اهمیت برندسازی

اهمیت برندسازی

بسیار متشکریم که سئوبلک را برای اهمیت برندسازی انتخاب کردید.
و تبریک بخاطر این انتخابتون چون در این مقاله بسیاری از دلایل اهمیت برندسازی را برای شما عزیزان فراهم کرده ایم.
باسئوبلک همراه باشید.

برند چیست؟

در واقع برند، نام، نشان و یا لوگویی است که یک مجموعه با آن شناخته می‌شود.

این مجموعه می‌تواند سازمانی، اداری و یا دولتی باشد که دارای فعالیت است.

برخی‌ها نام برند در برندسازی را فقط یک لوگو، لوگو تایپ و یا نام منحصربه‌فرد می‌دانند که به‌صورت منحصربه‌فرد طراحی شده است.

درصورتی‌که این مفهوم کم‌لطفی در حق برند است.

اهمیت برندسازی

برند هویت یک شرکت را بیان می‌کند.

برند، مجموعه‌ای از نام ، نشان و شعار یک مجموعه است که باید بتواند به‌خوبی هویت آن مجموعه را برای عموم مردم و یا مشتریان خاص، نمایان کند.

طراحی برند ابتدای راه برندسازی است و نیازمند یک طراحی خاص و منحصربه‌فرد است.

طراحی نام ، لوگو و شعار باید به‌گونه‌ای صورت بگیرد که در جایی که نام برند شنیده شود، ذهن‌ها به سمتی برود که به یاد فعالیت یک شرکت در زمینه اختصاصی و تولید محصول برود.

هر چه برای نام برند وقت گذاشته شود، در آینده نتیجه بهتری نشان خواهد داد.

نامی که در تخصص شما باشد و بی‌ربط به موضوع فعالیتتان نباشد.

اگر بخواهیم خوب مثال بزنیم، باید به شرکت پپسی اشاره‌کنیم.

شاید در ذهنتان به‌سرعت به یاد تولیدات این شرکت که نوشابه هستند، بیفتید.

آیا شمایل برند پپسی را یادتان هست؟

آیا هر جا آن را ببینید می‌شناسید؟

این است یک برند خوب که می‌تواند در ذهن مشتری و مخاطب جای گرفته و کمتر از ذهن آن خارج شود.

اهمیت برندسازی

اهمیت برندسازی یکی از سؤال‌های مدیران سازمان‌هاست و زمانی این اهمیت بیشتری مشخص می‌شود که مدیری از سطح شناخت برند و میزان افزایش فروش سازمان خود توقع بالاتری داشته ، اما به آن دست پیدا نکرده باشد.

هیچ شرکتی ، بودجه بی پایان بازاریابی ندارد ، اصلا هم مهم نیست که این شرکت چه میزان بزرگ است. برنامه برندسازی باید ترکیبی از برنامه‌های بلندمدت و کوتاه‌مدت بر اساس رشد بلندمدت است. هر کسب و کاری باید از اهمیت برندسازی در بازاریابی مطلع باشد.

برندسازی به یک حجم عظیمی از پول نیاز دارد ، اما هرگونه سرمایه‌گذاری بر برندسازی ، حتما منافعی را در بر خواهد داشت. در این مقاله به این تشریح اهمیت برندسازی خواهیم پرداخت تا مدیران سازمان‌ها با اطمینان خاطر را به برندسازی را آغاز نمایند.

مختص شما:  کد schema

اهمیت برندسازی

 

دلایل اهمیت برندسازی در کسب و کار

 

برندسازی بر ترجیحات مصرف کننده اثر می‌گذارد.

اهمیت برندسازی در اثرگذاری بر انتخاب / روند تصمیم‌گیری مشتری ، نقش بالایی دارد .

حجم بالایی از محصولات موجود در بازار ، موجب سردرگمی مصرف‌کنندگان شده است.

مدیران خرید سازمان‌ها ، از برندهایی خرید می‌کنند که به نظر ریسک کمتر برایشان ایجاد می‌نمایند . مشتریان معتقدند که محصولاتی که توسط برندهای شناخته شده تولید می‌شوند از سایر محصولات مشابه ، عملکرد بهتری دارند.

 

برندسازی موجب افزایش درآمد یا سهم از بازار می‌شود.

هنگامی‌که یک شرکت به صورت جدی و قوی روی بازاریابی یا برندسازی تمرکز دارد ، درامد و سهم بازارش افزایش پیدا می‌نمایند.

این بدان معناست که یک شرکت می‌تواند از چیزی که پیش‌تر بوده ، قوی‌تر شده باشد. این قدرت به شرکت این توانایی را می‌دهد که وارد یک حوزه جغرافیایی جدید شده ، برندسازی مشترک Co-Branding انجام دهد و یا فرصت‌های توزیع و پخش جدید را به دست آورد.

اهمیت برندسازی

برندسازی عامل نجات از میان بحران‌ها

تویوتا ، به عنوان یکی از برندهای بسیار با کیفیت ، در سال 2009 محصولی تولید کرد که از نظر کیفیت یک کابوس بود.

هرچند که این برند در طی سال‌ها عملیات برندینگ ، تصویر کیفیت را در ذهن مخاطبین حک نموده است.

این مسئله به این برند کمک نمود تا در این بحرانی که در کشورهای دیگر به وجود آمده بود ، جان سالم بدر برد و اعتماد را در پیرامون محصولات خود حفظ نماید.

 

برندسازی موجب افزایش ارزش برند

منابع فیزیکی و تعداد نیروی انسانی یک سازمان ، سهم خیلی زیادی در ارزش‌گذاری برند ندارد. بخش اعظم ارزش یک سازمان در قسمت حقوق صاحبان سهم ترازنامه و در زیر عنوان ارزش ویژه برند است.

اگر یک شرکت را به دو قسمت دارایی مشهود و دارایی نامشهود تقسیم کنند نظیر : زمین ، آجر ، سیمان / حسن نیت و علامت تجاری ، من ترجیح می‌دهم که قسمت دوم را بردارم.

ارزش یک شرکت ، بیانگر اهمیت برندسازی است.

اهمیت برندسازی

برندسازی ، سدی در مقابل ورود رقبای جدید

در بخشی از بازار که تمام برندهای بزرگ ، روی آن متمرکزشده‌اند ، رقبای تازه وارد کاری بسیار سخت در پیش خواهند داشت.

اگر شما برای اولین بار یک بخش از بازار را هدف گرفته باشید ، حتما اهمیت برندسازی را در رهبری آن بخش خواهید دید.

 

افزایش بهره‌وری کارکنان

هنگامی‌که یک برند شناخته‌شده باشد ، حتما بهترین نیروهای انسانی ، تمایل زیادی برای کار در آن شرکت را خواهند داشت.

مختص شما:  برچسب چیست

در شرکت خود را به برترین استعدادها باز کنید و ماهرترین افراد را جذب نمایید. اگر بهترین نیروها را جذب نموده باشید ، حتما بهره‌وری کسب‌وکارتان افزایش خواهد یافت.

 

افزایش قیمت برای سودآوری بالاتر

اهمیت برندسازی در این بخش از سایر بخش‌ها ، ملموس‌تر است . افزایش سودآوری مهم‌ترین مسئله برای مدیر یک سازمان است.

مشتریان تمایل بالایی برای پرداخت قیمت‌ها بالا برای یک برند بسیار معروف دارند در مقابل برندی که محصولات مشابه تولید می‌کنند اما نشانه شده نیستند.

اهمیت برندسازی

افزایش قدرت چانه‌زنی شرکت در مقابل تامین کنندگان

اگر مدیر شرکتی بزرگ باشید ، حتما بزرگ‌ترین مشتری برای تامین کننده خود هستید ، بنابراین ، او نیز برای حفظ شما هر کاری انجام می‌دهد.

از این شرایط برای دستیابی به کیفیت بالای محصولات و خدمات در زمان مناسب و قیمت مناسب استفاده نمایید. گاه یک تامین کننده حاضر است برای حفظ مشتری بزرگ خود ، قیمت‌های خود را کاهش دهد.

 

برندسازی به جذب توزیع کننده کمک می‌نماید

بسیار دیده‌ایم که گاه برندهای معتبری که حتی با داشتن مشتریان وفادار ، نمی‌توانند به راحتی ، توزیع‌کنندگان محلی یا جهانی برای محصولات خود بیابند چه برسد به شرکتی که هیچ‌کس آن را نمی‌شناسد.

همه می‌خواهند با برندهایی کار نمایند که تقاضا برای محصولات بالاست و در نتیجه نرخ بازگشت سرمایه ROI آن بالا است.

زمانیکه محصولی تولید نمایید و انبار پر از کالا داشته باشید ، اما سیستم پخش مناسب نداشته باشید ، کابوس بزرگی را گرفتار خواهید بود که اهمیت برندسازی را با پوست و گوشت و استخوانتان درک خواهید نمود.

افزایش طول عمر 

حفظ، دوام و بقا شرکت ها در بازار اساسی ترین مسئله پیش روی آنها در شرایط  رقابتی و جهانی شدن اقتصاد، اطلاعات و ارتباطات است. شرکت های در این فضای بسیار بی ثبات و متغیرنه تنها به بقا می اندیشند بلکه کوشش می کنند از طریق ایجاد مزیت رقابتی محصول و خدمات خود نسبت به سایررقبا  رهبری بازاررابطور مستمر در دست داشته باشند.

یکی از حوزه های ظهور و نمایش تمایز نسبت به رقبا برندینگ است که مزیت رقابتی بنگاه را درسطح بازار ودر ذهن وزندگی  مشتریان به یادگار می گذارد ایجاد رضایت  ومطلوبیت نسبت به  نام ونشان تجاری محصول نفش مهمی را در رفتار بازار و مصرف کننده به جای می گذارد  و  موجب  وفاداری   مشتریان ، توسعه بازار وسود آوری شرکت  می شود  شرکت ها با توجه به نیازهای مشتریان نه تنها بهتر است  رضایت وی را جلب نماید بلکه باید وی را از طریق تامین کیفیت مطلوب کالا و خدمات خود  مشعوف و ذوق زده نماید به تصویر کشیدن برند این گونه شرکت ها در اذهان مخاطبین موجب  درک تفاوت و تمایز آنهانسبت به سایر رقبا وایجاد مزیت رقابتی و رهبری بازار و افزابش دارایی برندخواهد شد.

اهمیت برندسازی

برندسازی نرخ از دست رفتن نیروی کار را کاهش می‌دهد

هنگامی‌که نیروی کار برای یک برند معتبر کار می‌کند، خود را جلوه وفاداری و هدفمندی سازمان نشان می‌دهند.

مختص شما:  افزایش بازدید واقعی سایت

برندسازی ابزاری برای کاهش نرخ از دست رفتن نیروی کار است ، زیرا نیروهای انسانی مجموعه به کاری انجام می‌شود ، اعتقاد دارند و به آن افتخار می‌کنند.

ایجاد یک تصویر برند قابل یادآوری و منحصربه‌فرد از طریق برندسازی

اگر شرکتی که یک محصول یا خدمت را به شکلی منحصربه‌فرد از سایر رقبا ارائه نماید ، تصویر خاصی در ذهن مخاطب ایجاد خواهد نمود که آنان را جذب نموده و رقبا نمی‌توانند با آن رقابت نمایند.

 

جذب سرمایه‌گذاران

سرمایه‌گذاران همیشه به دنبال برندهایی هستند که به اندازه کافی قوی باشند که بتوانند اعتماد آنان را جلب نماید.

سرمایه‌گذاران بر برندهای ضعیف سرمایه‌گذاری نخواهد نمود ، برندهایی که با حجم بالایی از ریسک روبرو هستند.

زمانی که قصد سرمایه‌گذاری برندسازی دارید ، باید بدانید که فرصت‌های رشد برندتان نامحدود است .

اهمیت برندسازی

مهم این است که بدانید استراتژی برندسازی شما از طریق کدام‌یک از روش‌های اجرایی ،به بهترین نتیجه خواهد رسید.

هر کدام از موارد فوق کاملا اهمیت برندسازی به وضوح نشان میدهند.

 

ساخت ذهنیت مشتری

برندها در بازارهای خدماتی و کسب و کارهای تولید محصولات صنعتی نقش اصلی را ایفا می‌کنند؛ چرا که امروزه برندها به بخشی از زندگی و ذهنیت خریداران تبدیل شده و غالب انتخاب‌ها و تصمیمات برای خرید محصولات بر اساس برند شکل می‌گیرید. تعداد قابل توجهی از مشتریان حتی حاضرند از خدمات جانشین دیگری با قیمت‌های پایین‌تر که در بازار عرضه شود، صرف نظر کرده و متقاضی برند مطلوب خود باشند.

از این رو بنگاههای اقتصادی در پی آن هستند تا یک برند مطلوب، بی نظیر و قوی را در ذهن مشتریان ایجاد کنندتا موفق به جلب اعتماد و وفاداری مشتریان نسبت به محصولاتشان گردند. ایجاد، توسعه و تثبیت برندهای قوی، علاوه بر ایجاد ارزش افزوده فراوان و ماندگاری نام محصولات در اذهان عمومی، مزیت‌های دیگری من جمله در دست گرفتن بازارهای وسیع منطقه و جهانی را نیز به دنبال خواهد داشت.

کلیک کنید و رای بدهید
[Total: Average: ]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سئو چیست x بخوانید...