تبلیغات در اپلیکیشن های موبایل

 

سلام به سئوبلک خوش اومدین.

میخوایم اینجا درباره تبلیغات در اپلیکیشن های موبایل میخونیم.

تبلیغات در اپلیکیشن های موبایل

تبلیغات موبایلی در اپلیکیشن

طی ده سال گذشته که تبلیغات دیجیتال تحول اساسی یافته، تبلیغات موبایلی در اپلیکیشن ها
با سرعت بسیار زیادی رشد کرده‌اند و امروزه بخش مهمی از سبد تبلیغات شرکت‌ها را در بر می‌گیرند.
علت این امر، استفاده روز‌افزون مردم از موبایل در اکثر کارهای روزمره زندگیشان است.

براساس آمار منتشر‌شده در سایتMedium، تعداد افرادی که از موبایل استفاده می‌کنند،
در سال ۲۰۱۷ به ۴.۷۷ میلیارد نفر رسیده و تا سال ۲۰۱۹ این عدد به ۵ میلیارد می‌رسد.

به‌این‌ترتیب، با توجه به پیشرفت سریع اپلیکیشن‌ها و علاقه اکثر کاربران موبایل به کار با اپلیکیشن،
تبلیغات دیجیتال نیز بیشتر به سمت تبلیغات موبایلی و تبلیغات اپلیکیشن رفته‌است. طبق آمارSmartyAds
در سال ۲۰۱۸، تبلیغات موبایلی گام بزرگی در پیشرفت و اثربخشی برداشته و تا سال آینده، ۷۲ درصد
از کل هزینه‌ تبلیغات، به تبلیغات موبایلی در اپلیکیشن‌ اختصاص خواهد یافت.

 

به‌طور‌کلی، تبلیغات موبایلی اثربخشی لحظه‌ای دارند و این به این خاطر است که وسیله انتقال پیام تبلیغاتی –موبایل-
در هر لحظه با مخاطب هدف است و آن‌ها می‌توانند در هر ساعت از شبانه‌روز تبلیغ را دریافت کنند. با این‌حال،
تبلیغات در اپلیکیشن اثربخشی بالاتری نسبت به تبلیغات موبایلی وب دارند. نکته قابل توجه این است
که اپلیکیشن‌ها دلیل عمده و اصلی استفاده کاربر از موبایل هستند.

 

از مزایای تبلیغات موبایلی در اپلیکیشن می‌توان به قابلیت ارتقای اثربخشی تبلیغ با استفاده از داده‌های دریافتی
و هدف‌گذاری‌های دقیق‌تر اشاره کرد؛ هدف‌گذاری با توجه به موقعیت جغرافیایی مخاطب
یا اصطلاحا هدف‌گذاری جغرافیایی (Geo Targeting)، هدف‌گذاری از روی نوع سیستم‌عامل موبایل،
اپلیکیشن‌های استفاده‌شده و محبوب مخاطب، سابقه جستجو در استورها و غیره. اطلاعات مذکور
از طریق Advertising ID به‌دست می‌آیند. این شناسه منحصربفرد هر کاربر موبایل است
که در گوشی‌های اندرویدی، GAID و در گوشی‌های اپل، IDFA نام دارد. این شناسه
دو ویژگی اساسی دارد: ویژگی اول قابلیت حذف یا reset کردن و ویژگی دوم قابلیت
غیرفعال کردن این شناسه از طریق LAT یا Limiting Ad Tracking است.

مختص شما:  انواع نقشه های گرمایی سایت

 

در ماه مه ۲۰۱۷،IABتحقیقاتی را روی کاربران موبایل در کل دنیا انجام داد تا میزان پاسخ آن‌ها
به تبلیغات موبایلی وب و تبلیغات موبایلی درون اپلیکیشن را بسنجد. نتایج این تحقیق به شرح زیر است:

میزان پاسخ مخاطب به تبلیغات موبایلی وب و اپلیکیشن

 

طبق آمار IAB از ۱۳ درصد افرادی که روی تبلیغات اپلیکیشن کلیک کرده‌اند، ۹ درصد و از ۱۱ درصد که روی تبلیغات وب موبایل کلیک کرده‌اند،
۸ درصد آن‌ها وارد وب‌سایت تبلیغ‌دهنده شده‌اند. در واقع می‌توان نتیجه گرفت که هر دوی این تبلیغات موبایلی به‌دلیل اینکه در پلتفرم موبایل

اجرا می‌شوند، اثربخشی بالایی دارند اما تبلیغات درون اپلیکیشن صرفا به‌دلیل اهمیت خود اپلیکیشن‌ها
در زندگی روزمره مخاطبان هدف، نتیجه بهتری را برای کمپین‌های تبلیغاتی رقم می‌زنند.
حال که به اهمیت تبلیغات موبایلی در اپلیکیشن پی‌بردیم، بهتر است با انواع رایج آن نیز آشنا شویم.

چرا درآمدزایی از اپلیکیشن‌های موبایل بازاری پر درآمد است؟

در سال ۲۰۱۲ مردم به طور میانگین حدود ۱ ساعت و نیم از روز خود را صرف استفاده از اپلیکیشن‌های موبایل می‌کردند
که این آمار در حال حاضر به ۳ ساعت و نیم در روز رسیده است. کاربران با رضایت کامل این مقدار از روز خود را
صرف اپلیکیشن‌های مورد علاقه‌شان می‌کنند. در سال ۲۰۱۲ مقدار زمانی که کاربران از مرورگرهای موبایل استفاده ‌می‌کردند،
۳۸ دقیقه بود و در سال ۲۰۱۸ این عدد به ۵۱ دقیقه در روز رسید (emarketer). این آمار نشان می‌دهد
که مردم بیش از قبل از تلفن‌های همراه استفاده می‌کنند و وضعیت بازار به نفع توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌های موبایل است.

میانگین زمان سپری شده در بخش های مختلف موبایل

در سال ۲۰۱۶ مجموع درآمد از اپلیکیشن‌های موبایل ۸۸ میلیارد دلار بوده و پیش‌بینی می‌شود که این مقدار در سال ۲۰۲۰،
به ۱۸۸ میلیارد دلار افزایش یابد. این افزایش بیش از ۲۰۰ درصد چشم انداز خوبی برای توسعه‌دهندگان است
تا درآمد خود را در سال‌های پیش رو افزایش دهند (Statista).

درآمد از اپلیکیشن های موبایل

روش‌های رایج درآمدزایی از اپلیکیشن‌های موبایل

  • تبلیغات درون اپلیکیشن (In-App Advertising)
  • خرید داخل اپلیکیشن (In-App Purchase)
  • اپلیکیشن‌های پولی (Paid Apps)
  • گرفتن لید (Lead Generation) و بازاریابی مشارکتی یا افیلیت مارکتینگ (Affiliate Marketing)
مختص شما:  قوانین جدید سئو گوگل

۱. تبلیغات درون اپلیکیشن (In-App Advertising)

تبلیغات در اپلیکیشن‌های موبایل یکی از راحت‌ترین و اثربخش‌ترین راه‌های درآمد‌زایی برای ناشران است. توسعه‌دهندگان می‌توانند
به راحتی ناشر تبلیغات موبایلی تبلیغ‌دهندگان باشند. بدین صورت که تبلیغ آن‌ها را در اپلیکیشن‌های خود اجرا کنند
و بابت هر نمایش، کلیک یا نصب، از تبلیغ‌دهندگان که همان صاحبان برندها هستند، درآمد کسب کنند.

 

در روش‌های نوین، برای کمتر شدن دردسر هر دو طرف – ناشر و برند – پلتفرم‌هایی ایجاد شده‌اند تا در کمتر از ۲۰۰ میلی ثانیه
فضای نمایش اپلیکیش‌ ناشر را برای برندها به مزایده بگذارد و آن را به بالاترین قیمت بفروشد. به همین منظور، ناشران می‌توانند
بهپلتفرم‌ مدیریت عرضه فضای نمایش (SSP)و برندها بهپلتفرم مدیریت تقاضای فضای نمایش (DSP)متصل می‌شوند. در برخی موارد،
ناشران می‌توانند با تبلیغ اپلیکیشنی دیگر به ازای هر کلیک یا نمایش از طرف مقابل پول بگیرند.
این مدل‌های CPC (Cost per Click) ، CPM (Cost per Mile)، CPI (Cost per Install) به ترتیب هزینه
بر اساس کلیک، هزینه بر اساس نمایش و هزینه بر اساس نصب هستند
که در مقالهمدل‌های قیمتیمفصل درباره آن‌ها صحبت کرده‌ایم.

 

تبلیغ در اپلیکیشن‌های موبایلی برای تبلیغ‌دهندگان نمایش و کلیک بالاتری می‌گیرد و به‌همین‌دلیل، برندها راغب‌ترند
تا تبلیغات خود را در اپلیکیشن‌های موبایل نمایش دهند. در واقع، آن‌ها حاضرند پول بیشتری
برای نمایش تبلیغشان پرداخت کنند اما  مطمئن باشند که مخاطبانشان پیام آن‌ها را دیده‌اند.

رایج‌ترین و البته پردرآمدترین نوع تبلیغات موبایلی،تبلیغات ویدیوییو تبلیغات بنری از جمله HTML5 هستند
که در مقالهانواع تبلیغات موبایلی در اپلیکیشنبه طور مفصل در مورد آن‌ها صحبت کرده‌ایم.
اما به طور خلاصه انواع تبلیغات موبایلی در زیر آمده است:

تبلیغات در اپلیکیشن های موبایل

2. خرید داخل اپلیکیشن (In-App Purchase)

در این روش، کاربر اپلیکیشن را به صورت رایگان دانلود می‌کند اما برای استفاده از قابلیت‌های خاص یا رفتن
به مراحل بعدی یک بازی باید نسخه پولی آن را بخرد یا دربسیاری از اپلیکیشن‌های بازی، برای بیشتر کردن
سکه، پول یا انرژی می‌توان پول پرداخت کرد.

مختص شما:  سئو در اصفهان

 

۳. اپلیکیشن‌های پولی (Paid Apps)

بسیاری از اپ‌های موبایل برای دانلود از کاربران پول می‌گیرند, درواقع، این اپ‌ها پولی هستند
و تنها با پرداخت هزینه می‌توان از آن استفاده کرد.

 

۴. گرفتن لید (Lead Generation) و بازاریابی مشارکتی یا افیلیت مارکتینگ (Affiliate Marketing)

در اصطلاحات بازاریابی و تبلیغات، لید (lead) اطلاعات یک کاربر است که می‌تواند مشتری بالقوه یک شرکت یا برند باشد.
در این روش ناشر برای فروش محصول آن برند تبلیغ نمی‌کند، بلکه اطلاعات تماس افرادی را جمع می‌کند که می‌توانند
به محصول یا سرویس یک برند علاقه‌مند باشند و آن شرکت یا برند بتواند محصول خود را به او بفروشد.
این کاربر می‌تواند در نهایت از سرویس یا خدمات برند استفاده یا محصول وی را خریداری کند.

 

پیرو گرفتن لید، بازاریابی مشارکتی یا Affiliate Marketing به‌طور کلی یکی از روش‌های بازاریابی دیجیتال است
که افراد با کمک به فروش یک محصول یا تبلیغ خدمات یک شرکت، برای آن‌ها مشتری یا لید (lead) می‌گیرند.
در نتیجه می‌توان گفت که به ازای هر کاربری که از طریق لینکی که از قبل تعیین شده وارد سایت فروشنده شود
و خرید یا فعالیت مشخصی را انجام دهد، آن فرد تبلیغ‌کننده کمیسیون دریافت می‌کند. ناشران اپلیکیشن‌های موبایلی
نیز می‌توانند لینک وب‌سایت یک شرکت یا اپلیکیشن دیگر را در اپ خود بگذارد و به ازای هر کاربری که با کلیک روی
آن لینک به اپلیکیشن یا وب‌سایت آن شرکت برود و فعالیتی را انجام دهد یا خرید کند، ناشر پول دریافت می‌کند.
در برخی موارد نیز، می‌توان این روش را برای اپلیکیشن‌هایی به کار برد که مکمل اپلیکیشن خود ناشر باشد.

 

خلاصه مطالب

تبلیغات موبایلی در اپلیکیشن
چرا درآمدزایی از اپلیکیشن‌های موبایل بازاری پر درآمد است؟
روش‌های رایج درآمدزایی از اپلیکیشن‌های موبایل

 

کلیک کنید و رای بدهید
[Total: Average: ]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *