الگوریتم گوگل مپ

الگوریتم گوگل مپ

الگوریتم گوگل مپ

مطمئناً، در حال حاضر گوگل، توانایی های فوق العاده ای دارد (و به لطف هوش مصنوعی ، گوگل هر روز بهتر می شود)، اما نقشه Google Maps یکی از برنامه هایی است که گوگل بیشتر وقت خود را صرف تصفیه و بهبود آن می کند و نتایج خود گویای حقیقت هستند.

ما بدون اطلاعات GPS جغرافیایی گوگل در امر مسیریابی به کجا هدایت می شدیم؟ Google Maps بدون شک یکی از بهترین ابزارهای مفید گوگل است که در اختیار جهان قرار گرفته، اما مطمئنا چیزی بیش از یک ابزار مسیریابی است که باعث کنارگذاشتن نقشه های کاغذی و یا پرسیدن مسیر از مردم است .
بلکه یک ابزار سئو سایت و بازاریابی اینترنتی فوق العاده قدرتمند است.

برای دیدن همه  لیست الگوریتم های گوگل اینجا کنید

نتایج Google Maps براساس نزدیکی

اولین اساس فهرست بندی Google Maps مکان فیزیکی شما است. با افزایش میزان جستجوی گوشی ، این نوع جستجو (و نتایج Google Maps) روشی بسیار شایع شده است. اگر تا کنون از یک دستگاه تلفن همراه خود برای جستجوی نوع خاصی از کسب و کار اقدام کرده اید،
بدون شک تقریبا با چنین نتیجه ای مواجه خواهید شد:

"الگوریتم

در مثال بالا، من برای “کتاب فروشی ها” جستجو  کردم و این نتایج را دریافت کردم.
همانطور که می بینید، Barnes & Noble با توجه به تبلیغات در گوگل PPC (پرداخت برای هر کلیک )خود، دربالاترین رتبه قرار دارد .
با این حال، نتایج نقشه ها همان چیزی است که ما واقعا می خواهیم.

همانطوری که تبلیغات کلیکی PPC یکی از موضوعات فرمول بندی رتبه یک آگهی هستند
و موقعیت های تبلیغات بر اساس آن فرمول ها صورت می گیرند،
فهرست های Google Maps بر اساس مکان کاربر اولویت بندی می شوند،
با موقعیت “A” بعنوان نزدیکترین و غریب الوقوع ترین مکان.
موقعیت های “B” و “C” نیز در صورتی که من گزینه های بیشتری را بخواهم ارائه می شوند.

شما ممکن است چنین نتایجی را خودتان تجربه کنید. بسیاری از کاربران از طریق پیشنهاد گوگل، به ویژه هنگام جستجو از دستگاه موبایل خود، به دنبال کسب و کارهای نزدیک به خود هستند. تصویر زیر جستجوی انجام شده در دستگاه Android من را نشان می دهد  که با ردیابی اطلاعات موقعیت مکانی من فعال شده است:با توجه به متغیرهای مختلف، برخی از جستجوگرها ممکن است متوجه شوند که نتایج احتمالی جستجوی “نزدیک به من” حتی برجسته تر از آن چیزی هستند که در این مثال آمده است.
تقریبا به نظر می رسد که گوگل می خواهد از نقشه ها برای پیدا کردن کسب و کارهای محلی استفاده کند!

مختص شما:  چه الگوریتم های سایت ها را جریمه میکند؟

 

نتایج Google Maps براساس رتبه بندی

اگر چه نتایج نقشه های “مبتنی بر نزدیکی” این روزها روشی متداول هستند، اما آنها تنها نوع نتایج ارائه شده توسط Google Maps نیستند. همه کاربران داده های موقعیت مکانی تلفن همراه خود را فعال نکرده اند و لیست نقشه ها تقریبا برای هر مقصدی روی سیاره زمین موجود هستند، اینجا زمانی است که نتایج Google Maps براساس رتبه بندی اغلب نشان داده می شوند. این نتایج در جستجوی Google Maps برای کسب و کارهای خاصی که در یک مکان مشخص قرار دارند ، نشان داده می شود.
به عنوان مثال، در شکل زیر، نتایج نقشه ها را برای “دندان پزشکان” در بورلی هیلز، کالیفرنیا ببینید:

نتایج Google Maps براساس رتبه بندی
نتایج Google Maps براساس رتبه بندی

همانطور که می بینید، نتایج بوریلی هیلز به خصوص در مورد دندان پزشکان بسیار مفید است؛ که باعث می شود بازار بسیار رقابتی ای در زمینه بازاریابی نتایج Google Maps باشد. در بالای فهرست، دکتر کوروش مداحی است که دارای یک مطب دندانپزشکی در North Roxbury Drive است که میانگین امتیاز بیمار ۴٫۸ از پنج ستاره از ۳۷ بررسی گوگل را بدست آورده است.

 

اینجا جایی است که بخش بازاریابی و سئو گوگل مپ SEO Google Maps وارد بازی می شود.

در این جستجو، من بدنبال شرکتی در یک کشور دیگر بودم(با از بین بردن هر گونه موقعیت مکانی من در نتایج) ؛ بنابراین گوگل نتایج را بر اساس نزدیکی به من نشان نمی دهد. اگر به بالاترین نتیجه در مثال بالا نگاه کنید، متوجه خواهید شد که مطب دندانپزشک دکتر آرتور گلاستمن نیز در North Roxbury قرار دارد، اما در ۵۱ بررسی گوگل، امتیازی حدود ۴٫۹ از ۵ دارد. اما این نتیجه زیر عمل دکتر مداحی رتبه بندی شده است، بنابراین گوگل نتایج این نقشه ها را صرفاً بر اساس رتبه بندی های مشتری ارزیابی نمی کند،
پس چه اتفاقی می افتد؟
پاسخ این سوال این است که لیست Google My Business شما به خوبی بهینه شده است یا نه،

مختص شما:  الگوریتم سند باکس

گوگل مای بیزینس Google My Business چیست؟

Google My Business قبلا به عنوان Google Places شناخته میشد،
که به صاحبان کسب و کار اجازه می دهد فهرستی برای کسب و کار خود که ممکن است در نتایج جستجوی Google ظاهر شود، ایجاد کنند.
تقریبا هر نوع کسب و کاری می تواند یک فهرست کسب و کار Google My Business ایجاد کند
که اطلاعاتی را که جستجوگران می خواهند بدانند، مانند آدرس، ساعات کار و رتبه بندی های مشتری، نمایش دهند.

گوگل مای بیزینس Google My Business چیست؟
گوگل مای بیزینس Google My Business چیست؟

 

گوگل بیزنس در ایران در دسترس نیست!

علاوه براین شما نمیتوانید موقعیت مکانی خود را در گوگل مپ تایید کنید زیرا برای ایران در دسترس نیست!

خدمات مکانی

اطلاعات زیادی در دسترس نیست
که گوگل دقیقاً چگونه از خدمات مکانی تلفن های هوشمند برای به روز نگه داشتن سرویس گوگل مپس استفاده می نماید،
اما مشخصاً ویژگی مذکور نقش بزرگی را در این خصوص بازی می کند.

خدمات مکانی
خدمات مکانی

اگر گوگل مپ به دیتای مکانی جمع آوری شده از تلفن هوشمندتان دسترسی دارد،بنابراین می توان گفت که شما نیز بخشی از عملیات جمع سپاری گوگل به منظور بهبود و گسترش سرویس نقشه ی این کمپانی هستید.از داده ی مکان شما می توان برای چیزهایی چون به روز رسانی وضعیت زنده ترافیک، برآورد سرعت ترافیک در حال حاضر و تعیین انحرافات جاده ها استفاده کرد.اگر یک مسیر شلوغ ناگهان بدون ترافیک شود، گوگل مپس می تواند فرض کند که انحرافی وجود دارد و بر این اساس به تنظیم جهت ها بپردازد.

گوگل همچنین از این داده برای تخمین ساعتی که یک کسب و کار مشغول خواهد بود، استفاده می کند. این کار با بررسی ترافیک های انسانی در مکان های منحصر به فرد انجام می پذیرد.کمی ترسناک به نظر می رسد اما باید بگوییم که این روش یکی دیگر از تلاش هایی است که جهت انتقال اطلاعات آفلاین به فضای آنلاین صورت می گیرد.

کاربران Google Maps

Google Map Maker یکی دیگر از راه هایی است که گوگل برای بهبود مپس از آن کمک می گیرد. برنامه ای که در سال 2008 به وجود آمد. کار با آن بسیار شبیه به OpenStreetMap است و Google Map Maker اجازه می دهد تا هر کس با استفاده از دانش محلی خود در راستای ارتقای سرویس مپس قدم بر دارد.

مختص شما:  الگوریتم mobilegeddon

خبر خوب آن که بیشتر این قابلیت ها در حال ادغام با ابزار Google Maps بوده
و Map Maker در سال 2017 و در صورتی کامل منتقل شود برای همیشه تعطیل خواهد شد.

کاربران Google Maps
کاربران Google Maps

در کوتاه مدت کاربران می توانند با مشارکت شخصی خود نقشه را ویرایش نمایند.
شما قادر به ویرایش و اضافه کردن مکان ها، جاده های جدید، ساختمان ها و مسیرهای پیاده روی هستید.
همچنین اگر فکر می کنید که می توانید از این مزیت سوء استفاده کرده
و دست به خراب کاری بزنید باید بگوییم که ویرایش شما توسط کاربران دیگر بررسی می شود.
این بدان معناست که ارتش عظیمی از سردبیران عمومی وجود دارند
که به صورت 24 ساعته در 7 روز هفته گوگل مپ را به روز نگه می دارند.
این امر به ویژه برای نقشه برداری موقعیت های صعب العبور و جمع آوری اطلاعاتی که دور از دسترس و یا آگاهی باشد،
بسیار مفید است.

راهنماهای محلی

 

برای دیدن همه  لیست الگوریتم های گوگل اینجا کنید

گوگل مپ علاوه بر ارتش سردبیران، گوگل دارای میلیون ها کاربر است که اصطلاحاً به آن ها راهنماهای محلی می گویند. راهنمای محلی قابلیتی است که مطمئنا شما را به یاد وبسایت Foursquare می اندازد و گوگل هم به همین شکل در تلاش برای جمع آوری لایه ای از داده های ذهنی برای وضع روی نقشه ی اصلی است.وقتی در گوگل مپس هستید به My Contributions بروید. پس از آن می توانید مکان های مختلف را در منظقه ی خود جستجو نمایید. با ثبت یک بررسی، پاسخ به چند سوال و ارسال عکس می توانید به این لایه ی اضافی داده کمک کنید.این دانش محلی کمک می کند تا گوگل مپس بداند که مثلاً یک هتل پارکینگ دارد و یا یک رستوران از منوی گیاهی برخوردار است یا خیر. در عوض این کارها کاربران می توانند به عنوان پاداش جایزه هایی چون افزایش فضای ذخیره سازی گوگل درایو هدیه بگیرند.

کلیک کنید و رای بدهید
[Total: 4 Average: 5]

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

الگوریتم رنک‌ برین x بخوانید...