اصول بازاریابی محتوا

سلام به سئو بلک خوش اومدین. باهم در این مقاله درباره اصول بازاریابی محتوا میخونیم.

اصول بازاریابی محتوا

همانطور که در پاراگراف قبل مطرح شد، محتوا شما باید با کیفیت باشد
و برای درک بهتر این مورد باید با اصول بازاریابی محتوا آشنا شوید.
همانند مثال بالا فرض می‌کنیم که شما یک فروشگاه اینترنتی موبایل دارید
و می‌خواهید برای آن بازاریابی از طریق محتوا انجام دهید.
پس با این فرض اصول زیر را بررسی می‌کنیم.

یک) تبلیغ نکنید!

محصولات خود را تبلیغ نکنید. وقتی برای مثال ۲۰ مصحول دارید
و در مورد همه آنها خوب نوشته‌اید و همگی را تبلیغ کرده‌اید
کسی به شما اعتماد نمی‌کند و این دیدگاه نزد کاربر شکل می‌گیرد
که این فروشگاه برای فروش محصولاتش فقط خوبی‌ها را می‌بیند.
تبلیغ کاملا با بازاریابی محتوا فرق داشته و کاربر نباید به هیچ‌وجه احساس کند
که شما قصد فروش این محصول را از طریق این مقاله دارید.

دو) بی‌طرف و منطقی بنویسید

خود را به عنوان یک فروشنده و کاربر را به عنوان مشتری نبینید.
ابتدا در مورد محصول و یا چیزی که می‌خواهید
در موردش مقاله بنویسید به‌خوبی اطلاعات کسب کنید
و سپس آنها را برای کاربران شرح دهید. این از بی‌طرف بودن
اما منطقی نوشتن به این مورد اشاره دارد که دید همه‌جانبه داشته باشید.
اگر یک محصول ویژگی‌های بدی نیز دارد آن دارد آنها را هم بنویسید
تا مشتری به صورت کامل در مورد کیفیت محصول آگاهی داشته باشد.
همچنین در این مورد نوشتن مقاله‌های مقایسه‌ای
و یا مقاله‌های ۱۰ برتر (که در آن در چیز در یک مورد خاص رتبه‌بندی می‌شوند)
بسیار می‌تواند کاربران را جذب کند.

اصول بازاریابی محتوا

سه) در عین سادگی، نگارش حرفه‌ای داشته باشید

در مورد این مورد هیچ‌چیز کامل‌تر از خود این عنوان نیست.
در عین سادگی، حرفه‌ای بنویسید. مطلب شما باید ساده
و برای همه کاربران قابل فهم باشد اما این به‌ این معنی نیست
که شکسته و یا خودمانی نوشته شود، بلکه منظور از ساده بودن،
نوع مطالبی است که بیان می‌شود.
نگارش حرفه‌ای هم بسیار به بالارفتن اعتماد کاربران کمک می‌کند.
مطمئن باشید وقتی کاربری در سایت در مقاله‌تان غلط املایی ببیند،
یک جور بدبینی نسب به کسب و کار شما پیدا می‌کند.
البته نگارش حرفه‌ای صرفا این مورد نیست
بلکه باید به درستی از اعلائم نگارش در متن خود استفاده کنید.

مختص شما:  تولید محتوا به روش کپی رایتینگ

چهار) کامل بنویسید

سعی کنید کاربر را در سایت نگه دارید.
وقتی شما در مورد یک موضوع مطلب کوتاهی می‌نویسید،
طبیعتا نمی‌توانید همه موارد را در آن مطرح کنید،
پس کاربر وقتی جوابشان را پیدا نکد سایت شما را بسته
و به سراغ سایر نتایج جستجو می‌رود. در هر موضوعی
که مقاله می‌نویسید و یا در مورد هر محصولی که قصد دارید
مطلب بنویسید، نگارش کاملی داشته باشید.
انتخاب سر تیتر‌ برای بخش‌های مختلف مقاله به شما کمک می‌کند
که در موضوع ریزتر شده و از همه لحاظ کامل‌تر بنویسید.

پنج) جمع‌بندی کنید

جمع‌بندی یک شیوه نسبتا جدید در تعریف بازاریابی محتوا است.
مقاله‌های قدیمی صرفا مخاطب را آگاه می‌کردند
اما امروزه شما باید بتوانید به کاربر کمک کنید تا تصمیم بگیرید.
نوشتن چند خط در مورد همه اطلاعاتی که در مقاله مطرح کردید
و دادن یک دید نسبت به سایر محصولات و یا حتی نام بردن
محصول‌های مشابه این محصول، به کاربر کمک می‌کند که راحت‌تر تصمیم بگیرد.

اصول بازاریابی محتوا

شش) هوشمندانه پیشنهاد دهید

در یک مقاله که با هدف بازاریابی محتوا نگارش می‌شود
نباید وسطش یک بنر بگذارید و بنویسید،
برای خرید محصول اینجا کلیک کنید.
این مورد اصلا ارتباطی با بازاریابی محتوا نداشته
و یک مدل «تبلیغ نویسی» است. شما می‌توانید
قسمت‌های مختلف متن که مربوط به محصولات است
را به صفحه خرید محصول لینک دهید. یا همچنین در یک باکس زیر محتوا،
محصولات مرتبط را نمایش دهید که کاربر پس از خواندن
اگر خودش خواست وارد صفحه خرید محصول شما شود.
همچنین از آنجایی که در صفحه خرید فروشگاه مشخصات فنی محصول
نوشته می‌شود، نهایتا می‌توانید بگویید
برای مشاهده مشخصات فنی به صفحه خرید محصول بروید

 

بازاریابی محتوا 

نیازمند، به کارگیری شیوه‎ها‎، پارادایم و فرایندهای به روز می‎باشد.
این ابزارها هر روز تغییر می‎کنند، بطوری که یک بازاریاب اینترنتی باید
با توجه به این تغییرات پیش رود. در سال 2001،
یک کمپین تبلیغاتی با هدف توسعه کسب و کار اینترنتی،
اقدام به نشر اصولی نمود که در آن بازاریابی محتوایی به بهترین وجه
ممکن شرح داده شده بود. در اینجا به 11 اصول بازاریابی محتوا
که توسط این کمپین مورد بررسی قرار گرفته است، می‎پردازیم:

مختص شما:  سختی کلمات کلیدی

  1. یکی از اولویت‎ها‎ی همه وب سایت‎ها‎ یا کمپین‎ها
    باید ارائه محتوا به مشتریان و کاربران باشد.
    تحویل به موقع محتواها یکی از اصول مهم در بازاریابی محتوا
    به شمار می‎رود. چنانچه در حال تغییر وب سایت هستید،
    می‎توانید تا زمان بارگذاری محتوای جدید برای
    کاربران عبارت «به زودی محتواهایی در این سایت بارگذاری می‎شود»
    را به نمایش بگذارید. با این عمل، کاربران اطلاع پیدا می‎کنند
    که در آینده‌ی نزدیک با محتواهای جدیدی روبرو می‎شوند،
    بنابراین باید منتظر بمانند.
  2. عدم توقف در تولید محتوا نیز از دیگر شروط بازاریابی محتوا می‎باشد.
    برای این کار باید جدول زمان بندی تهیه و تنظیم کنید
    و سپس بر طبق آن پیش بروید. کاربران همواره منتظر محتواهای جدید هستند،
    ز اینرو باید بتوانید به این نیاز پاسخ مثبت دهید.
    از انجا که هر کانال و رسانه دارای تفاوتهای زیادی در ارائه محتوا است،
    لذا نباید مطابق با رقیبان عمل نمود.
  3.  ارتباط و تعامل با افراد توانمند و آگاه خارج از تیم تامین محتوا می‎تواند
    به رفع موانع و اولویت بندی‎ها‎ کمک کند.
    در بازاریابی محتوا، مدیر تیم باید ارتباط خود را با سایر گروه‎ها‎ افزایش دهد
    و از تجربیات و دستاوردهای آنها استفاده نماید.

    اصول بازاریابی محتوا

  4. استفاده از افراد آگاه و با انگیزه در تیم، برای تامین محتوا اهمیت زیادی دارد.
    برای این کار باید به هنگام تشکیل تیم تامین محتوا،
    از افراد خبره، متعهد، قابل اعتماد و نویسندگان حرفه ای استفاده کرد.
    همکاری با اینگونه افراد، به معنای یک گام
    به سوی موفقیت در عرصه بازاریابی محتوا می‎باشد.
  5. بهترین روش برای انتقال اطلاعات در میان تیم تامین محتوا،
    به صورت چهره به چهره می‎باشد. تعاملات نباید با واسطه
    و از راه دور صورت بگیرد چرا که موجب بوجود آمدن اختلاف
    و سوء تفاهم میان تامین کنندگان محتوا می‎شود.
  6. تهیه محتوای تاثیرگذار معیار اصلی پیشرفت در بازاریابی محتوا می‎باشد.
    اندازه گیری میزان تاثیرگذاری محتوا از طریق سنجش میزان خرید و فروش،
    افزایش تعداد بازدیدکنندگان وب سایت، تبدیل مشتریان بالقوه
    به مشتریان بالفعل و … صورت می‎گیرد.
    بازاریاب محتوا باید قادر به حفظ سرعت پایدار باشد.
    برای باز شدن این موضوع می‎توان به یک کارخانه اشاره کرد
    که برای توزیع محصولات خود در بازار، نیازمند کنترل سرعت است
    تا بتواند سریعتر از رقبا، محصولات را وارد بازار کند.
    بازاریاب محتوا نیز باید بتواند به کار خود سرعت ببخشد تا از رقبا سبقت بگیرد.
  7. توجه به شیوه‎ها‎ی استاندارد تامین محتوا از دیگر اصول بازاریابی محتوا
    محسوب می‎شوند. گاهی نیز باید محتواهای گذشته را مطابق
    با اصول روز ویرایش کرده و آنها را بروزرسانی نمود.

  8. استفاده از فرایندهای سر راست و خودداری از چرخه‎ها‎ی غیرضروری از دیگر نکاتی است که باید مد نظر بازاریابان محتوا قرار بگیرد. سادگی رمز موفقیت بازاریابی محتوا می‎باشد. برای تولید محتوا دو مولفه زمان و هزینه اهمیت زیادی دارد. محتوای با کیفیت، نیازمند صرف کردن زمان و هزینه بیشتری خواهد بود. به جای پرداخت پول و صرف زمان برای امور غیرضروری، باید توجه خود را صرف تامین محتواهای باکیفیت نمود.
  9. بهترین ایده‎ها‎ برای تولید محتوا از میان تیم تامین محتوا پدیدار می‎شود. با تقسیم وظایف میان اعضای تیم محتوا می‎توانید به راحتی در بازاریابی محتوا به موفقیت دست پیدا کنید. مثلا 10 مسئولیت را بین 5 عضو تیم، تقسیم کنید بطوری که به هر یک از اعضا، دو وظیفه محول شود. اعضای تیم نسبت به امور سازمان، مسئولیت پذیرتر، سازگارتر و انعطاف پذیرتر هستند، بنابراین برای انجام امور بازاریابی محتوا در اولویت می‏باشند.
  10. در فواصل زمانی بازخورد و نتیجه عملکرد تیم تامین محتوا باید مورد بررسی قرار بگیرد. ارزیابی منجر به بهبود عملکرد تیم می شود. تشویق نویسندگان و اعضای موفق تیم یکی از نکاتی است که باید توسط مدیر انجام شود تا آنها را برای تولید محتواهای بهتر تشویق نماید.

    اصول بازاریابی محتواخلاصه مطالب

    اصول بازاریابی محتوا

    بازاریابی محتوا

کلیک کنید و رای بدهید
[Total: Average: ]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بهینه سازی محتوا برای به اشتراک گذاری حداکثری x بخوانید...