آموزش سئو یوتیوب

آموزش سئو یوتیوب

آموزش سئو یوتیوب

در مقاله از آموزش سئو یوتیوب تیم سئو بلک قرار است یاد بگیرید که برای سئو یوتیوب دقیقا باید چه کاری انجام دهید. اگر مایل هستید ویدیو های شما بازدید یا ویو بیشتری بگیرند و افراد بیشتری عضو کانال یوتیوب شما شوند، شما باید استراتژی های سئو یوتیوب که به صورت نکته به نکته و ریز گفته شده را را پیاده سازی کنید. با ما همراه باشید.

آموزش سئو یوتیوب
آموزش سئو یوتیوب

مرحله یک آموزش سئو در یوتیوب: پیدا کردن کلمات کلیدی

روزانه میلیون ها جست و جو در یوتیوب انجام می گیرد. اگر شما هم می خواهید برای ویدئوهای خود تعداد بازدید کننده بیشتری داشته باشید و محصولات و خدمات خود را به تعداد زیادی از کاربران نمایش دهید. بهترین کار استفاده از کلمات پرکاربرد و پر جست وجو برای نام و توضیحات ویدئو در یوتیوب می باشد.

 اما کلمات کلیدی را چگونه پیدا نماییم؟

گام نخست برای پیدا کردن بهترین کلمات کلیدی برای فیلم و کانال در یوتیوب این امر می باشد که در ابتدا لیستی از کلماتی را که جست و جو دارند تهیه نمایید. در ادامه این مطلب، تصمیم دارد در مورد روش های پیدا کردن کلمات کلیدی نیز صحبت نماید.

  1. استفاده از ابزار پیشنهاد دهنده جست و جوی یوتیوب

    از مهم ترین استراتژی هایی که از آن برای پیدا کرن کلمات کلیدی استفاده می کنیم. استفاده از ویژگی، جست و جوی پیشنهاد دهنده یوتیوب (YouTube) می باشد. تنها کاری که لازم است برای پیدا کردن کلمات کلیدی مورد نظر با استفاده از این روش انجام دهید این امر می باشد که به یوتیوب مراجعه کنید و قسمت جست و جو عبارت و کلمه مورد نظر خود را تایپ نمایید. در این مرحله یوتیوب طیف وسیعی از کلمات کلیدی مرتبط با آنچه را که وارد کرده اید به شما پیشنهاد می دهد.

    استفاده از ابزار پیشنهاد دهنده جست و جوی یوتیوب
    استفاده از ابزار پیشنهاد دهنده جست و جوی یوتیوب

    این روش بهترین روش استخراج کلمات کلیدی در یوتیوب می باشد زیرا مجموعه عبارات پیشنهاد شده دقیقا عباراتی می باشند که توسط کاربر در گوگل تایپ و یا نوشته می شود.

  2. پیدا کردن کلمات کلیدی در ویدئوهای محبوب یوتیوب

روش دیگری که می توانید استفاده کنید این می باشد که محبوب ترین ویدئوهایی را که مرتبط با کلمه کلیدی مورد نظر شما می باشد را به عنوان کلمات کلیدی هدف انتخاب نمایید. بدون شک انتخاب بهترین کلمات کلیدی و همچنین بهینه سازی کلمات کلیدی قسمت مهم سئو ویدئو در یوتیوب می باشد. اگر یک ویدئو خاصی را مشاهده کردید که دارای تعداد زیادی بازدید می باشد بدون شک این ویدئو با یک کلمه کلیدی محبوب بهینه سازی شده است. برای پیدا کردن کلمات کلیدی با استفاده از این روش به کانال هایی که مرتبط با کلمه کلیدی شما می باشد مراجعه نمایید و ویدئوها را بر اساس میزان محبوبیت(Most Popular) مرتب نمایید.

 

پیدا کردن کلمات کلیدی در ویدئوهای محبوب یوتیوب
پیدا کردن کلمات کلیدی در ویدئوهای محبوب یوتیوب

با این روش بیشترین ویدئوهایی را که در یک کانال مشاهده شده است را می توانید در تصویر زیر مشاهده نمایید.

پیدا کردن کلمات کلیدی در ویدئوهای محبوب یوتیوب
پیدا کردن کلمات کلیدی در ویدئوهای محبوب یوتیوب

از لیست بالا یک ویدئو را انتخاب نمایید. توجه نمایید ویدئویی را انتخاب نمایید که مرتبط با کلمه کلیدی مورد نظر شما باشد. در گام بعدی باید مشاهده نمایید که ویدئو برای چه کلمات کلیدی بهینه سازی شده است. این کار بسیار ساده می باشد فقط لازم است چک کنید که چه کلماتی در تایتل، توضیحات و تگ های این ویدئو استفاده شده است. به عنوان مثال ویدئو زیر برای عبارت video seo بهینه سازی شده است.

پیدا کردن کلمات کلیدی در ویدئوهای محبوب یوتیوب
پیدا کردن کلمات کلیدی در ویدئوهای محبوب یوتیوب

شما نیز با استفاده از این روش لیست کلمات کلیدی مورد نظر خود را پیدا نمایید.

نکته! نهایتا کلیدواژه های خود را در گوگل جستجو کنید.

بیشتر بازدید های یک ویدئو از داخل پلتفرم یوتیوب انجام می شود، امّا اگر ویدیو شما در گوگل رنک بگیرد، بازدید ویدیو شما ۴ یا ۵ برابر خواهد شد. اما چگونه می توان این کار را کرد؟ سئو یوتیوب برای گوگل به این صورت است که از کلیدواژه هایی استفاده کنید که در حال حاضر در گوگل برای آنها نتایج ویدیویی وجود دارد. دلیل آن این است که گوگل فقط برای کلیدواژه های خاصی نتایج ویدیویی نمایش می دهد. به طور کلی، گوگل معمولا برای کلیدواژه های زیر نتایج ویدیویی نمایش می دهد:

  • کلیدواژه های با لغت “چگونه” یا “طرز” (طرز تهیه باقالی پلو)
  • نقد و بررسی ها
  • آموزش ها (آموزش راه اندازی وردپرس)
  • مسائلی مرتبط به ورزش و فیتنس (تمرینات کاردیو)
  • ویدیو های خنده دار (حیوانات با مزه)

مرحله دو آموزش سئو در یوتیوب: انتشار یک ویدیو جذاب

یوتیوب بارها و بارها بیان کرده است. اگر می خواهید ویدئوهای شما در نتایج برتر نتایج یوتیوب نمایش داده شود باید تعداد زیادی بازدید کننده داشته باشید و مردم مرتبا در حال تماشای ویدئوهای شما دریوتیوب باشند. بنابراین نگهداری مخاطبان و مراجعه مجدد مخاطبان به ویدئو و کانال شما مهم ترین عامل در رتبه بندی خواهد بود.

به بیان ساده اگر ویدئو شما افراد را در یوتیوب نگه دارد، در نتایج بالاتری از جست و جو قرار می گیرد. زیرا یوتیوب می خواهد افراد را برای مدت زمان بیشتری در برنامه خود نگه دارد تا بر روی تبلیغات کلیک کنند

در تصویر زیر نیز می توانید اهمیت رتبه بندی های فیلم در یوتیوب با تعداد کامنت را مشاهده نمایید.

انتشار یک ویدیو جذاب
انتشار یک ویدیو جذاب

چگونه تعداد اعضای کانال یوتیوب را افزایش دهید؟

ساده ترین روش این است که درقسمت پایین فیلم های خود آی دی کانال را قرار داده و در انتهای ویدئو ها نیز از مشاهده کنندگان ویدئوهای خود بخواهید که برای اطلاعات بیشتر و مشاهده ویدئوهای جدید عضو کانال شما شوند. هر چه تعداد اعضای کانال شما بیشتر باشد تعداد افراد بیشتری را می توانید برای مدت ها دریوتیوب نگه دارید. که بهبود رتبه های فیلم ها یکی از محاسن تعداد اعضای بیشتر می باشد.

5 فاکتور مهم برای رتبه بندی فیلم ها در یوتیوب (سئو یوتیوب)

رتبه بندی فیلم ها در یوتیوب

رتبه بندی فیلم ها در یوتیوب

  • کامنت های ویدیو – اگر فردی برای شما کامنت بگذارد، این پیام به یوتیوب منتقل می شود که فرد ویدیو شما را دوست داشته است. در نتیجه حتما مطمئن شوید افراد را به گذاشتن کامنت تشویق می کنید. حال اگر فردی بعد از دیدن ویدیو به کانال شما عضو شود یا Subscribe کند، این سیگنال به یوتیوب داده می شود که ویدیو شما بسیار جذاب بوده است.
  • به اشتراک گذاری های ویدیو – چند نفر ویدیو شما را در شبکه هایی مانند فیسبوک و توئیتر به اشتراک گذاشته اند؟ اگر ویدیو شما دفعات زیادی به اشتراک گذاشته شود، به این معناست که ویدیو شما جذاب بوده است.
  • نرخ کلیک (CTR) – وقتی که یک کاربر کلیدواژه شما را در یوتیوب جستجو می کند، روی چه ویدیویی کلیک می کند؟ ویدیو شما یا ویدیو شخصی دیگر؟ یوتیوب به این مسئله بسیار اهمیت می دهد و طبیعتا هرچه نرخ کلیک بیشتر باشد، برای سئو یوتیوب بهتر خواهد بود. برای افزایش میزان CTR می توانید عنوان و thumbnail ویدیو را بهینه کنید.
  • لایک های ویدیو – طبیعتا هرچه تعداد لایک ها بیشتر باشد بهتر است.
  • طول ویدیو – مانند مقاله ها در سرچ گوگل، ویدیوهای طولانی تر در یوتیوب بهتر رنک می گیرند. به عنوان مثال اگر لغت “WordPress” را در یوتیوب سرچ کنید. دو ویدیو اول حدود یک ساعت هستند.

مرحله سه آموزش سئو در یوتیوب: بهینه سازی فیلم ها

تا کنون آنچه را که لازم بود فرا بگیرید آموزش دیدید. اکنون نوبت آن است که فیلم های مورد نظر خود را در یوتیوب به اشتراک بگذارید و آنچه را که در خصوص پیدا کردن کلمات کلیدی یاد گرفته اید پیاده سازی نمایید.

کلمات کلیدی خود را به زبان آورید

امروزه دیگر یوتیوب می داند که ویدئو به اشتراک گذاشته شده در مورد چه موضوعی می باشد، با استفاده از آوا شناسی می تواند به خوبی درک کند که در مورد چه صحبت می کنید. بنابراین به زبان آوردن کلمات کلیدی می تواند یک امتیاز مثبت برای بهینه سازی ویدئو در یوتیوب باشد. البته این مورد برای کاربران انگلیسی زبان می باشد.

عنوان ویدئو

طول کلمات کلیدی که در ویدئو استفاده می کنید نباید بیشتراز 5 کلمه کلیدی باشد از تکرار بیش از حد کلمات در عنوان نیز جلوگیری نمایید.

توضیحات ویدئو در یوتیوب

مانند عنوان ویدئو، در توضیحات نیز باید از کلمات کلیدی مرتبط استفاده شود تا کاربر با مشاهده عنوان ویدئو یوتیوب و توضیحات ویدئو شما بهترین محتوا را انتخاب نماید. توجه داشته باشید که توضیحاتی را که می نویسید در مورد ویدئوباشد نه اینکه در توضیحات در مورد تبلیغات خود بنویسید. توضیحات ویدئو خود را باید به گونه ای بنویسید که کاربران با خواندن آن متوجه شوند که این همان ویدئویی است که می خواهند. در توضیحات ویدئو همواره از نام تجاری خود استفاده کنید و آن را به صفحات مرتبط در سایت خود لینک دهید.

اصول نوشتن توضیحات ویدئو در یوتیوب

  • کلمات کلیدی هدف خود را در ابتدای توضیحات (25 کلمه اول) بنویسید
  • طول توضیحات باید کمتر از 250 کلمه باشد
  • دو الی سه بار از کلملات کلیدی مورد نظر خود استفاده نمایید.
  • حداقل ۱ لینک اضافه کنید.
بهینه سازی فیلم ها
بهینه سازی فیلم ها

تگ های ویدئو

تگ ها در سئو یوتیوب خیلی مهم نیستند اما می توانند به شما کمک کنند.
اولین تگی که من استفاده می کنم دقیقا همان کلمه کلیدی هدفم می باشد

دومین مورد چند مورد از عبارات که ترکیبی از کلیدواژه اصلی هستند را بگذارید.

سومین مورد چند مورد تگ از موضوعات فرعی که ویدیو پوشش می دهد را قرار دهید.

با استفاده از این تگ ها به یوتیوب، موتور جست و جو و کاربر نشان می دهید که ویدئو شما در مورد چه چیزی است، و یوتیوب می تواند تشخیص دهد این ویدئو را در کنار چه ویدئوهایی به کاربر پیشنهاد دهد.

تگ های ویدئو
تگ های ویدئو

تصاویر بند انگشتی در یوتیوب

از تصویر جذاب استفاده کنید
و تصویر شما ثابت باشد
تا بتواند نرخ کلیک شما را افزایش دهد از تصاویر دیگران استفاده نکنید و تصویر را مرتبط انتخاب کنید.

لیست پخش در یوتیوب

از لیست پخش برای در ویدئوهایتان استفاده کنید تا بهتر دیده شوید
لیست پخش کمک می کند تا کاربر ویدئوهای شما را بصورت لیست وار داشته باشد و سردرگم نشود.

قابلیت ترجمه ویدئوها در یوتیوب

یوتیوب امکان ترجمه ویدئو بصورت زیرنویس را در اختیار کاربران قرار داده است
اگر شما محتوایی تولید کرده اید و می خواهید بصورت بین المللی باشد بهتر است به زبان انگلیسی هم ان را ترجمه کنید.

انتخاب نوع زبان برای ویدئوها

اگر زبان اصلی فارسی باشد بهتر است زبان اصلی ویدئوها را فارسی انتخاب کنیم تا در بارگزاری های بعدی ویدئوها در یوتیوب بصورت خودکار زبان اصلی ویدئو را تشخیص بدهد و این یک قدم شما را به جلو سوق می دهد.

نظرات

نظرات زیر ویدئوها بسیار مهم هستند و در تنظیمات پیشرفته می توانید ان را فعال یا غیرفعال کنید.

اما غیرفعال کردن ان ضربه ی زیادی به ویدئوهای شما می زند زیرا نظرات معیاری برای کیفیت ویدئوی موردنظر هستند.

حق اشتراک گذاری

قابلیت اشتارک گذاری و استفاده از ویدئو را می توانید فعال یا غیرفعال کنید وبلاگ نویس ها و خیلی افراد دیگر می توانند ان را در وبسایت خود قرار دهند.

این مزیت به حساب می اید و تعداد نمایش ویدئوی شما افزایش پیدا می کند توصیه می شود این قابلیت فعال باشد.

محدودیت سنی

ویدئو نباید محدودیت سنی داشته باشد مگر اینکه محتوایی خاص باشد و همه نتوانند ان را ببینند طبق گفته یوتیوب تصاویر دلخراش ،خشونت و برهنگی می تواند جز استفاده از این قابلیت باشد.
زمانی که این قابلیت فعال شود تمامی کاربران برای مشاهده باید بالای ۱۸ سال سن داشته باشند تا بتوانند ویدئو را مشاهده کنند.

دسته بندی

حتما سعی کنید ویدئو را در دسته بندی مرتبط قرار دهید تا بهتر دیده شود
اگر این کار را انجام ندادید می توانید از برچسب مرتبط استفاده کنید.

مشارکت جمعی

این امکان امکان ترجمه عنوان و توضیحات و زیرنویس ها را به کاربران می دهد که بهتر است این گزینه را فعال نکنید.

آمار نمایش ویدئو

این گزینه تاثیری روی نمایش ویدئو ندارد فقط آمار مشاهده ویدئو را به کاربران نشان می دهد که در حالت اولیه فعال است.البته ویژگی مثبتی می تواند در تغییر عقیده کاربران داشته باشد و میزان آمار بالای ویدئو می تواند اطمینان و ترغیبی برای مشاهده دیگر کاربران باشد.

فراخوان به عمل در ویدئو

تاثیر ویدئوهای تعاملی خیلی بیشتر از ویدئو هایی است که بدون هیچ فراخوانی پایان می یابد است باید کاربران را تا مراحل بعدی هدایت کنید و انها را به عملی دعوت کنید.

برخی از فراخوان ها:

  • درباره این ویدئو بیشتر بدانید.
  • هدایت کاربران به وبسایت نام تجاری خودمان تا اطلاعات بیشتری را کسب کنند.
آموزش سئو در یوتیوب
آموزش سئو در یوتیوب

مررحله چهارم آموزش سئو در یوتیوب:ویدیو خود را ترویج دهید و همه جا منتشر کنید

قبلا در مورد اهمیت افزایش میزان حفظ کاربر صحبت کردیم.
امّا برای اینکه بتوانید این سیگنال مهم را بالا ببرید لازم است که برای ویدیو خود بازدید بگیرید.
در ادامه یک سری استراتژی در مورد سئو یوتیوب برای افزایش بازدید ویدیو را در اختیار شما قرار می دهیم:

به ویدیو خود در فروم ها و سایت های پرسش و پاسخ اشاره کنید

فروم ها و تمام سایت های پرسش و پاسخ در اینترنت بسیار محبوب هستند.
امّا اگر در این سایت ها مطالب خود را به صورت اسپم وارد کنید، خیلی سریع بن خواهید شد.
برای همین می توانید خیلی ساده لینک ویدیو یوتیوب خود را در آن جا قرار دهید.از این طریق نه تنها می توان تعداد زیادی بازدید دریافت کنید، بلکه بازدید های شما با کیفیت نیز خواهد بود.برای این کار به فروم ها بروید، یک سوال مرتبط پیدا کنید و سپس سعی کنید به ان سوال به بهترین نحو پاسخ دهید و در انتهای پاسخ خود لینک ویدیو یوتیوب خود را که به سوال مرتبط است قرار دهید.

لینک ویدیو را به امضای ایمیل خود اضافه کنید

اگر از ایمیل خود زیاد استفاده می کنید و با افراد زیادی در ارتباط هستید،
اضافه کردن لینک آخرین ویدیو خود به امضای ایمیل می تواند تعداد زیادی بازدید کننده را برای ویدیو شما به ارمغان بیاورد.

ویدیو را در پست های وبلاگ خود قرار دهید

زمانی که برای وبلاگ سایت خود محتوا تولید می کنید،
همیشه به این فکر کنید که در کجای متن می توانید ویدیو خود را قرار دهید. اگر وبلاگ پر بازدیدی دارید،
قرار دادن ویدیو خود در آن باعث می شود بازدید بسیار زیادی را به دست آورید.

ساخت یک پلی لیست برای ویدیو های خود

و اخرین نکته در آموزش سئو در یوتیوپ باید به ان توجه کنید این است که پلی لیست ها یکی از بهترین تکنیک های سئو یوتیوب برای گرفتن بازدید بیشتر برای ویدیو ها هستند. پلی لیست ها به صورت خودکار هر ویدیو در لیست را یکی پس از دیگری پخش می کنند که این باعث می شود تعداد بازدید های ویدیو های شما به شدت بالا رود. برای ساخت یک پلی لیست به روش زیر عمل کنید:

ابتدا ۴ یا ۵ ویدیو که موضوع مشابهی دارند را شناسایی کنید
و سپس پلی لیستی که شامل آن ویدیو ها باشد را بسازید و نهایتا آن پلی لیست را در صفحه کانال خود قرار دهید.
همین کار را ادامه دهید تا ۳ پلی لیست در کانال خود داشته باشید.

سخن اخر

آموزش سئو در یوتیوپ که در بالا مطالعه کردید. حاصل تجربه چند ساله تیم سئو بلک است.
این تیم به شما تضمین میدهد که با پیاده سازی گام به گام این نکات تغییرر اساسی در یبازدید ویدیو های شما رخ دهد.

کلیک کنید و رای بدهید
[Total: 2 Average: 5]
مختص شما:  آموزش تولید محتوا و سئو

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *