schema چیست

schema چیست

سلام خیلی خوش امدید به سئو بلک در این مطلب قصد داریم راجب موضوع ها ی وschema چیست وتعریف Schema و Schema.org چیست؟و زبان های RDFa، Microdata و JSON-LD چه چیزهایی هستند؟صحبت کنیم تا انتها با سئو بلک همراه باشید.

بدون شک سئو وب‎سایت شما برایتان موضوع بسیار مهمی است و دوست دارید
که حضور خود در نتایج موتورهای جستجو را بهبود بخشید
و یقینا اصطلاح schema را بارها شنیده‎اید.
در این مقاله قصد داریم تاثیرگذاری زبان نشانه‎گذاری اسکیما را برای شما توضیح دهیم.
اگر از علاقه‎مندان به موضوعات طراحی باشید
می‎دانید که ابتدا موجی شکل گرفت و طراحان به کدنویسی Valid رو آوردند
ولی امروزه توسعه‎‎دهندگان امروزی از زبان HTML5 بیشتر استفاده می‎کنند
. شاید به دنبال اهمیت آن برای گوگل باشید اما بایستی بگوییم
که یقینا پس از معرفی رسمی این استاندارد به وسیله W3C گوگل نیز به آن اهمیت داده است.

نشانه گذاری معنایی را شاید بتوان مهم ترین دلیل استفاده از HTML5 دانست.
اگر بخواهیم ساده‎تر بگوییم بایستی گفت
که HTML5 در اختیار شما کدی ساده‎تر، مرتب‎تر و بامعناتر قرار می‎دهد. یقینا این خواسته دل هر سئوکار حرفه‎ای است.

schema چیست

اگر به یاد داشته باشید در گذشته با استفاده از هدینگ‎ها، علاوه بر تغییر ظاهری وب‎سایت، معنای خاصی را به موتورهای جستجو القا می‎کردیم.
حال با وجود عناصر تازه‎ای همانند با هدر، فوتر، منو و غیره این کار به شکل وسیع‎تری قادر به انجام شدن است.

در حقیقت نیت نشانه‎گذاری معنایی یا Semantic Markup مشخص‎سازی ساختار وب‎سایت به موتورهای جستجو در قالب زبانی است
که متوجه آن شوند. به عبارت دیگر موتور جستجو تک‎تک قسمت‎های وب‎سایت شما را می‎شناسد
و بنابر ماهیت آن، ارزش‎گذاری می‎ند.

تعریف Schema

اسکیما (Schema) مجموعه‎ای تشکیل شده از اطلاعات کوچک است
که بیانی واضح و از پیش مشخص شده در وب‎سایت قرار می‎گیرند.
این شیوه نشانه‎گذاری باعث ساده‎سازی عمل تجزیه و تحلیل اطلاعات سایت برای موتورهای جستجو و در نتیجه بهتر نشان دادن نتایج مرتبط با سوال کاربر از موتورهای جستجو است.

مختص شما:  خطا 414

Schema.org

Schema.org در سال 2011 با عنوان همکار تجاری موتورهای جستجوی اصلی شامل گوگل، یاهو و بینگ فعالیت خود را شروع و وظیفه استانداردسازی زبان نشانه گذاری و یکپارچه سازی آن را برعهده گرفت
. دستورالعمل‎های قرار گرفته در این سایت برای موتورهای جستجو بیشتر قابل درک بوده
و نمونه‎های عملی زیادی در آن پیدا می‎شود.

هدف از این زبان نشانه‎گذاری جایگزینی آن با بک‎لینک و کاهش ارزش لینک بوده است.

Schema.org در سال ۲۰۱۱ فعالیت خود را بعنوان همکار تجاری موتورهای جستجوی اصلی شامل گوگل، یاهو و بینگ آغاز کرده
و  وظیفه استانداردسازی زبان نشانه گذاری و یکپارچه سازی آن را برعهده دارد
دستورالعمل های موجود در این سایت برای بیشتر موتورهای جستجو قابل فهم بوده و مثال های کاربردی بسیاری در آن یافت میشود.

schema چیست

Schema.org چیست؟

Schema.org در سال 2011 فعالیت خود را بعنوان همکار تجاری موتورهای جستجوی اصلی شامل گوگل، یاهو و بینگ آغاز کرده
و  وظیفه استانداردسازی زبان نشانه گذاری و یکپارچه سازی آن را برعهده دارد.
دستورالعمل های موجود در این سایت برای بیشتر موتورهای جستجو قابل فهم بوده
و مثال های کاربردی بسیاری در آن یافت میشود.

جالب است بدانید مهمترین هدف از ره اندازی زبان نشانه گذاری Schema جایگزینی آن با بک لینک و کاهش ارزش لینک بوده است.

چگونه از نشانه گذاری Schema استفاده کنیم؟

schema نیز همانند کدهای نشانه گذاری دیگر در محتوای صفحه قرار می گیرد. عناصر schema و صفت های مرتبط با آن به منظور جلوگیری از گردش موتور های جستجو در اطلاعات اضافی صفحه، مستقیما در کد HTML، قرار میگیرند.

مختص شما:  سئو ویدئو در وردپرس

بعنوان مثال اگر سایت شما در زمینه معرفی فیلم فعالیت میکند، راهکارهای مناسبی برای درک بهتر روبات های گوگل از سایت شما وجود دارد. با استفاده از نشانه گذاری Schema شما میتوانید مستقیما به گوگل بفهمانید که در مورد یک فیلم صحبت میکنید! برای این کار کافیست از استانداردهای مشخص مربوط به فیلم در سایت schema.org استفاده کنید. در این مثال اطلاعات جانبی شامل نام فیلم، ژانر فیلم، آدرس آنونس فیلم و حتی نام کارگردان برای روبات های گوگل مشخص شده است.

اجازه دهید توجه شما را به مثال دیگری جلب کنم:

تشخیص تاریخ و زمان برای موتورهای جستجو کار مشکلی است، همه این ها به علت تفاوت درچگونگی فرمت تاریخ هاست که آیا مورد جستجو شده مربوط به حوادث گذشته است یا زمانبندی برای آینده. واقعیت این است که موتور های جستجو همانند همه کامپیوتر ها در تشخیص دادن مواردی از این قبیل کند ذهن هستند. در این مثال وارد کردن صفت  Event item type مشخص می کند که این موضوع، ماجرایی است که در یک زمان مشخص اتفاق افتاده است (همان طور که می بینید با استفاده از صفت start Date  و datet time این کار انجام شده است) و باعث می شود که در نتایج مرتبط با موضوع جستجو شده به نمایش گذاشته شود.

زبان های RDFa، Microdata و JSON-LD چه چیزهایی هستند؟

این موارد زبان های برنامه نویسی هستند که می توانند به HTML صفحه شما اضافه شوند و به جای meta data بر روی اسناد مربوط به وب جایگذاری شوند.

RDFa کمک می کند که ویژگی های منبع شما در یک چهر چوب مشخصی توضیح داده شود. این زبان از کد نویسی می تواند به تمام فایل های HTML، XHTML و XML اضافه شود.

مختص شما:  الگوریتم های گوگل چیست؟

بیشتر بدانید:

ویژگی های RDFa :

  • About: برای منبع مشخص می کند که متادیتا (metadata) در چه موردی است.
  • rel و rev: از این ویژگی برای مشخص کردن ارتباط و یا تضاد با سایر منابع استفاده می شود.
  • srchref و resource : منابع همکار را برای ما مشخص می کند.
  • محتوا Content : برای زمانی که از ویژگی خاصی استفاده می کنید؛ محتوای موجود بر عناصر را نادیده می گیرد.
  • Datatype: برای استفاده در موارد خاص، نوع داده ها و متن های خاص را شناسایی می کند.
  • Typeof: نوع RDF منبع مورد نظر یا منابع دیگر را مشخص می کند.

یکی از قابلیت های استفاده از اسکیما در sql مدیریت سطح دسترسی کاربران بر روی Object های قرار گرفته در آن Schema می باشد. برای تمامی Object های قرار گرفته در یک schema در پایگاه داده از قبیل جداول، رویه های ذخیره شده و … پیشوندی هم نام Schema تعیین می گردد. به طور مثال اگر نام جدول بانک اطلاعات شما yourtable و نام اسکیمایی که بانک را در آن قرار داده اید myschema باشد، در آخر جدول شما با نام ذیل مشخص می گردد.

ممنون از این که با ما همراه بودید

کلیک کنید و رای بدهید
[Total: Average: ]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

pbn x بخوانید...