ابزارهای پیداکردن کلمات کلیدی

ابزارهای پیداکردن کلمات کلیدی

ابزارهای پیداکردن کلمات کلیدی

سلام به سئو بلک خوش آمدید. باما در مقاله ابزارهای پیداکردن کلمات کلیدی همراه باشید .

ابزارهای پیداکردن کلمات کلیدی

اساس عملکرد سئو بر پایه کلمات کلیدی جستجو شده است. در مرحله بعدی فاکتورهایی مانند بهینه‌سازی صفحات،
تولید محتوا باکیفیت، تجربه کاربر از سایت (UX)، قصد و هدف کاربر و چندین فاکتور دیگر اهمیت دارند.
کلمات کلیدی که شما برای سایت انتخاب می‌نمایید برای موفقیت سایت در بهینه‌سازی موتورهای جستجو (SEO)
از اهمیت بسزایی برخوردار می‌باشد. انتخاب کلمات کلیدی صحیح و مناسب همیشه آسان نیست.
برای اینکه متوجه شوید یک کلمه کلیدی برای شما مفید است نیاز به اطلاعات زیادی دارید.
اگر با ابزار پیدا کردن کلمه کلیدی آشنایی ندارید.

 

ابزارهای پیداکردن کلمات کلیدی
در ادامه برای کمک به شما جهت درک بهتر اصول اولیه درباره آن توضیح خواهیم داد.
اهمیت پیدا کردن کلمات کلیدی با استفاده از ابزارهای مختلف به‌حدی است
که تاکنون بسیاری از شرکت‌ها هزاران دلار برای جستجوی کلمات کلیدی سایت‌شان سرمایه گذاری می‌کنند.
خوشبختانه ابزارهای زیادی وجود دارد که به شما کمک می‌کند تا متوجه شوید
با کدامیک از کلمات کلیدی بهترین کار را برای استراتژی وب‌سایت خود انجام دهید.

اغلب دو نوع ابزار تحقیق کلمات کلیدی وجود دارد:

  1. جستجوی کلمه کلیدی مادر: از گروه “مادر کلید واژه‌ها” برای پیدا کردن کلید واژه سودمند استفاده کنید.
    به طور مثال، گروه مادر: کفش و کلید واژه‌های سودمند : کفش مردانه، کفش زنانه، کفش بچه‌گانه و…
  2. جستجوی کلمات کلیدی رقابتی: پیدا کردن کلمات کلیدی که به سایت‌های دیگر کمک می‌کند تا ترافیک را مدیریت کنند

چرا به ابزار جستجوی کلمات کلیدی نیاز داریم؟

مخاطب دغدغه و نیازش را در گوگل سرچ می‌کند، نویسنده با قلمش به دغدغه و نیاز مخاطب پاسخ می‌دهد.

مختص شما:  گوگل اندیکس

فرمول همینقدر ساده است، اما مشکل جایی بروز می‌کند که آنچه نویسنده می‌نویسد
با آنچه که مخاطب جستجو می‌کند از هم فاصله دارد. نویسنده همان چیزی را نوشته
که دغدغه مخاطب بوده ولی مخاطب عبارتی را جستجو کرده اما به مطلب نمی‌رسد.

در این وضعیت این وظیفه نویسنده است که قبل از نوشتن هر مقاله یا مطلب، چند سوال از خودش بپرسد؟

  • مخاطب دقیقا چه عبارتی را جستجو می‌کند؟
  • عبارت مورد نظر چندبار در ماه جستجو شده؟
  • عبارت مورد نظر جزو اولویت و اهداف کسب و کار است یا نه؟
  • نسبت به هزینه و زمان ارزش دارد روی این عبارت کار کند یا بهتر است
    ابتدا از عبارات ساده‌تر بنویسد و بعد به لغات سخت‌تر ورود کند؟

البته نوشتن همیشه با هدف کسب ورودی از گوگل نیست، گاهی برای صحبت با خوانندگان ثابت،
گاهی برای تمرین نویسندگی و یا هر دلیلی که با توجه به سلیقه نویسنده کاملا متفاوت است.

اما هدفم در این مطلب، مطالبیست که با هدف جذب ورودی از گوگل
و بهبود مرحله اول از متد Inbound marketing (مرحله Attract) نوشته می‌شود.

برای اینکار نیاز به ابزار داریم،

ابزارهای پیداکردن کلمات کلیدی

1- ابزار ردیابی رتبه یا ( Rank Tracker )

برای یافتن لیست جامع از کلمات کلیدی و آنالیز سئو سود آوار مرتبط به آن از ردیابی رتبه استفاده میکنیم

ابزارهای پیداکردن کلمات کلیدی

در چه زمانی ابزار سئو rank tracker استفاده میشود؟

بهترین کلمه ی کلیدی سئو اغلب مورد انتظار ترین کلمه در همان محور نخواهد بود.
برای پیداکردن کلمه ی کلیدی که ارزشی همانند جواهر برای شما داشته باشد
شما نیاز به تفتیش در میان تمامی گزینه های موجود ممکن از منابع اطلاعاتی متعدد دارید و اینجا دقیقا جایی ست
که نیاز به ردیابی رتبه و 23 ابزار مختلف از تحقیق برای کلمه ی کلیدی مورد نیاز در این مهم به وضوح دیده میشود .

  • – پیشنهادات گوگل، بینگ، یاهو و آمازون
  • – برنامه ریزی کلمات کلیدی در پلتفرم تبلیغاتی گوگل و اقدام کنسول جستجوی گوگل
  • – دسترسی به تمام پایگاه های اطلاعاتی که رقبای شما در آن رتبه بندی شده اند
  • – کلمات کلیدی طولانی که بتوانند سوال برای خواننده پدید آورد.
  • – غلط های املایی رایج و جایگزینی
  • – و غیره

استفاده ی یکی یکی از این راه کارها به شما اجازه میدهد که بهترین ایده در خصوص لیست کلمات کلیدی به ذهن شما برسد،
و علاوه بر این به شما امکان آنالیز پتانسیل ترافیک و ارزیابی شدت رقابت در زمینه ی مورد نظر را می دهد .
این امر اجازه ی تمرکز در زمینه ی سئو و هدایت شما بر مسیری که بهترین ترافیک را برای شما به ارمغان آورد را فراهم میکند .

نسخه ی رایگان

با اینکه نسخه های پولی ویژه گی های غنی تری در این راستا دارند ولی نسخه های رایگان می توانند
100 درصد برای جستجوی کلمات کلیدی کاربردی باشد و اجازه ی تحقیق و آنالیز پتانسیل ترافیک را به شما می دهد .
برای استفاده از Rank Tracker روی این لینک ranktracker کلیک کنید.

 

2- ابزار کنسول جستجوی گوگل

یافتن ترافیک های قابل رشد و ارتقا برای کلمات کلیدی شما

ابزار کنسول جستجوی گوگل

در چه زمانی از ابزار سئویی کنسول جستجوی گوگل استفاده میشود ؟

کنسول های گوگل مکان مناسبی برای آنالیزکلمات کلیدی سئو فعلی شما
نسبت به موقعیت فعلی در گوگل و رتبه بندی و برآوردها ونرخ کلیک خورهاست.

توجه به این اطلاعات میتوانند میانبر غیر قابل باوری را در سئو برای شما فراهم سازد.
برای مثال، اگر URL شما در اینترنت در صفحه ی دو و یا سوم گوگل قرار میگیرد گوگل به خودی خود صفحه
و متن شما را مرتبط با جستجوی کاربر یافته و تنها توجه بیشتر به سئو میتواند شما را در صفحه و رده ی یک موتور جستجو قرار دهد
و میتواند برای شما میزان قابل توجهی ترافیک فراهم سازد.ممکن است متوجه این موضوع شده باشین
که برخی از صفحات با رتبه ی اولین سرچ در گوگل دارای کلمات کلیدی هستند که میزان کلیک خوری کاربران را کاهش می دهند
و سئو و بهینه سازی سایت در نتایج صفحات جستجو و یا اضافه کردن نشانه هایی طراحی شده می تواند شما را در جهت ارتقای سئو شگفت زده کند.

نسخه ی رایگان :

کنسول جستجوی گوگل برای استفاده کاربران رایگان می باشد. برای استفاده از کنسول جستجوی گوگل روی این لینکwebmasters کلیلک کنید.

3- برنامه ریزی کلمات کلیدی تبلیغات گوگل (Google Ads Keyword Planner )

تصمیم گیری در این خصوص که کدام کلمه ی کلیدی در ابزارهای جستجو میتواند هدف گذاری مناسب تری برای سئو و تبلیغات کلیکی داشته باشد .

ابزارهای پیداکردن کلمات کلیدی

در چه زمانی از کیورد پلنر استفاده می کنیم ؟

برای برخی از کلمات کلیدی، پیشنهادات کم اگهی  می تواند به طور منطقی و ساده در دریافت کلمه ی کلیدی
با کلیک خوری بالا را میسر سازد، بدیهی ست کلیک های بیش از حد گران قیمت به معنی برنده شدن
شما در مسیر ترافیک سئو ی شما می باشد .پس قبل از جستجو در هر موتور جستجویی لازم است
که ما بین کلمات کلیدی خودتان و کلمات کلیک خور صفحه تان تفاوت قائل شوید. پر واضح است
که بهترین مکان برای کسب اطلاعات فوق  همان برنامه ریز کلمات کلیدی درتبلیغات گوگل است.
این ابزار به شما میزان جستجو، هزینه بر حسب هر کلیک، رقابت های تبلیغاتی و نوسانات ترافیک های فصلی
را در یک جا نشان می دهد و حتی به شما اجازه ی تخمین و آینده نگری در تبلیغات کلیدی در موقعیت های مناسب را می دهد.

نسخه ی رایگان :

این ابزارهای جستجو رایگان می باشند اگر تا به الان به گوگل ادز پولی پرداخت نکرده اید
آنالیز میزان جستجوی شما به محدوده هایی محدود می شود (نسبت به حجم جستجوی معمولی) پس نیاز است
که از ابزار دیگری استفاده کنیم مانند استفاده از ردیابی رتبه به منظور افزایش بازدید وب سایت ارزش میزان جستجوی شما.
برای استفاده از کیورد پلنر روی این لینک ads کلیک کنید.

 

4- استفاده از سایت  AnswerThePublic

برای یافتن سوالات کاربردی و محبوب برای پاسخ ها و بهینه سازی جستجوهای صوتی

ابزارهای پیداکردن کلمات کلیدی

با این قابلیت گوگل ، جستجوگران فهم بهتری نسبت به درک موضوعی که به صورت سوالی مطرح شده باشد
دارند تا با مطرح کردن موضوع به صورت عبارت و یا کلمات جداگانه . و این روند با استفاده از جستجوی صوتی حتی می تواند طرفدار بیشتری داشته باشد.

در ابزارهای جستجوکلمات کلیدی یکی از جنبه های اصلی برای موفقیت در جستجوی صوتی پیاده سازی محتوا به گونه ایست
که جواب کامل سوال کاربر در متن و صفحه ی شما داده شود، به علاوه سوالات مبنی بر محتوا احتمال بیشتری برای پاسخ به کاربران دارد
که این معقوله با عنوان” موقعیت صفر” نامگذاری شده است .

سریع ترین و آسان ترین راه برای یافتن پاسخ سوالات در حوزه ی تجاری شما استفاده از سایت AnswerThePublic است،
که نحوه ی کار به گونه ای است که کلمات کلیدی شما را با کلمات سوالی از قبیل ( چه کسی ؟ چه چیزی؟ چرا؟ و … ) ترکیب میشود.

همراه با سوالات شما حرف اضافه به کلمات کلیدی شما اضافه میشود از ترکیب این حروف اضافه با کلمه ی کلیدی
شما همواره کلمات کلیدی دیگری به شما پیشنهاد داده میشود (کلمات کلیدی شما در مقابل کلمات کلیدی دیگر )

نسخه ی رایگان :

سایت AnswerThePublic سایتی رایگان است.

5- ابزار کلمه ی کلیدی تحت سلطه (Keyword Tool Dominator)

ابزاری برای پیدا کردن کلمات کلیدی از Amazon و Etsy و Ebay

ابزارهای پیداکردن کلمات کلیدی

چه زمانی باید از ابزار Keyword Tool Dominator استفاده کنیم ؟

نوعی که خریداران در گوگل شما را جستجو می کنند به نحوه ی جستجوی آنها در آمازون وابسته است،
درحقیقت مردم در گوگل مکان فروشگاهی که قصد خرید از آن دارند را  جستجو می کنند و
در آمازون به طور مستقیم خرید کالای مورد نظر خود را جستجو می کنند در نتیجه تا به اینجا دریافتیم
که به عنوان یک جستجوگر در آمازون، جستجوی ساده برای کلمات کلیدی سئو در گوگل به تنهایی کافی نیست،
شما نیاز به بهینه سازی برای جستجو در آمازون  و کلمات کلیدی به کار رفته در آمازون دارید.

بهترین ابزار توسط آمازون در داده های پایه ابزار کلمات کلیدی تحت سلطه است.
تنها چیزی که نیاز است به خاطر داشته باشیم این است که در آمازون هیچ راه اندازه گیری میزان جستجو وجود ندارد،
تنها چیزی که شما در اختیار دارید کلمه ی کلیدی خام و لیستی از ایده هاست .

نسخه ی رایگان :

بدون داشتن گواهی خرید شما در روز مجاز به استفاده از سه درخواست از هر سه پایگاه اطلاعاتی eBay, Amazon, Etsy هستید .

6- گوگل ترندز ( Google Trends )

برای انتخاب کلمه کلیدی مناسب در راستای بهبود تجارت محلی شما

ابزارهای پیداکردن کلمات کلیدی

در چه زمانی از ابزار Google Trends استفاده کنیم ؟

کاملا ثابت شده است که مردم در نقاط مختلف جهان با الگو های متفاوتی در اینترنت جستجو می کنند
و جالب تر این است که نحوه ی جستجو از هر ملیت با ملیت دیگر متفاوت است .گرایشات گوگل به شما اجازه ی استفاده
از موتورهای جستجو به نسبت موقعیت جغرافیایی خودتان را میدهد. کافی است
که یک کلمه ی کلیدی یکسان را با دو موقعیت مختلف جستجو کنید تا متوجه ی تفاوت میان جستجو ها شوید.

برای مثال بنا به گرایشات گوگل “وکیل صدمات فردی ” معروف ترین جستجو میان افراد در ایالت متحده می باشد
که در آن از کلمه ی lawyerاستفاده شده، در حالی که در تنسی و نیومکزیکو همین عبارت دقیقا با کلمه ی attorney جستجو میشود .

یکی دیگر از عوامل نه آنچنان مهم استفاده از کلمات کلیدی نسبت به فصلهایی که بیشترو یا کمتر آن کلمه در آن فصل خاص جستجو میشود است .

نسخه ی رایگان:

گرایشات گوگل تماما رایگان می باشد. برای استفاده از گوگل ترندز روی این لینک Google Trendsکلیک کنید.

7- همبستگی گوگل ( Google Correlate )

برای کشف کلمات کلیدی غیر منتظره در محیط مجاور

ابزارهای پیداکردن کلمات کلیدی

همبستگی گوگل ( Google Correlate )

نحوه ی استفاده از Google Correlate :

وقتی به دنبال ریشه ی کلمات کلیدی در تجارت خودتان هستید به احتمال زیاد لیستی از ایده های ممکن در سر دارید،
غیر قابل باور نیست که یک فروشگاه ارسال گل باید تمام گل فروشی های محلی را تحت نظر داشته باشد.
ولی همبستگی های گوگل به شما کمک می کند که به کلمات کلیدی خود از زاویه ی متفاوتی نگاه کنید ،
شناسایی کلمات که نواسانات علایق فصلی را با کلمات کلیدی شما مرتبط می سازد.
مثلا برای ارسال گل کلمه ی کلیدی ما همبستگی با دگر سرویس های ارسال گل توسط بانوان،
ارسال شکلات و توت فرنگی های روکش دار و… را دارد . و اگر کسی از از محصولات شما استقبالی نکرد
به طور حتم می توانید این احتمال را دهید که افراد در ولتاین و تعطیلات مشتری شما شوند.

8- استفاده از ابزار کلمات کلیدی ( Keywords Everywhere )

آنالیز کلمات کلیدی  و ابزارهای جستجو مادامی که در حال جستجو هستین

ابزارهای پیداکردن کلمات کلیدی

زمان استفاده از ابزار Keywords Everywhere :

افزودن کلمات کلیدی به مرورگرها در همه جا رایگان هستند و این امکان را برای  شما فراهم می کند
که به تحلیل کلمات کلیدی در گوگل ،بینگ، یوتیوب و دیگر وبسایت ها بپردازید.

هرگاه که شروع به تایپ در منوی جستجو می کنید پیشنهادات اتوماتیک به شما مبنی بر کلمه ی کلیدی مد نظر به شما داده می شود.

نسخه ی رایگان :

کلمات کلیدی در همه جا رایگان هستند. برای استفاده از Keywords Everywhere روی لینک کلیک کنید.

eywords Everywhere روی لینک کلیک کنید.

 

جمع بندی ابزارهای پیداکردن کلمات کلیدی

اغلب دو نوع ابزار تحقیق کلمات کلیدی وجود دارد

چرا به ابزار جستجوی کلمات کلیدی نیاز داریم؟

ابزارهای پیداکردن کلمات کلیدی

کلیک کنید و رای بدهید
[Total: Average: ]

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چک لیست seo x بخوانید...