تولید محتوا چیست ؟

تولید محتوا چیست ؟

سلام به سایت سئو بلک خوش آمدید. با ما با مقاله  تولید محتوا چیست ؟ همراه باشید.

تولید محتوا چیست ؟

تولید محتوا یا Content Creation دغدغه‌ی تازه‌ای نیست.

تقریباً از زمانی که صنعت چاپ به وجود آمد و ظرفیت تولید به تدریج بیشتر از محتوای در دسترس شد،
 تولید محتوا و پیدا کردن محتوای مناسب برای نشر به یک چالش جدی تبدیل شد.

صنعت نشر در اروپا بلافاصله پس از اختراع ماشین چاپ، به سراغ چاپ انجیل رفت
که هم کسی مدعی دریافت حق‌التالیفش نبود و هم متقاضیان فراوان داشت.

اما بعد از مدت کوتاهی، ماجرای تولید محتوا جدی‌ شد و بحث سفارش تولید محتوا به یک شغل تبدیل شد.
سردبیرهای نشریات، وظیفه‌شان این بود که موضوعات مناسب برای نشر را جستجو کنند
و سپس تولید محتوای متناسب را به نویسندگان و ژورنالیست‌ها سفارش دهند.

چرا تولید محتوا با ارزش است؟

 امروزه تقریبا تمام کسب و کارها قسمتی از کار خود را که می تواند فروش باشد ،
یا دادن اطلاعات درباره محصولات  و یا هر کار دیگری را بر بستر اینترنت و با داشتن سایت مخصوص کسب و کار خود انجام می دهند.
برای معرفی کردن بهتر خود و جذب مخاطب ، این کسب و کارها می بایست ، معرفی خود را با کمک تولید محتوا انجام دهند.
که با استفاده از تولید محتوا می توانند با قشر وسیعی از مخاطبان خود رو به رو شوند و کسب و کار خود را به آنها معرفی کنند.
بهترین اتفاق زمانی برای شما و کسب و کار شما پیش می آید که شما بتوانید مخاطبینی داشته باشید
تا بتوانید با آنها ارتباط داشته باشید ، محصولات یا خدمات خود را به آنها بفروشید ، آنها را علاقه مند به کسب و کار خود کنید.

انواع تولید محتوا

در این قسمت می خواهیم به زبان ساده به شما انواع روش های تولید محتوا را توضیح بدهیم ،
تا شما هم کاملا با محتوا و تولید محتوا آشنا بشوید. امروز مهمترین و پرکاربردترین و ارزان ترین نوع تولید محتوا ،
ایجاد محتوای متنی می باشد. منظور از محتوای متنی چیست؟ برای مثال یک سایتی که در ارتباط با فروش موبایل
و لوازم جانبی موبایل فعالیت می کند ، می توان در رابطه با هر محصولی که در فروشگاه خود به فروش می رساند ،
یک محتوا متنی یا مقاله بنویسد و در آن ، درباره ویژگی ها و مزایای آن محصول خاص بنویسد

مختص شما:  تولید محتوا برای تلگرام

تولید محتوا چیست ؟

روش دیگر برای تولید محتوا برای انتقال اطلاعات و یا معرفی کردن ، تولید محتوا با استفاده از ویدئو می باشد.
شما با استفاده از درست کردن ویدئو و دادن اطلاعات درست و کامل به بینندگان ، می توانید
آنها را با محصولات و خدمات خود آشنا کنید. می شود گفت که تولید محتوا با استفاده از ویدئو
یکی از جذابترین راه های انتقال اطلاعات می باشد. برای اینکه شما با استفاده از ویدئو می توانید
مخاطبان خود را سرگرم کنید ، به طور محسوس و خیلی واضح ، محصول یا کسب و کار خود را معرفی کنید.
این روزها نیز علاقه مردم به تماشای ویدئو به مراتب بالاتر از خواندن مقاله و محتوای متنی می باشد
و این قضیه می تواند برای شما بسیار مهم باشد.

نوع دیگری از تولید محتوا که آن هم طرفداران مخصوص به خود را دارد ایجاد یا تولید پادکست می باشد.

شما با استفاده از پادکست نیز می توانید اطلاعات را به مشتریان خود منتقل کنید و برای آنها با ایجاد این گونه محتواها ، جذابیت ایجاد کنید.

عصر اینترنت عصر محتوا

دنیای بدون اینترنت چقدر کسل کننده بود مگر نه؟ وقتی اینترنت و رایانه‌های رومیزی با آن مانیتورهای بزرگ
به خانه‌های مردم رسید هیچ‌کس فکرش را نمی‌کرد این پدیده تا این اندازه قرار است روی زندگی تک تک ما تاثیر بگذارد.

اگر نام اولین‌ها را کنار بگذاریم، رونق گرفتن تولید محتوا در عصر اینترنت چند نقطه عطف مهم دارد.

  1. گسترش وبلاگ‌‌ها
  2. شروع به کار موتورهای جستجو به ویژه گوگل
  3. ظهور شبکه‌های اجتماعی

تولید محتوا چیست ؟

در روزهای اول اینترنت فقط برای انجام کارهای ساده استفاده می‌شد اما به سرعت تبدیل به اقیانوسی
از اطلاعات شد. صدها وبلاگ شروع به انتشار مقالات، اخبار و تصاویر کردند. پیدا کردن اطلاعات موردنیاز
در این اقیانوس سخت شد پس موتورهای جستجو مثل گوگل وارد شدند و کار را راحت کردند.

مختص شما:  تولید محتوا به روش کپی رایتینگ

مردم برای چه چیزهایی جستجو می‌کردند؟ برای هرچیزی از راهنمای باز کردن لولۀ سینک آشپزخانه تا مقاله‌های علمی.
خب معلوم است که در این دنیا کسی برنده است که محتوای بهتر و بیشتری تولید کند.

نقطه عطف سوم ظهور شبکه‌های اجتماعی بود. اگر یادتان باشد گفتیم که برندها فهمیدند

باید با مشتری ارتباط برقرار کرد و چه چیزی بهتر از شبکه‌های اجتماعی.

حال در دورانی هستیم که کمتر کسب‌وکاری پیدا می‌شود
وبسایت اختصاصی یا حداقل صفحه‌ای در شبکه‌های اجتماعی نداشته باشد.

 

انواع قالب های محتوا

محتوایتان را می‌توانید در 4 قالب اصلی تولید کنید:

  • تصویر
  • ویدئو
  • صدا
  • متن

که هرکدام از این قالب‌ها کارکردهای خاص خود را دارند اما موضوع مهم افزایش تقاضای بازار برای محتوای ویدئویی است

که به همین جهت توجه ویژه‌ای می‌طلبد. و به نوعی می‌توان گفت محتوای ویدئویی آینده بازاریابی محتوا است.

حال که قالب‌های محتوا را شناختیم مرحله بعدی شناخت فرمت‌های محتوا است،

فرمت‌های محتوا

فرمت‌هایی که تعداد آن‌ها بالغ بر 40 می‌باشد که برخی از آن‌ها برای همه‌ی قالب ها و برخی برای تنها یک قالب کاربرد دارند.

از فرمت های رایج محتوا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • موشن گرافیک
  • اینفوگرافیک
  • وایت پیپر
  • رپورتاژ
  • و …

تولید محتوا چیست ؟


نکته حیاتی در تولید محتوا

طبیعی است که بسیاری از ما که پس از راه‌اندازی کسب و کارمان به فکر تولید محتوا بیوفتیم
و باز هم طبیعی است که سئو و دریافت رتبه مناسب از موتورهای جستجو یکی از اصلی‌ترین اهداف تولید محتوا وب سایت ما باش

د اما همه اینها به یک منظور صورت می‌گیرد فروش بیشتر و به همین دلیل پیش از تولید محتوای بلاگ
برای کسب رتبه و پس از آن کارهایی لازم است انجام شود.

مختص شما:  اصول بازاریابی محتوا

1) در ابتدا باید مطالب اولیه وبسایت شما کامل باشد، درباره ما، تماس با ما، قوانین و مقررات

و توضیحات محصول صفحات اولیه‌ای هستند که اگر فکری به حالشان نکرده باشید مخاطب، از شما خرید نخواهد کرد.

2) حال نوبت مطالب بلاگ است مطالب سئو محور که هدف اصلیشان دیده شدن در صفحات اولیه گوگل و جذب مخاطب از طریق کلیک بر روی آن‌ها است.

3) از اول می‌خواستید مقالات تالیفی تولید کنید؟ می‌خواستید با مخاطب تعامل داشته باشید؟
الان وقت این کار است زیرا مخاطب وارد وبسایت شما شده است و باید از این طریق اعتماد او را جلب کنید.

4) حال وقت تبلیغ است، تبلیغ محتوا و محصولاتتان! اکنون می‌توانید از روش‌های مختلفی

مانند شبکه های اجتماعی ، تبلیغات کلیکی ، رپورتاژ و راه‌های بسیار دیگری برای معرفی و تبلیغ استفاده کنید.

و اما فاجعه کجا رخ می‌دهد؟

فاجعه زمانی است که شما قبل از تکمیل مراحل 1 و 2 و 3 سراغ مرحله آخر یعنی تبلیغات بروید!

تولید محتوا چیست ؟

خلاصه مطالب

چرا تولید محتوا با ارزش است؟

انواع تولید محتوا

عصر اینترنت عصر محتوا

انواع قالب های محتوا

فرمت‌های محتوا

نکته حیاتی در تولید محتوا

کلیک کنید و رای بدهید
[Total: Average: ]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نمونه تقویم تولید محتوا x بخوانید...