سئو pbn

سئو pbn 

سلام به سئو یلک خوش آمدید. با هم در این مقاله با pbn سئو  آشنا میشوید.

PBN چیست؟

سئو pbn 

پی بی ان یا شبکه های وبلاگی شخصی همان وبلاگ هایی هستند که در دوران اوج وبلاگ نویسی به وجود آمدند.
نام آن ها را حتما شنیده اید. از Blogspot و Blogfa و PersianBlog گرفته تا سایر پلتفرم های بلاگینگ که در آن دوران کاربران زیادی داشتند.
هنوز هم کاربرانی در آن ها فعالیت دارند اما مثل سابق رونق ندارند.

این شبکه ها حالا به بستری برای لینک سازی خارجی تبدیل شده اند.
لینک سازی از نوع کلاه سیاه. یک دلیل هم دارد. چرا که لینک های این وبلاگ ها نوفالو نیستند
و به نوعی سیگنال لینک طبیعی محسوب می شوند. در پروفایل بک لینک شما هم ظاهر می شوند.
اما مشکل کار کجاست؟ مشکل اینجاست که این وبلاگ ها Private هستند
و وقتی وبسایت شما لینک های زیادی از آن ها دریافت می کند
به این معناست که شما از این شبکه های شخصی استفاده می کنید.

در ضمن منطق گوگل برای لینک خارجی این است که چون شما محتوای باکیفیت تولید می کنید
سایت هایی که شما را نمی شناسند به شما لینک می دهند. نه اینکه خودتان برای وبسایت تان لینک بسازید
تا بالاتر بروید. از این جهت PBN به یک تکنیک کلاه سیاه تبدیل شده است و گوگل آن را اخلاقی نمی داند.

اما این تنها راه رقابت با سایت های بزرگ است. اگر شما رقبای بزرگی داشته باشید
که هزینه های میلیونی بابت انتشار رپورتاژ می پردازند عملا شانسی برای رتبه گرفتن ندارید.
با پی بی ان می توانید خودتان را به نزدیکی این رقبا برسانید. هر چند هنوز شانس کمی دارید.
چرا که لینک باکیفیت و طبیعی اثر بسیار قدرتمندتری دارد.

مختص شما:  نسبت متن به کد در سئو

ما در ادامه یک استراتژی PBN به شما معرفی خواهیم کرد که اولا گوگل به شما مشکوک نمی شود
و دوما می توانید به راحتی خودتان را در گوگل بالاتر بکشید و سیگنال لینک دریافت کنید. با این مراحل همراه باشید.

مفهوم PBN از چه زمانی در سئو مطرح شد؟

می‌توان گفت PBN نوع خاصی از Link Farm یا همان مزرعه لینک است.
مزرعه لینک از سال 1999، بله سالها پیش، در سئو مطرح شد
و هدف آن ساخت مجموعه‌ای عظیم از سایت‌هایی بود که با هم مرتبط بوده و به یک سایت خاص لینک‌دهی می‌کردند.

سئو pbn 

در آن زمان الگوریتم‌های گوگل  به اندازه امروز هوشمند نبوده و برای رتبه‌بندی سایت‌ها وابستگی زیادی به لینک داشتند.
این وابستگی به حدی زیاد بود که خود گوگل رسما فاکتوری به نام Page Rank را برای سایت‌ها محاسبه و اعلام می‌کرد.
پیج رنک مستقیما براساس تعداد و کیفیت لینک‎های ورودی تعیین می‌شد.

با این فلسفه سایت‌های بسیاری ایجاد شد که با روش‌های مختلفی برای شما لینک سازی و برای خودشان کسب درآمد می‌کردند.
روش‌هایی مانند ثبت در سایت‌های دایرکتوری، تبادل لینک دوطرفه و تبادل لینک سه طرفه شکل گرفت
و به سرعت به یکی از تکنیک‌های مهم و تاثیرگذار در سئو تبدیل شد.
بیشتر این روش‌ها را در مقاله‌ای با عنوان تکنیک‌های سئو کلاه سیاه در لینک‌سازی بررسی و معرفی کرده‌ایم.

همه چیز خوب پیش می‌رفت تا اینکه تعداد وبمسترها و سایت‌هایی که از این روش استفاده می‌کردند
بسیار زیاد شده و مزرعه‌ها مملو از لینک‌هایی با موضوعات پراکنده و نامرتبط شدند.
الگوریتم‌های گوگل پیشرفت کردند و ارزشی که برای این دست از سایت‌ها در نظر می‌گرفتند
کمتر از گذشته بود. در این برهه که همزمان با ورود سرویس‌های متنوع ساخت وبلاگ بود عملا پیدا کردن یک مزرعه خلوت و ارزشمند کار دشواری بود.

مختص شما:  برچسب گذاری در وردپرس

سئو pbn 

3 دلیل اصلی برای اینکه یک PBN داشته باشیم

در روش‌های رایج لینک‌سازی خارجی تمرکز خود را بر روی شناسایی سایت‌های مرتبط و معتبر قرار داده
و تلاش می‌کنیم تا با پرداخت پول یا فعالیت‌های خلاقانه از آنها لینک دریافت کنیم. ولی این روش‌ها 4 ایراد مهم دارند:

  • سایت‌هایی که انتخاب می‌کنیم ممکن است فعالیت خود را کاهش داده یا تمرکز محتوایی خود را از موضوع سایت ما بردارند.
  • سایت‌های رقیب فعالیت‌های ما را رصد می‌کنند و هرکجا که باشیم حضور پیدا می‌کنند.
  • سایت‌هایی با موضوعات نامرتبط و بدون استراتژی با منابع لینک‌سازی ما همکاری کرده و تعداد و تنوع لینک‌های خروجی از آن را افزایش می‌دهند.
  • سایت‌های معتبر و ارزشمند هزینه‌های بالایی برای درج لینک شما دریافت می‌کنند.

 روش های اجرای لینک سازی شبکه ای و تکنیک PBN

همانطور که گفتیم، اجرای تکنیک PBN نیازمند دقت و ظرافت است. چراکه این تکنیک رسما کلاه سیاه معرفی شده است
و پنالتی گوگل را به دنبال دارد. اما همانطور که در ابتدای این مقاله ذکر شد، این تکنیک می تواند کلاه خاکستری نیز باشد.

برای اجرای لینک سازی شبکه ای ، ۲ راهکار وجود دارد که بزودی در یک مقاله جداگانه به نحوه اجرای هر کدام از روش ها خواهیم پرداخت.
اکنون اگر بخواهم به طور جزئی اشاره ای به این دو روش بکنم، عبارتند از :

  1. اجرای لینک سازی شبکه ای در سایت ها و وبلاگ هایی که متعلق به خودتان است. (ساخت ۰ تا ۱۰۰ یک امپراطوری شخصی!)
  2. اجرای لینک سازی شبکه ای در سایت هایی که متعلق به دیگران است. (ساخت امپراطوری شخصی در قلمرو دیگران!)
مختص شما:  زمینه های سفارشی را به آنالیز صفحه خود اضافه کنید

سئو pbn 

هر کدام از این متدها مزایا و معایبی دارند که باید به آنها توجه کرد.

از مزایای روش اول این است که شما صاحب یک PBN شخصی و ۱۰۰% متعلق به خودتان هستید
و هیچ محدودیتی در لینک گرفتن و یا امور دیگر ندارید. اما از معایب آن این است که این تکنیک کاملا کلاه سیاه است
و اگر دقت نکنید ممکن است جریمه های سنگینی از سوی گوگل به سمت شما روانه شود!

از مزایای روش دوم این است که دیگر لازم نیست چرخ را از ابتدا بسازید، بلکه کافی است
روی چرخ دیگران سوار شوید و فقط آن را مدیریت کنید. درواقع شما در سایت های دیگران امپراطوری خود را می سازید
که هم ساده تر است و به زمان و انرژی کمتری نیاز دارد و هم کلاه خاکستری است و امنیت بیشتری دارد!
اما یکی از مهمترین معایب آن، محدودیت است! شما در سایت های دیگران نمی توانید
به راحتی عمل کنید و هر مقدار که می خواهید لینک بگیرید و ملزم به رعایت قوانین سایت مذکور هستید.

 

جمع بندی :

PBN چیست؟

مفهوم PBN از چه زمانی در سئو مطرح شد؟

3 دلیل اصلی برای اینکه یک PBN داشته باشیم

 روش های اجرای لینک سازی شبکه ای و تکنیک PBN

کلیک کنید و رای بدهید
[Total: 1 Average: 5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

pbn x بخوانید...