الگوریتم رنک‌ برین

الگوریتم رنک‌ برین

برای دیدن همه  لیست الگوریتم های گوگل اینجا کنیدالگوریتم رنک‌ برین

الگوریتم رنک‌ برین جدیدترین راهکار گوگل برای پردازش بهتر داده‌ها و نمایش بهترین نتایج و رتبه‌بندی آن‌ها است. تیم سئو بلک در این مقاله به تعریفی از این الگوریتم پرداخته است.اگر میخواهید با جدیدترین راهکار گوگل برای پردازش بهتر داده‌ها با ما همراه باشد.

الگوریتم رنک برین (Rank Brain) چیست؟

الگوریتم رنک‌ برین در اکتبر سال 2015 شرکت گوگل به‌صورت رسمی رنک‌برین را معرفی کرد که در عمل یک الگوریتم کمکی برای مرغ مگس خوار محسوب می‌شود.

رنک‌برین فناوری جدیدی بر پایه هوش مصنوعی (AI) است که با استفاده از الگوریتم‌های یادگیری ماشین یا Machine Learning طراحی شده. یادگیری ماشین نیز بدین معناست که یک کامپیوتر بجای آموزش توسط انسان و یا استفاده از برنامه‌هایی با جزئیات فنی دقیق، خودبه‌خود نحوه کارکرد چیزی را یاد بگیرد.

الگوریتم‌های یادگیری ماشین در فرآیند کار خود به بررسی و تحلیل داده‌های موجود می‌پردازند
و با استفاده از هوش مصنوعی سعی در آموزش و یادگیری از نتایج و آزمایش‌های خود دارند، به زبان ساده‌تر با استفاده از الگوریتم یادگیری ماشین و ترکیب آن با هوش مصنوعی، کامپیوترها و موتورهای جستجو هرروز چیزهای جدیدتری یاد می‌گیرند و هوشمندتر می‌شوند.

"<yoastmark

بررسی نحوه عملکرد الگوریتم رنک‌ برین

قبل از به وجود آمدن الگوریتم رنک‌ برین، تیم مهندسی گوگل یک الگوریتم ریاضی تعیین کرده بود
که با استفاده از آن جایگاه نتایج جستجو تعیین می‌شد
و صرف‌نظر از به‌روزرسانی‌های دوره‌ای؛ تقریباً روندی ثابت و همیشگی داشت؛
درصورتی‌که الگوریتم رنک‌ برین دائماً در حال تغییر و یادگیری است.

مختص شما:  الگوریتم پاندا گوگل چیست

همین موضوع باعث می‌شود تا با استفاده از الگوریتم Rank brain نتیجه‌ای در اختیار کاربر قرار بگیرد که بیشترین شباهت ممکن را به عبارت جستجو شده داشته باشد. در عمل، این الگوریتم قادر به یادگیری و تشخیص الگوهای جدید است و در مقایسه با الگوریتم مرغ مگس خوار پیشرفته‌تر است و عملکرد بهتری در اصلاح نتایج جستجو دارد.

بر اساس اظهار رسمی گوگل؛ الگوریتم رنک‌ برین وظیفه پاسخ‌دهی به  پانزده درصد از کل جست‌وجوهای آنلاین را بر عهده دارد و از مهم‌ترین سیگنال‌های تعیین‌کننده جایگاه و رتبه‌بندی سایت‌هاست. در حال حاضر الگوریتم رنک‌ برین (Rank brain) سومین عامل تاثیرگذار در تعیین نتایج و پاسخ به درخواست جستجوی کاربر و رتبه‌بندی سایت‌ها است.

1- شناسایی مفهوم کلیدی براساس عبارت جستجو شده

الگوریتم رنک‌ برین با استفاده از هوش مصنوعی حجم بالایی از داده‌ها را به بردارهای قابل درک برای رایانه تبدیل می‌کند و زمانی که کلمه یا عبارتی را مشاهده کند که با آن آشنایی ندارد، شروع به حدس زدن در مورد آن کلمه و یا عبارات مشابه با آن می‌کند.

الگوریتم رنک‌برین به کلمات موجود در جستجوی کاربر دقت می‌کند و به تفسیر معنای کلمات می‌پردازد. سپس با بررسی منطقه جغرافیایی کاربر، تاریخچه جستجو، علایقی که کاربر درگذشته از خود نشان داده (اطلاعاتی که به‌واسطه دسترسی به موبایل و جستجوهای شما در اینترنت دارد) و نکاتی ازاین‌دست و با استفاده از دیگر عوامل (200 عامل معرفی‌شده توسط گوگل) به رتبه‌بندی نتایج جستجو برای نمایش در صفحه اول گوگل می‌پردازد

الگوریتم رنک‌ برین

2- بررسی رفتار کاربران پس از نمایش نتایج جستجو

عملکرد رنک‌برین فقط محدود به شناسایی مفهوم مورد نظر کاربر نمی‌شود
بلکه پس از نمایش نتایج جستجو نیز تلاش می‌کند
تا میزان رضایت او از آنچه نمایش داده شده است را بررسی کند.
در واقع رفتار کاربر در صفحه نتایج جستجو به این الگوریتم کمک می‌کند
تا درک بهتری از مفهوم مورد نظر او داشته و رتبه‌بندی نتایج جستجو را برهمین اساس تعیین نماید.

مختص شما:  الگوریتم هسته گوگل

زمانیکه جستجویی در گوگل انجام می‌شود الگوریتم رنک‌برین شروع به بررسی رفتار کاربر و جایگاه صفحات می‌کند. در این فرآیند عبارت جستجو شده، مشخصات کاربر و نتایج نمایش داده شده توسط گوگل ذخیر می‌شود. در قدم بعدی سایت‌هایی که توسط کاربر انتخاب می‌شوند و زمان حضور کاربر در هریک از آن‌ها بررسی شده و در نهایت میزان رضایت از این صفحات سنجیده می‌شود.

رفتار یک کاربر به تنهایی مورد نظر گوگل نیست
بلکه همین فرآیند برای هزاران کاربر دیگر تکرار شده و براساس اطلاعات جمع‌آوری شده
در مورد تغییر رتبه‌بندی نتایج تصمیم‌گیری می‌شود.

 

میزان اهمیت الگوریتم رنک برین

رنک برین جزئی از ۱۰۰ ها سیگنال مثبتی است که در یک الگوریتم قرار می گیرد که معین کند کدام یک از نتایج روی صفحه جستجوی گوگل قرار بگیرند و دارای چه رتبه ای باشد است.

طبق اعلام گوگل الگوریتم رنک برین  را به عنوان سومین فاکتور مهم بعد از بک لینک و محتوا برای رتبه بندی سایت‌ها در صفحه نتایج موتور جستجوی خود معرفی کرده است.

اکنون  Google RankBrain وظیفه پاسخ دهی به  پانزده درصد از کل جست‌وجوهای آنلاین را برعهده دارد
و یکی از مهم‌ترین سیگنال ‌ها از صدها سیگنال به‌کار رفته برای رتبه‌بندی جست و جو است.

الگوریتم رنک‌ برین

چگونه سایت خود را برای الگوریتم رنک‌ برین گوگل آماده کنیم؟

بررسی الگوریتم رنک‌ برین و تاثیر آن بر نتایج جستجو به ما کمک می‌کند
تا استراتژی‌هایی کاربردی و تاثیرگذار را برای کسب جایگاه بهتر شناسایی کنیم.
در این بخش تلاش می‌کنیم تا برخی از فاکتورهای مهم برای الگوریتم رنک‌ برین را به شما معرفی کنیم.

مختص شما:  الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل

1- مفهوم گرایی و پاسخ گویی به سوالات کاربر

2- فاکتورهای موثر بر رضایت کاربر پیش از ورود به صفحه

3- بررسی میزان رضایت کاربر هنگام جستجو

4- بررسی رضایت کاربران از محتوای صفحه به صورت دوره‌ای

5- عبارات استفاده شده برای لینک‌سازی داخلی و خارجی

6- رعایت استانداردهای نگارشی و اصول ساده‌نویسی

 

برای دیدن همه  لیست الگوریتم های گوگل اینجا کنید

جمع بندی الگوریتم رنک‌ برین

الگوریتم رنک‌ برین، در حال حاضر بیشتر تمرکز خود را بر روی بررسی رفتار کاربران و نمایش نتایج جستجو براساس معیارهایی مانند نرخ بازگشت سایت‌ها، زمان حضور کاربر در صفحه، نرخ کلیک CTR و … معطوف کرده است. برای کسب بهترین نتایج کافی است طبق هر تخصصی که دارید برای کاربرانتان به زبان ساده و قابل‌فهم محتوای ارزشمند تولید کنید و رفتار آن‌ها را هنگام ورود به سایت و یا حضور در صفحه آنالیز و بهینه کنید.

در نظر داشته باشید که الگوریتم رنک‌ برین (Rank Brain) باوجود گذشت نزدیک به سه سال از معرفی، هنوز هم در مراحل آزمون‌وخطا بوده و همچنان در مسیر بهبودِ کارایی گام برمی‌دارد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *