اهمیت ویدئو مارکتینگ

اهمیت ویدئو مارکتینگ

اهمیت ویدئو مارکتینگ

سلام یه سئوبلک خوش آمدید . با هم در این مقاله درباره اهمیت ویدئو مارکتینگ میخوانیم.

بازاریابی ویدیویی چیست؟

بازاریابی ویدیویی یا ویدیو مارکتینگ یا تبلیغات ویدیویی یا Video Marketing یکی از شاخه‌های
بازاریابی اینترنتی است که در جریان آن از فیلم و ویدیو به عنوان ابزار تبلیغاتی استفاده می‌شود.
در ویدیو مارکتینگ، بازاریاب‌ها به دنبال تولید یک فیلم چند دقیقه‌ای هستند که ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • به معرفی کلی یک کسب و کار بپردازد و نقاط قوت و ضعف آن را نشان دهد؛
  • یک محصول را معرفی کند و نحوه استفاده از آن را به مشتری آموزش دهد؛
  • در مورد بهره بردن از یک خدمت یا یک ابزار ساخته می‌شود؛
  • نکاتی در مورد تعمیر یک محصول یا مثل یک محصول ارائه می‌دهد؛
  • شامل آموزش یک مبحث می‌شود؛
  • یک گروه را معرفی می‌کند که فعالیت‌های مختلفی انجام می‌دهند.

اهمیت ویدئو مارکتینگ

تاریخچه ویدیو مارکتینگ

برای مطالعه تاریخچه ویدیو مارکتینگ باید به خیلی سال‌های قبل برگردید و این نشان می‌دهد
که این شیوه بازاریابی حتی از پیدایش اینترنت نیز قدیمی‌تر است. در سال 1940 یک شرکت به اسم Bulova
اقدام به ساخت یک فیلم تجاری در ایستگاه تلویزیونی نیویورک کرد که برای این تبلیغات خود 4 دلار پرداخت.
این اولین روش تبلیغاتی به سبک جدید و با استفاده از فیلم بود.

 نسل جدید فیلم‌های تبلیغاتی با ساخت دو قطعه تبلیغاتی video killed the radio star و
alternatively the very prophetic song came out در سال 1981رواج یافت.
در سال 1984 نیز شرکت اپل اولین تبلیغات خود را در این زمینه به ثبت رساند و بعد از آن در سال 1991
یک ویدیوی ویروسی (Viral) توسط مدیر اجرایی فاکس ساخته شد. این ویدیو مبلغی بالغ بر 750 دلار برای آنها هزینه داشت.

 سال 2005 با ساخت شبکه اجتماعی یوتیوب مواجه شدیم و شرکت‌های مختلفی از آن
به عنوان اصلی‌ترین ابزار تبلیغاتی خود استفاده کردند. اولین شرکت معروف که از یوتیوب استفاده کرد،
شرکت نایک در سال 2005  بود و شرکت گوگل نیز در سال 2007 اقدام به تبلیغات در یوتیوب کرد.
در سطح ایران نیز سرویس‌های اشتراک گذاری مانند آپارات بیشتر از سایر
سرویس‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد که تاریخ ایجاد آن به سال 1389 برمی‌گردد.

مختص شما:  خدمات الکسا

اهمیت ویدئو مارکتینگ

بازاریابی ویدیویی چگونه اجرا می‌شود؟

یکی از دلایلی که باعث می‌شود برخی از بازاریابان به سمت بازاریابی ویدیوی نروند،
نیاز به مهارت در ساخت فیلم و هزینه بر بودن این روش است. در واقع کسانی که قصد فعالیت
در این حوزه را داشته باشند، باید آشنایی حداقلی با نحوه تولید فیلم یا حتی انیمیشن داشته باشند.
پس برای اجرای بازاریابی ویدیویی، گام اول آموزش ساخت فیلم یا استفاده از شرکت‌های تولید کننده فیلم تبلیغاتی است.

 اگر از شرکت‌ها کمک بگیرید، کار شما بسیار ساده‌تر است. اما اگر خود شما می‌خواهید فیلم بسازید،
گام ابتدایی شما فراگرفتن نحوه ساخت فیلم‌های تبلیغاتی است. طبیعتاً با برداشتن گام اول،
شما یک فیلم تبلیغاتی دارید که باید آن را به شیوه‌های مختلفی به اشتراک بگذارید و از این طریق مشتری جذب کنید.

فرض کنید یک فروشگاه اینترنتی دارید و فضای کافی برای هاستینگ آن انتخاب کرده‌اید،
می‌توانید فیلم آموزشی و تبلیغاتی محصولات خود را در همین فروشگاه قرار دهید یا در کنار آن
یک وبلاگ ایجاد کنید، این فیلم‌ها را در آنجا آپلود کرده و به فروشگاه خود لینک دهید.
اما بیشتر شرکت‌ها از این شیوه استقبال نمی‌کنند و معتقدند که استفاده از فیلم باعث سنگین‌تر شدن وب سایت آنها می‌شود.

راهکار جایگزین برای این افراد، استفاده از سرویس‌های اشتراک فیلم مانند آپارات و یوتیوب است.
اگر وب سایت شما فقط به کاربران و مشتریان داخلی محدود می‌شود، بهتر است از همان آپارات استفاده کنید.
اما اگر احساس می‌کنید که مشتری‌های مختلفی در سطح جهان دارید،
باید از یوتیوب و یا سایر سرویس‌های اشتراک گذاری فیلم به صورت بین المللی استفاده کنید.

روش دیگری که برای اجرای بازاریابی ویدیوی باید به کار ببرید، استفاده از شبکه‌های اجتماعی است.
فیس بوک، توییتر، یوتیوب، اینستاگرام، و اسنپ چت تنها چند مورد از این سرویس‌ها هستند،
شما می‌توانید کاربران آنها را به عنوان فالوور خود جذب کنید و برنامه تبلیغاتی‌تان را بر روی‌شان پیاده‌سازی کنید.

مختص شما:  ابزار وبمستری گوگل

10 دلیل اهمیت ویدیو مارکتینگ در این روز ها

اهمیت ویدئو مارکتینگ

۱. بهینه سازی موتور جستجو (SEO)

استفاده از ویدیو در بازاریابی محتوا، بدون شک SEO ی سایت شما را تقویت خواهد کرد.
طبق بررسی camscore اضافه کردن ویدیو به محتوا احتمال نمایش محتوا در نتایج
اول موتور جستجوی گوگل را ۵۳ برابر می‌کند. فکر می کنم همین دلیل اول تا حد زیادی توانست شما را متقاعد کند!

۲. توجه بیشتر خریداران

ویدیو بیشتر از هر شکل دیگری از محتوا توجه مخاطب را جلب می‌کند.
در عصری که مخاطب در طول روز با انبوهی از محتوا مواجه می‌شود، جلب نظر مخاطب نکته‌ای کلیدی است.

۳. تعامل بیشتر مخاطب

محتوای تصویری مخصوصا ویدیو کلیدی برای تعامل بیشتر مخاطب است. تحقیقات نشان می‌دهد
احتمال به اشتراک گذاری ویدیو و نظر دادن در مورد آن 10 برابر بیشتر از محتوا های متنی است.

۴. حرکت جریان فناوری‌های شبکه‌های اجتماعی به سمت ویدیو

با افزایش مشاهده ویدیو توسط مخاطبان و در نتیجه تولید بیشتر ویدیو، فناوری‌های شبکه‌های اجتماعی
در حال حرکت روزافزون به سمت بازاریابی و ترجیحا محتوای ویدیویی است.

برای مثال امکان auto-play اضافه شده به فیسبوک را در نظر بگیرید. ویدیوها در newsfeed فیسبوک
توانایی بسیار بالاتری از به روزرسانی status و یا لینک یک مقاله در جذب مخاطب دارند.
یا مثلا اینستاگرام امکان به اشتراک گذاری ویدیو های یک ساعته در IGTV را ایجاد کرده است.

۵. فرصت‌های بهینه‌سازی محتوای بیشتر

پاسخ به پرسش‌هایی نظیر میزان خواندن متن، تعداد دفعات خواندن متن یا
تعداد دفعات اشتراک گذاری متن توسط مخاطب بسیار دشوار است.
اما محتوای ویدیویی با حلقه فیدبک خود تعداد کلیک ها، نقطه‌ای از ویدیو که کاربران از ادامه ویدیو دست می‌کشند
و تعداد دفعات تماشای ویدیو را با جزئیاتی دقیق به ازای هر شخص مشخص می‌کند.
با استفاده از حلقه فیدبک ویدیو نقاط ضعف و نقاط قوت و کارایی محتوا را شناخته و بر روی نقاط قوت و پرمخاطب تمرکز می‌کنید.

مختص شما:  هشتگ در یوتیوب

اهمیت ویدئو مارکتینگ

۶. نرخ حفظ مخاطب بیشتر

۶۵ درصد از مخاطبان بیش از سه چهارم ویدیوها را تماشا می‌کنند که از هر نوع محتوای متنی بیشتر است.
اگر پیامی برای رساندن به مخاطب دارید محتوای ویدیویی بهترین قالب است.

۷. نرخ کلیک بیشتر در ایمیل

حتی ایمیل هایی با اطلاعات کاربردی برای مخاطبان معمولا نرخ کلیک چندانی ندارند.
تحقیقات نشان داده است که استفاده از ویدیو در ایمیل‌ نرخ کلیک بر روی آن را دو برابر می‌کند.

۸. آسان‌تر شدن تولید محتوای ویدیویی

در گذشته ساخت محتوای وب نیاز به مدت‌ها زمان و هزینه داشت، اما در سالیان اخیر تولید
محتوای ویدیویی با کیفیت آسان‌تر شده است. شرکت‌هایی مانند VideoMakerFX ، GoAnimateو Sellamations
تولید محتوای ویدیویی را به راحتی نوشتن یک بلاگ کرده‌اند.

۹. ارتباط صمیمی و عاطفی با مخاطب

ویدیو قدرتمندترین روش برای جلب احساسات مخاطب است چرا که از محتوا و روش‌های
ارتباط انسانی مرسوم مثل صدا، حالات چهره، موسیقی و … استفاده می‌کند.
شاید ویدیویی احساسی به جلب نظر آنی مخاطب برای خرید منجر نشود، اما در ضمیر ناخودآگاه و
تصمیم گیری های بعدی او موثر خواهد بود. تحریک احساسات در بازاریابی حتی در بازارهای B2B بسیار موثر و کاربردی بوده است.

۱۰. نرخ تبدیل مخاطب به مشتری بیشتر

دلیل اصلی برای استفاده از محتوای ویدیویی نرخ تبدیل مخاطب به مشتری بیشتر است.
تحقیقات اخیر نشان داده است که ۷۱ درصد از بازاریابان نرخ تبدیل ویدیو را بالاتر از هر نوع محتوای دیگری می‌دانند.

خلاصه مطلب

اهمیت ویدئو مارکتینگ
بازاریابی ویدیویی چیست؟
بازاریابی ویدیویی چگونه اجرا می‌شود؟

کلیک کنید و رای بدهید
[Total: Average: ]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

pbn x بخوانید...