که رسانه‌های اجتماعی، ابزاری برای ایجاد روابط هستند، می‌توان از آنها برای تبلیغ محتوا نیز استفاده کرد.
همه چیز به یافتن تعادل مناسب بین خود تبلیغ، به اشتراک گذاری اطلاعات مفید و سرگرمی بستگی دارد.
فیس بوک، توییتر، اینستاگرام، یوتیوب و Snapchat همه رسانه‌های خوبی برای تولید
و به اشتراک گذاری مطالب مرتبط هستند. نکته کلیدی در تغییر آن محتوا برای متناسب سازی با هر پلتفرم است.

 

ایمیل مارکتینگ

ایمیل یکی از بهترین راه‌ها برای رسیدن به مخاطبان است، به خصوص در تبلیغ محتوا؛
به دلیل این که هرکسی در لیست ایمیلتان باشد، شنیدن مطالب شما را انتخاب کرده
و همچنین شما می‌توانید اطمینان داشته باشید که پیام‌هایتان را دریافت می‌کنند.

با این وجود، بهتر است با ارسال محتوا مرتبط به لیست‌های تقسیم شده، نرخ بازده خود را بهبود بخشید؛
به این معنی که مخاطبانتان، مشتاق خواندن همه چیزهایی هستند که شما با راه‌های مختلفی برای آنها ارسال می‌کنید.

 

پروموت کردن به روش تبیلغات کلیکی

پرداخت به ازای هر کلیک (PPC) به شما کمک می‌کند تا مطالب خود را در مقابل مخاطبان جدید
از طریق تبلیغات هدفمند و پولی دریافت کنید. این تبلیغات می‌توانند در شبکه‌های اجتماعی،
موتورهای جستجو یا وب سایت‌های دیگر اجرا شوند.

هنگامی که پرسونای خریدار خود را تعیین می‌کنید، می‌خواهید مسیر پولی را طی نمایید
تا در جهت هدف قرار دادن افراد بی علاقه، هدر نرود. وقتی مخاطبان خود را پایین بیاورید،
ارتقاء هزینه می‌تواند یک ROI عالی به بار آورد.

راهنمای تولید محتوا

هم نشری محتوا (Syndication)

تبلیغ محتوای شما از طریق کانال‌های معتبر شخص ثالث، راهی عالی برای ایجاد مخاطب است.
هم نشری محتوا آموزش تولید محتوا، می‌تواند مخاطب بیشتری برای شما فراهم کند
که در غیر این صورت تنها با تلاش خودتان نمی‌توانید به آن مخاطبان دست یابید.

مختص شما:  تولید محتوای ویدئویی چیست

 

تکرار محتوا

هنگامی که محتوا را مجدداً مورد استفاده قرار می‌دهید، دوباره از چیزی استفاده می‌کنید
که مدت زمان زیادی را صرف تولید و تبدیل آن در قالب‌های مختلف کرده‌اید تا بتوانید استفاده بیشتری از آن داشته باشید.

به عنوان بازیافت به آن نگاه کنید. شما می‌خواهید برای تولید محتوا خود در مقابل مخاطبانتان زمان کمتری را صرف نمایید.
به عنوان مثال، آن پست وبلاگ که شما در مورد آمار بازاریابی نوشتید نیز می‌تواند
به عنوان یک اینفوگرافیک عالی یا حتی یک ویدیو مورد استفاده قرار بگیرد.
اگر چیزی را با یک قالب ایجاد کرده‌اید، سعی کنید با تمام روش‌های دیگری که می‌توانید
آن اطلاعات را به همان اندازه مؤثر نمایید، استفاده کنید.

 

 انواع محتوا را بشناسید

اول از همه باید بدانید مخاطب شما کیست و چه نوع محتوایی را جذاب می‌داند و برای مطالعه آن زمان می‌گذارد.
این کار می‌تواند به شما کمک کند در میان چندین نوع محتوا، کدام یک را انتخاب کرده و به مخاطبان ارائه دهید. برخی از محبوب‌ترین انواع محتوا عبارتند از:

  • وبلاگ

مطالب وبلاگ‌ها به راحتی قابل هضم و فریبنده هستند و برای این تولید می‌شوند
که مخاطبان را از آنچه در کسب و کارتان می‌گذرد، آگاه کنند. اگر رستوران دارید ممکن است
بخواهید چندین مطلب کوتاه در وبلاگ خود منتشر کنید. این مطالب می‌توانند در مورد هر چیزی از جمله منو،
نحوه طبخ غذاها، تفاوت با سایر رقبا و حتی سابقهٔ کاری رستورانتان باشد. تولید محتوا باکیفیت می‌تواند
باعث جذب مخاطب شده و افراد بیشتری را به رستوران شما دعوت کند
از همین رو چگونگی تولید محتوای باکیفیت برای کسب و کارتان را به یک اولویت تبدیل کنید.

راهنمای تولید محتوا

نکته مهم دیگر در مورد ثبت محتوا در وبلاگ این است که نباید آن را به صورت طولانی تهیه کنید
زیرا از حوصله مخاطب خارج بوده و جذابیتی برای او نخواهد داشت.
بهترین مطالب در حوزه وبلاگ چیزی حدود ۷۰۰ الی ۱۰۰۰ کلمه هستند.

 

  • محتوای دسته بندی شده

اگر یک وب سایت در مورد تجارت الکترونیک دارید باید به فکر دسته بندی مطالب خود باشید.
در وب سایت خود نمی‌توانید از همهٔ کلمات دنیای واقعی استفاده کنید
یعنی در واقع استفادهٔ شما از کلمات بستگی به این دارد که بخواهید محصولات خود را چگونه معرفی کنید.
قانون کلی این است که حداکثر تا ۲۰۰ کلمه در هر دسته بندی محتوای بهره بگیرید.

  • نوشته‌های طولانی

نوشته‌های طولانی معمولاً برای آموزش و اطلاع رسانی به کار می‌روند.
در مورد چگونگی بیان این آموزش‌ها فکر کرده و از ایده‌های مناسب استفاده کنید.
برای این نوع محتوا هیچ محدودیتی از لحاظ تعداد کلمات وجود ندارد
زیرا این مطالب باید آموزنده باشند و تمام اطلاعاتی که مورد نیاز کاربر است را به او ارائه دهند.

  • پست مهمان

نمی‌دانم باور می‌کنید یا نه اما بهتر است بدانید بسیاری از شرکت‌ها از پست مهمان در سایت خود استفاده می‌کنند.
با اینکار آن‌ها می‌توانند امکان دسترسی به سایت خود و تعامل با خوانندگان خود را افزایش دهند.
البته باید همیشه به تعداد کلمات توجه داشته باشید چون تعداد کلمات می‌تواند شما را در نوع نگارش محدود سازد.

راهنمای تولید محتوا

 

احساس می‌کنید هنگام خواندن متن یک وبلاگ، مهم‌ترین اصل چیست؟

  • طنز:دوست دارم پست‌هایی را بخوانم که باعث خندهٔ من شود.
  • تصاویر: خواندن متن‌هایی که در میان نوشته‌های آن تصاویر قرار گرفته‌اند، آسانتر است.
  • اینفوگرافیک: اگر تمام اطلاعات در قالب در یک اینوگرافیک قرار گیرد می‌تواند اهمیت مطالب را برجسته کند.
  • مقالات حقوقی و حرفه‌ای: مقالات آموزشی باید به لحاظ لحن و واقعیات ارائه شده در آن، حرفه‌ای باشند.
  • تنوع: در صورتی که در وبلاگ از طنز مناسبی استفاده شود،
    من از طنز در وبلاگ لذت می‌برم اما این بسیار اهمیت دارد که برای مقالات از لحن جدی استفاده شود.

 فرآیند تولید محتوای با کیفیت

شاید شما اطلاعات منحصر به فردی در مورد کسب و کارتان داشته باشید
اما آیا می‌دانید چگونه آن را ارائه دهید؟ آیا با انواع نگارش آشنا هستید؟
دسته‌بندی متون را چطور، می‌شناسید؟ اگر تاکنون با مواردی از این دست برخورد نکرده‌اید
و نمی‌دانید چگونه به واسطه تولید محتوای با کیفیت مخاطب را جذب خود کنید، بهتر است
در ابتدا با اصول تولید محتوا آشنا شده و بعد در این مسیر قدم بگذارید.
در واقع شما باید تکلیف را با خودتان روشن کنید که چه محتوایی می‌خواهید،
برای چه مخاطبانی می‌نویسید و در چه فضایی منتشر می‌کنید.

تولید محتوا در هر موضوعی راه خاص خود را دارد

راه‌های دیگری نیز وجود دارد که می‌توانید با استفاده آن مخاطب بیشتری به سمت سایت خود جلب کنید.
یکی از آن راه‌ها اضافه کردن یک ویدئو به سایت است که می‌تواند تاثیر بسیار زیادی در جذب مخاطب داشته باشد.
وبلاگ‌های ویدئویی، نوارهای اطلاعاتی و حتی پادکست‌ها می‌تواند
ارزش افزودهٔ بیشتری به اطلاعات شما داده و بیشتر از آنچه که افراد می‌خواهند اطلاعات در اختیارشان قرار دهند.

همچنین می‌توانید برای بهتر کردن محتوای خود، تصاویر، عنوان و هرآنچه که برای یک متن لازم است
را اضافه کنید. پس از آماده شدن متن، برای اطمینان از اینکه محتوا استاندارهای لازم را دارد، یکبار دیگر آن را بخوانید.

آخرین چیزی که برای بهتر کردن محتوا نیاز دارید، ویرایش خوب است.
قبل از اینکه محتوای خود را در سایت منتشر کنید متن را از نظر اشکالات گرامری و املائی بررسی کنید
تا هیچ گونه ایرادی نداشته باشد. حتی می‌توانید از فرد دیگری بخواهید که کار شما را نقد کند
و مواردی که ممکن است به چشم شما نیاید را به شما تذکر دهد. به یاد داشته باشید
که محتوا باید روان، سلیس، آموزنده و دارای نکات جذاب باشد. همچنین توجه کنید
که یک متن طولانی و پر اشکال، باعث می‌شود که مخاطب نتواند منظورتان را متوجه شود و از زمانی که در ساییتان گذاشته است، دلسرد گردد.

راهنمای تولید محتوا

 ابزارهای تولید محتوا 

در حالی که CMS به شما در مدیریت محتوایتان کمک می‌کند، نمی‌تواند در تولید آن نقشی داشه باشد.
در اینجا ابزارهای تولید محتوا مفیدی را معرفی خواهیم کرد. این موارد به ویژه در صورتی مفید است
که نتوانید از کسی برای تولید محتوا کمک بگیرید و مجبور باشید به تنهایی آن را انجام دهید.
از GIF گرفته تا اینفوگرافیک، این ابزارهای تولید محتوا به شما کمک می‌کنند،
بدون توجه به اینکه چه نوع محتوایی را تولید می‌کنید مانند یک فرد حرفه‌ای در تولید محتوا به نظر برسید.

  • نرم افزار Canva در ایجاد طرح‌هایی زیبا برای هر پلتفرم، از تبلیغات اجتماعی گرفته
    تا فیس بوک، پوشش تصاویر تا اینفوگرافیک ها به شما کمک کند.
    این نرم افزار دارای قالب‌های زیبایی شناختی است که می‌توانید
    با استفاده از آن رنگ‌ها، تصاویر و متن‌ها را به صورت رایگان تنظیم کنید.
  • نرم افزار Giphy، گیف ها را جایگزین ایموجی ها می‌کند به همین دلیل
    یک روش قابل قبول برای ارائه محتوا محسوب می‌شود.
مختص شما:  تکنیک و ترفند های تخصصی تولید محتوا

راهنمای تولید محتوا

  • Giphy به شما این امکان را می‌دهد میلیون‌ها GIF از قبل ایجاد شده
    را در پایگاه داده خود، جستجو کنید یا حتی خودتان یک گیف جدید بسازید.
  • Vidyard یک سیستم عامل میزبانی ویدیو بوده که برای بازاریابان ساخته شده است.
    این نرم افزار به شما این امکان را می‌دهد تا ویدیو خود را با اضافه کردن دکمه‌های لایه،
    متن یا دکمه‌های CTA، تست اسپلیت، رونویسی و ویژگی‌های سئو سفارشی کنید.
  • SurveyMonkey یک پلتفرم ایجاد نظرسنجی است. چرا احتمال دارد که به چنین چیزی احتیاج داشته باشید؟
    زیرا یک بازاریاب خوب می‌داند که بازخورد مشتری برای یک کمپین بازاریابی کارآمد، بسیار مهم است.
  • MakeMyPersona یک ابزار بسیار خوب خود HubSpot است که به شما در روند ایجاد پرسونای خریدار کمک می‌کند.
    می‌توانید یک سندی را به عنوان مرجع در کل فرآیند تولید محتوا، تولید کنید.
  • Anchor ابزار پادکست برای مبتدیان است. این برنامه رایگان بوده و به شما امکان می‌دهد
    تا قسمت‌های نامحدود را ضبط و ذخیره کنید و می‌توانید به راحتی در هر پلتفرمی آن را بارگذاری نمایید.

این لیست، یک لیست جامع از ابزارهای تولید محتوا در آموزش تولید محتوا است که تک تک آنها بسیار کاربردی و مفید هستند.

راهنمای تولید محتوا

 ایجاد برنامه محتوا

محتوا در همه جا وجود دارد اما کسب موفقیت به توانایی شما در تطبیق آن با شبکه‌ای که در آن محتوا را منتشر می‌کنید،
بستگی دارد. یک محتوا برای تمامی شبکه‌های اجتماعی –با پلتفرم‌های متفاوت- مناسب نیست.
محتوا شبکه‌های اجتماعی با محتوا وبلاگ متفاوت است و هردو آنها، متفاوت از محتوای وب سایت هستند.
بنابراین شما باید بدانید که چگونه محتوایتان را با مخاطبانتان همسو کنید.

اکنون برای به اشتراک گذاشتن محتوایتان در پلتفرم‌های مختلف، می‌خواهیم به بعضی از دستورالعمل‌ها اشاره کنیم.

 

محتوای شبکه‌های اجتماعی

ایجاد محتوا برای شبکه‌های اجتماعی در آموزش تولید محتوا یک هنر است.

همچنین با دارا بودن ۲٫۶ میلیارد کاربر که در این پلتفرم‌ها در سراسر جهان وجود دارد، بسیار ارزشمند هستند.
به علاوه، کسی که شما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال می‌کند، شما را دوست دارد و به آنچه می گویید، علاقه دارد.
بنابراین مخاطبان مشتاقی دارید که آماده هستند تا با محتوایتان درگیر شوند.
در اینجا چند نکته سریع برای ایجاد محتوا در برخی شبکه‌های اجتماعی محبوب ارائه شده است.

راهنمای تولید محتوا

  • فیسبوک: می‌توان برای ایجاد اجتماعات کوچک از طریق گروه‌هایی در فیس بوک یا اشتراک گذاری
    در میان مخاطبان زیاد از صفحات فیسبوک استفاده کرد. هنگامی که صحبت از به اشتراک گذاری محتوا می‌شود،
    سؤالات و فیلم‌ها، بیشترین درگیری را برای کاربر ایجاد می‌کند.
  • اینستاگرام: برای به اشتراک گذاشتن تصاویر با کیفیت بالا و فیلم‌های کوتاه با زیرنویس، بهترین گزینه است.
    هشتگ ها تا زمانی که به حساب و برندتان مربوط باشند، در این پلتفرم به خوبی کار می‌کنند.
    استوری اینستاگرام روش جدیدی برای تعامل با طرفدارانتان از نظرسنجی سریع گرفته تا پاسخ به سؤالات، لایو و… شامل می‌شود.
  • یوتیوب: ۱٫۳ میلیارد کاربر دارد. برخی از موفق‌ترین مطالب موجود در این پلتفرم،
    نحوه راهنمایی، vlog ها، بررسی محصولات و فیلم‌های آموزشی است.
  • توییتر: بهترین شیوه‌های استفاده از توییتر، شامل پیام‌های کوتاه، تصاویر پشتیبان،
    هشتگ های مربوطه و توییت کردن مجدد است. مطمئناً پاسخ مخاطبانتان، روشی عالی برای دیده شدن پست‌هایتان محسوب می‌شود.

محتوای وب سایت

محتوای وبسایت باید روی سه چیز متمرکز باشد: پرسونای شما، کلمات کلیدی مورد نظر
و راه حل‌هایتان. برخلاف محتوای وبلاگ، به کپی در وب سایتتان نیاز دارید تا بازدید کنندگان
را به روشی منسجم و طبیعی به آنچه می‌خواهند، برسانید. بهتر است به محتوای وب سایت، همانند نقشه‌ای برای محصولتان نگاه کنید.

مراقب باشید که بازدید کنندگان را از طریق فیدهای شبکه‌های اجتماعی و سایر عناصر منحرف کننده،
از وب سایتتان دور نکنید. پس از جذب مشتری باید تمام تلاش خود را برای نگه داشتن آنها انجام دهید
و این عملکرد اصلی محتوای وب سایت شما محسوب می‌شود.

راهنمای تولید محتوا

محتوای وبلاگ

هدف از محتوای وبلاگ، حمایت از مشاغل با جذب افراد غریبه و واجد شرایط است.
محتوای وبلاگ یک منبع رایگان محسوب می‌شود که اغلب به طور مستقیم با فروش گره خورده است
اما قدرت یک وبلاگی که درست کار می‌کند را دست کم نگیرید تا در نهایت بتوانید درآمد کسب و کار خود را ایجاد کنید.
در آموزش تولید محتوا تحقیقات نشان می‌دهد شرکت‌هایی که بیشتر در وبلاگشان فعالیت می‌کنند
نسبت به شرکت‌هایی که فعالیت کمتری دارند، ترافیک بیشتری به دست می‌آورند.

 آنالیز محتوا

آخرین و مسلماً مهمترین مرحله در تولید محتوا، آنالیز محتوای شما است. بدون استفاده از داده،
نمی‌توانید بدانید که چه چیزی کار می‌کند یا چگونه باید آن را بهبود ببخشید.

چندین داده (data) وجود دارد که می‌توانید هنگام آنالیز محتوایتان آنها را بررسی کنید،
بنابراین بهتر است از اهدافتان به عنوان راهنما برای تنظیم پارامترهای مختلف استفاده کنید.
هر آنچه را که می‌خواهید با محتوای خود به دست آورید، می‌تواند به شما در انتخاب معیارها کمک کند. (به یاد دارید که هدف اصلی که در مورد آن صحبت کردیم چیست؟)

راهنمای تولید محتوا

آنچه شما تحلیل می‌کنید، کاملاً مربوط به شما است اما در اینجا چند روش برای بررسی آنالیز محتوا ارائه می‌شود:

  • بازدیدهای صفحه (Page Views): تعداد کاربرانی که از محتوای شما بازدید می‌کنند.
  • ترافیک ارگانیک: میزان ترافیکی که از موتورهای جستجو بدست می‌آید.
  • Bounce Rate: درصد بازدید کننده‌هایی که پس از بازدید از یک صفحه، سایت شما را ترک می‌کنند.
  • Conversion Rates: درصد بازدید کنندگانی که با CTA درگیر هستند.
  • نرخ تعامل: تعداد افرادی که از طریق لایک، اشتراک گذاری، کامنت یا روش‌های دیگر با محتوای شما تعامل دارند.
  • رشد مخاطبان: مخاطبان جدید یا کاربرانی که از طریق یک محتوا، شما را دنبال می‌کنند.

راهنمای تولید محتوا

جمع بندی راهنمای تولید محتوا

 چرا باید تولید محتوا را جدی بگیرید؟
 برنامه ریزی و استراتژی محتوا
 انتخاب اهداف محتوا
پرسونای خریدار (Buyer Persona)
تکیه کردن به سفر خریدار (Buyer’s Journey)
شبکه‌های اجتماعی
 ابزارهای تولید محتوا 
 آنالیز محتوا

 

 

کلیک کنید و رای بدهید
[Total: Average: ]

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مارکترها x بخوانید...