تکنیک های تبدیل بازدید کننده به مشتری

تکنیک های تبدیل بازدید کننده به مشتری

تکنیک های تبدیل بازدید کننده به مشتری

سلام به شما دوستداران سئوبلک

در این مقاله تمام تکنیک های که باعث افزایش نرخ تبدیل بازدید کننده به مشتری میشود.
را به صورت کامل و جامع به شما توضیح داده میشود.

با سئوبلک همراه باشید

ترفند و تکنیک های تبدیل بازدید کننده به مشتری

به 20 تکنیک از تکنیک های تبدیل بازدید کننده به مشتری توجه کنید.

تکنیک های تبدیل بازدید کننده به مشتری

1. ساده سازی

صفحه اصلی وبسایت خود را ساده نگه دارید.
با درج اطلاعات زیاد و تبلیغات متعدد در صفحه اصلی، فقط مشتری گمراه میشود و در نهایت سریع از وبسایت شما خارج میشود.

2. استفاده از ویدئو

فیلم معرفی محصولات و یا خدمات باعث میشود که شما در کمترین زمان، اطلاعات بیشتری را به بازدید کننده بدهید
که این موضوع تاثیر بسیار زیادی در میزان فروش شما خواهد داشت.

 

3. دریافت اطلاعات ایمیل

ایمیل مارکتینگ روش خوبی است تا در آینده نیز با مشتریان خود در ارتباط باشید.
اگر آدرس ایمیلی نداشته باشید نمیتوانید از ایمیل مارکتینگ استفاده کنید.
حتما ایمیل بازدیدکنندگان را دریافت کنید تا بعدا اطلاعات خبرنامه و جشنواره ها را برای آنها ارسال کنید.

 

4. اعتمادسازی در مشتریان جدید با استفاده از دیدگاه مشتریان قبلی (Testimonials)

دیدگاه مشتریان می‌تواند بسیار مؤثر برای وبسایت باشد به این دلیل که کاربرانی که قبلا محصولات شما را امتحان کرده‌اند بازخورد واقعی برای دیگران می‌تواند داشته باشد. افراد برای اطمینان یافتن از خرید محصول نیاز به تلنگر خاصی دارند و این تلنگر می‌تواند نظرات مثبت مشتریان قبلی در استفاده از این محصول باشد که خواننده را باید درگیر کند و او را به طور کامل شیفته کند. دیدگاه مشتریان شامل نام کامل، عکس و نظرات کاربر است. بنابراین خوانندگان اغلب با یک بررسی (دیدگاه مشتریان قبلی) معتبر تحت تأثیر قرار می‌گیرند و احتمال بیشتری دارد محصول شما را خریداری کنند.

 

5. صداقت

صادقانه به مشتری بگویید که محصول شما چه مشکلی از مشتری را حل میکند
و یا چه کاربردی برای او خواهد داشت.
اگر محصول شما نمیتواند پاسخگوی درخواست طیف خاصی از مشتریان باشد حتما آن را شفاف بگویید.

 

6. چت زنده (live chat) ایجاد کنید

مشتریان دوست دارند به سؤالات آنها بلافاصله پاسخ داده شود و هیچ چیز بهتر از ویژگی چت زنده برای تسهیل این امر

تکنیک های تبدیل بازدید کننده به مشتری

نیست. مشتریانی که در مورد محصول خیلی مطمئن نیستند، هنگامی که با فردی از شرکت ارتباط برقرار می‌کنند، ایده بسیار خوبی از کسب و کار نوپای شما می‌گیرند. آنها احتمالا تمایل بیشتری به چت زنده نسبت برقراری تماس تلفنی دارند. به این ترتیب می‌توانید بسیاری از بازدیدکنندگان وبسایت را به مشتریان خود تبدیل کنید.

7. رابط کاربری UX

هر قدر که از اهمیت این موضوع بگوییم، کم گفته ایم. User Experience یا همان تجربه کاربری میگوید که شما باید خودتان را به جای بازدید کننده بگذارید و تا حد ممکن سایت را زیبا، خلاصه، کاربرپسند و کاربردی طراحی کنید. اگر مشتری گیج شود، وبسایت شما را ترک میکند. اگر سایت شما زمخت باشد، کاربران به سراغ سایت رقبای شما میروند. علم ux  موارد بسیار زیادی را شامل میشود که در اینجا تنها یک توضیح مختصر ذکر شده است.

 

8. بروز بودن

یک وبسایت باید دلیلی برای بازگشت داشته باشد.
پویا بودن همیشگی وبسایت، بازدیدکنندگان را ترغیب میکند تا دوباره به سراغ شما بیایند.

 

9. طراحی پکیج

طبیعی است که افراد با توان مالی و سطح توقع متفاوت ممکن است از وبسایت شما بازدید کنند،
حتما چند نوع پکیج با لیست قیمت و امکانات مجزا تنظیم کنید تا دامنه فروش بیشتری داشته باشید.

بیشتر بخوانید:

10. داشتن صفحات فرود یا Landing Page

اگر به وب سایت های خارجی که در زمینه فروش موفق هستند سری بزنید متوجه خواهید شد که صفحات فرود برای تبدیل بازدیدکننده به مشتری نقش بسیار مهمی دارند . و سعی شده تا تمام پیشنهادات ویژه و یا محصولات جدید خود را از طریق صفحات فرود جذاب و با کیفیت به بازدیدکنندگان خود معرفی کنند.

مختص شما:  سئو در شهرکرد

به صفحه‌ای که کاربراز طریق لینک ها یا بنر های تبلیغاتی در دیگر سایت ها وارد آن می‌شود یا اصطلاحا بر آن فرود می‌آید صفحه فرود میگویند و معمولا صفحه فرود به صورت جدا از صفحات اصلی یک وب‌سایت طراحی می‌شود ودیگر جهت یابی های وب سایت شما در آن آورده نمی شود تا مخاطب سریعتر به هدف خود برسد .

یکی از اهداف صفحه فرود معرفی و فروش خدمات و محصولات است . و هرچه این صفحه جذاب تر و کاربردی تر باشد در نرخ تبدیل سایت شما نیز موثر تر خواهد بود .

تکنیک های تبدیل بازدید کننده به مشتری

اگر سایت شما دارای طراحی و رنگ مناسبی نباشد ، اگر کار کردن با سایت شما دشوار باشد وتنها برای یک خرید ساده کاربر باید مراحل زیادی را پشت سر بگذارد، اگر برای یک خرید خرد کاربر را مجبور به ثبت نام و پر کردن اطلاعات تکمیلی می کنید ، اگر قوانین سایت شما سخت گیرانه است ، اگر ازتبلیغات زیاد و مزاحم استفاده کرده اید، اگر سایت شما بدون جاوا اسکریپت کار نمی کند، اگر مدام برای کاربر پنجره مزاحم پاپ آپ باز میکنید باید بگویم هرچندهم که رتبه خوبی داشته باشید موجب زدگی و سردرگمی و درنهایت خروج بازدیدکننده از سایت خود می شوید . و اینگونه نرخ تبدیل بازدیدکننده به مشتری سایت شما کاهش می یابد.

سادگی اطلاعات و توضیحات زیاد می تواند در جذب کاربر و تبدیل آن به خریدار بسیار موثرباشد .

سعی کنید اطلاعات مهم و اصلی را در همان ابتدای صفحه قرار دهید. تا کاربر به راحتی آنها را پیدا کند .و اطلاعات جزئی تر را به نقاط پایین صفحه منتقل کنید .

پس ازعکس کالای خود اطلاعات کلی مربوط به آن را قرار داده و سپس اطلاعات جزئی تری مثل وزن ، اندازه و… را درج کنید . از درج تکراری اطلاعاتی که برای تمامی محصولات شما مشتر ک است خودداری کنید و سعی کنید آنها را در صفحه ای با عنوان سوالات متداول قرار دهید .

فرآیند خرید از زمان کلیک بر روی محصول شما و انتخاب آن شروع می شود و تا ثبت آن در سبد خرید، ثبت سفارش و پرداخت هزینه کالا ادامه می یابد .و شما باید سعی کنید در فرآیند خرید نیز سادگی را رعایت کنید .

اگرچه مراحل خرید بهترین محل برای نشان دادن محصولات دیگر به مشتری است. ولی مراقب باشید که تنها محصولات مرتبط را معرفی کنید و باعث شلوغی صفحات و سردرگمی مشتری در فرایند خرید نشوید.

تکنیک های تبدیل بازدید کننده به مشتری

امکانات سایت شما برای تماس با شما چگونه است ؟ آیا فقط با ساختن یک فرم تماس با ما و ثبت سفارش ارتباط با مشتری را به نوع مکتوب و ایمیلی محدود کرده و خودتان نیز در پشت آن پنهان شده اید ؟

اگر اینگونه است پس انتظار چندانی هم نباید از کاربران داشته باشید .مگر اینکه بدون سروصدا وارد سایت شما شوند و پس از گشتن در سایت شما خارج شوند .

پس اجازه بدهید کاربر از طریق تماس و راه های ارتباطی زنده با شما ارتباط برقرار کند و با شنیدن صدای شما حس کند که شما هم حضور فیزیکی دارید و بتواند به شما اعتماد کند .

طراحی سایت شما باید به گونه ای باشد که بازدیدکننده به راحتی و قبل ازهرچیزی بتواند اطلاعات مرتبط با شما را پیدا کند (درباره ما). سپس بتواند به صورت واضح و مشخص راه های ارتباطی را ببیند (تماس با ما). بعد از آن بتواند خیلی سریع و ساده قوانین حریم شخصی و حفاظت اطلاعات را در سایت پیدا کند و در نهایت از هر صفحه ای بتواند به بخش خرید هدایت شود. در غیر این صورت مطمئن باشید اگرکاربر دچار سردرگمی شود نمیتواند برای خرید به شما اعتماد کند.

 

11. چت زنده (live chat) ایجاد کنید

مشتریان دوست دارند به سؤالات آنها بلافاصله پاسخ داده شود و هیچ چیز بهتر از ویژگی چت زنده برای تسهیل این امر نیست.
مشتریانی که در مورد محصول خیلی مطمئن نیستند، هنگامی که با فردی از شرکت ارتباط برقرار می‌کنند، ایده بسیار خوبی از کسب و کار نوپای شما می‌گیرند. آنها احتمالا تمایل بیشتری به چت زنده نسبت برقراری تماس تلفنی دارند. به این ترتیب می‌توانید بسیاری از بازدیدکنندگان وبسایت را به مشتریان خود تبدیل کنید.

مختص شما:  الگوریتم های گوگل چیست؟

 

12. اثر لوگو

چگونه ممکن است یک لوگو (آرم) بر روی نرخ تبدیل اثر بگذارد.
لوگوها ممکن است ضروری به نظر نرسد اما نقش بسیار مهمی در افزایش نرخ تبدیل دارند.

برای مثال زمانی که یک شرکت معروف لوگوی وبسایت خود را حذف کرد نرخ تبدیل آن به 9.9% کاهش یافت.
می‌توانید همه وبسایت‌های مهم را که از لوگوی بزرگ برای جذب بازدیدکنندگان استفاده کرده‌اند بیابید.
لوگو نه تنها ترافیک را افزایش می‌دهد بلکه باعث افزایش کسب درآمد نیز می‌شود.

 

13. سرعت وبسایت

سرعت وبسایت شما تأثیر بسیار زیادی بر روی بازدیدکنندگان و نرخ تبدیل دارد.
شما وبسایت‌های محبوبی مانند آمازون و Ebay را پیدا خواهید کرد که سریعا بارگذاری می‌شوند.

این امر باعث می‌شود گردش بازدیدکنندگان افزایش یابد و نرخ تبدیل در کسب درآمد وبسایت بهبود می‌یابد.

تکنیک های تبدیل بازدید کننده به مشتری

14. آدرس‌های ایمیل را جمع آوری کنید

بازاریابی ایمیلی یکی از مهمترین راه‌های تبدیل بازدید کننده به مشتری در نظر گرفته می‌شود. آدرس‌های ایمیل بازدیدکنندگان را با استفاده از پیشنهاداتی مانند کتاب الکترونیک رایگان، مشاوره رایگان یا هر چیز دیگری که بازدیدکنندگان را وادار به اشتراک گذاری شناسه ایمیل خود می‌کند جمع آوری کنید. حالا با این افراد از طریق کمپین‌های بازارایابی ایمیلی که در آن محتوای اطلاعاتی و تبلیغاتی بیشتری به آنها ارائه می‌دهید تعامل کنید. به آنها دلایلی ارائه دهید که تا آنها را متقاعد سازید که محصول شما را خریداری کنند.

 

15. از صفحه مقایسه استفاده کنید

اگر شما در بازاری هستید که تقاضای زیادی دارد،
شانس یافتن تعداد زیادی رقبا در بازار مشابه وجود دارد؛
این بدان معناست که مشتریان محصولات شما را قبل از خرید با رقیب‌تان بررسی می‌کنند.

چرا به مشتریان بالقوه خود با یک صفحه فرود که این مقایسه‌ها را داشته باشید کمک نمی‌کنید؟
به آنها دلایلی ارائه دهید که چرا آنها باید محصول شما را از میان رقبا انتخاب کنند.
می‌توانید این کار را در قالب یک نمودار مقایسه شده با تصاویر، اعداد و نمادها انجام دهید.

اطمینان حاصل کنید که اولین باری که مشتری سایت شما را می‌بیند فراموش نشدنی برای او باشد.
برای یک رابطه طولانی و پربار با مشتری سخت کار کنید.
مشتریان خود را درک کنید، به بهبود عمکرد وبسایت خود متعد باشید و از همه نکات گفته شده در بالا استفاده کنید.

بیشتر بخوانید:

16. توضیحات کافی

راه دیگر برای جلب اعتماد مشتری و افزایش نرخ تبدیل بازدیدکننده به مشتری ارائه توضیحات کامل است.
علاوه بر اینکه باید توضیحات کاملی در مورد خود محصول ارائه بدهید.
باید مراحل بعد از سفارش در سایت را هم به مشتری توضیح بدهید.

زیرا ممکن است مشتری بخواهد برای اطمینان بیشتراطلاعاتی در مورد نحوه ارسال محصول ،چگونگی محاسبه هزینه ارسال ، مالیات و موارد دیگر مرتبط با آن را بداند.

حتی شما میتوانید بخشی در سایت خود قرار دهید تا با بیان کردن سوالاتی که بیشتر برای کاربران پیش می‌آید و پاسخ به آنها، هم بسیاری از نقاط مبهم را برای کاربررفع کنید و هم خود را نیز از پاسخ تک تلفنی و ایمیلی به سوالاتی که مکررا پرسیده می شود نیز بی‌ نیاز سازید.

 

17. پیگیری علاقه مندی کاربران

اگر میخواهید اطلاعاتی درباره خریداران سایت خود داشته باشید
تا بعدا آنها را پیگیری کنید میتوانید « فهرست خواسته » را نیز در سایت خود طراحی کنید.
شما با این فهرست به کاربران این اجازه را می دهید که هنگام مرور محصولات سایت شما برخی از علاقه‌مندی‌های خود را  که هم اکنون قصد خریدشان را ندارند به جای قراردادن در سبد خرید، با یک کلیک در این قسمت ذخیره کنند و در مراجعات بعدی خود به سایت به آن بپردازند. شما نیز میتوانید از این فهرست برای یادآوری علاقه مندی کاربران به آنها از طریق ایمیل یا راه های ارتباطی دیگر بهره مند شوید.

مختص شما:  بوت استرپ چیست

حتی میتوانید از طریق این فهرست پیغام هایی برای مشتریان خود با این مضمون که هنوز باقی مانده، یا اینکه محصولات تا چه زمانی عرضه می شود بفرستید وبر محدود بودن دوره فروش و …  تا کید نمایید تا آن دسته از افرادی که هنوز دو دل بوده و در رابطه با خرید خود هنوز تصمیم نهایی را نگرفته اند، زودتر به مشتری تبدیل شوند.

تکنیک های تبدیل بازدید کننده به مشتری

18. تامین امنیت برای خرید کاربر

یکی از عواملی که می تواند کاربر را از مرحله تصمیم گیری به مرحله خرید سوق دهد اطمینان خاطر مشتری از پرداخت هزینه، برقراری امنیت است . تا بتواند با اطمینان خاطرهنگام پرداخت اطلاعاتی مانند نام، آدرس، شماره تماس و حتی شماره کارت خود را در اختیار شما قرار دهد.

برای این کار :

  • بک لینکی به صفحه‌ای حاوی توضیحات مربوط به امنیت پرداخت در سایت خود قرار دهید.
  • در صورت داشتن گواهینامه امنیت از سازمان معتبر خاصی لوگو و توضیحات آن را در سایت (فوتر) قرار دهید .
  • نظریات مشتریان قبلی درباره محصولات شما نیز میتواند موثر باشد .

 

19. امکانات و اختیارات کاربران

اگر وب سایت شما برای معرفی و فروش اجناس شما است خریدار می‌خواهد این محصول را از نمای نزدیکتر ببیند و اطلاعات جزئی‌ تری مانند وزن، اندازه، رنگ و غیره از آن داشته باشد. حتی آرزو می‌کند می‌توانست از نزدیک آن محصول را دیده و به آن دست بزند تا بتواند انتخاب مطمئن‌تری داشته باشد ولی اگر در سایت شما تنها یک عکس از محصول به همراه توضیحات مختصری در باره محصول ارائه شده باشد چاره‌ای جز دیدن یک عکس و مقداری اطلاعات جزئی برای کلیکی که منجر به خرید می‌شود ندارد.

اما خوب است بدانید اگر برای خرید اجناسی که  نیاز به لمس کاربر باشد . مانند کاغذ دیواری یا ساعت دیواری چنین امکاناتی ارائه ندهید . این نرخ کاهش می یابد و کاربران پس از دیدن مدل های شما و قیمت گرفتن سپس به یک فروشگاه به صورت فیزیکی مراجعه می کنند و محصول مورد نظر خود را می خرند.

اما شما میتوانید با ارائه مدل های سه بعدی یا تصاویری با کیفیت و از زوایای مختلف کالا به طریقی که کاربر بیشتر و بهتر محصولات شما را درک و لمس کند، نرخ تبدیل بازدیدکننده به مشتری سایت خود را افزایش دهید.

همچنین شما میتوانید با کمی سیاست و ارائه خدمات و هدایایی به کاربر ، آن را به خرید اجناس خود راغب سازید . برای مثال :  به مهم‌ترین سؤال مخاطبان ، خودتان پاسخ دهید . و یا به حل بزرگترین مشکل آنان با کالا یا محصولات خودتان بپردازید. حتی میتوانید یک فایل صوتی یک فیلم آموزشی یا یک بروشور در کنار محصول خود به صورت رایگان در اختیار کاربر قرار دهید.

گاهی میتوانید از اصطلاحاتی همچون “یکی بخرید و یکی رایگان دریافت کنید” برای ترغیب بازدیدکننده استفاده کنید.

20. رتبه سایت شما در موتورهای جست و جو( گوگل)

شما میتوانید با افزایش رتبه خود در موتورهای جست و جو نرخ تبدیل بازدیدکننده به مشتری سایت خود را بالاتر ببرید .

زیرا اگر برای مثال شما در صفحه اول گوگل و در رتبه دهم باشید ،
مشتری قبل از شما سایت های دیگری را که بالاتر بوده دیده و برای خود تحلیل هایی کرده است
و زمانی که به وب سایت شما میرسد یا خسته شده و یا تصمیم به خرید از سایت دیگری گرفته است .

استفاده از کلمات کلیدی طولانی نیز می تواند نرخ تبدیل بازدیدکننده به مشتری سایت شما را افزایش دهد.
زیرا معمولا کاربران زمان خرید کالای مورد نظرخود را با جزئیات بیشتر و دقیقتر سرچ میکنند.

ممنون که تا پایان با سئوبلک در مقاله تکنیک های تبدیل بازدید کننده به مشتری همراه بودید.

کلیک کنید و رای بدهید
[Total: Average: ]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

روش های گرفتن بک لینک x بخوانید...