کامنت مارکتینگ چیست؟

کامنت مارکتینگ چیست؟

کامنت مارکتینگ چیست؟

سلام خیلی خوش امدید به سئو بلک در این مطلب قصد داریم راجب موضوع ها یکامنت مارکتینگ چیست؟ وافزایش فروش با هدف گذاری در بخش نظرات سایت  وکامنت مارکتینگ یا بازاریابی مبتنی بر کامنت چیست؟ صحبت کنیم تا انتها با سئو بلک همراه باشید.

بازاریابی دیدگاه یا همان Comment Marketing به معنی افزایش بازدیدکننده سایت، افزایش فروش و یا بهبود جایگاه در نتایج گوگل از طریق نظرات کاربران است
در حال حاضر بیشتر سایت های اینترنتی فضایی برای ارسال دیدگاه کاربران در نظر گرفته اند
ولی داشتن این بخش به معنی یک کامنت مارکتینگ موفق نیست.

کامنت مارکتینگ چیست؟

 

کامنت مارکتینگ چیست؟

به طور معمول کامنت مارکتینگ را میتوان برای ۳ هدف اصلی استفاده نمود.
برای هریک از این تکنیک ها اصول و استانداردهای مشخصی وجود دارد
که در مقالات بعدی به آنها خواهیم پرداخت ولی در این بخش تلاش میکنیم
به صورت اجمالی به تاثیر نظرات کاربران بر موفقیت تجارت شما بپردازیم.

کسب بک لینک از طریق کامنت گذاری

بسیاری از فعالان حوزه سئو کامنت مارکتینگ را راهی برای کسب بک لینک رایگان و فعالیت در فروم ها و سایت های دیگر می دانند
ولی به تازگی گوگل ارزش و اعتبار بک لینک هایی از این دست را کاهش داده
و اثر گذاری این تکنیک را کم کرده است.
البته این کاهش اثر به معنی فراموش کردن این تکنیک نیست
بلکه باید تلاش کنیم مسیر بهتری را جایگزین آن کنیم.

بهبود سئو سایت با پاسخ گویی به نظرات کاربران

علاوه بر کسب بک لینک رایگان میتوان برای بهبود وضعیت سئو سایت نیز از نظرات کاربران بهره برد.
گوگل اهمیت زیادی به فعالیت کاربران در سایت میدهد و وجود نظرات یکی از نشانه های رضایت کاربر از محتوای صفحه است
. همچنین با افزایش تعداد دیدگاه ها عملا محتوای صفحه نیز بیشتر میشود.
با توجه به اینکه دیدگاه کاربران همراه با سوالات و اصطلاحات رایج در آن حوزه است
شانس شما را برای کسب جایگاه در عبارات طولانی تر به شدت افزایش میدهد.

مختص شما:  سئو در همدان

کامنت مارکتینگ چیست؟

افزایش فروش با هدف گذاری در بخش نظرات سایت

یکی دیگر از تکنیک های رایج در کامنت مارکتینگ افزایش فروش یا اعتماد سازی برای مشتریان است. زمانیکه یک کاربر وارد صفحه محصول شما میشود، با مطالعه نظرات کاربران از پشتیبانی خوب و کیفیت محصول شما مطمئن شده و رغبت بیشتری برای خرید از سایت خواهد داشت.

بیشتر بدانید

کامنت مارکتینگ چه فایده و کاربردهایی دارد؟

پیش از هر چیزی باید به این سؤال پاسخ بدهیم که اساساً کامنت مارکتینگ چه منفعت و فایده‌ای دارد
. پاسخ اینکه اگر نظرات بسیار خوبی در سایت دیگران بگذارید،
هر کامنت شما این پتانسیل را دارد که از طریق لینک پروفایلتان در آن سایت یا لینکی که در کامنت خود می‌گذارید
به بازدید از وب‌سایت شما منجر شود. به علاوه، بسته به کیفیت کامنت‌تان این امکان نیز وجود دارد
که نویسنده سایتی که در آن کامنت گذاشته‌اید یا خوانندگان کامنت های آن سایت در نوشته‌های آتی خود به شما لینک بدهند.

اگر این حس در آن‌ها به وجود بیاید که کامنت شما محتوای خاص و به درد بخوری دارد
؛ دربردارنده یک نمونه یا مثال ملموس است؛ یا منبعی را معرفی می‌کند
که خواندن آن به تأیید، تکمیل یا درک بهتر نوشته‌های خودشان کمک می‌کند،
از نام بردن از شما در نوشته یا لینک دادن به سایتتان دریغ نخواهند کرد. البته لازم است که لحن محترمانه‌ای را به کار ببرید و سیاست داشته باشید.

به عنوان نمونه، اگر می‌خواهید در کامنت خود لینک قرار بدهید می‌توانید از متنی شبیه به این استفاده کنید: «سلام، نمی‌دونم که آیا اجازه لینک گذاشتن در قسمت نظرات رو دارم یا نه، اما احساس کردم که لازمه به سایت X لینک بدم. ویراستار محترم، اگر که گذاشتن لینک مجاز نیست لطفاً لینک رو بنا به صلاحدید خودتون حذف کنید.» از این طریق به هر کسی که مسئول تأیید یا رد کامنت هاست نشان می‌دهید که می‌دانید مردم معمولاً از گذاشتن لینک در کامنت اهداف دیگری دارند، اما هدف شما توأم با حسن نیت است.

مختص شما:  آموزش سئو فروشگاه اینترنتی

کامنت مارکتینگ یا بازاریابی مبتنی بر کامنت چیست؟

کامنت مارکتینگ چیست؟

در دنیای آنلاین امروز نظرات به صورت کامل دیده نمی‌شوند و در بسیاری از موارد آن‌ها کاملا منفی به چشم می‌آیند. به عنوان مثال اگر نگاهی به کامنت‌ها و نظرات در یک ویدیو محبوب در یوتیوب یا یک پست خبری در فیس‌بوک  بیندازید این بخش یعنی بخش کامنت‌ها و نظرات عرصه‌ای است که در آن هر چیزی گفته می‌شود. این کامنت‌ها و نظرات گاهی می‌تواند بدترین دیدگاه را نشان بدهد و گاهی نیز فرصتی برای کسب‌وکارهای باهوش است.

کامنت مارکتینگ یعنی قرار دادن کامنت در یک پست درست، در زمان درست و از راه درست که می‌تواند برای وب‌سایت کسب‌وکار شما ترافیک خوبی را بدست آورد و شما را به مسیر درست هدایت کند. همچنین کامنت‌ها و نظرات خوب مزایای دیگری نیز در اختیار شما قرار می‌دهد که فراتر از یک یا چند کلیک بیشتر برای شما است.

به عنوان مثال، نظرات درمورد پست‌هایی که مدیران کسب‌وکار شما به اشتراک می‌گذارند می‌تواند بحثی ایجاد کند که منجر به ایجاد یک شبکه حرفه‌ای شود. این یکی از استراتژی‌های بازاریابی شبکه‌های اجتماعی است. یکی دیگر از مزایای این کامنت‌ها و نظرات این است که شما را بسیار فعال نشان می‌دهد و باعث می‌شود نام تجاری شما در صنعت خود از بقیه جلوتر باشد.

البته که بازاریابی مبتنی بر نظرات اگر کار ساده‌ای بود همه آن را انجام می‌دادند. البته بین تبدیل شدن به یک نام تجاری فعال و جذاب و متمرکز و یک سایت اسپم شده تفاوت زیادی وجود دارد و این بخشی از یک بازاریابی مبتنی بر کامنت است.

مختص شما:  نمایش سایت در صفحه اول گوگل

ممنون از این که با ما همراه بودید

کلیک کنید و رای بدهید
[Total: Average: ]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تولید محتوا برای سایت ها x بخوانید...