آنالیز کلمات کلیدی

آنالیز کلمات کلیدی

سلام به سئو بلک خوش آمدید. باهم در این مقاله با آنالیز کلمات کلیدی بیشتر آشنا میشویم.

آنالیز کلمات کلیدی

آنالیز کلمات کلیدی

آنالیز کلمات کلیدی در فرآیند بهینه سازی برای موتورهای جستجو از بخش های پر اهمیتی است
که بی توجهی به آن می تواند لطمات جبران ناپذیری بر نتایج جستجو و سئو سایت وارد کند.
حتی اگر یک وب سایت قوی هم باشید اما در امر آنالیز کلمات کلیدی سهل انگاری کنید
به موفقیت چندانی نخواهید رسید. آنالیز کلمات کلیدی در گوگل امری تخصصی است
که تسلط کامل بر مباحثی چون تجارت الکترونیک، الگوری رفتاری کاربران و مدل های
مختلف کسب و کار را می طلبد. در ادامه به بحث پیرامون آنالیز کلمات کلیدی می پردازیم.

 

آنالیز کلمات کلیدی چیست؟

آنالیز کلمات کلیدی گوگل تجزیه و تحلیل SWOT ( بررسی نقاط ضعف، قوت، تهدید، فرصت) برای بهینه سازی موتورهای جستجو است.
به کمک آنالیز کلمات کلیدی می توان در زمینه حجم، رقابت  و نتایج مورد انتظار کلمات کلیدی هم برای موتورهای جستجو
و هم تبلیغات استفاده کرد. آنالیز کلمات کلیدی نقطه شروع هر فعالیت سئو است . آنالیز کلمات کلیدی به متخصصان کمک می کند تا :

– حجم کلمات کلیدی و یا عبارات کلمات کلیدی را تعیین کنند.

– رقابت در زمینه کلمات یا عبارات کلیدی را دریابند

– مترادف های خوب برای کلمات کلیدی بیابند.

– از کلمات کلیدی منفی که می بایست اجتناب شود دوری کنند.

– عملکرد کنونی کلمات یا عبارت کلیدی را ارزیابی کنند.

– هزینه هر کلیک  (CPC) برای هر کلمه کلیدی و بازده مورد انتظار را محاسبه می کند.

آنالیز کلمات کلیدی

مراحل آنالیز و انتخاب  کلمات کلیدی

  • بررسی اهداف وب سایت مورد نظر تا برنامه‌ریزی‌ها متناسب با اهداف باشد.
  • بررسی چگونگی رفتار اینترنتی کاربران سایت
  • بررسی اهداف، اقدامات و برنامه‌های سایت‌های رقیب
  • تحلیل نتایج موتورهای مختلف جست‌و جو و سنجش آنها با اهداف سایت مورد نظر
  • ارائه لیستی چند صد کلمه‌ایی از واژگان کلیدی متناسب با حوزه فعالیت سایت
  • بررسی لیست چند صد کلمه‌ایی واژگان اولیه و انتخاب کلمات کلیدی اصلی از بین آن لیست
  • بررسی وضعیت کلمات کلیدی منتخب در موتورهای جست‌و‌جو
مختص شما:  آنلاین مارکتینگ

تاثیر آنالیز کلمات کلیدی

  • زمانی که کلمات کلیدی تعیین می‎شوند، مسیر مشخص شده و تیم تولید محتوا می‌داند
    پیرامون چه واژه‌هایی قلم فرسایی کند. به عبارت دیگر مشخص می‎شود
    که محتوا باید برای چه هدف و موضوعی تولید شود، در نتیجه نویسنده به بیراهه نمی‌رود و به حاشیه نمی‌پردازد.
  • با استفاده صحیح از آنالیز کلمات کلیدی، میزان رقابتی بودن کلمه کلیدی سنجیده ‌می‌شود و در نهایت این امکان فراهم می‌شود
    که کلمه‌ایی انتخاب شود که ترافیک قابل قبول و بالایی ایجاد نموده و همچنین اعتبار تجاری خوبی از نقطه نظر رقبا نیز ایجاد نمایید
  • مهم‌تر آنکه آنالیز کلمات کلیدی این امکان را به ما می‌دهد که براساس آنچه انتخاب کرده‌ایم مخاطبان قادر به یافتن سایت ما خواهند بود.

آنالیز کلمات کلیدی

نکات مهم پیرامون آنالیز کلمات کلیدی

  • انتخاب کلمات کلیدی باید بر اساس برنامه بازاریابی و هدف سازمان باشد.
  • در انتخاب کلمات کلیدی باید به نیاز‌ها و خواسته‌های مخاطبان توجه ویژه کرد.
  • کلمات کلیدی انتخاب شده پس از آنالیز باید در عنوان اصلی محتوا، در متن اصلی محتوا،
    در تگ‌ها و در چینش کلمات مترادف و هم‌خانواده مورد استفاده قرار گیرند.
  • در آنالیز کلمات کلیدی، میزان ارتباط کلمه کلیدی با محتوای وب سایت ارزیابی می‌شود. باید تمام کلمات کلیدی بی‌ربط با محتوای سایت حذف شوند.
  • باید اعتبار و ارزش تجاری کلمات کلیدی ایجاده شده را مقایسه کرد.
    هرچه هزینه بیشتری برای انتخاب و آنالیز کلمات کلیدی هدفمند صرف شود، ارزش تجاری و اعتبار آنها بالاتر خواهد بود.
  • باید کلمات کلیدی وب سایت را با کلمات کلیدی رقبا مقایسه کرد و کلمات بیش از اندازه رقابتی را انتخاب نکرد.

ارزش کلمات کلیدی

ارزش کلمات و عبارات کلیدی بر اساس رقابتی که بر روی آن کلمه کلیدی وجود دارد مشخص می شود.
مطمئناً رقابت بر روی کلمه “طراحی سایت” در جستجوی کلمه فارسی آن در ایران فوق العاده بیشتر از کلمه “طراحی بروشور” است.
پس بهینه سازی این کلمه در موتورهای جستجوگر حتماً سخت تر و نیاز به کار بیشتری دارد.
اگر وب سایت شما به رتبه های بالای نتایج موتورهای جستجوگر بر روی کلمات کلیدی با ارزش و پر رقابت برسد،
مطمئن باشید که میزان سود دهی آن افزایش چشمگیری خواهد داشت و به نسبت تعداد جستجو کلمه کلیدی
انتخابی در طول یک ماه کاربران بیشتری وب سایت شما را خواهند دید.

مختص شما:  استراتژي محتوا

آنالیز کلمات کلیدی

پس از آنالیز کلمات کلیدی و انتخاب کلید واژه ها

پس از تحلیل و آنالیز کلمات کلیدی و انتخاب آنها، زمان استفاده از آنهاست، محتوای آن صفحه از وب سایت را بنویسید
سپس برگردید و عملیات بهینه سازی کلمات آنالیز شده را انجام دهید.
بخاطر داشته باشید که استفاده زیاد از کلمات کلیدی ریسک زیادی است و احتمال جریمه شدن را در پیش دارید.
تعادل درست در انتخاب تعداد کلمات کلیدی و چگالی آن بسیار مهم است در غیر اینصورت شما اسپمر! هستید،
استفاده از تعداد متعادل کلید واژه ها شما را در رادار گوگل نگه خواهد داشت. از آنها یک تا دو درصد استفاده کنید منظور چگالی کلید واژه است.
اگر مطلب شما بیشتر از اینکه برای کاربران نوشته شود برای موتورهای جستجوگر نوشته شود،
هر دوی آنها یعنی هم موتورهای جستجوگر و هم کاربران وب سایت شما را جریمه خواهند کرد.

ابزارهای آنالیز کلمات کلیدی جهت بهینه سازی سایت

برای بهینه سازی سایت انتخاب کلمات کلیدی نقش مهمی ایفا می کند. استفاده از ابزارهای آنلاین در انتخاب این کلمات کلیدی کمک زیادی می کنند.
این ابزارها مقدار جستجوی هر کلمه کلیدی را مشخص می کند. بعد از آن با تحلیل آنها می بایست
بهترین کلمات کلیدی را انتخاب کرد. تعدادی از ابزارهای آنالیز کلمات کلیدی در زیر معرفی می شوند:

Google Adwords

یکی از بهترین ابزارهای آنالیز کلمات کلیدی جهت بهینه سازی سایت استفاده از Google Adwords است
که با وارد کردن کلمات کلیدی و یا آدرس سایت به بررسی این موضوع می پردازد.
از این طریق می توانید سایت رقبای خود را نیز ارزیابی کنید.

مختص شما:  تولید محتوا با موبایل

Good Keywords

به کمک این ابزار می توانید کلید واژه مناسبی برای سایت خود بیابید و از آن برای بهینه سازی سایت خود استفاده کنید.
Good keywords یک ابزار کارا و مفید برای سئو بهتر بوده، رایگان است و  به ثبت نام و . . . نیازی ندارد

Google Webmaster Tools

این ابزار از امکانات کلمات کلیدی و افزودن نقشه سایت ، و … برخوردار است
و به کمک  این ابزار آنالیز کلمات کلیدی می توانید کنترل کاملی در بهینه سازی سایت خود داشته باشید.

Google Analytics

این ابزار آمار دقیقی از وضعیت کلی سایت , عملکرد سایت و تعداد بازدیدکنندگان در اختیارتان می گذارد
و از محبوبیت و کاربرد جهانی برای آنالایز کلمات کلیدی سئو سایت برخوردار است.

Wordtracker

این ابزار با وارد کردن کلمه کلیدی تعداد زیادی کلمه کلیدی مرتبط و میانگین جست و جوی روزانه  در اختیارتان می گذارد
و یکی از ابزارهای آنالیز کلمات کلیدی جهت بهینه سازی سایت می باشد.

SEO Book

این ابزار امکان انتخاب کلمه کلیدی مناسب را به شما می دهد و از پایگاه داده های گوگل و یاهو استفاده می کند و توسط ورد ترکر ایجاد شده است.

ابزارهای ذکر شده، 6 مورد از بهترین ابزارهای رایگان برای یافتن بهترین کلمه کلیدی است.
البته، ابزارهایی هم وجود دارند که با پرداخت هزینه، جزئیات بیشتر و بهتری را در اختیار شما قرار می دهند.
اما اگر بودجه کافی برای این کار ندارید، این ابزارها بهترین و مناسب ترین انتخاب ها هستند.

آنالیز کلمات کلیدی

جمع بندی مطالب :

آنالیز کلمات کلیدی

مراحل آنالیز و انتخاب  کلمات کلیدی

تاثیر آنالیز کلمات کلیدی

نکات مهم پیرامون آنالیز کلمات کلیدی

ارزش کلمات کلیدی

پس از آنالیز کلمات کلیدی و انتخاب کلید واژه ها

ابزارهای آنالیز کلمات کلیدی جهت بهینه سازی سایت

کلیک کنید و رای بدهید
[Total: Average: ]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بهینه سازی محتوا برای به اشتراک گذاری حداکثری x بخوانید...