تولید محتوا به روش کپی رایتینگ

تولید محتوا به روش کپی رایتینگ

در  مقاله تولید محتوا به روش کپی رایتینگ به تعاریفی چون کپی رایتینگ چیست؟ یا کپی رایتر کیست؟ پرداخته میشود. در ادامه ای به تقسیم بندی این حوزه کاری میپردازیم.

با سئوبلک همراه باشید

کپی رایتینگ چیست؟

خیلی ها در اولین نگاه Copywriting را مفهومی مرتبط با Copyright تصور می کنند.اگر پیش از این نمی‌دانستید، طبیعتا تا اینجا برایتان مشخص شده که عملا هیچ ارتباطی بین این دو موضوع وجود ندارد.

کپی رایتینگ هنر و دانش تولید محتوا برای المان‌های تبلیغاتی کسب و کار است. نوشتن متن بروشور، بیلبورد، کارت‌ها و هدایای تبلیغاتی، ایمیل و …. همه و همه در این حوزه معنا پیدا می کنند.

هر تبلیغی هدف خاص خودش را دنبال می کند. در کپی رایتینگ سعی می کنیم با ایده‌پردازی بهترین شیوه انتقال پیام به مخاطب برای دستیابی به این هدف را پیدا کنیم. بنابراین برای ایجاد احساس مورد نیاز در مشتری، شناخت مخاطب هدف (Targeted Audience)، محصول و مکانیزم ارتباطی اهمیت می کند. این انتقال پیام می تواند متنی، تصویری و یا ترکیبی از هردو باشد. در بهترین حالت کپی رایتر و طراح به صورت تیمی و مشترکا روی تولید محتوای خلاقانه/ترغیب کننده کار می کنند.

تولید محتوا به روش کپی رایتینگ

 کپی رایتر کیست؟

خب، مسلما کپی رایتر کسی است که کارهایی را که در پاراگراف‌های قبلی خواندیم انجام می‌دهد.

کپی رایتر کسی است که تصمیم می گیرد، چه چیزی، چگونه در دید چه کسی قرار بگیرد. کپی رایتر کسی است که مخاطب را به انجام عملی خاص ترغیب می‌کند. این عمل خاص می تواند خرید یک محصول، ثبت نام در خبرنامه الکترونیکی، تماس برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره محصول و یا ایجاد درگیری ذهنی برای مخاطب باشد.

مختص شما:  برندینگ

به این فکر کنید که می خواهید خوانندگانتان چه چیزی را “احساس کنند”. Robert Collier

متنی که می نویسید مکالمه رو در رویی است که با مشتری دارید. Shirley Polykoff

خواننده شما احمق نیست، همسر شماست. David Ogilvey

کپی رایترها علاوه بر نوشتن! تحقیق و مصاحبه می کنند و برای اجرای کمپبن های بازاریابی برنامه ریزی و ایده پردازی می کنند.

از مطالب زیر نیز دیدن فرمایید:

حوزه های کاری کپی رایتینگ

  1. مخاطب شناسی
  2. مهارت نویسندگی
  3. کسب اطلاعات و آگاهی از موضوع

مخاطب شناسی:

ذهن مخاطب روی متن تمرکز نمی‌کند بلکه تمام توجه او به دغدغه‌ها و اولویت‌های خودش است.

هدف از نگارش هر متن تبلیغاتی، ارائۀ راه‌حلی تازه برای یک مشکل، آموزش، اطلاع‌رسانی و یا ایجاد ارتباط با مخاطب است. به منظور اثربخشی هر چه بیشتر این پیام، لازم است هدف موردنظر با خواستۀ مشتری، در نقطه‌ای تلاقی داشته باشد. شناخت این نقطه، مستلزم شناخت مخاطب و آگاهی از نیازهای اوست.

روانشناسی مخاطب، نقش مهمی در برقراری ارتباط با او دارد. باید بتوان تونلی به ذهن مخاطب زد و با ارائۀ راهکاری متناسب با نیازهای او، ارتباطی درست برقرار کرد.

کپی رایتر بیش از هر چیز، باید با احساس مخاطب ارتباط برقرار کند. برای این منظور بهتر است فهرستی از سؤالاتی که ممکن است برای خواننده پیش بیاید، در ذهن داشته باشد و سعی کند طی یک گفتگوی درونی، بهترین پاسخ را برای آن‌ها بیابد.

تولید محتوا به روش کپی رایتینگ

مهارت نویسندگی

اوژین شوارتز در کتاب تبلیغات افسانه‌ای می‌گوید:

مختص شما:  تولید محتوای تصویری

«اولین ویژگی یک تبلیغ‌نویس، قوۀ تخیل و اشتیاق است. شما نویسندۀ داستان رؤیاهای مشتری آیندۀ خود هستید. شما آیندۀ او را می‌بینید پس وظیفۀ شما این است که با تمام جزئیات، آیندۀ ممکن را برای او ترسیم کنید.»

یک کپی رایتر باید علاوه بر مهارت نویسندگی، قوۀ تخیل خوبی داشته باشد. قرار است به واسطۀ متنی که او می‌نویسد، تصویری در ذهن مخاطب ایجاد شود که او را به خرید کردن ترغیب کند.

یکی از اصلی‌ترین ابزارها برای جذب مخاطب، داستان‌نویسی است. مردم با داستان ارتباطی قوی برقرار می‌کنند و درنهایت، پیام داستان‌ها در ذهن برای مدت‌ها ماندگار می‌شود. یک داستان خوب می‌تواند دعوتی دوستانه به هم‌نشینی برای مخاطب باشد.

سؤالی که در هنگام نوشتن متون داستان‌گونه باید از خود پرسید این است که آیا این متن می‌تواند کنجکاوی مخاطب را بر انگیزد؟ آیا او را وادار می‌کند تا انتهای متن مرا همراهی کند؟

 

کسب اطلاعات و آگاهی از موضوع:

اولین سؤالی که برای یک کپی رایتر پیش می‌آید باید این باشد که:

برای یافتن پاسخ درست، لازم است اطلاعاتی جامع در رابطه با محصول موردنظر داشت
و مزیت‌هایی که می‌تواند برای مخاطب ایجاد کند، کسب شود.
تنها با داشتن شناخت درست از ویژگی‌های محصول، می‌توان ارزش و تمایز محصول را بیان کرد.

حرف اخر

توجه شمارا به یک نمونه حرفه ای کپی رایتینگ جلب میکنم:

تولید محتوا به روش کپی رایتینگ

کلیک کنید و رای بدهید
[Total: 2 Average: 5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انجام تولید محتوا x بخوانید...