ویژگی های یک عنوان عالی

ویژگی های یک عنوان عالی

ویژگی های یک عنوان عالی

با سلام به دوستداران سئوبلک به مقاله ویژگی های یک عنوان عالی خوشامدید.
در این مقاله ویژگی هایی که پست یا مقاله شما در سایت باید دارا باشد را می اموزید.
با سئوبلک همراه باشید.

عنوان عالی برای وبلاگ

اصولا هر آغازی مهم است و سرآغاز مقاله عنوان آن است . عنوان مقاله با وجود آنکه به ظاهر چند کلمه ای بیش نیست،
اما در اصل یکی از مهمترین عناصر یک مقاله علمی است که دارای ارزشی زيادي می باشد.
شاید این عبارت معروف را شنیده باشید که: “Thousands read titles, few read papers”.
عنوان بمثابه پرچم مقاله شما است و اولین قسمتی مي باشد که نگاه سردبیر و خواننده و حتی محققی که در حال جستجوی متون است بدان می افتد.
ویژگی های یک عنوان عالی

متا تگ عنوان

یکی از تگ های مهم و الزامی که در سئو سایت تاثیر فراوانی دارد
که باعث میشود در گوگل رتبه بهتری داشته باشید همینمتا تگ عنوان است.
متا تگ عنوان اولین قسمتی است که همیشه توسط گوگل بررسی میشود .

عنوان صفحه باید حدودا بین ۳۰ تا ۶۰ کاراکتر داشته باشد که به کار بردن کلمه کلیدی در عنوان از الزامات است.شما میتوانید از خط فاصله و یا خط عمودی در عنوان خود استفاده کنید ( | ، -) . هیچ وقت نباید تگ عنوان را خالی رها کنید زیرا باعث میشود گوگل بر اساس محتوای مقاله شما عنوانی را انتخاب کند

اما اگر شما مشخصا عنوانی را انتخاب کنیدباعث میشوید
تا دقیقا بر اساس همان عنوان و کلمه کلیدی سئو خود را پیش برده و به افزایش رتبه سایت کمک کنید.

برای هر صفحه از متای جداگانه ای استفاده کنید .
از کلمه کلیدی خود حتما در توضیحات متا عنوان استفاده کنید اما بیش از دو یا سه بار اینکار را انجام ندهید

استفاده نامناسب از عناوین در صفحه باعث میشود سایت های دیگر از شما پیشی بگیرند
و کمتر در نتایج جستجو قرار بگیرید
اگر میخواهید حتما نام شرکت خود را در عنوان قرار دهید بهتر است در ابتدای عنوان آن را بنویسید

مختص شما:  سئو در ارومیه

برای مشاهده تاثیر متا تگ عنوان در سئو به این مقاله مراجعه کنید.

چگونه تگ عنوان روی سئو تاثیرگذار است؟

حتما می دانید که منظور از تگ عنوان همان <title> است !

خب، در ابتدا دوباره باید یادآور شوم که تگ عنوان راهنمایی برای ایندکس کردن گوگل است که نشان می دهد محتوای صفحه در چه موردی است. بنابراین در ابتدایی ترین حالت اگر کسی جستجو کند “ویژگی های یک عنوان عالی” صفحه ما به احتمال زیاد در نتایج جستجوی برای این عبارت خواهد آمد (با توجه به عنوان مطلب ما) اگرچه جایگاه آن در نتایج بستگی به عوامل گوناگونی دارد (در آینده بطور مفصل خواهم گفت).

یک عبارت خاص باعث ایجاد نتایج بسیاری خواهد شد اما اجازه دهید بگویم که تگ عنوان و عبارت مورد جستجو خاص تر هستند. “لباس کش باف پشمی سبز و نارنجی رنگ” یک صفحه وب با این عبارت در عنوان به احتمال قریب به یقین در جستجو شماره یک خواهد بود بدون نیاز به بهینه سازهای دیگر.(واقعا دلیل این اتفاق مشخص است.نیست؟!!!)

بنابراین آیا این مسئله به این معناست که شما باید تعداد زیادی عبارت کلیدی که می خواهید برای آنها نشان داده شوید را در تگ عنوان خود قرار دهید؟

خیر اینگونه نیست. البته اینکار به همین منظور استفاده می شود (برگردیم به 1998 زمانی که دایناسورها در اینترنت پرسه می زدند) اما امروزه این کار باعث اعمال مجازات از سوی پنگوئن گوگل خواهد شد.

ویژگی های یک عنوان عالی

این روزها بهترین راه برای بهینه سازی یک تگ عنوان، به نظر من (و تعدادی دیگر از سئوکاران معتبر)، عدم بهینه کردن آن است. آن را مختصر و مفید نگه دارید، نام پست یا محصول و در ادامه یک جداکننده و پس از آن نام برند شما. برای جداکننده شما می توانید از کاراکترهای مختلفی استفاده نمایید مانند:

: نام برند (colon)

| نام برند (pipe)

– نام برند (dash)

مختص شما:  اصول نگارش محتوا

:: نام برند (double colon)

هرکدام که از نظر شما بهتر به نظر می رسد. شخصا یکی از طرفداران کارکتر :: هستم.

این روزها اطمینان و اعتبار یکی از فاکتورهای کلیدی رنکینگ گوگل برای سایت ها بشمار می رود. برای محصولی ممکن است به این صورت بنظر برسد:

<title>نام محصول شما :: دسته محصول :: برند شما</title>

اما توصیه من این است که تا جاییکه می توانید آنرا مختصر و مفید نگه دارید.

یکی از چیزهایی که باید مراقبش باشید این است که خیلی از بلاگ های رایگان و سیستم عامل های مدیریت محتوا مانند وردپرس، بصورت پیشفرض تگ عنوان را می چرخوانند و عنوان برند شما را در ابتدا و در ادامه نام صفحه یا محصول را می آورند. مطمئن شوید که این روند را تغییر می دهید چرا که همیشه باید نام و در ادامه نام برند بیاید، البته با یک استثناء … صفحه اول. (در سایت  سئوبلک این مطلب را به وضوح می بینید :

در صفحه اصلی :

<title>سئوبلک | جدیدترین مقالات آموزش سئو و بهینه سازی وب سایت</title>

بهینه سازی عنوان صفحه اول

تگ عنوان صفحه اول شما، تنها تگی است که باید برای آن وقت بگذارید، اما مجدد تکرار می کنم با روش های قانونی. دو کار است که می توانید انجام دهید:

  1. استفاده از بند یا عبارتی که برند سایت شما را مشخص می کند.
    عنوان صفحه اول چنین سایتی این گونه است:

<title>سئوبلک | اینترنت را آسان بدانید</title>

  1. از یک یا دو عبارت کلیدی مرتبط که بنظر خودتان سایت باید برای آنها دارای رنک شود، استفاده کنید. این عبارات بایستی همواره بعد از نام برند شما بیایند:
<title>سئوبلک |ویژگی های یک عنوان عالی </title>

من از روش دوم برای این سایت استفاده کرده ام اما انتخاب روش به عهده خود شماست؛
فقط در انتخاب کلمات کلیدی دقت کنید.

تگ عنوان شما نباید بیش از 70 کاراکتر باشد، هر کاراکتری بیش از این در نتایج جستجو کوتاه خواهد شد.(مثلا عنوان سایت سئوبلک 56 کارکتر است)

مختص شما:  کد تائیدیه بینگ

نکته دیگری که در مورد تگ عنوان می خواهم بگویم این است که آن چیزی است که کاربران در نتایج جستجو می بینند (خط آبی که در گوگل به صفحه شما لینک می دهد). همانطور که در بالا آمد تگ عنوان را ساده نگه دارید (نام محصول یا مقاله + برند) در نتیجه به خوبی در نتایج جستجو ظاهر می شود.

استفاده از برندتان در عنوان به این معناست که کاربران هنگام جستجو در وب شروع به بررسی نتیجه جستجو در سایت شما می کنند که این امر نه تنها باعث معرفی برند شما به گوگل بلکه باعث آشنایی و اعتماد کاربران به آن نیز می گردد.

البته ناگفته نماند از ماه ها پیش گوگل خودش برند را از صفحه اصلی با الگوریتمی خاص شناسایی کرده
و در پایان عناوین صفحات داخلی ثبت می نماید
(به همین دلیل است که در این سایت در صفحات داخلی برند را در عنوان نمی بینید)

توضیحی مختصر:

ویژگی های یک عنوان عالی

  1. تگ عنوان یکی از بخش های کلیدی عنوان صفحات است.
  2. از تگ عنوان برای دادن لینک در نتایج جستجو استفاده می شود.
  3. برای محصولات یا مطالب صفحات از فرمت زیر استفاده کنید:
<title>ویژگی های یک عنوان عالی| سئوبلک </title>
  1. برای صفحه اول از فرمت زیر استفاده کنید:
<title>سئوبلک | جدیدترین مقالات آموزش سئو و بهینه سازی وب سایت</title>
  1. از بیشتر از 70 کاراکتر برای تگ عنوان استفاده نکنید.
  2. کلمات کلیدی درستی بکار ببرید تا جریمه نشوید!

خب به این صورت می توانید تگ عنوان خود را برای موتورهای جستجو بهینه کنید. اگر نیاز به راهنمایی بیشتر یا هرگونه پرسشی دارید می توانید از طریق قسمت نظرات یا از طریق ایمیل با بنده در ارتباط باشید.

نکته: هر زمان که از نام برند استفاده کردم منظورم نام سایت شما بود.

ممنون که تا پایان همراه ما بودید.

سئوبلک

کلیک کنید و رای بدهید
[Total: Average: ]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

روش های گرفتن بک لینک x بخوانید...