بهینه سازی URL وب سایت

بهینه سازی URL وب سایت

بهینه سازی URL وب سایت

سلام به تمام دوستداران سئوبلک در مقاله بهینه سازی URL وب سایت به تعریفی از url پرداخته میشود
و در ادامه به ویژگی های یک URL مناسب از نظر سئو میپردازیم.
با سئوبلک همراه باشید.

URL سایت چیست؟

URL یا «Uniform Resource Locator» همان آدرس سایت است و مکان یا موقعیت یک فایل روی اینترنت را شناسایی می‌کند. اگر به نوار بالایی مرورگرتان توجه کنید می‌توانید یک نمونه url را مشاهده کنید. به طور طبیعی یک URL از سه قسمت تشکیل شده است:

پروتکل

در اصل پروتکل، مجموعه‌ای از قوانین برای برقراری ارتباط است که برای آدرس‌دهی از آن‌ها استفاده می‌شود. پروتکل‌ها انواع متفاوتی دارند و اصلی‌ترین آن‌ها، HTTP  و HTTPS هستند:

این روزها بیشتر سایتها از پروتکل HTTPS استفاده میکنند که برای حفظ امنیت اطلاعات کاربران طراحی شده است.

پروتکل‌های دیگری هم وجود دارند که در موارد متفاوتی از آن ها استفاده می‌شود. از جمله آن‌ها می‌توان به FTP Protocol  برای فایل‌های قابل دانلود، Mailto Protocol برای ارسال ایمیل و File Protocol برای ایجاد امکان دسترسی به فایل‌های قرار گرفته بر روی هارد دسیک محلی یا هارد دیسک شبکه، اشاره کرد.

 

اسم دامنه

اسم دامنه، نام همان سروری است است که فایل در آن قرار دارد و باید به خاطر بسپارید که به هنگام انتخاب نام سرور یا هاست، اسم سرور به گونه‌ای انتخاب شود که عملکرد سایت برای کاربران مشخص و واضح باشد.

 

مسیر

این قسمت آخرین قسمت از URL سایت است که در آن، مسیر زیرشاخه‌های موجود در صفحه را مشخص می‌کنیم.

بهینه سازی URL وب سایت

 تا چه میزان URL ها مهم هستند ؟

سال های زیادی است که متخصصان سئو، قرار دادن عبارات کلیدی مرتبط با محتوای سایت را در URL ها توصیه می کنند، زیرا همان طور که به آن واقف هستید اولین نقطه ی تاثیرگذاری سایت در ذهن مخاطبین شما آدرس URL سایت شما است.

مختص شما:  سئو خاکستری

اما url خوب چه ویژگی هایی دارد.

  • URL های مناسب تاثیر نسبتا خوبی در رتبه بندی سایت شما دارند.
  • URL های مناسب ، نشان دهنده محتوای سایت شما هستند.
  • داشتن کلمه کلیدی مناسب و مرتبط در URL به کسب رتبه بهتر در موتورهای جستجو کمک خواهند کرد.

بهینه سازی URL وب سایت

ویژگی های یک URL مناسب از نظر سئو

در این قسمت از مقاله ما به شما نکاتی در رابطه با بهینه سازی URL وب سایت میگوییم.

ساده و ساختاری قابل خواندن داشته باشد

ساختار انتخاب واژه برای نام آدرس URL می بایست ساده، قابل خواندن و حتی الامکان تک سیلابی باشد.

مانند شکل درست: www.example.com/SEO-advice-for-beginners

شکل نادرست: www.example.com/index.php?id_sezione=360&sid=4j3898enno0223bns983201djis03

 

اجتناب از کلمات و عبارات تکراری در URL

از نوشتن دو یا چند باره کلمات یا عبارات در URL باید پرهیز شود زیرا این کار موجب پایین آمدن اعتبار صفحه شود.

عدم استفاده از حروف نامرتبط

بهینه سازی URL وب سایت

از نوشتن کاراکتر هایی همچون ? % ^ & در آدرس URL باید خودداری شود.

استفاده از خط فاصله در جداسازی کلمات در آدرس URL

گوگل پیشنهاد می کند به منظور جداسازی کلمات در آدرس URL خود از خط فاصله استفاده کنید.

به طور مثال :

(www.example.com/SEO-advice-for-beginners)

 

تمامی حروف آدرس URL باید کوچک باشند

اگر در آدرس های URL خود حروف بزرگ قرار دارد بهتر است تمامی حروف به حروف کوچک تبدیل شوند. دوستان عزیزم، گوگل به حروف بزرگ و کوچک حساس است و ممکن است سایت خود را بی دلیلی دچار چالش کنید.

به طور مثال آدرس  example.com/webpage با آدرس example.com/WebPage کاملا متفاوت است. زیرا هر کدام خود به تنهایی می توانند یک صفحه مجزا باشند.

 

از Stop Word ها ( the ،  ، an ) در URL  استفاده کنید

 (البته دقت کنید که هنوز هم تاجایی که ممکن است نباید حروف اضافه در آدرس صفحات استفاده شود)

مختص شما:  آموزش سئو فروشگاه اینترنتی

در گذشته یکی از آیتم ها در انتخاب نام URL عدم استفاده از stop word ها بود ولی در حال حاضر این مسئله کاملا برعکس شده است و گوگل پیشنهاد می کند از این حروف استفاده شود.

مسئله ای که در نام آدرس URL مهم است، به وضوح دیده شدن نام توسط کاربر است.

بهینه سازی URL وب سایت

یکسان نبودن  URL با عنوان صفحه

نیازی به یکسان بودن عنوان صفحه و آدرس URL نمی باشد و می توان از سایر کلمات کلیدی درون محتوا در URL استفاده کرد.

عدم استفاده از  URL های با محتوای یکسان

URL های دارای محتوای یکسان، موجب می شود گوگل هنگام ایندکس کردن صفحات سایت با مشکل مواجه شود و صفحات موردنظر را در نتایج جستجو نشان ندهد.

تیتر عنوان سایت حتما نباید با نام URL یکسان باشد

استفاده از این ایده که نام سایت باید در عنوان یا URL نیز دیده شود بسیار خوب است. ولی این به صورت اجبار و یا الزام نیست که حتما توسط مدیران سایت رعایت شود.

بلکه در جذب مخاطب و ذهنیت سازی در کاربران می تواند بسیار موثر باشد. اما فقط یک پیشنهاد است و نه یک الزام.

 

قرار دادن کلمات کلیدی در ابتدای URL

پیشنهاد گوگل قرار دادن کلمات کلیدی مهم و مرتبط در ابتدای URL تا جای ممکن است، زیرا این کار کمک به جذب ترافیک در سایت شما می نماید. این مورد از ابتدا بوده است و تا ابد هم ادامه خواهد داشت …

 

استفاده از دامنه و زیر دامنه های تک سیلابی

براساس گزارشی از سایت moz به منظور  افزایش رنکینگ، بهتر است از دامنه ها و زیر دامنه های تک سیلابی استفاده کنید.

مختص شما:  PPC بهتر است یا سئو سایت؟

همچنین شواهد نشان می دهد در انتقال محتوا از دامنه اصلی به زیر دامنه میزان ترافیک بیشتری جذب سایت شده است و در افزایش خوانایی از دیدگاه گوگل بسیار تاثیرگذار است. این بدان معناست که اگر شما در زیردامنه های سایت خود محتوای باکیفیت و ارزشمندی قراردهید که ارزش ساخت یک زیردامنه را داشته باشید در دید گوگل بسیار تاثیرگذار است.

 

استفاده کمتر از زیر پوشه و اسلش (/)

براساس گزارشی از سایت Moz  و مقالات معتبر بهتر است در آدرس URL از تعداد کمتری اسلش استفاده کنید، زیرا استفاده تعداد زیادی اسلش سبب درهم آشفتگی و ایجاد ابهام در ایندکس کردن صفحات توسط گوگل خواهد شد.

 

آدرس URL ها باید از فعل ساده تشکیل شوند

بهتر است در آدرس url ها از فعل استفاده کنید. به طور مثال از apply بجای applying  استفاده کنید.

بیشتر بخوانید:

از آدرس های URL با محتوای یکسان پرهیز کنید

ایجاد URL ها با محتوای یکسان باعث ایجاد مشکلاتی سخت برای گوگل خواهد شد. به طور مثال گوگل نمی تواند در ایندکس کردن آدرس ها درست عمل کند. در نتیجه صفحه شما در نتایج جستجو ظاهر نخواهد شد.

لذا به منظور جلوگیری از این مشکل حتما بایداز url هایی با آدرس های متفاوت و محتوای متفاوت استفاده کنید.

گوگل لیستی از بروز مشکلات احتمالی منتشر کرده است که در ادامه با هم بررسی می کنیم.

  • مستندات سریالی پویا
  • پارامترهای مشکل دار در آدرس URL
  • پارامترهای مرتب سازی
  • پارامترهای غیر مرتبط
کلیک کنید و رای بدهید
[Total: 1 Average: 5]

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *