الگوریتم mobilegeddon

الگوریتم mobilegeddon

الگوریتم mobilegeddon

mobilegeddon یک الگوریتم از تمامی الگوریتم های گوگل است. که قانونی برای بهبود سایت ها ارائه دادا است. الگوریتم Mobilegeddon که در زبان فارسی الگورتم اخرالزمان موبایل ترجمه میشود. در این مقاله به برسی این الگوریتم پرداخته ایم. در این مقاله اطلاعاتی راجب تاریخچه ای الگوریتم، ازمایش مقدار عمل به این الگوریتم و راهکار های بهبود را برای شما گفته ایم.

الگوریتم Mobilegeddon گوگل چیست؟

گوگل در 21 آوریل 2015 یک بروز رسانی جدید برای رتبه بندی سایت ها منتشر نمود. این الگوریتم به بهبود نتایج جستجو در تلفن همراه کمک نمود. این الگوریتم به نام Mobile Friendly هم شناخته می شود. الگوریتم Mobilegeddon سعی بر این دارد که کاربر صفحات سایت را در نسخه موبایل به صورت بهینه تر مشاهده نماید

این الگورتیم بر روی نتایج جستجو در تلفن همراه و در تمامی کشورها اجرا گردید. در وبلاگ رسمی گوگل اعلام شده است که هنوز معیار های زیادی برای رتبه بندی صفحات در موبایل تاثیرگذار است. صرفا موبایل فرندلی بودن صفحات معیاری برای رتبه بالاتر در صفحات جستجو نیست. این منبع به وضوح بیان نموده که اگر یک وب سایت دارای محتوای ارزشمند باشد اما موبایل فرندلی نباشد، هنوز هم رتبه بالاتری در نتایج جستجو خواهد داشت.

الگوریتم mobilegeddon
الگوریتم Mobilegeddon گوگل

چگونه متوجه شویم صفحات سایت ما Mobile Friendly می باشد؟

برای این که متوجه شویم آیا صفحات سایت ما، مناسب تلفن همراه می باشند یا خیر می توانیم از ابزار Mobile-Friendly Test خود گوگل استفاده نماییم. این ابزار صفحات سایت شما را بررسی نموده و مشکلات را برای شما لیست می کند. در صورتی که سایت شما مناسب تلفن همراه نباشد، ممکن است شما افت ترافیک ورودی به سایت داشته باشید. گوگل اعلام نموده است که پس از برطرف نمودن ایرادات، دوباره صفحات شما را در نتایج جستجو پدیدار خواهد نمود. همچنین شما برای تسریع در این امر می توانید از ابزار Fetch as Google صفحات سایت خود را برای موبایل در خواست ایندکس دهید. حال پس از بررسی اینکه آیا سایت شما مطابق الگوریتم Mobilegeddon گوگل می باشد، نوبت تست سرعت صفحات سایت در حالت موبایل است . برای تست این حالت می توانید از ابزار دیگر گوگل به نام PageSpeed Insights استفاده نمایید.

مختص شما:  الگوریتم رنک‌ برین

شرکت portent یکی از فعالان حوزه سئو 25 هزار سایت که از لحاظ سایت های ALEXA و Majestic Million جزو برترین ها بودند را در همان سال تست کرد و به نتایج تکاندهده ای رسید و آن این بود که 10 هزار سایت در این آزمایش رد شدند که این نتسجه را درزیر مشاهده می کنید

هرچند که این یک چلنج بسیار بزرگی برای صاحبان کسب و کار است ولی این کار باعث بهبود سطح کیفی اینترنت و گشت و گذار راحت تر در اینترنت می شود.

هدف Mobilegeddon چه بود و چه فاکتور‌هایی را مهم می‌دانست؟

خب، همان‌طور که گفتیم، گوگل با معرفی موبایل گدون و با راه انداختن جنجال سعی کرد،
سایت‌های بیشتری را مجبور به واکنش گرا بودن کند.
زیرا گوگل بر اساس آنالیز های خود می‌دانست که ۷۰ درصد کاربرانی که با گوگل، سرچ انجام می‌دهند،
کاربران موبایل هستند.
او قصد داشت، با پیاده‌سازی موبایل گدون شرایط بهتری برای کاربران موبایل ایجاد کند و همچنین این امتیاز را برای خود محفوظ داشته باشد.

هدف اصلی الگوریتم Mobilegeddon حذف تمامی وب سایت هایی است که قابلیت نمایش بر روی موبایل و تبلت ها را نداشته باشند.

برای دیدن همه  لیست الگوریتم های گوگل اینجا کنید

 فاکتور از نظر موبایل گدون مهم هستند

– ریسپانسیو بودن یا واکنش گرا بودن سایت‌.
– سایت‌ها اولویت را با گوشی های موبایل و تبلت‌ها بدانند و در طراحی سایت این موضوع را در نظر بگیرند.
– لینک ها به شکلی قرار گرفته باشند که کاربر موبایل برای کلیک کردن آن‌ها دچار مشکل نشود.
– سایت روی تمام دستگاه‌ها با ابعاد مختلف، به یک اندازه کارایی داشه باشد.
– تعیین اندازه متن ها به طوری که خوانا بوده و نیازی به بزرگ نمایی نداشته باشند
-ربات گوگل باید قابلیت دسترسی صد درصدی به فایل های css و js شما داشته باشد.
– اگر در آنالیز‌ها متوجه شدید که بازدیدکنندگان سایت، کاربران موبایل نیستند، این موضوع را بررسی کرده و مشکل را حل کنید تا سایت Mobile friendly شود.
-از فایل ها یا ابزار هایی مثل فلش که برای موبایل ها و تبلت ها کاربرد ندارد استفاده نشود

مختص شما:  الگوریتم کافئین گوگل

باید تمام این نکات برای تمام صفحات سایت اعمال شود و به صورت یکپارچه سایت برای گوشی‌های موبایل، مناسب باشد.

الگوریتم mobilegeddon
موبایل گدون

تأثیر Mobilegeddon بر سئو

کاملاً بدیهیست که بیشترین تأثیر موبایل گدون در زمینه سئو اعمال می‌شد. وقتی برای نمایش نتایج موتور جستجوی گوگل، الگوریتم موبایل گدون وارد عمل شد، همه کسب و کار‌های آنلاین به تکاپو افتادند تا سایت‌های خود را تبدیل به سایت‌های ریسپانسیو کنند. همین الان هم که چند سال از معرفی این الگوریتم می گذرد، همچنان یکی از فاکتور های مهم گوگل برای رتبه بندی سایت‌ها، میزان Mobile friendly بودن آنهاست. اصلاً آنالیز‌ها و نظرات را کنار می‌گذاریم، شما که در حال خواندن این مطلب هستید، چقدر ریسپانسیو بودن سایت را مهم می‌دانید و چقدر در زمان استفاده از موبایل برای بازدید سایت‌ها، با این ویژگی راحت هستید؟
پاسخ سؤال ساده است و مطمئناً تمام کاربران اینترنت، ویژگی ریسپانسیو بودن سایت را حیاتی و بسیار مثبت می دانند.

 

در آخر الگوریتم mobilegeddon

موبایل گدون هم مانند تمام الگوریتم‌های گوگل، استراتژی‌های مربوط به طراحی سایت و سئو را تحت تأثیر قرار می‌دهد.
یعنی باید در نظر بگیرید که سایت شما در برابر این یکی الگوریتم، چگونه ظاهر شود. و باز هم موبایل گدون مانند تمام الگوریتم‌های گوگل، نتایج جستجو را وارد سطح تازه‌ای می‌کند که مهم‌ترین و محوری‌ترین فاکتور در آن، راحتی کاربر است.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *