سئو با استفاده از پینترست

سئو با استفاده از پینترست

در مقاله سئو با استفاده از پینترست که توسط سئوبلک منتشر میشود
نکاتی به شما گفته میشود که با استفاده از ان سایت خود را با فعالیت در پینترست سئو کنیدبا یاعث افزایش رتبه میشود
با سئوبلک همراه باشید.

نکاتی در پینترست برای سئو سایت

1. ایجاد استراتژی کلمات کلیدی در پینترست

مجموعه ای از کلمات کلیدی مطابق با مطالب سایتتان در پینترست و یا دیگر رسانه های اجتماعی تنظیم کنید.

2. بهینه سازی نام حساب کاربری در پینترست

نام کاربری که در پینترست انتخاب می کنید، می تواند یک کلمه کلیدی یعنی همان عنوان تجاری شما باشد. و هنگامی که کسی آن نام را جستجو می کند، صفحه های پین شما در جستجو نشان داده می شوند. انتخاب نام تجاری بعنوان حساب کاربری در سئو ی پینترست شما و مطالب سایت شما تاثیر بسزائی خواهند داشت. این یکی از اثرات پینترست در بهینه سازی وب سایت می باشد.

 

3. استفاده از کلید واژه ها در بخش “در باره ما”

در قسمت در باره ما در پینترست، فضای کافی برای ثبت اطلاعاتتان وجود دارد. از کلمات کلیدی در این بخش استفاده کنید.
این ایده ی بسیار هوشمند استفاده از کلمات کلیدی در قسمت در باره ما، موجب دیده شدن شما توسط مشتریان بالقوه خواهد شد.
ترافیک مطالب شما بالا رفته و سئوی سایت در پینترست افزایش می یابد.

 

4. توضیحات پین هایتان را بهینه کنید.

یکی از بهترین راه های بهبود سئو در پینترست، استفاده از قسمت های توضیح متن در پین ها می باشد.
پینترست یک فضای کار بزرگ در اختیار شما قرار داده می دهد. از کلمات کلیدی و لینک ها در توضیحات و متن های خود استفاده کنید.

 

5. ایجاد بک لینک ها در پینترست به وبسایتتان

از تمام پین های ایجاد شده می توانید به وب سایتتان و یا صفحه های مختلف آن لینک دهید.
از این امکان همواره استفاده کنید و حواستان باشد که تمام لینک ها به صفحه اصلی سایت نباشد.

لینک ها را به صفحاتی از سایت که موضوع آن با پین شما یکی است ارتباط دهید.
این کار باعث دیده شدن صفحات داخلی سایت شما می شود.
از این خاصیت پینترست در بهینه سازی وب سایت چشم پوشی نکنید.

 

6. عکس های خود را واترمارک کنید.

ممکن است کسی بخواهد از عکس های شما استفاده کند.
شما می توانید با استفاده از لوگوی سایت خود و یا URL کامل سایتتان، تصاویرتان را واترمارک کنید.
حدالامکان سعی کنید تا واترمارک ها محو باشند.
عکس های واترمارک در پینترست در بهینه سازی سایت و سئو نیز تاثیر خواهند داشت.

 

7. از هشتگ های مناسب استفاده کنید.

مانند بسیاری از رسانه های اجتماعی، هشتگ در پینترست نیز پشتیبانی می شود.
هشتگ ها یکی از مولفه های اساسی در یافت شدن شما در نتایج جستجو می باشند.
در مورد اینکه هشتگ ها باید چگونه باشند خوب فکر کنید و آنها را متناسب با موضوع تصویر انتخاب کنید.
هشتگ یکی دیگر از تاثیرات پینترست در سئو می باشد.

 

8. قیمت محصولاتتان را در پینترست بیان کنید.

پین هایی که دارای قیمت می باشند، بیشتر از پین های بدون قیمت لایک دریافت کرده
و باعث توجه کاربر به آن محصول می شود. ازین ویژگی پینترست در سئو ی سایت استفاده بهینه کنید.

در این مقاله به 15 مورد راهنمایی ، برای بهینه سازی سئوی حساب کار بری، پین ها و صفحه شخصی تان در پینترست پرداخته شده است.

 

9. بُردهای محصولات خود را برای موتور های جستجو قابل رویت کنید

قبل از اینکه بیشتر از این مسئله را باز کنیم بهتر است اول مطمئن شوید که موتورهای جستجو می توانند صفحه شما را پیدا کنند. من نمی خواهم شما وارد مسائل فنی پیچیده ی بهینه سازی سئو در پینترست شوید در صورتی که هنوز در موتورهای جستجو یافت نمی شوید. برای اینکار وارد تنظیمات حساب کاربری خود شوید ،در بخش تنظیمات خصوصی شما گزینه ای وجود دارد که به وسیله آن می توانید پروفایل خود را از دید موتورهای جستجو یی مثل گوگل پنهان کنید، قطعا شما به عنوان فردی که قصد انجام تجارتی را دارد تصمیم ندارید که این گزینه را فعال بگذارید، بنابراین مطمئن شوید که این بخش همانند تصویر زیر گزینه “No” را نشان می دهد.

سئو با استفاده از پینترست

 

10. یک حساب کاربری تجاری در پینترست بسازید

اگر شما به دلیل تجارت وارد پینترست شده اید می بایست حساب کاربری تجاری داشته باشید. حساب کاربری تجاری در نوامر پیش معرفی شد که در بسیاری از ویژگی ها به جز چند مورد دقیقا مشابه حساب کاربری ساده است. با وجود حساب کاربری تجاری، وب سایت شما راحت تر مورد تایید قرارمی گیرد و به امکاناتی از جمله analytics و rich pins (که کمی بعد در رابطه با آن صحبت می کنیم) که به تازگی معرفی شده اند دسترسی می یابید. حس من این است که با وجود رشد زیادی که پینترست داشته در آینده فواید بیشتری برای صاحبان سایت ها، پیدا خواهد کرد.

مختص شما:  آموزش سئو یوتیوب

 

11. نام حساب کاربری تجاری خود را بهینه سازی کنید

مطمئن شوید که شرکت شما براحتی در نتایج جستجوی پینترست یافت می شود. هنگامی که حساب کاربری خود را راه اندازی می کنید از نام تجاری کامل خود استفاده کنید. شما همچنین می بایست از نام تجاری خود در آدرس url صفحه استفاده نمایید. اگر نام انتخابی شما هنوز در پینترست استفاده نشده است (چرا که تجارت های زیادی در این شبکه اجتماعی هیجان انگیز وجود دارند) هرچه سریع تر آن را بگیرید.

اگر نام تجاری انتخابی شما طولانی است و شما قصد دارید که آن را کوتاه شده به کار ببرید،
ابتدا مطمئن شوید که قابل شناسایی خواهد بود، طول نام کاربری بهینه بین 3 تا 15 حرف است.

 

12. کلمات کلیدی خود را در بخش “درباره” صفحه به کار ببرید

بخش” درباره ” یا About ممکن است در نتایج جستجو ها به نمایش گذاشته شود. از این فرصت، هوشمندانه استفاده کنید، شما در این بخش می توانیدتا 200 حرف به کار ببرید بنابراین نوشته ی شما باید کوتاه ،واضح و شامل کلمات کلیدی باشد.
می توانید به صفحه Carnival Cruise Lines سری زده و متوجه شوید که چقدر هوشمندانه از این بخش محدود استفاده کرده اند آنها نوشته اند که چه کسانی هستند، چه کاری انجام می دهند و چرا مشتری ها باید آنها را دنبال کنند. آنها در این بخش از نام شان و کلمه کلیدی اصلی شان یعنی” سفر” استفاده کرده اند و با استفاده از تصویر طنزی که لگوی تجارت شان است کار را به سرانجام رسانیده اند.

سئو با استفاده از پینترست

 

13. وب سایت خود را تایید کنید

سئو با استفاده از پینترست

پینترست به شما اجازه می دهد که وب سایت خود را تایید هویت کنید.
این کار تضمین می دهد که تجارت شما صاحب این وب سایت است،
انجام این کار چند مرحله ساده دارد
و می تواند در رتبه بندی شما در نتایج جستجو کمک کند.

 

14. نام بُرد خود را با استفاده از کلمات کلیدی انتخاب کنید

وقتی شما ُبرد های جدید می سازید می توانید نام آنها را بر پایه کلمات کلیدی خود انتخاب کنید. از این کار برای افزایش رتبه SERP(صفحه ی نتیجه موتور جستجو) استفاده کنید. 3% نام بردهای پینترست با عناوین “برای خانه” ، “سلیقه ی من” ، “محصولاتی که من عاشقشان هستم” نام گذاری می شوند.اینها همه عناوین پیش فرضی است که پینترست برای شما انتخاب کرده است. اگر شما می خواهید در پینترست از میان جستجو ها دیده شوید، از این عناوین متداول استفاده نکنید چرا که نیاز است با دقت و توجه به جزئیات بیشتری به انتخاب عنوان بُرد ها بپردازید.

سئو با استفاده از پینترست

 

15. از کلمات کلیدی در محتوای بخش توضیحات بُرد ها استفاده کنید

این مورد بسیار واضح است. پینترست این فرصت را به شما داده است که برای هرکدام از بُرد های خود یک توضیح مختصر اضافه کنید. هنگامی که تصمیم دارید کلمات کلیدی انتخاب کنید سعی کنید که مثل مشتری هایتان فکر کنید. شما ممکن است در تجارت خود اصطلاحاتی را به کار برید که مشتری ها از آن استفاده نکنند، بنابراین از منظر مشتری ها به انتخاب کلمات کلیدی خود بپردازید

در رابطه با تجارت های شبیه به تجارت خود در پینترست جستجو کنید و عبارات رایجی که مردم برای یافتن محصول مورد نظر به کار می برند را پیدا کنید. از ابزار Google Adwords Keyword نیز می توانید برای یافتن یک سری از کلمات کلیدی که اکثر مردم بیشتر بکار میبرند استفاده کنید.

 

16. بردهایی که محتوای مجبوب تری دارند را بالای صفحه قرار دهید

شما در وب سایت خود بهترین محتوای خود را در نمای اصلی سایت قرار می دهید، جایی که برای دیدن آن نیاز به پایین بردن اسکرول صفحه نباشد، آیا در پینترست هم این موضوع را رعایت می کنید؟ تاکنون توجه کرده اید که تنها دو ردیف اول بُرد های پینترست در نمای اصلی در معرض نمایش قرار می گیرند. این بدین معنا است که افراد 10 بُرد اول شما را می بینند و 5 تای اول است که به طور کامل در معرض دید قرار می گیرد بنابراین مطمئن شوید که بهترین بُرد های خود را به دنبال کنندگان خود نمایش می دهید و معروف ترین و بهترین آنها را در ابتدا قرار دهید.

 

17. از کلمات کلیدی در محتوای بخش توضیحات پین ها استفاده کنید

سئو با استفاده از پینترستموتورهای جستجو فقط می توانند بخش “alt” را در تصاویر بخوانند. بنابراین شما باید توضیح خوبی در باره ی عکس مورد نظر ارائه دهید. پینترست تا 500 حرف برای توضیح در باره ی پین بارگذاری شده تان به شما اختصاص می دهد. من به شما پیشنهاد می کنم که در این مقدار تجدید نظر کنید و از نصف محدودیت داده شده استفاده کنید چرا که آمار نشان داده پین هایی با 200 تا 300 حرف توضیحات، بیشتر از بقیه پین ها توسط افراد دیگر دوباره پین می شوند.

مختص شما:  coverage در گوگل وبمستر

وقتی شما تصمیم دارید که به طور مختصر متنی بنویسید و به طور عمدی از کلمات کلیدی در آن استفاده کنید باید تعادل را نیز در نظر داشته باشید و در حین نوشتن به مشتری فکر کنید. توهین به شعور مخاطب بدترین استراتژی در این کار خواهد بود، تکرار یک عبارت یا کلمه خاص میتواند موجب رنجش کاربران شود.

توجه کنید که چگونه Home Depot از فرصتی که برای سئو دارد هم برای یافته شدن در نتایج جستجو و هم برای ایجاد مکالمه ای بین خود و مشتری هایش استفاده کرده است. آنها برای توضیح محصول خود از عبارت “کباب پز قابل حمل” استفاده کرده اند.آنها گفته اند که این کباب پز چرخ دار است و از کلماتی چون “اردو ” ، “پارک” و “خانه دوستان ” برای یافت شدن در نتایج جستجو استفاده کرده اند.

 

18. از هشتگ ها استفاده کنید

سئو با استفاده از پینترستهشتگ یک مولفه ی اساسی جهت یافت شدن در نتایج پینترست است. هشتگ شما را قادر می سازد که پین های خود را برای تعامل با 70 میلیون کاربر پینترست دسته بندی کنید. همچنین هشتگ ها راهی جالب برای قابل جستجو کردن پین ها در پینترست هستند.

برای مثال یک تجارت محصولات دست ساز، پستی در رابطه با حیوانات خانگی و لوازم مورد نیاز حیوانات گذاشته است. آنها از هشتگ” # علاقه مندان به حیوانات خانگی” و “# لوازم حیوانات ” برای دسته بندی پست خود استفاده کردند تا افراد بیشتری قابلیت دسترسی به این محتوا را داشته باشند. این پین به وسیله 141 نفر دیگر دوباره پین شد و 15 لایک دریافت کرد و به راحتی در پینترست یافت می شود.

هشتگ گذاری های تکراری و بیهوده هیچ فایده ای برای شما نخواهد داشت، هشتگ باید مستقیما به موضوع تصویر اشاره داشته باشد و مورد استفاده ی سایر کاربران پینترست نیز باشد. برا

19. به سایت خود بک لینک دهید

همیشه ی همیشه ی همیشه، پین ها ی خود را به سایت خود لینک کنید. پینترست در لینک های خود از قانون no follow استفاده می کند و دوباره پین کردن افراد برای موتور های جستجو بک لینک محسوب نمی شود. ولی شما همچنان باید محصولات خود را لینک کنید.

مطمئن شوید بعد از اینکه سایت شما توسط پینترست تصدیق شد به سایت خود لینک می دهید و هنگام لینک به سایت خود از آدرس کامل url خود استفاده کنید.علاوه بر آن مطمئن شوید که در هر یک از پین ها به محصولی خاص و یا صفحه ای جدید ار سایت لینک داده اید. با اینکار شانس دیده شدن صفحات داخلی سایت شما افزایش یافته و مجموعه آنها موجب بهبود کلی سئوی سایت شما خواهد شد. برای درک بهتر تاثیر آن میتوانید به مقاله ای در مورد کسب بک لینک برای صفحات داخلی در وبسیما مراجعه کنید.

20. از کلمات کلیدی در تگ “متن جایگزین” تصاویر استفاده کنید

موتورهای جستجو نمی توانند تصاویر را بخوانند، آنها نام تصاویر و متن جایگزین تصاویر را درک میکنند.

بنابراین وقتی شما تصویری را در اینترنت بارگذاری می کنید باید از یکی دو کلمه کلیدی برای توصیف آن استفاده کنید.
به عبارت دیگر عکس ها را با همان نام عددی که دوربین شما به عکس اطلاق کرده است ذخیره نکنید
و آن را به نامی تغییر دهید که نشان دهنده این باشد که تصویر شما در چه زمینه ای است.

برای مثال اگر تصویر شما نمایانگر یک صندلی قهوه ای از زاویه کناری است نام تصویر خود را از.jpeg09345 به “تصویر صندلی قوه ای از کنار” تغییر دهید.علاوه بر آن عبارت داخل تگ متن جایگزین را نیزهنگامی که تصویر را در سایت خود بار گذاری می کنید در نظر داشته باشید چراکه اگر شما مستقیما از سایت پین کنید توضیح مختصری با خود به همراه خواهد داشت.

بیشتر بخوانید:

21. قیمت محصول را در پینترست ذکر کنید

سئو با استفاده از پینترست

پین های همراه با قیمت 36% بیشتر از پین های بدون قیمت لایک دریافت می کنند.
هنگامی که شما محصولی را در برد خود قرار می دهید قیمت آن را هم ذکر کنید،
شما می توانید قیمت عکس را در توضیحات محصول ذکر کنید
و یا با فتوشاپ قیمت را روی تصویر محصول بزنید.

مختص شما:  بازاریابی چریکی

22. دکمه پین را در وب سایت  هم بکار ببرید

دکمه پین یکی از امکانات الزامی در پینترست است و شما بدون شک این دکمه را بر روی سایت ها و صفحات زیادی دیده اید. نصب و راه اندازی این دکمه در سایت بسیار آسان است. به سایت pin it site سری بزنید واطلاعاتی که نیاز است را تکمیل کنید، مدل دکمه پینی که مورد پسندتان قرار می گیرد را انتخاب کنید و آدرس url خود را ارائه دهید، در نهایت فایل تصویر خود را در آنجا کپی کرده وکدی را در صفحه نخست وب سایت خود کپی کنید. همچنین میتوانید تب پینترست را در صفحه فیس بوک خود قرار دهید.

 

23. از امکانات تجزیه و تحلیل ترافیک پینترست استفاده کنید

پینترست به تازگی امکان تجزیه و تحلیل ترافیک پینترست را ارائه کرده است که با وجود آن دیگر نیاز به فردی برای کشف پین هایی که دوباره پین شده اند و تاثیرشان و میزان کلیک بر روی آنها نیست، شمامی توانید براحتی از سیستم آمارگیر داخلی پینترست جهت بررسی آماری فعالیت های خود استفاده کنید.

سئو با استفاده از پینترست

24. قابل رویت کردن برد

در ابتدا مطمئن شوید که برد شما برای موتور های جستجو قابل رویت باشد.

برای اینکار به تنظیمات پروفایل خود در پینترست مراجعه کنید و در بخش تنظیمات خصوصی گزینه ای وجود دارد که شما میتوانید به وسیله آن اکانت

(پروفایل) خود را از دید موتورهای جستجو پنهان کنید، آن گزینه را در حالت NO قرار دهید تا غیر فعال شود.

 

25. به کار بردن کلمه کلیدی در بخش “درباره”

ممکن است بخش درباره یا about در موتورهای جستجو نمایش داده شود به همین دلیل بهتر است از این فرصت هوشمندانه استفاده شود.

سعی کنید نوشته شما کوتاه، واضح و شامل کلمات کلیدی باشد زیرا شما می توانید در این بخش فقط 200 حرف به کارببرید.

به عنوان مثال شما می توانید بنویسید که هستید و چه کاری انجام می دهید.

 

26. تایید وب سایت خود

این امکان از طرف پینترست وجود دارد که شما وب سایت خودرا تایید هویت کنید، و این تضمینی است برای اینکه تجارت شما صاحب این وب سایت می باشد.

تایید هویت تاثیر زیادی در بهینه سازی سئو سایت شما دارد که انجام آن فقط چند مرحله ساده دارد.

بیشتر بخوانید:

27. استفاده از کلمات کلیدی برای نام گذاری برد ها و محتوای بخش توضیحات برد ها ی پینترست

عناوین پیش فرض پینترست برای نام بردها عناوین متداولی هستند
که اگر شما هم از آنها استفاده کنید نمیتوانید در جستجو ها دیده شوید پس

توصیه ما به شما این است که با دقت و توجه بیشتری به انتخاب عناوین برد خود بپردازید که البته می توانید نام آن هارا بر پایه کلمات کلیدی انتخاب

کنید.

در رابطه با محتوای توضیحات برد ها نیز باید بگوییم بهتر است
هنگامی که کلمات کلیدی خود را انتخاب می کنید از اصطلاحاتی که فقط خود شما به کار میبرید استفاده نکنید،
بگذارید اینطور بگویم هنگام انتخاب کلمات کلیدی و استفاده از آنها در محتوای توضیحات برد ها مثل مشتری هایتان فکر کنید.

 

28. استفاده از هشتگ در پینترست

هشتگ ابزاری مهم برای پیدا شدن در نتایج پینترست می باشد.

هشتگ به شما امکان دسته بندی کردن پین های خود برای تعامل با کاربران پینترست را می دهد.

هنگامی که از هشتگ استفاده می کنید سعی کنید طوری هشتگ گذاری کنید
که مستقیما به موضوع تصویر اشاره داشته باشد تا کاربران بتوانند از

آنها استفاده کنن.

 

29. به سایت خود بک لینک دهید

زمانی که سایت شما توسط پینترست تایید می شود مطمئن شوید که به سایت خود لینک میدهید
و هنگام لینک دهی از آدرس کامل URL سایت

خود استفاده کنید.

همچنین برای هرکدام از پین ها به محصولی خاص و یا صفحه ای جدید از سایت لینک دهید
تا مخاطبان بتوانند قسمت های داخلی سایت شما را نیز

مشاهده کنند و سئو شما هم بهینه تر شود.

 

30. استفاده از کلمات کلیدی در تگ “متن جایگزین” تصاویر

موتورهای جستجو نمی توانند تصاویر را بخوانند، آنها نام و متن جایگزین تصاویر را درک می کنند.

به همین دلیل زمانی که شما تصویری را در اینترنت آپلود می کنید
از کمات کلیدی برای توصیف آن استفاده کنید و آن نام عددی را که دوربین برای آن در

نظر گرفته را تغییر دهید.

کلیک کنید و رای بدهید
[Total: 1 Average: 5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

amp dsj x بخوانید...