شغل تولید محتوا چیست

شغل تولید محتوا چیست ؟ در واقع یکی از مشاغلی است که دارای جذابیت های بسیار زیادی میباشد. این شغل نه تنها برای کسب درامد مناسب است بلکه به راحتی اطلاعات شما در بیشتر زمینه ها بالا میبرد. پنتازوم در این مطلب اطلاعاتی در رابطه با شغل تولید محتوا به شما می دهد. با ما همراه باشید!

یکی از شغل هایی که امروزه در سراسر دنیا بسیار مطرح است شغل تولید محتوا می باشد. با توجه به نفوذ اینترنت و وب گردی در زندگی انسان ها تقاضا برای استخدام در شغل تولید محتوا رشد روز افزونی پیدا کرده است.

درست است که تقاضا برای استخدام در این شغل بسیار بالا است. ولی در مقابل خیلی ها اطلاعاتی در مورد این شغل ندارند و دقیقا نمیداند شغل تولید محتوا ، چگونه شغلی است و افراد در این حوضه چه کار هایی انجام می دهند.

وظایف و توانایی ها در شغل تولید محتوا چیست ؟

در شغل تولید محتوا، نیروی تولید کننده محتوا باید بتواند محتوای مفید و جذابی را تولید کند که هم باعث جذب مخاطب و هم افزایش رتبه در گوگل شود. درادامه وظابف و توانایی های مورد نیاز این شغل را برای شما لیست کرده ایم.

  • آشنایی با ساختار زبان فارسی

زبان فارسی دارای قوائد بسیار زیادی است. البته آشنایی با تمامی این قوائد از یک معلم ادبیات فارسی انتظار میرود. اما یک تولید کننده محتوا باید به خوبی بتواند این قوائد را در ساختار متن خود رعایت کند تا باعث سردرگمی مخاطب نشود.

علاوه بر قوائد زبان، تولید کننده محتوا باید به خوبی با غلط های املایی رایج در زبان فارسی آشنا باشد و از به کار بردن آنها در متن پرهیز کند. منظور از غلط های املایی فقط نوشتن کلمه غلط با ((ق)) نیست.

بلکه در زبان فارسی غلط های املایی دیگری رایج است که اغلب ما با آنها آشنا نیستیم. به طور مثال در نوشتن متن خود باید دقت کنید که علامت نقطه ((.)) به حرف قبل از خود میچسبد و با حرف بعد از خود باید دارای یک فاصله باشد. برای آشنایی و دوری از این غلط های املایی میتوانید به مقاله غلط های نگارشی رایج در زبان فارسی مراجعه کنید.

  • توانایی در نوشتن

مهم ترین توانایی مورد نیاز در شغل تولید محتوا، به اصطلاح داشتن “قلم شیوا” است. نیروی تولید کننده محتوا باید به خوبی بتواند یک متن 500 تا 4000 کلمه ای را بنویسد.

مختص شما:  تولید محتوا در سال 2020

کاربر نباید به هیچ عنوان با خواندن این متن یا مقاله دچار سردرگمی شود و از خواندن آن صرف نظر کند. برای یادگیری این توانایی نیاز به گذراندن تحصیلات آکادمی ندارید. بهترین تمرین جهت افزایش مهارت در نوشتن: نوشتن است. شما باید در طول روز چندین مقاله کوتاه و بلند بنویسید و سپس به گرفتن غلط های آن چه از نظر املایی و چه ساختاری بپردازید.

البته اگر در این کار از اطرافیان نیز کمک بخواهید مطمئنا مهارت شما به سرعت افزایش پیدا میکند.
یک پیشنهاد عالی به شما برای نوشتن، ایجاد وبلاگ است.

شما میتوانید با عصویت در سایت های وبلاگ دهی رایگانی مثل پرشین بلاگ، به ایجاد یک وبلاگ بپردازید و علاوه بر تمرین نوشتن در آن، در آینده از همین وبلاگ و از راه های مختلف، به درآمد زایی بپردازید.

علاوه بر نوشتن، خواندن و مطالعه نیز در این راه به شما کمک میکند و شمارا با نوشتن متن های ادبی آشنا میکند.

سعی کنید در سطح اینترنت به سراغ سایت های محتوا محور بروید مقالات و محتواهای این سایت هارا بخوانید
تا با اصول نوشتن و محتوا نویسی آشنا شوید.

  • آشنایی با نرم افزار های گرافیکی

در شغل تولید محتوا، پس از متن، عکس ها اهمیت فراوانی دارند.
چه گوگل و چه کاربر، محتوای بدون عکس را دوست ندارند.
شما باید به خوبی بتوانید برای محتوای خود عکس های مرتبط تولید کنید
و امتیاز محتوای خود را در نزد گوگل بالا ببرید و به جذاب شدن آن برای کاربر بپردازید.

البته برای فعالیت در این شغل، آشنایی کامل با فتوشاپ نیاز نیست
اما در کمترین حالت شما باید با فتوشاپ در حد: برش، تغییر سایز و فرمت، کاهش حجم،نوشتن متن و افزودن لوگو آشنا باشید.

  • تایپ سریع

از دیگر مهارت ها برای شغل تولید محتوا، تایپ سریع است. البته عبارت “تایپ سریع” را اغلب با والده ای به نام تایپ ده انگشتی میشناسند و هرجا حرف از سرعت تایپ بالا میشود سریعا ذهن ها سمت تایپ ده انگشتی میرود.

مختص شما:  تولید محتوای حسابداری

اما خب باید خیالتان را راحت کنم که شما برای تایپ سریع، الزاما نیاز به تسلط بر تایپ ده انگشتی ندارید و با همان چند انگشت کمتر هم میتوانید با سرعت بالا متن خود را تایپ کنید.

تایپ ده انگشتی برای نیروی تایپیست یک توانایی واجب است اما برای نیروی تولید محتوا نه. زیرا تولید کننده محتوا صرفا نیاز به کپی کردن ندارد. بلکه باید با تفکر شروع به نوشتن متن و محتوا کند و این نوع تایپ ممکن است با اشغال کردن بخش زیادی از ذهن، باعث جلوگیری از تفکر درست در حین نوشتن شود.

  • آشنایی نسبی با سئو و سئو محتوا

همانطور که گفته شد، هدف اصلی در تولید محتوا، افزایش رتبه سایت در سئو است.
یک نیروی تولید محتوا باید به خوبی با اصول سئو کردن محتوا آشنا باشد
و بتواند به تولید محتوایی بپردازد که در موتور جستجوی گوگل امتیاز و رتبه دریافت کند.

برای آشنایی و شناخت کامل فاکتور های سئو محتوا، نیرو باید یک دید
و آشنایی کلی نیز با سئو سایت داشته باشد تا بتواند به بهترین نحو ممکن به تولید محتوای سئو شده بپردازد.
البته سئو یک علم بسیار گسترده است، شما پس از پیدا کردن یک دید کلی به سئو، باید به سراغ سئو محتوا بروید و این موضوع را به خوبی یاد بگیرید.

در تولید محتوا، تمرکز بیشتر بر روی تولید محتوای متنی و عکس است.
اما تولید محتوای صوتی و تصویری (ویدیو) نیز کمک شایانی به افزایش کیفیت محتوای تولیدی شده میکند.
از همین رو، علاوه بر مهارت های گفته شده در بالا، مهارت هایی چون آشنایی با نرم افزار های ویرایش فیلم و صوت نیز، برای نیروی تولید محتوا مزیت محسوب میشود و میتواند در امر استخدام در شرکت ها به شما کمک کند. علاوه ب آن اگر برای سایت خود به تولید محتوا پرداخته اید مطمئنا باعث سریع تر رتبه گرفتن شما در نتایج گوگل میشود.

بیشتر بخوانید:

نقاط قوت و ضعف شغل تولید محتوا چیست ؟

تقاضای بسیار زیاد

حتماً مشاهده کرده‌اید که سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی از آگهی های دعوت به همکاری و استخدام محتوانویس و تولیدکننده محتوا پر شده‌اند و با توجه به توسعه‌ی روزافزون فضای دیجیتال و افزایش نفوذ اینترنت، وب و شبکه‌های اجتماعی، به‌نظر نمی‌رسد که در کوتاه‌مدت تغییری در این روند حاصل شود.

مختص شما:  تولید محتوا با موبایل

 امکان دورکاری و کار پاره وقت

کسانی که به هر علت، محدودیت‌هایی دارند و ترجیح می‌دهند
به شکل دورکار یا پاره وقت فعالیت کنند، تولید محتوا را شغل مناسبی برای خود خواهند یافت.

در این شغل، خروجی در مقایسه با حضور و غیاب و کار تمام وقت، اهمیت بسیار بیشتری دارد
و همین مسئله باعث می‌شود که کارفرما، انعطاف‌پذیری بیشتری از خود نشان دهد
و به سادگی تولید محتوا به صورت دورکاری یا پاره وقت را بپذیرد.

 دوام نسبتاً بالا

در شرایطی که بسیاری از شغل‌ها به تدریج معنای خود را از دست داده‌اند
و هر سال، می‌بینیم که صنف‌های تازه‌ای، به جمع اصناف تضعیف‌شده و تعطیل‌شده اضافه می‌شوند،

صنعت محتوا و شغل تولید محتوا رونق بیشتری به دست آورده و می‌توان حدس زد
که اگر کسی امروز یادگیری تولید محتوا به شکل تخصصی را آغاز کند،
حداقل پنج سال بعد هم هنوز شغل خواهد داشت
و آموخته‌های امروز – به شکل مستقیم یا غیرمستقیم – به‌کار او خواهد آمد.

 نیاز به سرمایه‌ی اولیه‌ی کم

تولید محتوا به یک موبایل و یک کامپیوتر نیاز دارد و در طول مسیر هم، هزینه‌ی اصلی شما، هزینه‌ای است که برای دسترسی به منابع مختلف پرداخت می‌کنید. البته این‌که یک کار به سرمایه‌ی اولیه‌ی کمی نیاز دارد، به معنای سادگی آن نیست؛ بلکه صرفاً نشان می‌دهد که به خاطر محدودیت مالی، در گام نخست آن متوقف نخواهید شد (= احتمالاً قرار است در گام‌های بعدی، به خاطر تلاش کم یا خلاقیت کم یا رعایت نکردن اصول حرفه‌ای متوقف شوید).

در کنار این نقاط قوت، نقاط ضعف و تهدیدهایی هم برای موقعیت شغلی تولید محتوا متصور است
که مهم‌ترین آن‌ها را می‌توان تعداد بسیار زیاد تولیدکنندگان محتوا و دیوارهای ورود بسیار کوتاه به این حوزه دانست.
به بیان دیگر، تولید محتوا امروز دیگر مصداق اقیانوس آبی محسوب نمی‌شود
و به تدریج رنگ این صنعت، به سُرخی گراییده است.

حرف اخر در شغل تولید محتوا چیست

برا آموختن تولید محتوا به این قسمت از سایت مراجعه کنید

کلیک کنید و رای بدهید
[Total: 3 Average: 5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تولید محتوا x بخوانید...