ابزار های تحلیل سایت

sare ژوئن 3, 2020 0 نظر

ابزار های تحلیل سایت

سلام به سئو بلک خوش آمدید. با هم در این مقاله در رابطه با ابزار های تحلیل سایت صخبت میکنیم.

ابزار های تحلیل سایت

آشنایی با آنالیز و تحلیل وب سایت

آنالیز و تحلیل وب سایت را می‎توان یک گام حیاتی در فرآیند بهینه‎سازی کسب‌وکارهای اینترنتی دانست.
آنالیز و تحلیل، توانایی وب سایت را در مقایسه با وب سایت‎های مشابه نشان می‏‎دهد. به‌عبارت‌دیگر،
موتورهای جستجو برای وب سایت‌ها رتبه‎ها‏یی را در نظر می‏‎گیرند که بر اساس رعایت الگوریتم‎ها
‏ و پارامترهای مشخص‌شده‌ای صورت گرفته است.

ازاین‌رو وب سایت‌ها پس از مدتی که شروع به کار می‎‏کنند نیازمند یک بررسی دقیق از شرایط
و موقعیت خود هستند. مدیران وب سایت‎ها‏ با به‎کارگیری برخی ابزارهای آنالیز، می‎‏توانند
به این مهم دست پیدا کنند.

ابزارهای آنالیز و تحلیل وب امکان ارتقا وب سایت را در موتورهای جستجو فراهم می‌کنند.
این کار به‌واسطۀ مشخص کردن معایب و خطاهای طراحی وب سایت و همچنین
پیش روی نهادن روش‎ها‏ی ارتقا و بهینه‌سازی صورت می‌‏گیرد.

آنالیز وب سایت همیشه مسئله‌ای چالش‌برانگیز برای بسیاری از مالکان وب سایت‌ها بوده است.
بیشتر آن‌ها به دنبال روش‌هایی هستند تا بتوانند آنالیز وب سایت خود را کاملاً دقیق انجام دهند.
یک‌سری از راه‌های آنالیز و تحلیل وب سایت در گوگل عبارتند از:

۱ – استفاده از وب سایت‌هایی مانند alexa و similarweb به این صورت که در الکسا
بعد از باز کردن اطلاعات سایت در siteinfo میزان search visit را بررسی کنید،
معمولاً درصد این مورد اگر بیشتر از ۳۰% باشد مقدار خوبی است.

۲ – اگر وب سایت برای خودمان باشد استفاده از خود وبمستر گوگل.

۳ – وب سایت‌هایی مانند ahrefs / semrush / majestic.

۴ – استفاده از هوش انسانی و تحلیل وب سایت در گوگل با چند جستجوی مرتبط با وب سایت موردنظر،
براساس خدماتی که ارائه می‌کند و کلماتی که خود وب سایت در کلمات کلیدی از آن‌ها استفاده کرده است.

ابزار های تحلیل سایت

در تجزیه و تحلیل وب سایت به چه نکاتی باید توجه کرد؟

آنالیز و تحلیل وب سایت در ۵ بخش انجام می‏‎شود که عبارتند از بخش‌های دامنه، ترافیک،
صفحات وب، ساختار لینک‎ها‏ و بخش تشخیص. در ادامه به بررسی هر یک از این بخش‎ها‏ می‎‏پردازیم:

آنالیز دامنه

هدف از تجزیه و تحلیل بخش دامنه، به دست آوردن اطلاعاتی در مورد قدرت دامنه و
همین‌طور رتبۀ جهانی آن است. در بررسی دامنه باید به مواردی مثل لینک‌های داخلی و خارجی و
همچنین سرعت بارگزاری صفحات وب سایت نیز توجه کرد.

مختص شما:  کد 205 http

آنالیز ترافیک وب سایت

ترافیک وب سایت به معنی میزان بازدید کاربران مختلف از آن بوده و ازآنجاکه افزایش ترافیک هدفمند وب سایت لازمۀ موفقیت آن است،
مهم‌ترین بخش در تجزیه و تحلیل وب سایت، آنالیز بخش ترافیک محسوب می‌شود. بنابراین اگر به دنبال ارتقای وب سایت خود هستید،
باید ترافیک وب سایت خود را بررسی کنید، بررسی ترافیک وب سایت نشان می‌دهد
که کدام صفحات، بازدیدکنندۀ بیشتری داشته‌اند و کدام صفحات نیاز به پیشرفت دارند.

آنالیز صفحات داخلی

در این بخش هریک از صفحات وب سایت به‌طور مجزا مورد بررسی قرار می‌گیرند،
در تجزیه و تحلیل صفحات باید کیفیت و کمیت محتوا، کلیدواژه کانونی، برچسب‌ها،
لینک‌های داخلی و خارجی، اعتبار کدهای صفحه و مواردی از این قبیل را مورد بررسی قرار داده
و با پارامترهای روز سئو تطبیق داد.

آنالیز لینک‎های داخلی و خارجی

ساختار لینک‌های داخلی و خارجی وب سایت و همچنین کیفیت و کمیت آن‌ها،
یکی از مهم‌ترین عوامل تأثیرگذار در ارتقای وب سایت هستند. با بررسی بخش ساختار لینک،
می‌توان اطلاعاتی از جریان داخلی و خارجی وب سایت به دست آورد.
در این بخش باید لینک‌های اسپم و مخرب را پیداکرده و در جهت حذف آن‌ها اقدام نمود.

آنالیز کلی وب سایت

در این بخش می‌توان اطلاعات کلی راجع به سئوی on-page و off-page وب سایت به دست آورد
و خطاهایی که بر روی سئو تأثیرگذارند را تشخیص داد. این بخش موجب تسهیل بهینه‌سازی وب سایت می‌گردد.

ابزارهای تحلیل و آنالیز سایت

تحلیل و آنالیز سایت نیازمند تخصص ویژه ای است و از اینرو نمی توان بدون رعایت تکنیک‎ها‎ی آنالیز سایت،
برای این کار اقدام نمود. ممکن است افراد زیادی به بهینه سازی و سئوی سایت علاقه داشته باشند،
اما به دلیل عدم تخصص در این زمینه موفقیت چندانی کسب نمی کنند.
اما این افراد نیز با فراگیری برخی ابزارهای تحلیل و بررسی سایت می‎توانند سایت خود را آنالیز کنند.
در زیر به معرفی این ابزارها می‎پردازیم.

مختص شما:  افزونه های AMP وردپرس

ابزار های تحلیل سایت

۱– استفاده از ClickHeat

با استفاده از سایت ClickHeatمی‎توان صفحات پربازدید و صفحات با بازدید کم را مشخص کرد.
همچنین با ارائه ابزار نقشه گرمایی HeatMap و تجزیه و تحلیل اسکرول صفحه، حرکت ماوس
و کلیک‎ها‎ی بازدیدکنندگان قابل تشخیص است. زمانی که کاربران بر روی یک صفحه تمرکز می‎کنند،
می‎توان از طریق این سایت آن را بررسی کرد. با مشخص شدن موفقیت یک صفحه، می‎توان علت آن را جویا شده
و از آن به عنوان راهکاری برای موفقیت بیشتر و بهینه سازی سایت استفاده نمود.

۲– سایت Check My Colours

با استفاده از ابزار Check My Colours می‎توان رنگ‎ها‎ی پیش زمینه و پس زمینه وب سایت را مورد بررسی قرار داد.
در این ابزار پیشنهادات و گزارشات در قالب نمودار و بر اساس استاندارد سازمان W3C ارائه می‎شود.

۳– ابزار Google Analytics

ابزار تجزیه و تحلیل گوگل آنالیتیکس، قسمتی با نام In Page Analytics وجود دارد که از سایت را برای کاربر تصویری نمایش می‎دهد.
بر طبق گزارشات این ابزار مدیر سایت متوجه می‎شود بازدیدکنندگان بیشتر در کدام قسمت سایت کلیک کرده اند.
علاوه بر این، اطلاعات نرخ بازدید صفحات وب نمایش داده می‎شود. ابزار گوگل آنالیتیکس برای آمارگیری و بهینه سازی وب سایت قابل استفاده است.

۴– ابزار Bing webmaster tools

ابزار Bing webmaster ، به عنوان یکی از موتورهای جستجوی شرکت مایکروسافت می باشد که توانسته است
به عنوان یکی از ابزارهای تحلیل و بررسی سایت برتر شناخته شود.
برای استفاده باید آدرس سایت را در آن ثبت نمود و در نهایت اطلاعات دقیقی در رابطه با کلمات کلیدی،
ورودی کاربران از شهرهای مختلف، باگهای صفحات سایت و … را بدست آورد.

۵– ابزار User Testing

سایت User Testing ابزاری دقیق برای تحلیل و آنالیز سایت که از سرعت بالایی برخوردار است.
این ابزار بصورت شبکه ای عمل می‎کند و بسیاری از وبمسترها جهت بهینه سازی وب سایت خود از آن استفاده می‎کنند.
برای آگاه شدن نظر کاربران در رابطه با وب سایت، ابزار User Testing مناسب است.

ابزار های تحلیل سایت

۷– ابزار Google Website Optimizer

ابزار Google Optimizer توسط کمپانی گوگل طراحی و در اختیار کاربران قرار گرفته است.
بنابراین می‎توان از طریق آن پارامترهای مورد نظر این موتور جستجو را شناسایی و اجرا نمود.
این ابزار کاربران را قادر می‎سازد تا بتوانند میزان ترافیک و بازدید سایت خود را افزایش دهند.
به کمک این ابزار می‎توان محتواهای سایت را بررسی و آنالیز کرد.

مختص شما:  هشتگ در توییتر

۸– ابزار Five second Test

سایت Five second Test به عنوان یکی دیگر از ابزارهای آنالیز وب سایت شناخته می‎شود
که می‎تواند نقاط ضعف و قوت سایت را تشخیص دهد. از آنجا که این ابزار سرعت بالایی برای آنالیز سایت دارد،
لذا از سوی وبمسترها محبوبیت بالایی دارد. بواسطه آن می‎توان تصویری از طراحی وب خود را در سایت آپلود کرد.
تحلیل و بررسی سایت در دو مرحله صوررت می‎گیرد که در پایان، به کاربر یک لینک ارائه می‎شود تا آن را در اختیار کاربران سایت خود قرار دهد.

۹– ابزار Browsershots

بوسیله سایت Browsershotsمی‎توان صفحات وب را در مرورگرهای مختلف
و سیستم عامل‎ها‎ی گوناگون تجزیه و تحلیل کند و یک اسکرین شات به کاربر ارائه نماید.
این سایت برای طراحان شناخته شده است.

۱۰– ابزار Access Color

ابزار Access Color به منظور بررسی روشنایی و کنتراست رنگ‎ها‎ی استفاده شده
در زمینه سازی سایت استفاده می‎شود.
از این طریق می‎توان میزان محبوبیت رنگ‎ها‎ در نزد کاربران را آنالیز نمود.

۱۱– ابزار ClickTale

از طریق سایت ClickTaleمی‎توان اطلاعات زیادی در رابطه با فعالیت و بازدید کاربران از طریق ابزار گرمایشی HeatMap بدست آورد.
از جمله امتیازات این ابزار، دقت بالا در آنالیز وب سایت و توانایی بررسی جزئیات سایت می‎باشد.
برای مثال زمان بارگذاری لینک‎ها‎، نسبت کلیک‎ها‎ی انجام شده روی لینک‎ها‎، تردید کلیک کاربران روی لینک‎ها‎ و … شناسایی می‎شود.

۱۲– ابزار Clixpy

سایت Clixpy قابلیت نشان دادن کاراکترهای مورد پسند بازدیدکنندگان سایت را دارد.
همچنین از طریق آن خروج سریع بازدیدکنندگان مشخص می شود.

۱۳– ابزار Click Density

سایت clickdensity یک ابزار همه کاره به منظور تحلیل و آنالیز سایت مورد استفاده قرار می گیرد
که با کمک ابزار گرمایشی آن می‎توان صفحات کلیک شده را شناسایی کرد.

ابزار های تحلیل سایت

خلاصه مطالب

آشنایی با آنالیز و تحلیل وب سایت

در تجزیه و تحلیل وب سایت به چه نکاتی باید توجه کرد؟

ابزارهای تحلیل و آنالیز سایت

کلیک کنید و رای بدهید
[Total: Average: ]

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلمات کلیدی متا تگ x بخوانید...