الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل

الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل

الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل

در این مقاله تیم سئو بلک الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل را به زبان ساده بیان کرده است. تا شما علاقمندان بهره بهتری از این مقاله ببرید.

برای دیدن همه  لیست الگوریتم های گوگل اینجا کنید

علت نام‌گذاری الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل چیست؟

مرغ مگس خوار یکی از کوچک‌ترین پرنده‌های دنیاست که سرعت و دقت عمل زیادی دارد. زمانی که مرغ مگس خوار در حال پرواز است، چشم انسان قادر به دیدن بال‌های او نیست؛ اما برعکس انسان، این پرنده بسیار تیزبین است و هدف خود را به سرعت شناسایی می‌کند. مرغ مگس‌خوار، نزدیک‌ترین هدف را تشخیص می‌دهد و با سرعتی بسیار زیاد به سمت آن حرکت می‌کند. این عملکرد در گوگل موجب بروز تغییرات محسوسی در صفحه نتایج جستجوی کاربران شده است.
گوگل با راه‌اندازی الگوریتم مرغ مگس خوار در سال ۲۰۱۳، تاکید خود را بر کلمات کلیدی تعدیل و بر استفاده از زبان طبیعی در نمایش داده‌ها تمرکز بیشتری کرد. الگوریتم hummingbird گوگل، معنای کلمات کلیدی را جستجو و با کنجکاوی زیادی، محتوای صفحات را بررسی می‌کند. شاید بتوان بزرگ‌ترین نتیجه به کارگیری این الگوریتم را، زبان طبیعی مقالات ذکر کرد.

ورود الگوریتم مرغ مگس خوار به باغ وحش گوگل

فرض کنید که دو سال پیش می‌خواستید یک مقاله در مورد الگوریتم مرغ مگس خوار بنویسید. برای دیده شدن در نتایج گوگل راهی نداشتید جز اینکه کلمه کلیدی خود (مرغ مگس خوار) را چندین و چند بار در متن تکرار کنید. این کار باعث می‌شد که کاربر ارتباط خوبی با متن شما برقرار نکند و در نتیجه کیفیت محتوا کاهش یابد.

مختص شما:  خطا 417

تکرار بیش از‌ اندازه‌ی عبارت کلیدی در محتوا باعث شد که گوگل برای نشان دادن نتایج موردنیاز کاربر، به جای تمرکز بر کلمه کلیدی، معنا و مفهوم عبارات را معیار خود قرار دهد. الگوریتم مرغ مگس خوار یا Hummingbird راه حلی بود که گوگل در ماه آگوست 2013 معرفی کرد، و با استفاده از آن موفق به درک منظور مخاطبان خود در نتایج جستجو شد. شاید بتوان گفت یکی از مهم‌ترین الگوریتم‌های گوگل برای افزایش ارزش تکنیک‌های سئو کلاه سفید همین مرغ مگس خوار بوده است.

هدف اصلی الگوریتم مرغ مگس خوار، درک مفهوم و معنای عبارت جستجو شده است

گوگل برای نشان دادن سریع و با دقت نتایج جستو جو از دو ابزار استفاده میکند.

برای دیدن همه  لیست الگوریتم های گوگل اینجا کنید

1- گراف دانش

2- جستجوی معنایی

گراف دانش گوگل چیست؟

وقتی شما کلمه‌هایی را در گوگل جستجو می‌کنید، فقط به دنبال یک صفحۀ مشخص نیستید؛ شما در این جستجو به دنبال یک هدف هستید. اینجاست که گراف دانش به داد شما می‌رسد و احتمال رفتنتان به بیراهه‌ها را تا حد خیلی زیادی کم می‌کند.

گراف دانش گوگل یک سال قبل از الگوریتم مرغ مگس‌خوار شروع به کار کرد و هدف آن نشان دادن نتایج دقیق و مرتبط، دربارۀ افراد و مکان‌ها و هرآنچه که به آن‌ها مربوط می‌شد بود. این اطلاعات از سراسر اینترنت و سایت‌های معتبر (مثل ویکی‌پدیا و IMBD) جمع‌آوری می‌شوند.

مثلاً وقتی شما نام داوینچی را در گوگل جستجو می‌کنید،
فقط به بیوگرافی داوینچی نمی‌رسید، شما در سمت راست صفحه نتایج دیگری را هم مشاهده می‌کنید.
این اطلاعات می‌توانند تابلوهای معروف این هنرمند، سبک نقاشی، نقاشان هم دوره، نقاشان هم سبک و … باشند.

مختص شما:  خطای 409

"<yoastmark

اما گوگل از کجا می‌فهمد که این اطلاعات خواستۀ شما را برطرف می‌کنند؟
در اینجا گوگل از یک امکان فوق‌العادۀ دیگر به نام جستجوی معنایی استفاده می‌کند.

جستجوی معنایی یا Semantic search چیست؟

جستجوی معنایی چیزی فراتر از یک جستجوی کلمه به کلمه است.
در جستجوی معنایی دیگر تمرکز روی کلماتی نیست که شما جستجو می‌کنید،
بلکه تمرکز روی معنا و مفهوم کلمات است.

در جستجوی معنایی، گوگل تاریخچۀ جستجوهای شما، محل زندگی و سایر اطلاعات مربوطه را جمع آوری می‌کند و با توجه به آن‌ها، بهترین نتایج را به شما نشان می‌دهد. به مثال زیر توجه کنید.

"<yoastmark

مرغ مگس خوار یک فرصت است

مرغ مگسخوار به تمام صاحبین وب سایت ها این پیام مهم را داد که گوگل ازین پس به درک عبارات مورد جستجو و محتوای سایت ها می پردازد. مفاهیم را به هم ارتباط داده تا بهترین نتایج جستجو را ارائه دهد، بنابراین آنها دیگر نبایست به فکر هماهنگی صد در صد عنوان صفحات یا متن خود با کلمات کلیدی باشند.

مهمترین نکته برای صاحبین وبسایت ها در این تغییر و تحول اینست که آن ها به فکر زبان طبیعی نوشته های خود باشند. مرغ مگس خوار تلنگری برای اسپمرهاست تا از این پس به زبان خود کاربران، محتوا تهیه کنند.

وبسیات هایی که ماهرانه سوالات کاربران را پیدا می کنند و پاسخ به آنها را نیز با دقت منتشر می کنند،
توسط گوگل به عنوان منابع مرتبط شناسایی می گردند.
وقتی محتوای سایت شما، به عنوان یک محتوای مرتبط با موضوع جستجو شناسایی می شود،
فرصتی برای سایت شما ایجاد می گردد که نه تنها در نتایج جستجو رتبه خوبی کسب کند،
بلکه بتواند در پنل های دانش گوگل نیز نمایش داده شود.
امروزه با توجه به تغییراتی که موتورهای جستجو کرده اند،
اولویت اصلی سئو می بایست درک خواسته کاربران در نتایج جستجو باشد.
برای رسیدن به این هدف باید ترکیبی از فاکتورهای رابطه مستقیم با کاربران، جستجوی کلمات کلیدی و آنالیز موضوعات مورد جستجو را سر لوحه کار خود قرار داد تا سایت شما بیشترین نمایش را در موتورهای جستجو کسب کند.

مختص شما:  لیست الگوریتم های گوگل

آیندۀ جستجوها در اینترنت؛ با حضور افتخاری مرغ مگس خوار

گوگل در سال 1394 جستجوی صوتی خود را برای زبان فارسی فعال کرد
و از آن زمان تا کنون مدام در حال بهبود و توسعۀ آن بوده و تمرکزش را بر روی فراگیری زبانه محاوره‌ای هم قرار داده است.
اما این چه ربطی به مرغ مگس‌خوار دارد؟
از آن جایی که درک جملات مختلف و برداشت درست از مفهوم آن‌ها لازمۀ جستجوی صوتی است،
پس می‌توان گفت که در آینده مرغ مگس خوار سختگیری بیشتری به خرج خواهد داد

به طور خلاصه الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل چه تغیراتی به مجود اورده است

  1. اوردن مطالب بر اساس سرج های قبلی
  2. استفاده مناسب از کالمه کلیدی
  3. مرتبت بودن محتوا با چیزی که به اون لینک شده
  4. از محتوای تصویری استفاده کنیم
  5. مقاله هایی با  محتوای کم و زیاد تولید کنید
  6. از کد های اسکیما استفاده کنید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *