تولید محتوای الکترونیکی چیست

تولید محتوای الکترونیکی چیست

تولید محتوای الکترونیکی چیست

جامعه کنونی را جامعه اطلاعاتی می نامند.
حجم اطلاعاتی که در جهان امروز تولید و به جهانیان عرضه می شود غیر قابل تصور است
در این خصوص اینترنت و ارایه اطلاعات به صورت دیجیتالی بیشترین سهم انتقال را دارد.
امروز مبادله اطلاعات به صورت سنتی و در قالب فیزیکی به هیچ وجه امکان پذیر نیست.

 

در ایران تبدیل داده ها به محتوای الکترونیکی از سال 68 با تبدیل کتابهای چاپی به کتابهای دیجیتالی آغاز شد.
اولین بار با تبدیل منابع دینی به کتابهای الکترونیکی این کار انجام شد.
برگزاری 3 جشنواره تولید محتوای الكترونیكی آموزش های فنی و حرفه ای نمونه ای تنها از مطرح شدن عبارت محتوا است.

در فضای وب با انبوهی از اطلاعات به زبان های مختلف رو برو هستیم که هر کدام در بخش خاصی طبقه بندی می شود.
اما باید از این نکته غافل نباشیم که هر اطلاعاتی که وارد فضای وب می شود،
الزاما کاربردی نبوده و به اصلاح دارای محتوا نیست.

محتوای الکترونیکی مفهومی گسترده است
و بطور کلی به هر نوع محتوایی که از طریق رایانه قابل مشاهده و انتقال باشد،
محتوای الکترونیکی گفته می شود.

تولید محتوای الکترونیکی چیست

هدف از تولید محتوای الکترونیکی چیست ؟

از آنجایی که محتوای الکترونیکی به شکل سرگرمی، طنز و یا بازی صرف نیست،
هدف اصلی آنها چیزی جز آموزش نمی باشد.
مهمترین مبحث در محتوای الکترونیکی، بحث آموزش مخاطبان می‎باشد.
مخاطبان نیز عموما قشر نوجوان و جوان هستند که با هدف یادگیری به محتوای الکترونیک روی می‎آورد.

بیشتر بخوانید:

مختص شما:  تولید محتوا برای تلگرام

اهمیت محتوای الکترونیک

با الکترونیکی شدن تمام ارکان زندگی نوع بشر قطعا مراجعه افراد به مراجع الکترونیک و فضای وب جهت یادگیری به مرور افزایش خواهد یافت .
محتوای الکترونیک امکان فراگیری در هر زمان و مکان را فراهم می آورد
و از این رو انتظار می رود در سال های آتی حجم تولید محتوای الکترونیک در کشور به میزان قابل توجهی افزایش یابد.

دغدغه اصلی در تولید محتوای الکترونیک مناسب، فراهم آوردن یک تیم تولید محتوای حرفه ای و متخصص در کنار تامین تجهیزات و امکانات مناسب است.

 

ویژگی‎ها‎ی محتوای الکترونیکی چیست ؟

  • محتوای الکترونیکی باید ساده و قابل فهم باشد بطوری که با توجه به ضریب هوشی سن مخاطب، تولید شده باشد.
  • محتوای الکترونیکی نباید گمراه کننده، پیچیده و نامتعارف باشد و در تولید آن نباید لغات و واژگان ثقیل به کار برده شود.
  • محتوای الکترونیکی باید از زیاده گویی و حاشیه پردازی بپرهیزد و تمام حواس خود را بر شرح اصل موضوع معطوف نماید.
کلیک کنید و رای بدهید
[Total: 2 Average: 5]

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *