تولید محتوا

سلام به سئو بلک خوش آمدید . با هم در این مقاله درباره تولید محتوا میخوانیم.

 

تولید محتوا چیست؟

 

 امروزه تاکید بیشتر سئو بر تولید محتوا با کیفیت است. تولید محتوای با کیفیت باعث می شود
که رتبه وبسایت شما به طور چشمگیری افزایش پیدا کند. برای همین اکثر مدیران وبسایت ها
یکی از بخش های خود را به تولید محتوا اختصاص داده اند و سعی می کنند که بلاگ نویسان
با تجربه ای را در این زمینه استخدام کنند.

یکی از مشکلات اصلی این بلاگ نویسان، ایجاد محتوای مناسب با کسب و کار می باشد.
اینکه چگونه محتوایی را تولید کنند که مناسب با مخاطبان وبسایت باشد و پیدا کردن یک منبع معتبر کاملا سخت است.

تولید محتوا

 

تولید محتوا به زبان ساده یعنی چه؟

قبل از توضیح یک نکته مهم وجود دارد که باید بدانید. دنیای محتوا آنقدر گسترده است
که از هرکسی بپرسید تولید محتوا چیست تعریف خودش را می‌گوید.
بعضی وقت‌ها این تعاریف به اندازه‌ای مبهم هستند که آدم گیج می‌شود.

با در نظر گرفتن این نکته می‌رویم دنبال یک جواب ساده و قابل درک.
محتوا همان چیزی است که هر روز با آن سر و کار داریم.

محتوا پست‌های اینستاگرامی است که ما را می‌خنداند یا به فکر فرو می‌برد،
مقالۀ وبسایت‌ها است که از آنها چیزهایی یاد می‌گیریم، پادکست که موقع برگشت از
دانشگاه در تاکسی گوش می‌دهیم، ویدیو در آپارات یا یوتیوب که تماشا می‌کنیم،
کتاب‌های الکترونیک یا هر چیز مشابه دیگری است که در دنیای دیجیتال می‌بینیم، می‌شنویم یا می‌خوانیم.

خب حالا اگر بخواهیم یک تعریف جامع برای محتوا بدون مثال زدن از انواع محتوا بنویسیم می‌رسیم به این تعریف:

هر چیزی که برای انسان قابل درک است و به طور کلی در بستر کانال‌های دیجیتال یا غیر دیجیتال قابل انتشار هستند محتوا می‌گویند.
پس در جواب تولید محتوا چیست می‌توانیم بگوییم:

مختص شما:  سختی کلمات کلیدی

تولید محتوا یعنی خلق هرچیز قابل درک و انتشار برای انسان‌ها در راستای اهداف بازاریابی.

محتوا نوعی اطلاعات 

1: محتوا هر چیز جذاب، قابل اعتماد و مرتبط با یک موضوع خاص برای سرگرم کردن
یا روشنگری و آگاه کردن مخاطب است که در قالب صوت ، متن ، تصویر یا فیلم ارائه می شود.

2: محتوا اطلاعاتی است که برای مصرف ، لذت بردن و اشتراک گذاری بسته بندی میشود و در اختیار مخاطب گذاشته می شود.

تولید محتوا

3: محتوای وب یک مکالمه روزمره و عمومی بین شما و بازدید کننده است که ممکن است
این مکالمه یک طرفه باشد ( یعنی  شما بگویید و بازدید کننده گوش کند) ،
یا دو طرفه باشد ( یعنی مثلا بین بازدید کننده و شما مثلا به عنوان کامنت یا بین بازدید کننده ها با هم )

4  : محتوا چیزی است که در شکل های مختلفی مثل صوت ، ویدئو و متن ارائه میشود
و می تواند باعث سرگرمی ، آموزش یا آگاهی کسی شود که آن را مصرف میکند .

5 : محتوا یک سری اطلاعات به صورت کلمات ، عکس ها ، فیلم و صدا است.

6: محتوا مجموعه ای از اطلاعات ، ایده ها و پیام هایی است که به شکل نوشته
، تصویر یا صدا برای استفاده دیگران ترجمه میشود.

7: محتوا یک سری اطلاعات یا دانش به روز و ارزشمند یا سرگرم کننده هست .

8: محتوا چیزی هست که شما تولید میکنید که مخاطب شما با تمام احساساتش آن را مصرف کند .

9 : محتوا چیزی هست که به صورت پراکنده یا منظم و برنامه ریزی شده منتشر میشود و
می توانید از این محتواها برای ایجاد محتواهای بیشتر استفاده کنید.

10 : محتوا اطلاعاتی است که به بیننده یا خواننده یا شنونده انتقال داده میشود .
محتوای خوب قطعا ارزش آفرین است .

مختص شما:  ایجاد کمپین تبلیغاتی

11: عکس، ویدئو، مقالات وبلاگ، آهنگ، مصاحبه ها، نقل قول ها، داستان ها، اینفوگرافیک و…

12: این متخصص محتوا را مساوی اطلاعات میداند که میتواند خوب یا بد باشد.

تولید محتوا

13: یک سری متن دست اول که مطابق با عقاید هر نویسنده ای نوشته و منتشر می شود که روی یک پیام خاصی تمرکز میکند.

14 : محتوا اطلاعات طراحی شده به هدف مصرف و هضم بهتر و همین طور توزیع و اشتراک گذاری بهتر در وب است .

15: محتوا داده های متنی قابل استفاده برای انسان هستند.

تعریف محتوا از دید متخصص هایی که محتوا را نوعی تجربه میدانند

1 : محتوا هر چیزی است که به زندگی مخاطب ها ارزش اضافه میکند. این ارزش ممکن است
با هوشمند تر کردن مخاطب یا خنداندن او  یا کمک به او برای انجام بهتر کارهای روزانه اش و… ایجاد شود .

2: متخصص بعدی هم بامزه بود و گفته بود که ای کاش یک زمانی برسد که ما از صحبت کردن
در مورد محتوا دست برداریم ( کود حیوانی و انسانی هم محتوا است اما آدم ها دوست ندارند
آن را بخورند و هضم کنند یا به عبارتی مصرف کنند ! ) پس بیایید به جای محتوا از ایجاد تجربه برای مخاطب حرف بزنیم .

3: محتوا هر چیزی هست که باعث ایجاد اعتماد و اطمینان بین مخاطب یا مشتریان و کسب و کارها می شود .

4 : این متخصص هم تعریف جالبی دارد و میگوید: فکر کنید که برند شما دارای پا است .
محتوا پای چپ برند شماست که از مردم مراقبت میکند و عمل کردن به قول ها و وعده هایتان پای راست شماست .
و شما برای راه رفتن به هر دو پا نیاز دارید !

5: محتوا هر نوع ارتباطی در هر رسانه ای با مخاطب ها است که می تواند به
هدف کمک، آموزش، تاثیرگذاری، هشدار و… برای مخاطب ایجاد شده باشد .

مختص شما:  تولید محتوا به روش کپی رایتینگ

6 : چیزی که مردم را درگیر میکند.

تولید محتوا

7 :هر چیزی که در یک صفحه وب یا یک URL بالا می آید و می تواند توسط مخاطب مصرف شود،
خواه چیزی باشد که مخاطب باید آن را بخواند، دانلود کند، نگاه کند یا با آن ارتباط برقرار کند و تعامل داشته باشد .

8 :اطلاعاتی که با یک هدف خاص برای یک مخاطب خاص منتشر میشود و این اطلاعات ممکن است
ویدئو، متن، عکس، و… باشد و هدف ممکن است آموزش، سرگرمی، یا ترغیب مخاطب به خرید یا … باشد .

9 : محتوا بسته های اطلاعاتی دیدنی و شنیدنی و خواندنی است که
می تواند با گفتن داستان، پرسیدن سوال و.. مخاطب را ترغیب به مصرف کند .

10 : می گوید جواب ساده من این است : جواب سوالات مشتریان به هر شکلی

چرا باید دقیقا بدانیم تولید محتوا چیست؟!

تا وقتی ندانیم تولید محتوا چیست قطعا درک درستی از بازاریابی محتوا نخواهیم داشت ،
هیچ شناختی از چگونگی درگیر کردن مخاطب هدف نخواهیم داشت و در نهایت  هم بازی را
به رقبا واگذار میکنیم و شکست خورده به غار تنهایی و افسردگی خودمان می رویم .

دانستن ارزش تولید محتوا در دنیای آنلاین امروز با دانستن این که دقیقا چه چیزی تولید محتواست اتفاق می افتد.
بله! تا زمانی که  کسی یا چیزی را درست نشناسیم هیچ وقت به ارزش واقعی اش پی نخواهیم برد.

 

خلاصه مطلب

تولید محتوا
تولید محتوا چیست؟
تولید محتوا به زبان ساده یعنی چه؟
محتوا نوعی اطلاعات
تعریف محتوا از دید متخصص هایی که محتوا را نوعی تجربه میدانند
چرا باید دقیقا بدانیم تولید محتوا چیست؟!

کلیک کنید و رای بدهید
[Total: Average: ]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *