آموزش سئو داخلی سایت

اگر عبارت “on-page SEO” را در گوگل جستجو کنید، سایت Moz پاسخ به این جستجو را در قالب یک اسنیپت این‌گونه می‌دهد:

عمل بهینه سازی صفحات اختصاصی سایت در جهت کسب رتبه بالاتر و به دست آوردن ترافیک از موتورهای جستجو.

سئو داخلی چیست؟

سئو داخلی که از آن با عنوان های On-Site SEO و On-Page SEO نیز یاد میشود، به مجموعه اقداماتی اطلاق می گردد که با استفاده از بهینه سازی عناصر یک سایت، موجب افزایش رتبه و ترافیک سایت از موتورهای جستجو شوید. منظور از سئو داخلی، هم بهینه سازی محتوا و هم کدهای HTML وب سایت است. در نقطه مقابل سئو داخلی، سئو خارجی یا Off-Site SEO وجود دارد که شامل لینک های خارج از سایت شما و همینطور دیگر سیگنال هاییست که از محیط اینترنت به سمت سایت شما ارجاع داده می گردد.

سئو داخلی چیست؟
سئو داخلی چیست؟

جدا از اینکه سئو داخلی مناسب، موجب تفسیر بهتر موتورهای جستجو از سایت شما می شود، به کاربران نیز کمک می کند تا محتوای یک صفحه را بهتر درک کنند. در اصل، سئو داخلی خوب به موتورهای جستجو کمک می کند تا آنچه که کاربران در صفحات شما می بینند را درک کنند و ارزش محتوا را از دید آنها نیز بسنجند. بنابراین موتورهای جستجو می توانند به این واسطه بهترین و مناسب ترین صفحات را با توجه به جستجوی کاربران به آنها ارائه دهند.

هدف نهایی سئو داخلی اینست که به موتورهای جستجو و کاربران، در موارد زیر کمک کند:

مختص شما:  لحظه صفر حقیقت

با مقاله آموزش سئو داخلی سایت از سئو بلک همراه باشید.

پارامترهای مهم در آموزش سئو داخلی سایت

  1. سرعت بارگذاری سایت خود را بالا ببرید.

    • از یک هاست با کیفیت استفاده کنید.
    • با استفاده از سایت های ” gtmetrix ” و ” Google PageSpeed Insights ” سرعت سایت خود را چک کنید و مشکلاتی را که برایتان فهرست می کنند برطرف نمایید.
سرعت بارگذاری سایت خود را بالا ببرید.
سرعت بارگذاری سایت خود را بالا ببرید.
  1. از فرم صحیح آدرس دهی (SEO-Friendly URL) در سئو داخلی سایت خود بهره ببرید.

    • از کلمات کلیدی منتخب خود در آدرس ها استفاده نمایید.
    • هرکز آدرس هایی با ترکیب اعداد و حروف مانند (page=123)  به کار نبرید.
    • از URL های بلند استفاده نکنید: سعی کنید آدرس های صفحات و مطالب سایت از چند کلیدواژه اصلی تشکیل شده باشند.
    • گرچه همیشه استثناهایی وجود دارد ولی استفاده از کاراکترهای انگلیسی یا فارسی در کل تفاوت چندانی ندارند.
  1. انتخاب تگ تایتل یا عنوان مطالب می تواند هوشمندی یک سئوکار را به نمایش بگذارد.

    • بهتر است تگ تایتل را با کلمات کلیدی شروع کنید.
    • استفاده از اعداد در عنوان مطلب می تواند رتبه بهتری به مطالب شما داده و کاربران را نیز تشویق به کلیک کردن روی آدرس سایت شما نماید. مثلا: تکنیک سئو داخلی که باید بدانید!
    • لزوما مجبور به استفاده از تگ H1 در تایتل نیستید ولی حتما باید کلیدواژه های اصلی مطلب شما در هر دو آنها وجود داشته باشد.
انتخاب تگ تایتل یا عنوان مطالب
انتخاب تگ تایتل یا عنوان مطالب
  1. چیدمان متاتگ های H1 تا H3 از مهمترین عامل های موفقیت در سئو سایت هستند.

    • همیشه از یک تگ H1 استفاده کنید. (در مواردی از 2 تگ اچ یک استفاده کردم ولی غیر از موارد استثنا؛ در کوتاه مدت نتیجه خوبی داشته ولی در طولانی مدت جزو اشتباهات من محسوب شده اند).
    • سعی کنید از پاراگراف بندی در مطالب خود استفاده کنید و عناوین مناسبی انتخاب و آنرا در تگ های H2 قرار دهید.
    • می توانید عناوین مطالب و کلیدواژه های خود را در همه صفحات در تگ H3 قرار دهید.
    • استفاده از تگ های H4 تا H6 لزومی ندارد مگر اینکه تعداد مطالب سایت شما بسیار زیاد بوده و لازم باشد گوگل را به این درک برسانید که برخی از عناوین در اولویت هایی پایین تر از بقیه قرار دارند.
  1. استفاده مناسب از کلمات کلیدی.

    • بین 2 تا 3 درصد از محتوای خود را به کلمات کلیدی اختصاص دهید.
    • از کلمات کلیدی خود در تایتل، زیرعنوان و شروع محتوای خود استفاده نمایید.
  1. محتوا پادشاه است، پس از بازاریابی محتوا به بهترین نحو ممکن استفاده نمایید.

    • برای رسیدن به محتوایی که رقبای شما را کنار بزند باید از تکنیک اسکای اسکرپر یا آسمان خراش استفاده نمایید. کلیدواژه های خود را در گوگل سرچ کنید، رقبای خود را بیابید و محتوای آنها را بررسی کنید. سپس همه آنها را مطالعه کنید و محتوای کاملتر، کاربردی تر و کاربرپسند ایجاد کنید.  این کار سبب  افزایش زمان کاربران در سایت و بانس ریت بهتر شده و نتایج بسیار شگفت آوری را به دست خواهید آورد و امکان اینکه بک لینک های طبیعی و فراوانی را به دست آورید، بسیار بیشتر می شود.
    • محتوای شما بیشتر از 1500 کلمه باشد.
    • از چند تصویر که کاملا مرتبط با محتوای شماست و باعث راهنمایی، درک و یادگیری بهتر کاربر می شود در متن خود استفاده نمایید.
    • در لابلای محتوای خود از لینک هایی به موضوعات مرتبط در سایت خود استفاده نمایید.
مختص شما:  چک لیست های سئو
محتوا پادشاه است
محتوا پادشاه است
  1. حتما از طراحی ریسپانسیو یا همان واکنش گرا استفاده نمایید.

    • ظاهر صفحات شما باید در رزلوشن های مختلف در کامپیوترهای شخصی، لپ تاپ، تبلت و موبایل به درستی نمایش یابد.

  1. از صفحات AMP یا ویژه موبایل بهره ببرید.

  1. لینک بیلدینگ داخلی در سئو سایت بسیار تاثیر دارد.

  1. تصاویر خود را برای گوگل ایمیج بهینه سازی کنید.

  1. به سایت های مرجع لینک دهید.

  1. از کامنت مارکتینگ استفاده نمایید.

    • امکان درج سوالات، نظرات و پیشنهادات کاربران را مهیا کنید.
    • کاربران را تشویق به پرسش و فیدبک نمایید.
    • حتما سعی کنید به سوال ها و نظرات کاربر در کمتر از 24 ساعت پاسخ کامل و مناسبی ارائه نمایید.
کامنت مارکتینگ
کامنت مارکتینگ
کلیک کنید و رای بدهید
[Total: 3 Average: 5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *