لحظه صفر حقیقت

لحظه صفر حقیقت

لحظه صفر حقیقت

سلام خیلی خوش امدید به سئو بلک در این مطلب قصد داریم راجب موضوع ها یلحظه صفر حقیقت ولحظه صفر حقیقت چیست؟ ومفهوم لحظه صفر حقیقت (ZMOT)صحبت کنیم تا انتها با سئو بلک همراه باشید.

لحظه صفر حقیقت چیست؟

شاید شما هم جزو کسانی باشید که عبارت ” لحظه صفر حقیقت” یا به اصطلاح همان ZMOT (Zero moment of truth) به گوشتان خورده باشد.
این موضوع در بازاریابی و برای کسب و کارها اهمیت ویژه‌ای دارد
. جالب است بدانید
این اصطلاح اولین بار توسط گوگل استفاده شد
و اکنون به موضوعی قابل بحث و مهم در بازاریابی تبدیل شده است.
حال قصد داریم شما را بیشتر با مفهوم لحظه صفر حقیقت آشنا کنیم
و ببینیم چطور می‌شود در این لحظه به موفقیت رسید!

لحظه صفر حقیقت

zmot

مفهوم لحظه صفر حقیقت (ZMOT)

به زبان ساده لحظه صفر حقیقت، همان لحظه‌ای است که جرقه خرید یک محصول یا استفاده از یک خدمت در ذهن یک فرد شکل می‌گیرد و بعد از آن از راه‌های مختلف شروع به جمع‌آوری اطلاعات در مورد آن می‌کند. این جرقه می‌تواند خرید یک لپتاپ و یا خرید آلبوم موسیقی خواننده مورد علاقه‌تان از یک سایت باشد. البته باید به این نکته نیز توجه داشت که اصطلاح لحظه صفر حقیقت، بیشتر برای خریدهای اینترنتی و مرتبط با فضای مجازی مطرح می‌شود.

لحظه صفر حقیقت

لحظه صفر حقیقت یک لحظه نیست!

بیایید به همان مثال خرید لپتاپ که قبلا به آن اشاره کردیم بازگردیم. بعد از اینکه فردی چنین تصمیمی بگیرد، احتمالا در چند سایت مختلف به جستجو می‌پردازد. بعد از کمی جستجو، مسائل مختلفی از قبیل نوع برند لپتاپ، رنگ و سایر ویژگی‌های آن، ذهنش را به خود مشغول می‌کند. در پی این افکار، ممکن است ذهن فرد به سایر مسائل مرتبط با خرید لپتاپ نیز جلب شود. تمامی این خرده لحظه‌ها کنار هم جمع می‌شوند تا همان لحظه صفر حقیقت را تشکیل دهند.

مختص شما:  بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو
قبلا در مطلبی نظر شخصی خودم را در مورد اینکه چگونه دیجیتال مارکتر شویم نوشته بودم. نوشتم قبل از اینکه یک دیجیتال مارکتر به انواع و اقسام ابزارها فکر کند باید بازاریابی را خوب بفهمد، بداند مسئله چیست و با استفاده از ابزارهایی که در اختیار دارد مسئله را حل کند.

لحظه صفر حقیقت

Customer journey یکی از مفاهیمی هست که به شخصه خیلی به آن علاقه‌مندم، از زمانی که چشم و گوش خریدار با برند و محصول آشنا می‌شود تا زمانی که به مرحله خرید می‌رسد.

طبیعتا در این مطلب در مورد Customer journey نمی‌خواهم بنویسم اما می‌خواهم بگوییم که سفر مشتری بالاخره از یک نقطه آغاز می‌شود، چندین مرحله را طی می‌کند تا در نهایت به مرحله خرید می‌رسد. آنچه در اینجا مهم هست دقیقا نقطه آغاز آشنایی مشتری با محصول است، جایی که به ZMOT مربوط می‌شود.

زیموت ZMOT Zero Moment OF Truth چیست؟

با یک مثال جلو برویم.

فکر کنید به سرتان افتاده گوشی موبایل خود را عوض کنید اما تصمیم جدی برای این کار ندارید بلکه فقط یک جایی در ذهن برایش باز کرده‌ایم.

در اینستاگرام که چرخ می‌زنیم، می‌بینیم اکثر فالووینگ‌ها عکس‌های خوشگل و باکیفیت پست کردن و استوری گذاشتن و ما هم بهشون قبطه می‌خوریم. بعد به این نتیجه می‌رسیم برای خرید گوشی، کیفیت دوربین موبایل، از بقیه چیزها مهم‌تر است!

بنابراین سرچ کردن در گوگل را شروع می‌کنیم تا ببینیم موبایلی که دوربین بهتری دارد کدام است.احتمالا سایت‌های زیادی را می‌خوانیم، ویدیو تماشا می‌کنیم، نظرات کاربران را در سوشال مدیاها بررسی می‌کنیم و خلاصه از هر طریقی که بتوانیم سعی می‌کنیم اطلاعات جمع کنیم و آگاهی خود را بالا ببریم.

مختص شما:  تاثیر متا تگ Content Type در سئو

در نهایت بعد از کلی جستجو تصمیم می‌گیریم کدام برند و کدام مدل موبایل را بخریم.

ZMOT یا لحظه صفر حقیقت چیست؟

ZMOT مخفف کلمه Zero Moment of Truth یا لحظه صفر حقیقت است. مفهومی است که برای اولین بار توسط

گوگل مطرح شد.

جیم لسینسکی مدیر فروش و خدمات گوگل در آمریکا می‌گوید ZMOT لحظه‌ای است که مشتری در اینترنت درباره

کالا یا خدمات مورد نیاز خود جستجو می‌کند، اطلاعات کامل به دست می‌آورد و سپس برای خرید اقدام می‌کند.

این لحظه بر موفقیت و شکست برندهای بزرگ دنیا اثر گذار است. گوگل مدتی طولانی است که درباره مفهوم ZMOT

تحقیق می‌کند.

جیم لسینسکی نتایج حاصل از این تحقیق‌ها را در کتاب سرنوشت خرید به اشتراک گذاشته و تحلیل کرده است.

در ابن پست مطالب زیر را بیان کردیم:

  • لحظه صفر حقیقت
  • مفهوم لحظه صفر حقیقت (ZMOT)
  • ZMOT یا لحظه صفر حقیقت چیست؟

سپاس از این که وقت گذاشتین و با ما همراه بودید تا اخر این مطلب لطفا از بیقه پست ها هم دیدن فرمایید:

کلیک کنید و رای بدهید
[Total: Average: ]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کاهش رتبه الکسا rankirani x بخوانید...