متاتگ کاربردی لینک های کانونیکال

متاتگ کاربردی لینک های کانونیکال

در ای بخش میخواهیم در مورد متاتگ کاربردی لینک های کانونیکال صحبت کنیم امیدواریم توانسته باشیم مطالب خوبی در اختیار شما گذاشیته باشیم
با سئو بلک همراه باشید

تگ Canonical چیست و چه کاربردهایی دارد؟

متاتگ کاربردی لینک های کانونیکال

تگ کانونیکال (Canonical tag) روشی برای اعلام به موتورهای جستجو ست
مبنی بر اینکه یک یو آر ال، کپی از یک صفحه اصلی دیگر است.
با استفاده از تگ Canonical می توان از بروز مشکلاتی مانند محتوای تکراری که در بین تعدادی یو آر ال پیش می آید،

خودداری کرد. به صورت عملی تر، یک تگ Canonical، مشخص کننده نسخه ای از یو آر الی است
که ما می خواهیم در موتورهای جستجو نمایش داده شود.

تگ canonical چیست

چرا استفاده از تگ Canonical مهم است؟

همانطور که در مطلب محتوای تکراری بیان کردیم، وقتی موتورهای جستجو تعداد زیادی یو آر ال با محتوای یکسان را مشاهده می کنند،
نتیجه خوبی در سئو سایت نخواهیم گرفت.

اول از همه وقتی ربات های جستجو در بین مطالب تکراری بسیار پایش می کنند،

احتمالا حتی تعدادی از مطالب اختصاصی شما را نیز از دست خواهند داد.
ثانیا حجم زیادی از محتوای تکراری موجب کاهش رتبه سایت می گردد.

در نهایت نیز اگر موتورهای جستجو بخواهند یو آر الی از بین صفحات تکراری را در نتایج جستجو نشان دهند،
احتمالا نسخه اشتباه را بر می گزینند
. در حالت کلی canonicalization یا همان استفاده از تگ Canonical موجب مدیریت صحیح محتوای تکراری در سایت می گردد.

آیا گوگل به تگ کنونیکال توجه می‌کند؟

آیا گوگل به تگ کنونیکال توجه می‌کند؟
زمانیکه ربات‌های گوگل با آدرس‌هایی که محتوای تکراری دارند؛
روبه‌رو می‌شوند باید یکی از آن محتواها را به دیگری ترجیح داده و آن آدرس را به عنوان آدرس اصلی ایندکس کنند،

مختص شما:  سئو تایتل

منظور از آدرس همان URL صفحه است. حال شما به کمک این تگ پرکاربرد می‌توانید در این امر به گوگل بگویید
که لطفا به جای آنکه خودت ترجیح دهی کدام آدرس URL اصلی است

، به حرف من گوش کن. در این حالت باید در نظر بگیرید که تنظیم کردن تگ کنونیکال Canonical به معنی گوش دادن
حرف گوگل به شما نیست ولی به احتمال زیاد حرف شما را در اولویت قرار خواهد داد.

اصولا گوگل آدرس اولی یعنی URL اولی که ایندکس می‌کند را اصلی در نظر می‌گیرد، هر چند این حرف بنده همیشه درست نیست
ولی این را هم در نظر بگیرید
که تصمیم گیری نهایی برای اعمال تگ های کنونیکال در سایت شما ربات گوگل است و نه شما. گوگل در این داکیومنت گفته:

Which is my canonical URL, according to Google?
Use the URL Inspection tool to learn which page Google considers canonical. Note that even if you explicitly designate a canonical page, Google might choose a different canonical for various reasons, such as performance or content.

پس بدانید که اولویت در انتخاب کنونیکال یک صفحه با گوگل است و با شما نیست،

با این حال میزفا پیشنهاد میکند که در صفحات خودتان از این متاتگ پرکاربرد استفاده کنید. علت استفاده را در پاراگراف بعدی بخوانید.

بیشتر بدانید:

مثال ۳ – نحوه استفاده از تگ Canonical در یک مجله اینترنتی

قصد  داریم یک مجله که مطالب مختلفی را در صفحه بندی‌های گوناگون انتشار می‌دهد را بررسی کنیم،
تا ببینیم تعریف رل Canonical تا چه اندازه می‌تواند در سایت‌های مختلف متفاوت باشد.

مختص شما:  متا تگ کلمات کلیدی و تاثیر آن در سئو سایت

متاتگ کاربردی لینک های کانونیکال

استفاده مجله اینترنتی از تگ کنونیکال

به شکل بالا نگاه کنید. در این مجله سر دسته‌ای را تحت عنوان راهنمای سفر می‌بینید
که با کلیک روی آن وارد صفحه‌ای می‌شوید
که در آن تمامی مقالات مربوط به این دسته در چند صفحه به شما نمایش داده می‌شود

. استراتژی که این مجله برای ایندکس شدن و گرفتن رنک (Rank) روی کلمه راهنمای سفر دارد به این شکل بوده است
که فقط صفحه اول در گوگل ایندکس شود و وجود بقیه صفحات با پارامترهای صفحه بندی به گوگل فهمانده شود.

به عکس زیر که منبع کد صفحه دوم این دسته بندی است نگاه کنید،
آدرس صفحه اول دسته‌بندی به عنوان تگ کنونیکال برای همه صفحات تعریف شده است.

متاتگ کاربردی لینک های کانونیکال
ممنون از این که ما را همراهی نمودید

 

کلیک کنید و رای بدهید
[Total: 1 Average: 5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک nofollow چیست x بخوانید...