تکنیک های ایمیل مارکتینگ

سلام به سایت سئو بلک خوش آمدید. با ما با مقاله تکنیک های ایمیل مارکتینگ همراه باشید.

تکنیک های ایمیل مارکتینگ

ایمیل مارکتینگ (Email Marketing) یا بازاریابی ایمیلی یکی از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ است
که از اهمیت ویژه‌ای در بازاریابی محتوا برخوردار است.

متخصصان دیجیتال مارکتینگ، هر زمان می‌خواهند استراتژی محتوا را برای یک کسب و کار تدوین کنند،
باید به این سوال پاسخ بدهند که می‌خواهند چه جایگاهی برای ایمیل مارکتینگ در نظر بگیرند.

مجموعه درس‌های آموزش بازاریابی ایمیلی در متمم، می‌کوشد به بعضی از سوال‌های کلیدی در این زمینه پاسخ دهند.

تفاوت تبلیغات ایمیلی و بازاریابی ایمیلی چیست؟

بسیاری از ما، بازاریابی ایمیلی (Email Marketing) و تبلیغات ایمیلی (Email Advertising) را به صورت مترادف به کار می‌بریم.

اما بازاریابی ایمیلی یا ایمیل مارکتینگ، بسیار گسترده‌تر از تبلیغات ایمیلی است.

در تبلیغات ایمیلی، شما یک پیام تبلیغاتی مشخص دارید و می‌خواهید آن را از طریق ایمیل،
برای افراد زیادی ارسال کنید. در چنین شرایطی، حتی ممکن است اصول اخلاقی را زیر پا بگذارید
و با خرید یک بانک ایمیل، این کار را انجام دهید.

اما وقتی از بازاریابی ایمیلی حرف می‌زنیم، منظورمان ارتباط بلندمدت و دوسویه با مشتریان بالقوه و بالفعل است.
این ارتباط، با مجوز مشتری آغاز شده و با رضایت او ادامه پیدا می‌کند.
ضمن این‌که پیام‌هایی هم که رد و بدل می‌شوند، فراتر از پیام‌های تبلیغاتی هستند.

تکنیک های ایمیل مارکتینگ

بهترین تاکتیک های برای ایمیل مارکتینگ چیست؟

1. به هیچ وجه لیست ایمیل خریداری نکنید

بازاریابی همیشه وقتی ایمیل مارکتینگ را شروع می کنند، سریعا می خواهند که به هدف خود دسترسی پیدا کنند.
تولید لیست ایمیل به صورت طبیعی شاید از نظر زمانی خیلی طول بکشد،
اما در واقع مشتریان و لیست واقعی از کاربران خواهید داشت. کاربرانی که خودشان درخواست کرده اند
در ایمیل مارکتینگ شما شرکت کنند و آخرین اخبار و مقالات کسب و کار شما را دریافت کنند.

2. تصدیق ایمیل را از طرف کاربر داشته باشید

تصدیق ایمیل، یعنی بعد از اینکه کاربر در خبرنامه سایت شما ثبت نام کرد باید به ایمیل خود رفته و برروی لینک تایید کلیک نماید.
در نگاه اول شاید این مرحله اذیت کننده به نظر برسد ولی باید دانست که این کار باعث می شود
که از ثبت نام ایمیل های اشتباه در لیست ایمیل خودداری نمایید.

3. مدیریت کردن ایمیل ها

ایمیل مارکتینگ بدون بررسی آن ها هیچ ارزشی ندارد. از ابزارهای تحلیل ایمیل مارکتینگ استفاده کنید
تا میزان باز شدن آن ها و کلیک شدن لینک های داخلی آن مطلع شوید.

4. ایمیل های خود را ثابت نگه دارید

برای ایمیل مارکتینگ خود از یک ساختار متناسب با شرکت استفاده کنید. لینک های درونی،
فونت ها، لوگو، هدر و فوتر به همراه لینک های اصلی سایت درون آن ها و عکس ها را با ساختاربندی مناسب قرار دهید.

مختص شما:  اصطلاحات ایمیل مارکتینگ

5. اکانت های غیر فعال را ازلیست خود پاک کنید

با استفاه از ابزارهای تحلیلی، به راحتی می توانید اکانت هایی را که ایمیل ها شما را باز نمی کنند
یا غیرفعال هستند را شناسایی کرده و آن ها از لیست خود پاک نمایید.

تکنیک های ایمیل مارکتینگ

6. مراقب اسپمی و اسپم شدن باشید

اسپم شدن ایمیل ارسالی شما دلایل مختلف زیادی دارد که مهمترین دلیل آن ارسال انبوه ایمیل به کاربرانی می باشد
که اصلا در لیست شما وجود ندارند. این کار باعث اسپم شدن شما و دریافت لینک از اسپم ها باعث جریمه گوگل می گردد.

تاییده ایمیل که قبلا بیان شد، مانع از ورود اکانت های ایمیل اسپم وارد لیست می گردد.

7. از سرور حرفه ای استفاده کنید

سرورهای حرفه ای و مناسبی برای ایمیل مارکتینگ وجود دارد. این سرورها به شما اجازه ساخت
قالب ایمیل و ارسال انبوه به کاربران لیست شما را در ساعتی که شما تنظیم کرده اید را می دهد.

8. از کلمات اسپم در متن ایمیل خود استفاده نکنید

یکی از اشتباهاتی که متاسفانه بیشتر بازاریابان به آن توجه نمی کنند، استفاده از کلمات اسپم
در ایمیل مارکتینگ است. این کلمات را شناسایی کنید و از استفاده آن ها در ایمیل تبلیغاتی خود اجتناب کنید.

9. عنوان خود جذاب انتخاب کنید

از عناوین جذاب که باعث جلب توجه می شود، استفاده کنید. عناوین نباید کلیشه ای
و عمومی باشد و بهتر است که حداقل یک کلمه کلیدی را در آن به کار ببرید.

چگونه مطمئن شویم که ایمیل ما خوانده می شود؟

راه های زیادی برای بررسی خوانده شدن یا نشدن ایمیل ها وجود دارد.
یکی از روش هایی که شما مطمئن می سازد که ایمیل ارسالیتان خوانده می شود،
شخصی سازی آن است. شخصی سازی در ایمیل مارکتینگ به این معنا نیست که در اول آن از نام ونام خانوادگی استفاده کنیم.
بلکه ارسال ایمیل در زمان مناسب و با محتوای مناسب با گیرنده آن را، شخصی سازی می گویند.
در این صورت می توانیم بگوییم ایمیل شما به احتمال زیادی خوانده می شود.

تکنیک های ایمیل مارکتینگ

تکنیک‌های موفق در کمپین ایمیل مارکتینگ

در هریک از جلسات گذشته این بلوک، به آموزش‌های متفاوتی برای بهبود عملکرد ایمیل مارکتینگ پرداختیم.
در این بخش، به‌صورت گذرا، نتایج عملی اجرای هر یک از ترفندها بر روی کمپین‌های ایمیلی واقعی را مرور می‌کنیم.
با دقت در هر یک از نتایج، تصمیم بگیرید که اولویت برند شما برای بهبود عملکرد ایمیل‌هایش چیست
و با دوره جلسه مربوط به آن، رشد ارزان کسب‌وکارتان را آغاز کنید.

 

تقسیم‌بندی بر اساس رفتار مخاطبان

 

  • MailiGen: افزایش ۹ درصدی نرخ بازگشایی از طریق ارسال مجدد ایمیل‌ها
  • Litmus: استفاده از موقعیت مکانی مشترکین برای ارسال ایمیل‌های هدفمند باعث به دست آوردن ۶۶% نرخ بازگشایی شد.
    درحالی‌که ارسال ایمیل‌های اطلاع‌رسانی کنفرانس‌ها در حالت عادی تنها ۲۲% نرخ بازگشایی به دست می‌آوردند.
  • Intermix: این برند که یک فروشگاه لباس زنانه است، تنها با استفاده از ترفند تقسیم‌بندی، درامد سالیانه خود را ۱۵% افزایش داده است.
  • Onward Reserve: این برند که یک فروشگاه لباس مردانه است،
    از طریق تقسیم‌بندی مشتریان خود به سه دسته بهترین مشتریان (حداقل سه خرید)، کسانی که تابه‌حال خرید نکرده‌اند
    و مشتریان معمولی، درآمد خود را ۲۷۸%، نرخ بازگشایی را ۴۱% و نرخ کلیک را ۱۸۳% افزایش داد.
مختص شما:  اهمیت ایمیل مارکتینگ در تجارت الکترونیک

شخصی‌سازی در ایمیل

  • Wok to Walk: این شرکت تهیه غذای سالم با ارسال خبرنامه‌هایی با عنوان دعوت
    به سفارش غذا، نرخ بازگشایی را ۱۸٫۱% افزایش داد.
  • The Obama Campaign: استفاده از یک گفتگوی معمولی مانند “Hey Another …”
    در عنوان ایمیل‌ها به‌تنهایی باعث افزایش ۲٫۶ میلیونی درآمد این وب‌سایت شد.
  • Paper Style’s: یک وب‌سایت تخصصی مراسم عروسی از طریق انجام شخصی‌سازی
    در کمپین‌های ایمیل خود نرخ بازگشایی را ۲۴۴% و نرخ کلیک را ۱۶۱% افزایش داد.

تکنیک های ایمیل مارکتینگ

پیشنهاد و تخفیف‌ها

 

  • Incentivibe: این وب‌سایت از طریق ارائه تخفیف‌های ویژه،
    ثبت‌نام در لیست ایمیل‌های خود را ۲۰۰% افزایش داد.
  • QIS Packaging: شرکت فروش بسته‌های کاغذی و بسته‌بندی، ا
    ز طریق ارائه تخفیف‌های مشخص در فاصله زمانی‌های معین، نرخ همگرایی را ۱۳% افزایش داد.

اضافه کردن محتوای بصری به ایمیل

 

  • A Place for Mom: این شرکت از طریق استفاده از تصاویر در ایمیل‌های خود، ۲۷% افزایش نرخ کلیک داشته است.
  • Dell: این شرکت از طریق استفاده از GIF‌ها در ایمیل‌های خود، درآمد خود را ۱۰۹% افزایش داد.

 

CTA یا کال تو اکشن مناسب

 

  • ابزار Campaign Monitor: استفاده از دکمه CTA به‌جای لینک باعث افزایش ۲۸ درصدی نرخ کلیک شد.
  • Gregory Ciotti: استفاده از تنها یک دکمه CTA (به‌جای استفاده از چند لینک در هر ایمیل)
    باعث افزایش ۵۹ درصدی نرخ کلیک شد.

طراحی CTA می‌تواند ضربه‌ی پنالتی مؤثر برای جذب کاربر به کلیک باشد.
تحقیقات فراوانی برای تأثیر جنبه‌های مختلف CTA بر ترغیب کاربران شده است
و طراحان ایمیل‌ها و بنرهای تبلیغاتی هرروز به دنبال کشف رمز جدیدی در مورد آن هستند.
در ادامه، نتایج یکی از تازه‌ترین تحقیقات صورت گرفته در مورد طراحی CTAها را مرور خواهیم کرد.
اگر نیاز دارید که کاربران بر روی لینک‌های شما کلیک کنند، مطالعه این بخش را از دست ندهید.

تکنیک های ایمیل مارکتینگ

 

روش های طراحی دکمه کال تو اکشن در ایمیل

بر اساس یک تحقیق صورت گرفته در مورد CTA بر روی ایمیل‌های ثبت‌نام‌شده در وب‌سایت Reallygoodemails.com،
نتایج زیر به‌دست‌آمده است که دانستن این نکات می‌تواند به شما در طراحی دکمه CTA کمک کند.

سایز دکمه کال تو اکشن

 

  • متوسط اندازه دکمه CTA دارای ارتفاع ۴۷٫۹ پیکسل است.
  • کوچک‌ترین اندازه دکمه کال تو اکشن دارای ارتفاع ۲۰ پیکسل است. این اندازه خیلی کم مورداستفاده قرار می‌گیرد.
    بااین‌وجود، در صورت وجود دکمه‌هایی با اندازه کوچک‌تر از ۴۰ پیکسل، باید در قالب تصویر باشند.
    Apple پیشنهاد کرده است که هر نقطه تماسی باید دارای حداقل ارتفاع ۴۴ پیکسل باشد.
  • بزرگ‌ترین اندازه دکمه CTA دارای ارتفاع ۱۱۵ پیکسل است. این اندازه به‌ندرت مورداستفاده قرار می‌گیرد.
مختص شما:  قالب ایمیل مارکتینگ

رنگ دکمه CTA

 

  • انتخاب رنگ دکمه CTA به رنگ پس‌زمینه و قوانین برند بستگی دارد.
  • ۴۸% از برندها رنگ CTA خود را با رنگ لوگوی خود هماهنگ می‌کنند. ۳۰% از برندهایی که دارای لوگوی مشکی هستند
    از کال تو اکشن مشکی‌رنگ استفاده می‌کنند و تنها ۱۰% از برندهای دارای لوگوی سفیدرنگ از کال تو اکشن با رنگ سفید استفاده می‌کنند.
  • رنگ‌های آبی و سبز بالاترین درصد استفاده برای CTA را دارند. رنگ قهوه‌ای به‌هیچ‌عنوان استفاده نشده است.
  • به دلیل اینکه اغلب ایمیل‌ها دارای پس‌زمینه سفیدرنگ هستند، از این رنگ استفاده کمی برای CTA ها می‌شود.

تکنیک های ایمیل مارکتینگ

شکل ظاهری دکمه

 

  • شکل‌هایی با گوشه‌های گرد بیشترین استفاده در دکمه‌های CTA را داشته است.
    درصد استفاده از این نوع طراحی، تقریباً ۵۴% برآورد شده است.
  • در ۲۸% از موارد از دکمه‌های دایره‌ای شکل استفاده می‌شود.
  • در ۱۸% از مواقع از دکمه‌های قرصی‌شکل استفاده می‌شود.

فرکانس

  • به‌طور متوسط، ایمیل‌ها دارای ۲٫۱ دکمه CTA هستند.
  • بیشترین تعداد دکمه‌های CTA، ۱۱ است.
  • ۵۶% از ایمیل‌ها دارای تنها یک CTA، ۲۴% از ایمیل‌ها دارای دو CTA و ۲۰% از ایمیل‌ها دارای تعداد سه و بیشتر دکمه CTA هستند.

قبلاً در جلسه محتوای ایمیل مطرح کردیم که بهترین حالت برای طراحی ایمیل استفاده از تنها و تنها یک CTA است.

قرارگیری درست دکمه CTA در ایمیل

  • محبوب‌ترین مکان برای قرار گرفتن دکمه CTA در ایمیل‌ها در بالای ایمیل است.
    تقریباً ۳۸% از ایمیل‌ها اولین CTA خود را در بالای ایمیل قرار می‌دهند.
  • ۳۵% از ایمیل‌ها اولین CTA و حتی تنها CTA خود را در پایین ایمیل قرار می‌دهند.
  • باوجوداینکه میانه ایمیل مکان مناسبی برای قرار دادن CTA نیست،
    ۲۷% از ایمیل‌ها CTA خود را در این قسمت قرار می‌دهند.
  • ۱۷% از برندها، CTA خود را در قسمت پایین ایمیل به‌عنوان یادآوری تکرار می‌کنند.

تکنیک های ایمیل مارکتینگ

۱۰ کلمه برتر در دکمه CTA

  • محبوب‌ترین کلمه برای CTA، “Get” یا ”دریافت“ است. ده کلمه برتری که در CTAها استفاده می‌شود شامل موارد زیر است:

Get، Shop، Take، Read، Book، View، Start، See، Find، Join

  • نکته قابل توجه این است در میان ایمیل‌های بررسی‌شده تنها یک CTA شامل کلمه “Buy” بوده است.
  • دکمه CTA به‌طور متوسط دارای ۱۴ کاراکتر است.
  • کوتاه‌ترین کلمه CTA (yes)، سه‌حرفی بوده است.

خلاصه مطالب

تفاوت تبلیغات ایمیلی و بازاریابی ایمیلی چیست؟

بهترین تاکتیک های برای ایمیل مارکتینگ چیست؟

چگونه مطمئن شویم که ایمیل ما خوانده می شود؟

تکنیک‌های موفق در کمپین ایمیل مارکتینگ

روش های طراحی دکمه کال تو اکشن در ایمیل

کلیک کنید و رای بدهید
[Total: Average: ]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سرویس ایمیل مارکتینگ ایرانی x بخوانید...