الگوریتم Page Layout گوگل

الگوریتم page layout گوگل

الگوریتم Page Layout گوگل

 Page layout یکی دیگر از الگوریتم های گوگل است. این الگوریتم در سال 2012 اجرا شد. این بار تیم سئو بلک الگوریتم پیج لیوت گوگل را برای شما دوسداران سئو سایت باز میکند. در این مقاله به برسی راه هایی برای جلوگیری از جریمه الگوریتم page layout گوگل میپردازیم. با سئو بلک همراه باشید.

الگوریتم Page Layout گوگل چیست؟

توجه بیشتر به محتوای صفحات و همین فاکتورهای پیشرفته تر سئو داخلی با ظهور الگوریتم پاندا در سال 2011 بیشتر احساس شد. اما گوگل در 19 ژانویه سال 2012 و با انتشار الگوریتم Page Layout گوگل به اجرای رسمی این مسئله پرداخت.

الگوریتم Page Layout گوگل  وبسایت هایی که دارای تبلیغات بسیاری در ابتدای صفحه بودند را هدف گرفت. این تبلیغ ها موجب میشدند که کاربر اسکرول زیادی را انجام دهد تا به محتوای اصلی صفحه برسد.

گوگل اعلام کرد که این الگوریتم نهایتا بر روی 1 درصد سایت ها تاثیر گذاشته است. اما این مسئله موجب شد که آنها به تغییر طراحی سایت بپردازند تا تجربه کاربری بهتری را ارائه دهند. این به روز رسانی شامل تبلیغات پاپ آپ یا چسبان نبود.

الگوریتم Page Layout گوگل
الگوریتم Page Layout گوگل

چه وب سایت هایی تحت تاثیر الگوریتم Page Layout قرار می گیرند؟

با چهار به روز رسانی که این الگوریتم در طول دوره حیات خود داشته است تصور می رود که تغییرات عمده ای را می بایست ایجاد کرده باشد، اما تنها کمتر از یک درصد وب سایت های جهان در هر به روز رسانی، تحت تاثیر این الگوریتم قرار گرفته اند.

برای دیدن همه  لیست الگوریتم های گوگل اینجا کنید

مختص شما:  الگوریتم گوگل 2020

مت کاتس در توضیحات بیشتری گفته است که این الگوریتم کاری به وبسایت هایی که میزان تبلیغاتشان در حد نرمال است ندارد. اما بر روی سایت هایی که میزان بارگذاری تبلیغات بالای صفحه آنها بخش اعظمی از زمان بارگذاری صفحه را به خود اختصاص می دهد را جریمه می کند. همچنین سایت هایی که پیدا کردن محتوای اصلی صفحه در انبوهی از تبلیغات کار بسیار سختی می باشد نیز ممکن است تحت جریمه قرار گیرند.

 

مدیریت حجم تبلیغات از دید بسیاری از وبمسترها، کار دشواریست.
برای بسیاری از سایت ها نیز تنها منبع درامد سایت همین تبلیغ ها هستند.
اما استفاده زیاد از تبلیغات نیز عواقبی مانند جریمه شدن در بر دارد.

به عنوان مثال

یکی از صاحبین فروم های اینترنتی پس از انتشار اولیه الگوریتم Page Layout با کاهش 40 درصدی ترافیک سایت مواجه شد. عکس زیر را صاحب این فروم منتشر کرده است:

الگوریتم Page Layout گوگل
کاهش 40 درصدی ترافیک

کاربران زیادی نیز پس از جریمه شدن توسط این الگوریتم در اولین انتشار خود، دو سال به طول انجامید تا از این جریمه خارج گردند.حقیقت اینست که کاربران علاقه ای ندارند که به محض ورود به یک سایت، با حجم زیادی از تبلیغات مواجه شوند. آنها انتظار دارند که با محتوای مرتبط با عبارت جستجوی خود مواجه شوند،
اما در عوض آیتم های تبلیغاتی کاملا نا مرتبطی را مشاهده می کنند.

امروزه اغلب وب سایت های بزرگ، تبلیغات خود را در پایین صفحه قرار می دهند.
در صورتی که تبلیغاتی را در بالای صفحه قرار دهند، این مکان ها محدود به یکی دو مورد بیشتر نخواهد بود.
این تغییرات موجب سودرسانی هم به صاحبین سایت ها، هم صاحبین تبلیغ ها و هم بازدید کنندگان است

مختص شما:  الگوریتم فرد گوگل

الگوریتم Page Layout گوگل

رعایت موارد لازمه برای عدم جریمه الگوریتم Page Layout گوگل 

  • سرعت بالا آمدن وب سایت می بایست زیاد باشد پس از هاست داخلی استفاده کنید .
  • از تصاویر با حجم کم استفاده کنید .
  • استفاده درست و بجا از تبلیغات و بنر های تبلیغی اینترنتی
  • طراحی وب سایت کاربر پسندانه
  • محدود کردن تعداد تبلیغات و بسنده کردن به تبلیغات کم
  • توجه بیشتر به محتوای وب سایت
  • روش های تبلیغات اینترنتی را فرا گرفته و به یک روش بسنده نکنید .

خزنده های گوگل را دست کم نگیرید .
گوگل به شکل مداوم با استفاده از خزنده های خود ، وب سایت هایی که صرفا با هدف کسب سود بیشتر فعالیت کرده
و نسبت به خواسته های کاربران بی تفاوت هستند ، مورد مواخذه قرار می دهد .
بنابر این به دنبال ساخت وب سایت هایی باشید که کاربر پسند بوده
و نیاز مخاطبان را فراهم سازد و هم برای شما منبع کسب درآمد باشد .

 گوگل

حذف تبلیغات آزار دهنده کاربران با الگوریتم Page Layout

گوگل برای فراهم نمودن آسایش کاربران ، سایت های استفاده کننده از تبلیغاتی همچون پاپ آپ ، تبلیغ بین پست ها ، تبلیغ فلش و مواردی از این دست را جریمه می کند . تبلیغات اصل جدایی ناپذیر در هر صنعت و کسب و کاری است .
بنابر این صرف استفاده از تبلیغات موجب جریمه وب سایت نخواهد شد .
بلکه آنچه اهمیت دارد این است که کاربر بدون صرف وقت زیاد، قادر باشد تا به راحتی به نتیجه ی مورد جست و جو دست یابد .
پس نحوه ی تبلیغات و محل قرارگیری آن ها در وب سایت از اهمیت خاصی برخوردار است .

مختص شما:  الگوریتم کبوتر گوگل چیست

تبلیغ به اندازه و متناسب با الگوریتم طرح بندی گوگل 

اما اگر تعادل در درج تبلیغات را رعایت نکنید و صفحات پر از تبلیغ داشته باشید، گوگل سایت شما را اسپم محسوب نموده، و الگوریتم طرح بندی جریمه سختی را برای وبسایت شما در نظر می گیرد. و در نهایت در موتور جستجوی گوگل جایی نخواهید داشت.

برای دیدن همه  لیست الگوریتم های گوگل اینجا کنید

اما در صورتی که تبلیغات خود را به اندازه در سایت درج کنید،
ضرری ندارد و به رونق کسب و کار آنلاین می انجامد.
پس روی تعداد تبلیغات و مکان تبلیغات حساس باشید.

و به نحوی عمل کنید،
که ضمن مطلوب ماندن طرح بندی سایت ، تعداد تبلیغات شما از حد مجاز در صفحات مختلف بالا نرود.

 

 

 

کلیک کنید و رای بدهید
[Total: 4 Average: 5]

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

الگوریتم freshness x بخوانید...