تبلیغات اینترنتی چیست؟

تبلیغات اینترنتی چیست؟

تبلیغات اینترنتی چیست؟تعریف تبلیغات اینترنتی

تبلیغات اینترنتی به استفاده از اینترنت به عنوان یک کانال و وسیله ارتباطی برای ارسال تبلیغات در محیط وب اشاره دارد،
در تعریفی دیگر، تبلیغات اینترنتی را اینگونه تعریف نموده‌اند: نمایش دادن نامها و علائم تجاری، شعارها
و تصاویر تبلیغاتی در سایتهای (پایگاههای) پربیننده اینترنت، به نحوی که به تحقق اهداف تبلیغات کمک نماید
(سایت صدا و سیما ۲۰۰۲). در فرایند تهیه و اجرای تبلیغات اینترنتی، شرکتهای تبلیغاتی، ناشران اینترنتی،
تبلیغ‌دهندگان (سازمانها و شرکتهای تولیدی و خدماتی) درگیرند.

 

تاریخچه تبلیغات اینترنتی

تبلیغات اینترنتی برای اولین بار و بصورت بنر در ۲۷ اکتبر سال ۱۹۹۴ و در سایت هات وایر نمایش داده شد.
زمانی که هات وایر متوجه شد که برای تبلیغات می‌بایست فضای محدودی را در نظر گرفت، بنرهای تبلیغاتی بوجود آمدند.

 

در آن زمان ۱۴ طراح تبلیغاتی مبلغی معادل ۳۰،۰۰۰ دلار برای نمایش ۱۲ هفته‌ای تبلیغات خود پرداختند (کای و مداف ۱۹۹۹).
در سال ۱۹۹۵ وب بعنوان رسانه‌ای عمومی پذیرفته شد. شرکت سان میکروسیستم در این سال زبان جاوا را به عموم عرضه کرد.
در سال ۱۹۹۶ الدزموبیل۵ اولین اتاق گفتگوی تجاری را راه اندازی نمود.

 

روند تبلیغات اینترنتی در دنیا

تبلیغات اینترنتی از زمان پیدایش (سال ۱۹۹۴) تا سال ۲۰۰۷ شاهد رشد بسیار زیادی بوده‌است.
بطوریکه حجم درآمد تبلیغات اینترنتی از رقم ۲۶۷ میلیون دلار در سال ۱۹۹۶ به رقم ۱۳۰۸۷ میلیون دلار در سال ۲۰۰۷ رسیده‌است.
ولی در بین سالهای ۲۰۰۱ و ۲۰۰۲ این صنعت شاهد رشد منفی بوده‌است. روند رشد در سال ۲۰۰۳ تغییر جهت داده
و دوباره شاهد رشد مثبتی در این صنعت می‌باشیم.

 

تبلیغات اینترنتی در ایران

سیار پیش آمده که مدیران شرکت‌ها در مورد موفقیت تبلیغات اینترنتی در ایران (به دلیل کند بودن روند IT نسبت به سایر کشور‌های دنیا) اظهار شک و تردید کرده‌اند
و بازخورد این صنعت تبلیغاتی را قابل مقایسه با آنچه در سایر کشور‌های دنیا وجود دارد نمی‌دانند. اگر مدل روند ورود تکنولوژی در ایران را بررسی کنیم،
متوجه خواهیم شد که نتایج دقیقا همانند سایر کشورهاست اما با اندکی تاخیر. به عبارت دیگر تلویزیون هم در ایران همانند سایر کشورها محبوب شد
اما با تاخیر. برای اینترنت هم این وضع اتفاق افتاده‌ است. به زودی شاهد این خواهیم بود که مدیران دیگر نخواهند پرسید
که آیا تبلیغات اینترنتی موثر است یا نه. با وجود آنکه اینترنت و فرهنگ و نیازهای وابسته به آن در ایران دیرتر از سایر
کشور‌ها وارد شده ولی به دلیل جوان بودن جامعه ایرانی با گامهای بسیار سریع تری در حال پیشرفت می‌باشد.

مختص شما:  گذاشتن بک لینک رایگان

 

تبلیغات اینترنتی چیست؟

انواع تبلیغات اینترنتی

 

  1. تبلیغات بنری

    تبلیغات بنری اولین و ساده ترین نوع تبلیغات آنلاین است. در این دسته از تبلیغات، یک بنر تمام صفحه
    و یا در سایزهای کوچک تر به مخاطبان نمایش داده می شود. شما به کمک ابزارهای طراحی بنر تبلیغاتی می توانید
    به سادگی محصول و یا سرویس خود را معرفی کنید. همچنین، می توانید بر روی بنرها یک دکمه قرار دهید
    و مخاطبان خود را تشویق کنید تا بر این دکمه کلیک کرده و به فعالیت خاصی مثلاً ورود به یک صفحه فرود خاص و … بپردازند.

  2. تبلیغات ویدئویی

    تبلیغات ویدیویی، دسته‌ای دیگر از تبلیغات اینترنتی است که شما از طریق یک ویدئوی چند ثانیه‌ای، محصول
    و یا سرویس خود را به مخاطبانتان معرفی می کنید. شما می توانید در انتهای ویدئوی خود یک بنر
    با دکمه نیز قرار دهید و مخاطبان خود را تشویق به کلیک بر آن دکمه کنید.

  3. تبلیغات در شبکه های اجتماعی

    امروزه،رسانه های اجتماعی یکی از پرمخاطب ترین رسانه های دیجیتال است. بازاریابان با تبلیغ برند خود در این شبکه ها می توانند
    به تعداد زیادی از مخاطبان خود دسترسی پیدا کنند. در بازاریابی رسانه های اجتماعی شما می توانید
    مخاطبان خود را به صورت هدفمند انتخاب کنید. مثلاً برای تبلیغات در فیس بوک می توانید سن،
    علایق، منطقه جغرافیایی، مدرک تحصیلی مخاطبان خود را تعیین کنید و تبلیغ خود را تنها به گروه خاصی
    از کاربران فیس بوک که به برند شما مرتبط تر هستند، نمایش دهید.

    برای آشنایی بیشتر با تبلیغات در شبکه های اجتماعی می توانید اسلاید بازاریابی رسانه های اجتماعی
     که توسط کالج تپسل تهیه و تنظیم شده است را مطالعه کنید.

  4. تبلیغات ایمیلی

    ایمیل مارکتینگ یکی از راه های پرطرفدار تبلیغات آنلاین است که شما به کمک آن می توانید
    از طریق ارسال ایمیل به صورت هدفمند به مخاطبان خود، آنها را به استفاده از محصول و یا سرویس خود تشویق کنید.

    کالج تپسل یک دوره آموزش ایمیل مارکتینگ دارد که با مطالعه جلسات مختلف آن می توانید با صفر تا صد بازاریابی ایمیلی آشنا شوید.

استانداردهای تبلیغ اینترنتی

“ثبت بازاریابی یک مورد فرهنگی است و فرقی ندارد که در چه کمپینی باشید. فرقی ندارد که تحلیلگر باشید
یا بر اساس دیتا فعالیت کنید، یا با فکر خود پیش بروید. در هر صورت افرادی که با حرص و طمع در این راه قدم برمی دارند، اشتباه می کنند.”

 

استانداردها به شما کمک می کند تا در مورد مراحل بعدی با قطعیت تصمیم گیری کنید.
در این بخش به پنح مورد از استانداردهای تبلیغ اینترنتی که باید موردتوجه فرار گیرند، نگاهی می اندازیم.

نکته:این معیارها مربوط به هیچ وب سایت خاصی نیستند و با صرف نظر از قالب یا نوع کمپین تبلیغاتی دیجیتال، در حالت کلی مفید هستند.   

 1- دسترسی و  نمایش

‘Reach’ یا دسترسی نشانگر افرادی است که قادر هستند تبلیغ شما را ببینند.

‘Impressions’ نشانگر تعداد دفعاتی است که تبلیغ شما نمایش داده می شود. همانطور که یک تبلیغ می تواند
برای یک فرد خاص بیشتر از دوبار نشان داده شود، تعداد واکنش ها نیز ممکن است بیشتر از دسترسی برای هر فرد باشد.

2- نرخ کلیک یا ctr

نرخ کلیک یا (CRT)، درصد کلیک ها و نمایش ها می­باشد. بنابراین اگر برای هر 100 نمایش، دو کلیک دریافت کردید،
CTR شما برابر با 2 درصد می باشد. می­توانید از این استاندارد برای فهم اثرپذیری کمپین­های تبلیغی مختلف استفاده کنید.
به طور مثال؛ اگر تعداد یکسانی از نمایش را روی دو کمپین مختلف دریافت می­کنید، کمپین با کلیک­های بیشتر،
یک CTR بهتر خواهد داشت و بنابراین اجرای آن بهتر پیش خواهد رفت.

 

3- conversion  یا تبدیل

‘Conversion’ برابر با تعداد افرادی است که از طریق کلیک روی تبلیغ و نوتیفیکیشن فعالیت های شما یا CTA کامل می شوند.
این فعالیت می­تواند از طریق دانلود یک کتاب الکتریکی، خرید یک محصول یا ثبت نام کردن در خدمات باشد.

4- هزینه هر فراگیری

هزینه هر فراگیری یا CPA هزینه کلی را برای پرداخت مشتری اندازه گیری می­کند. همچنین می­تواند
از طریق تقسیم هزینه کلی به وسیله تعداد conversion اندازه گیری شود.

5- برگشت روی سرمایه گزاری

برگشت روی سرمایه گزاری یا RIO یک استاندارد گسترده برای ارزیابی اثرپذیری کمپین است.
همچنین به عنوان برگشت روی خرج تبلیغ یا ROAS شناخته می شود. RIO میزان هزینه های تولید شده
کمپین را در مقایسه با هزینه مورد نیاز برای پیش بردن کمپین اندازه گیری می کند.

 

مزایای تبلیغات اینترنتی نسبت به تبلیغات محیطی و تبلیغات کاغذی

تبلیغات اینترنتی مزایای زیادی داره که مهم ترین این مزایا رو خدمت تون عرض می کنم :

تبلیغات اینترنتی چیست؟ تبلیغات اینترنتی ، فضای سبز بیشتر ، زندگی سالم تر

برای تولید ۷۰۰ تن کاغذ باید ۳ هکتار جنگل نابود بشه ! فکر می کنم همین یه جمله کافیه تا ما تن مون بلرزه
و به خودمون بیایم . بدون قطع درخت ها و نابودی طبیعت هم میشه تبلیغات کرد .
در خیلی از کشور ها استفاده از کاغذ برای تبلیغات داره کم کم منسوخ میشه .
امیدواریم که به زودی این اتفاق در ایران هم بیوفته .

تبلیغات اینترنتی محدودیت جغرافیای و زمانی ندارد

تبلیغات اینترنتی به صورت شبانه روزی و بدون محدودیت جغرافیای در همه جای دنیا می تونه دیده بشه .
وقتی شما در یک سایت تبلیغ می کنید ، آگهی شما به طور شبانه روزی در دسترس همه کاربران دنیاست .
مثلا وقتی در یک سایت تبلیغ می کنید تبلیغات شما در همه کاربران اون سایت در هر جای ایران یا هر جای دنیا
که باشن نشون داده میشه . چی از این بهتر ؟ آگهی کاغذی شما کجا ها دیده میشه ؟

تبلیغات اینترنتی بسیار ارزان است

کافیه با آژانس های تبلیغات محیطی تماس بگیرید تا ببینید تعرفه تبلیغات در اتوبان ها و فروشگاه ها یا در سطح شهر چقدر نجومیه !
تو شهر شلوغی مثه تهران که هیچکس حوصله نداره و خیلیا تا تو اتوبوس یه صندلی گیرشون میاد از فرصت استفاده میکنن و
یه چرت میزنن واقعا به نظر شما می ارزه چند ده میلیون تومن واسه تبلیغات هزینه کنه ؟ تبلیغات اینترنتی در حال حاضر خیلی ارزونه
و به زودی این تعرفه ها افزایش پیدا میکنن چون تعداد کاربران اینترنت داره به شدت افزایش پیدا میکنه و صاحبان سایت ها
به قیمت پایین راضی نخواهند شد . پس از فرصت استفاده کنید . تا ارزونه استفاده کنید .

تبلیغات اینترنتی آسیب پذیر نیست

حتما خودتون هم بار ها پیش اومده براتون که یک برگه تبلیغاتی رو یه کارت پخش کن بهتون داده و تو صورتش مچاله کردین
و انداختین دور . دوس دارید مردم تبلیغات کاغذی تون رو مچاله کنن ؟ این یعنی شما عملا پول تون رو دارید میریزید تو سطل آشغال .
بنر هایی که پاره شدن ( یا عمدی یا در اثر باد و … ) . شما تبلیغ می کنید که ازش پول دربیارید نه اینکه سرمایه تون رو نابود کنید .
هیچکسی نمی تونه همچین بلایی سر تبلیغات اینترنتی شما بیاره .

تبلیغات اینترنتی چیست؟

 

خلاصه مطالب

تعریف تبلیغات اینترنتی
تاریخچه تبلیغات اینترنتی
روند تبلیغات اینترنتی در دنیا
تبلیغات اینترنتی در ایران
انواع تبلیغات اینترنتی
استانداردهای تبلیغ اینترنتی
مزایای تبلیغات اینترنتی نسبت به تبلیغات محیطی و تبلیغات کاغذی
کلیک کنید و رای بدهید
[Total: Average: ]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

موتور جستجوی گوگل x بخوانید...