تولید محتوای چند رسانه ای

تولید محتوای چند رسانه ای

این روزها تولید محتوای مولتی مدیا یا چند رسانه ای نقش چشم گیر و پررنگی در تبلیغات ایفا می‌کنند. از مزیت‌های استفاده از این روش دسترسی پذیری، کم حجم بودن از نوع فیزیکی، چند رسانه ای بودن از نوع شنیداری و دیداری است. محتوا در این روش با شیوه‌های متنوعی همچون فیلم، عکس، صدا و … قرار داده می‌شوند.

امروزه همه کسب و کارها وظیفه دارند تا خدمات خود را به نوعی به مخاطبین خود معرفی کنند. حال مخاطبین شما تنها در یک دسته قرار ندارند. می‌توانید در عین واحد چندین دسته مخاطب داشته باشید. لذا استفاده از رسانه های متعدد امکان برقراری رابطه مستقیم را بهتر از همیشه محیا می‌سازد. برای مثال می‌توانید از رسانه‌های متعدد همچون موسیقی، متن، موشن گرافیک، عکس، گفتار و … برای تعامل با مخاطب استفاده کنید.

نکات مهم در تولید محتوای چند رسانه ای

چه نوع محتوایی تولید شود

نام دیگر این نوع محتوا مالتی مدیا است. همان سی دی‌های مالتی مدیای گذشته که شما از نمایشگاه‌ها یا فروشگاه‌ها برای آموزش نرم افزاری خاص استفاده می‌کردید. البته الآن هم این نرم‌افزارهای آموزشی وجود دارند. در این سی‌دی‌ها چندین نوع محتوای صوتی، تصویری، عکس، ویدئو و غیره در کنار هم قرار گرفته‌اند. سپس بر اساس نیاز آهنگ یا صدای شخصی برای توضیح روی آن قرار داده می‌شود؛ اما این فقط برای یک دسته از انواع مالتی مدیا استفاده می‌شود.

همه محتواهای چند رسانه ای برای آموزش استفاده نمی‌شود. بعضی از آن‌ها حالت تبلیغاتی دارند. در ساخت آن‌ها ممکن است که فقط از ویدئو استفاده شود. اینکه چه نوع محتوایی در نظر گرفته شود، به هدف پیام بستگی دارد. برای همین اول باید هدف و سپس نوع محتوای مورد نظر را باید تعیین کنید.

مختص شما:  تولید محتوا چیست ؟

در حالت کلی، اینکه چه نوع محتوای چند رسانه ای در خروجی کار قرار بگیرد، بستگی به عواملی از جمله هدف، کاربران، مکان اشتراک گذاری، بودجه، نوع آن یعنی آموزشی یا تبلیغی و غیره باید توجه شود.

تولید محتوای چند رسانه ای

آیا واقعاً به این نوع محتوا نیاز است؟

 وقتی اسم مالتی مدیا می‌آید، یعنی ترکیبی از همه انواع محتوا که در کنار هم قرار می‌گیرند. حتی آن‌هایی هم که سفارش تیزر تبلیغاتی می‌دهند، باز هم از ترکیب چندین نوع استفاده کرده‌اند؛ اما سؤال اصلی این است که آیا واقعاً شما به چنین نوع قالبی نیاز دارید؟ اصلاً می‌دانید که چرا باید پروژه تولید محتوای شرکت خود را به این سمت ببرید؟ اینکه صرفاً یک اسم است و بخواهید با آن خودی بین رقبا نشان دهید، دلیل قانع کننده‌ای اصلاً نخواهد بود. ساخت این نوع محتوا هزینه‌بر است.

برای اینکه حداقل بتوانید دلیل روشنی برای خودتان پیدا کنید، ابتدا تمام نیازهای محتوایی را روی کاغذ بنویسید. وقتی همه چیز را بنویسید به راحتی خواهید دید که آیا واقعاً ساخت چنین نوع محتوایی برای شما به صرفه خواهد بود یا خیر؟ فقط خواهشمند است که کامل و بدون هیچ ملاحظه‌ای همه چیز را یادداشت کنید. این کاری است که بیشتر شرکت‌های تولید کننده در همان جلسه اول سفارش انجام می‌دهند. بارها پیش آمده که واقعاً شرکتی اصلاً نیازی به محتوای چند رسانه ای نداشته و فقط به دلیل کلاس بالای آن اصرار بر تولید داشته است.تولید محتوای چند رسانه ای

در کجا توزیع خواهد شد؟

اینکه از چه فرمت و قالبی در ساخت آن استفاده شود، به مکان توزیع آن بستگی دارد. اگر شما قصد تولید این نوع محتوا را برای شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام دارید، باید زمان، نوع فرمت و دیگر عوامل را در نظر بگیرید. اگر هدف تلویزیون است، باید ساختار دیگری را در نظر بگیرید. هر مکان انتشاری ساختار مخصوص خود را می‌طلبد. اینکه شما می‌توانید از بسترهای مختلفی برای توزیع محتوای چند رسانه ای استفاده کنید، یک مزیت بسیار مهم به حساب می‌آید. شاید برای همین است که خیلی از شرکت به دنبال استفاده از این قالب برای تولید محتوا هستند.

مختص شما:  انتخاب رنگ برای برند

از به روزترین تکنولوژی استفاده کنید

تولید محتوای چند رسانه ای

شاید به خودتان بگویید که مهم خروجی کار است، حالا می‌توان از هر ابزاری استفاده کرد. اشتباه کار در همین نقطه است. در این حوزه فعالیت نکنید یا اگر قصد وارد شدن به آن را دارید، به دنبال استفاده از ابزارهای به روز باشید. البته منظور ما این نیست که وقتی نسخه جدید نرم افزاری آمد، دیگر همه باید از آن استفاده کنند یا آن را به اصطلاح دور بیندازید. بلکه منظور ما این است که به دنبال به روز کردن دانش خود باشید. هرچه تخصص و دانش در کنار استفاده به روز باشید، کیفیت کار شما هم افزایش پیدا کرد. به این صورت مشتریان زیادی هم می‌توانید بتوانید کنید.

مرحله به مرحله تولید کنید

افراد تازه کار به این نکته خیلی توجه نمی‌کنند. در واقع آن‌ها به دنبال این هستند که سریع سفارش را آماده کرده و به مشتری تحویل دهند. این روش عیب اساسی دارد: وقتی ایرادی وجود داشته باشد، باید از اول تمامی پروژه را تکرار کنید. فرض کنید که ویدئوی تبلیغاتی با صدای یک بازیگر ضبط کرده‌اید. چند صحنه ویدئو را کارفرما نمی‌پسندد. به هیچ وجه هم نمی‌توان او را توجیه کرد که حالا این صحنه بماند.

در اینجا شما نباید تقصیر را بر گردن کارفرما بیندازید. در واقع خود شما مقصر هستید.
باید از اول و گام به گام با او پیش می‌رفتید. وقتی قسمتی را ضبط می‌کردید،
به او نشان می‌دادید و پس از تأییدیه به سراغ قسمت دوم می‌رفتید.

البته این مرحله به مرحله بودن باید برای همه چیز رعایت شود.
شاید لازم باشد که در یک هفته ده بار با کارفرما جلسه بگذارید؛
اما خروجی در نهایت چیز باکیفیتی خواهد بود.

مختص شما:  راهنمای تولید محتوا

از مطالب زیر نیز دیدن فرمایید:

مزایای استفاده از آموزش‌های چند رسانه‌ای

۱- استفاده از تصاویر ثابت یا متحرک یا فیلم به‌جای نوشته

۲- استفاده از صوت و موسیقی همراه آموزش

۳- استفاده از وسایل تفریحی و بازی‌های مختلف جهت جلوگیری از بروز خستگی

۴- تحریک حافظه تصویری افراد و افزایش بازده آموزشی

۵- یادگیری سریع‌تر، موثرتر و پایدارتر

۶- انجام و نمایش کارهایی که در حالت عادی امکان انجام آنها وجود ندارد

۷- صرفه‌جویی در هزینه آموزشی با ایجاد کارگاه یا آزمایشگاه‌های مجازی

۸- صرفه‌جویی در زمان کاربران با اضافه کردن امکان جستجو در نرم‌افزار.

ممنون که تا پایان با سئو بلک همراه بودید.

کلیک کنید و رای بدهید
[Total: 3 Average: 5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرایند تولید محتوا x بخوانید...